• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af!

    [ bericht aangepast op 24 feb 2014 - 22:45 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik moet verder met mijn huiswerk, maar ben in een schrijfige bui.

    PROCRASTINATION FTW!!!

    STOP DIE BUIK PIJN


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Wie durft hier Jantje Shit op te zetten? (cat) Je weet echt wat mij irriteerde hé?


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Well, now I feel insulted.


    help

    Verslaafd aan dat nummer, damn. :"D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Nou, ik denk wel dat gebeurtenissen een bepalende rol spelen in depressiviteit. Vaak hoor ik wel dat intuïtie idd daar ook een rol in speelt, maar ik vraag me dan af hoe je vanuit het niets je depressief kan voelen. Ook al weet je zelf het antwoord niet, iets moet het veroorzaken lijkt mij het. Het valt mij gewoon op dat mensen hun leven steeds slechter weten te accepteren en ik vraag mij af waarom. Ik vind trouwens wel dat liefdesverdriet en verliezen van een goede vriend een reden kunnen zijn om je ellendig te voelen en je gewoon down bent, maar depressiviteit vind ik net een stap te ver. Maar wie ben ik om daar over te oordelen, want ik weet het eigenlijk ook niet. Ik vraag het mij gewoon af waarom zoveel mensen pretenderen zo depressief te zijn, terwijl hier soms diegene die depressief hadden moeten zijn, positief in het leven staan. Het is niet logisch en als amateuristisch schrijver probeer ik toch me te bedenken hoe het kan xd Maar ja, miss zeur ik wel te veel en licht ik de verkeerde dingen te veel op.


    Als je een goede schrijver was geweest, had je er wel onderzoek naar gedaan.
    Depressiviteit wordt vooral veroorzaakt door een verstoorde balans aan chemische stoffen in je hersenen, waaronder serotonine (stof waar je gelukkig van wordt) en dopamine. Daar kan je dat gevoel zo plots en zonder aanleiding krijgen.


    Your make-up is terrible

    Ik heb zin door jullie om als ik hem neem en ik heb nog steeds contact met jullie om een foto er van te posten. :'D Ik had niet gevraagd om je mening. Aangezien ik de mijne nog altijd belangrijker vind dan die van jullie als het gaat over dingen die ík mooi vind.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Waarom negeer je me?


    kindness is never a burden.

    That Awkward Moment was geweldig. Bedankt voor de leuke avond. [:


    :)

    Assassin schreef:
    (...)

    Als je een goede schrijver was geweest, had je er wel onderzoek naar gedaan.
    Depressiviteit wordt vooral veroorzaakt door een verstoorde balans aan chemische stoffen in je hersenen, waaronder serotonine (stof waar je gelukkig van wordt) en dopamine. Daar kan je dat gevoel zo plots en zonder aanleiding krijgen.


    Als ik een goede schrijver was geweest dan had ik al 3 gouden boeken gewonnen, was ik internationaal doorgebroken en had ik 600 miljoen netto op de bank staan. Het zijn van een goede schrijver is een relatief begrip en kun je op velen manieren interpreteren. Schrijvers doen trouwens niet alleen onderzoek naar de wetenschap, maar ook naar meningen en hoe mensen erover denken. Ik schrijf namelijk niet over wetenschap, ik schrijf over mensen. Daarbij zet ik er ook bij dat ik amateuristisch schrijver ben en dat ik slechts speculeer, ik heb er nog geen uitgebreid onderzoek naar gedaan, ik kijk nu alleen een beetje hoe anderen erover denken.

