• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af!

    [ bericht aangepast op 24 feb 2014 - 22:45 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Dat was een voorbeeld waarbij ik probeerde aan te geven dat een goede schrijver zich kan uiten op verschillende manier, maar daarbij kan een schrijver die dat heeft bereikt niet zeggen dat die het niet aardig gedaan heeft. Een goede schrijver zijn is relatief, maar toch heeft het wel een aantal punten waarop je ze kan herkennen en zelfs kan erkennen. Ik vind bijvoorbeeld Stephanie Meyer niet zo'n hele beste schrijfster, maar zij is wel een goede schrijfster door haar verdiensten met vooral de boeken van Twilight. Ook al vind ik haar vreselijk. In mijn opinie is ze niet zo goed, maar eigenlijk ook weer wel. Dus het begrip is relatief.

    Ja, een tekort daaraan is mogelijk in de hersenen, maar ik denk gewoon niet dat iedereen die depressief is dat heeft. Ik geloof meer in dat depressiviteit voortkomt uit reden en niet uit het niets ook al is de reden soms onbekend. Alleen dat heeft ik eigenlijk ook een beetje typerend en tegelijkertijd een beetje triest in deze maatschappij, het wordt gedoogd als je opgeeft. En ik ben heus niet van als je het echt niet meer aankan dan moet je gewoon niet blijven opgeven, want soms bereik je gewoon een punt dat opgeven de enige oplossing is en je moet toegeven, maar mensen geven naar mijn mening nu net iets te snel op op hun leven. Ze realiseren zich niet hoe goed ze het soms hebben. Trouwens als je een 5 haalt of ruzie hebt, vind ik niet echt een depressie, miss als het structureel gebeurd kan het zich opwerken tot. Alleen ik vind dat er een groot verschil zit tussen een depressie en een dipje of je down voelen. Ik vind trouwens wel dat je aardig sterke standpunten hebt en je er flink onderzoek naar hebt gedaan, dat vind ik op zich wel fijn om met iemand hierover te praten die er verstand van lijkt te hebben.


    Ooit gehoord van psychische stoornissen? :Y) Natuurlijk komen depressies niet uit de lucht vallen, sommige mensen zijn nou eenmaal geboren met een slecht vermogen om emotionele klappen te verwerken.


    i put the fun in funeral

    7000 posts *-*


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Ooit gehoord van psychische stoornissen? :Y) Natuurlijk komen depressies niet uit de lucht vallen, sommige mensen zijn nou eenmaal geboren met een slecht vermogen om emotionele klappen te verwerken.


    Nee, nog nooit van gehoord. :P
    Maar ik probeer helemaal niet mijn gelijk te halen of zoiets. Zou ook geen eens weten hoe dat zou moeten, want ik heb nog niet echt een standpunt of iets ingenomen. Ik ben alleen aan het kijken en erover aan het praten hoe het komt dat het nu opvalt. Ik bedoel er voor de rest niets mee, ik bedoel het niet aanvallend, want je reacties schemeren iets van negativiteit door. ik vind het een beetje kort door de bocht om te antwoorden mensen zijn nou eenmaal geboren met een slecht vermogen om emotionele klappen te verwerken. Ik denk gewoon dat er meer achter zit en probeer het gewoon te analyseren en beetje met iemand over te praten hoe dat nou zit of komt. Want het is een vrij grote groepering waar ik nu over spreek.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Nee, nog nooit van gehoord. :P
    Maar ik probeer helemaal niet mijn gelijk te halen of zoiets. Zou ook geen eens weten hoe dat zou moeten, want ik heb nog niet echt een standpunt of iets ingenomen. Ik ben alleen aan het kijken en erover aan het praten hoe het komt dat het nu opvalt. Ik bedoel er voor de rest niets mee, ik bedoel het niet aanvallend, want je reacties schemeren iets van negativiteit door. ik vind het een beetje kort door de bocht om te antwoorden mensen zijn nou eenmaal geboren met een slecht vermogen om emotionele klappen te verwerken. Ik denk gewoon dat er meer achter zit en probeer het gewoon te analyseren en beetje met iemand over te praten hoe dat nou zit of komt. Want het is een vrij grote groepering waar ik nu over spreek.


