• De stelling van deze week luidt:
    Het afmaken van dieren uit de zoo zou verboden moeten worden nadat ze iemand hebben aangevallen. Eens een wild dier, altijd een wild dier.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Troubletime schreef:
    Eens. Gewoon eens.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Javier schreef:
    Eens... ja ookal is een dier ontzettend agressief, vergeet niet dat zo'n dier uit een wereld komt waarbij je agressief moet zijn. Ik blijf erbij dat dieren niet thuis horen in een zoo, maar wel in safari parken waar ze hun echte leef gebied na bootsen. Natuurlijk zijn dit soort dingen onmisbaar vanwegen de goede fok programma's. Anders zouden onder tussen alle dieren allang uitgestorven zijn
    Maar het blijven wilde dieren, hoe dan ook.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Mee eens. Het zijn nou eenmaal wilde dieren die worden opgesloten, daar moet je de mogelijke gevolgen maar van inzien.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Gemes schreef:
    Eens en oneens. Een echt wild dier zoals een gorilla hoort gewoon niet thuis in een dierentuin, en dan is het hun instinct om aan te vallen als ze zich bedreigd voelen. Aan de andere kant, als een dier echt een gevaar is voor de bezoekers heb je eigenlijk geen andere keuze.

    Betere hekken e.d. misschien?


    "Do you believe monsters are born or made?"

    ligt er aan, als mensen uit lokken is het hun eigenschuld als een dier bijv. alles zelf doet zonder dat er iets met hem/haar is gedaan kan het beter wel

    eens! er zijn echt ontzettend veel mensen en veel minder wilde dieren een wild dier is geen huisdier!


    You dare to gaze upon me?

    zandkit schreef:
    eens! er zijn echt ontzettend veel mensen en veel minder wilde dieren een wild dier is geen huisdier!

    Ik ga mensen ook als huisdier houden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Eens, we maken mensen toch ook niet af als ze te wild zijn? ._.
    Als je zo goed kijkt, moeten we niet zo oordelen over dieren.
    Wij stoppen ze zelf in een dierentuin,
    dus eigen schuld dikke bult lijkt mij ^^


    We are ever blue.

    Square schreef:
    Wat een ontzettend lange titel. :'D

    OT: Oneens. Natuurlijk blijft een beest altijd een beest en in sommige gevallen is het zelfs de fout van de mens als hij wordt aangevallen, maar als het echt om een agressief dier gaat is er soms gewoon geen andere optie. Het is te gevaarlijk om zo'n dier te houden en hem zomaar in het wild uitzetten gaat ook niet, dus lijkt het me in zo'n geval juist meer humaan om hem te laten inslapen dan hem voor de rest van zijn dagen in een geïsoleerd hokje te stoppen waar hij alleen maar gekker en gekker wordt. De enige manier om dit soort problemen echt op te lossen zou zijn door gewoon helemaal geen dieren meer te houden in dierentuinen, maar dat is ook niet iets wat binnenkort werkelijkheid zal worden.


    Hier ben ik het wel mee eens, maar toch zou ik zeggen dat je wilde dieren niet zomaar in moet laten slapen, hoogstens extra waarschuwingen plaatsen voor de mensen en gewoon zeker maken dat de dieren niet bij de toeristen kunnen komen. Het is niet zo moeilijk :') De oppassers weten zelf ook wel hoe ze voorzichtig kunnen zijn.

    Oneens

    Vuelie schreef:
    Zowel eens als oneens. Ik vind dat het volledig afhangt van de situatie of je een dier moet laten inslapen of niet.


    Firm believer of all that is magic

    oneens. Een beest blijft altijd een beest dat is nou eenmaal zo


    We all just wanna be somebody

    Wat ik wel geinig vind is dat als een wild dier iemand verwond deze meteen wordt doodgespoten, maar als een mens iemand vermoord het nog niet eens zeker is of die langer dan vijf jaar de cel in moet. Best opmerkelijk niet?


    Queer zijn is gewoon alles

    Daar heb je helemaal gelijk in !

    ^ Deze stelling is, euh, van een maand geleden.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it