    Ik heb trouwens niet heel veel verstand of in ieder geval niet genoeg voor neurotransmitters en stofjes die worden aangemaakt in de hersenen. Mijn kennis is daar zeker beperkt en daarom lijkt het mij beter om daar niet op in te gaan. Alleen ben ik wel van mening dat bij veel mensen een opeenstapeling van gebeurtenissen vaak de aanleiding lijkt tot depressie. Ik geloof dat het bij veel niet uit het niets komt, maar dat is ongelukkig zijn en hun leven niet kunnen accepteren en niet dat het uit het niets komt. Hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn en ik geloof ook best dat er voor een x aantal meestal jouw wetenschappelijke verklaring het geval is. Alleen het geeft mij momenteel niet de indruk dat het bij iedereen zo is en ik denk zelfs dat bij het grootste gedeelte van de groep die zichzelf depressief noemt dat niet het geval is. Daarom probeer ik een beetje te achterhalen waarom dat nu opeens opvalt, terwijl het mij daarvoor nooit echt opviel. Het hield mij gewoon bezig.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Als ik een goede schrijver was geweest dan had ik al 3 gouden boeken gewonnen, was ik internationaal doorgebroken en had ik 600 miljoen netto op de bank staan. Het zijn van een goede schrijver is een relatief begrip en kun je op velen manieren interpreteren. Schrijvers doen trouwens niet alleen onderzoek naar de wetenschap, maar ook naar meningen en hoe mensen erover denken. Ik schrijf namelijk niet over wetenschap, ik schrijf over mensen. Daarbij zet ik er ook bij dat ik amateuristisch schrijver ben en dat ik slechts speculeer, ik heb er nog geen uitgebreid onderzoek naar gedaan, ik kijk nu alleen een beetje hoe anderen erover denken.

    Ik heb trouwens niet heel veel verstand of in ieder geval niet genoeg voor neurotransmitters en stofjes die worden aangemaakt in de hersenen. Mijn kennis is daar zeker beperkt en daarom lijkt het mij beter om daar niet op in te gaan. Alleen ben ik wel van mening dat bij veel mensen een opeenstapeling van gebeurtenissen vaak de aanleiding lijkt tot depressie. Ik geloof dat het bij veel niet uit het niets komt, maar dat is ongelukkig zijn en hun leven niet kunnen accepteren en niet dat het uit het niets komt. Hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn en ik geloof ook best dat er voor een x aantal meestal jouw wetenschappelijke verklaring het geval is. Alleen het geeft mij momenteel niet de indruk dat het bij iedereen zo is en ik denk zelfs dat bij het grootste gedeelte van de groep die zichzelf depressief noemt dat niet het geval is. Daarom probeer ik een beetje te achterhalen waarom dat nu opeens opvalt, terwijl het mij daarvoor nooit echt opviel. Het hield mij gewoon bezig.


    Als het begrip van een goede schrijver relatief is, waarom zou je dan 3 gouden boeken gewonnen, internationaal doorgebroken zijn en 600 miljoen netto op de bank staan? Je spreekt jezelf een beetje tegen.

    Het is gewoon dat tekort in de hersenen, want er zijn genoeg mensen met dezelfde tegenslagen, soms erger, en die kunnen het allemaal aan, normaal verwerken, etc. De mensen die het niet aankunnen (het echt niet aankunnen, niet voor de aandacht) stapelen alles op in hoofd en kunnen zich gewoon niet beter voelen, ze kunnen zich niet echt gelukkig voelen daardoor. Dat het meer opvalt is waarschijnlijk omdat het tegenwoordig meer geaccepteerd wordt als je het opgeeft en hulp zoekt, vroeger was dat niet zo. Dan was je gewoon een zwakkeling en daarom gaf je het niet op. Maar er zijn veel meer triggers, zoals de maatschappelijke druk van een hoge opleiding en een vervolgopleiding en geld en ga zo maar door. Vroeger maakte het bijna niet uit of je ging studeren, meestal dachten ze er niet eens aan omdat ze meteen na de middelbare gingen werken en gewoon hun leven leidden. Nu is het heel erg veranderd. Daarbij is deze site een beetje een verzamelplek voor buitenbeentjes en voor veel mensen de enige plek waar ze hun hart echt kunnen luchten. Je hebt altijd die gevalletjes zelfverklaarde depressie omdat ze een 5 hebben gehaald of omdat ze ruzie hebben gehad, maar op Q zitten wel veel mensen die er echt last van hebben.