    O, ik bedoel het ook niet aanvallend hoor ^^'. Mja, ik zou het ook echt niet weten. Het heeft me altijd wel heel erg geïnteresseerd, maar helaas ben ik ook maar een simpel, zwaarmoedig schoolmeisje en geen neuroloog/psycholoog/whatever.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    O, ik bedoel het ook niet aanvallend hoor ^^'. Mja, ik zou het ook echt niet weten. Het heeft me altijd wel heel erg geïnteresseerd, maar helaas ben ik ook maar een simpel, zwaarmoedig schoolmeisje en geen neuroloog/psycholoog/whatever.


    Oké, dan heb ik het wss in de verkeerde context gelezen, sorry, voor het misverstand. :)
    Ja, mij interesseert het ook wel en ik vind het altijd leuk om mensen te analyseren, maar ik zat hiermee een beetje vast en vroeg me af hoe ver anderen ermee waren gekomen met het voortborduren op deze kwestie. Je zou het namelijk in verschillende invalshoeken kunnen bekijken, maar ik bekijk het liever psychologisch, alleen ik beschik jammer genoeg ook niet over een alwetend brein xd Ik ben gewoon een amateur schrijver met te veel ambitie en probeert mensen te begrijpen, wat bij voorbaat al een kansloze missie lijkt, denk ik. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    U WOMAN, verstoor mijn AC/DC muziek niet! D:<


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mensen snappen het punt van 'no offense' niet.


    help

    Then don't care, whatever. I'm done too.


    kindness is never a burden.

    Ik lees deze hele discussie hier nu maar half, maar ik wil wel even meedelen dat een depressie wél uit de lucht kan vallen. Het is eigenlijk meer een ziekte dan een psychische stoornis. En ik weet 99 procent zeker dat ik daar gelijk in heb.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Ik lees deze hele discussie hier nu maar half, maar ik wil wel even meedelen dat een depressie wél uit de lucht kan vallen. Het is eigenlijk meer een ziekte dan een psychische stoornis. En ik weet 99 procent zeker dat ik daar gelijk in heb.


    Zou heel goed kunnen, maar ik ben 99 procent zeker dat het niet bij alle gevallen geld en wat mij vooral interesseert is degene met een andere reden dan een wetenschappelijke verklaring, hoewel ik natuurlijk ook wat heb geleerd gezien de wetenschappelijk kant van het verhaal. Alleen ik denk niet en daarin kan ik het mis hebben, dat de meesten last hebben van iets dat uit de lucht komt vallen. Ik denk dat nu er wel een reden achter zit bij de meesten, maar ja, dat denk ik en kan ik dus ongelijk in hebben xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    Ik lees deze hele discussie hier nu maar half, maar ik wil wel even meedelen dat een depressie wél uit de lucht kan vallen. Het is eigenlijk meer een ziekte dan een psychische stoornis. En ik weet 99 procent zeker dat ik daar gelijk in heb.


    Psychische stoornissen zíjn ziektes, dus dat is het ook. Het komt niet uit de lucht vallen, meestal sluipt het langzaam naar binnen tot het ineens een hoogtepunt bereikt en dan pas merk je het. 'Gradually and then suddenly.'
    Wat Sarah zei was wel waar, misschien heel kortzichtig samengevat, maar wel waar. Natuurlijk hebben gebeurtenissen te maken met het uiten ervan en tot hoever zoiets doorgaat, maar sommige mensen kunnen het gewoon niet en daar kunnen ze weinig aan doen.
    Ik heb zelf een klein stukje hierover in mijn studie gehad, maar ik heb zelf ook een gediagnosticeerde depressie. Toen ik medicijnen voorgeschreven kreeg heb ik eerst heel wat diepgaand onderzoek gedaan naar de werking ervan. Ze weten niet eens precies hoe het werkt, behalve dat het de heropname van serotonine regelt.
    Als je echt meer wilt weten raad ik je aan om 'Het land prozac' of 'Prozac nation' als je Engels prefereert te lezen. Het is een redelijk extreem boek, waargebeurd, maar het maakt veel duidelijk over een depressief persoon.


    Your make-up is terrible

    And there it goes...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik begin nu eindelijk in te zien hoe irritant die duizenden RPG's over One Direction zijn. Hoe blind kan een mens af en toe zijn? :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    congratz.. i hope you'll enjoy your day.


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Hmm, ik heb te veel inspiratie en te weinig tijd D:


    "Find peace in who and what you are." — Saphira