    Your make-up is terrible

    I’m not a girl. I’m a storm with skin.


    kindness is never a burden.

    Mijn huid voelt weer aan als een babyhuidje. Maskers doen wonderen ^-^


    26 - 02 - '16

    Ben ik nou een bitch omdat ik gewoon positief probeer te denken en nadenk over wat inpakt hebben op mensen zoals woorden?


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Assassin schreef:
    (...)

    Als het begrip van een goede schrijver relatief is, waarom zou je dan 3 gouden boeken gewonnen, internationaal doorgebroken zijn en 600 miljoen netto op de bank staan? Je spreekt jezelf een beetje tegen.

    Het is gewoon dat tekort in de hersenen, want er zijn genoeg mensen met dezelfde tegenslagen, soms erger, en die kunnen het allemaal aan, normaal verwerken, etc. De mensen die het niet aankunnen (het echt niet aankunnen, niet voor de aandacht) stapelen alles op in hoofd en kunnen zich gewoon niet beter voelen, ze kunnen zich niet echt gelukkig voelen daardoor. Dat het meer opvalt is waarschijnlijk omdat het tegenwoordig meer geaccepteerd wordt als je het opgeeft en hulp zoekt, vroeger was dat niet zo. Dan was je gewoon een zwakkeling en daarom gaf je het niet op. Maar er zijn veel meer triggers, zoals de maatschappelijke druk van een hoge opleiding en een vervolgopleiding en geld en ga zo maar door. Vroeger maakte het bijna niet uit of je ging studeren, meestal dachten ze er niet eens aan omdat ze meteen na de middelbare gingen werken en gewoon hun leven leidden. Nu is het heel erg veranderd. Daarbij is deze site een beetje een verzamelplek voor buitenbeentjes en voor veel mensen de enige plek waar ze hun hart echt kunnen luchten. Je hebt altijd die gevalletjes zelfverklaarde depressie omdat ze een 5 hebben gehaald of omdat ze ruzie hebben gehad, maar op Q zitten wel veel mensen die er echt last van hebben.


    Dat was een voorbeeld waarbij ik probeerde aan te geven dat een goede schrijver zich kan uiten op verschillende manier, maar daarbij kan een schrijver die dat heeft bereikt niet zeggen dat die het niet aardig gedaan heeft. Een goede schrijver zijn is relatief, maar toch heeft het wel een aantal punten waarop je ze kan herkennen en zelfs kan erkennen. Ik vind bijvoorbeeld Stephanie Meyer niet zo'n hele beste schrijfster, maar zij is wel een goede schrijfster door haar verdiensten met vooral de boeken van Twilight. Ook al vind ik haar vreselijk. In mijn opinie is ze niet zo goed, maar eigenlijk ook weer wel. Dus het begrip is relatief.

    Ja, een tekort daaraan is mogelijk in de hersenen, maar ik denk gewoon niet dat iedereen die depressief is dat heeft. Ik geloof meer in dat depressiviteit voortkomt uit reden en niet uit het niets ook al is de reden soms onbekend. Alleen dat heeft ik eigenlijk ook een beetje typerend en tegelijkertijd een beetje triest in deze maatschappij, het wordt gedoogd als je opgeeft. En ik ben heus niet van als je het echt niet meer aankan dan moet je gewoon niet blijven opgeven, want soms bereik je gewoon een punt dat opgeven de enige oplossing is en je moet toegeven, maar mensen geven naar mijn mening nu net iets te snel op op hun leven. Ze realiseren zich niet hoe goed ze het soms hebben. Trouwens als je een 5 haalt of ruzie hebt, vind ik niet echt een depressie, miss als het structureel gebeurd kan het zich opwerken tot. Alleen ik vind dat er een groot verschil zit tussen een depressie en een dipje of je down voelen. Ik vind trouwens wel dat je aardig sterke standpunten hebt en je er flink onderzoek naar hebt gedaan, dat vind ik op zich wel fijn om met iemand hierover te praten die er verstand van lijkt te hebben.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.