• D A U N T L E S S
    •• • ••
    We believe that cowardice is to blame for the world’s injustices.
    We believe that peace is hard – won and that sometimes it is necessary to fight for peace.



    ––––––––––

    Binnen in de wereld van Divergent (© Veronica Roth) maken jongeren op zestien – jarige leeftijd een levensbepalende keuze ; de keuze in welke van de vijf verschillende facties zij thuis behoren.

    Dauntless is een van de voorgaande facties – welke is toegewijd aan moed, dapperheid en onverschrokkenheid. De oprichters van de factie beschuldigden de emoties angst en lafheid voor het starten van de vele problemen waarmee de samenleving de afgelopen decennia heeft moeten kampen – wat zij willen bevechten door het voorbereiden van de leden op het controleren van angst.

    Echter, is Dauntless voorbereid op de komst van de personen welke Divergent zijn – welke niet behoren tot slechts een bepaalde factie? Zijn zij bereid deze personen te elimineren – of zijn zij er bewust van dat deze personen juist hulp kunnen bieden?



          • V E R H A A L

    Eric – een van de meest gevreesde Dauntless leiders, zal zijn walging jegens de personen welke Divergent zijn nooit onder stoelen of banken steken. Naar zijn mening dient iedere personen welke Divergent is uitgeroeid te worden, waardoor zij geen bedreiging meer zullen vormen voor de gehele samenleving.
    Echter, binnen de afgelopen jaren zijn vele van zijn " aanhangers " bekeerd – hebben hun gedachtengang om laten draaien en staan volledig achter de personen welke Divergent zijn. Verschillende personen hebben hierdoor de dood gevonden, waardoor de overgebleven groep een kleine vorm van verzet is geworden – met als enige doel het redden van de soort van de Divergent.
    Inmiddels is de groep van verzet steeds groter en groter geworden – zijn er zelfs geruchten dat deze groep af willen rekenen met Eric en de gehele Dauntless factie naar eigen hand willen plaatsen. Echter, Eric en zijn overgebleven aanhangers zullen zich nooit of te nimmer genadeloos stellen zonder een gevecht – zal de groep van verzet het met nieuwe ingewijden voor elkaar krijgen om Eric van zijn troon te stoten en hiermee een grote massamoord op de Divergent voorkomen?



          • R O L L E N
          Rollen – story

    Invullijst
    Naam –
    Bijnaam (nieuwe factie – naam) –
    Leeftijd –
    Factie ; geboren –
    Loyaliteit (Eric/Divergent) –

    Karakter –
    Uiterlijk (faceclaims toegestaan) –

    Extra –
    Angsten –
    Specialiteit (eventueel) –
    Geschiedenis –

    Vanaf dit moment worden er voor onbepaalde tijd geen nieuwe rollen aangenomen.
    Zondag in de ochtend zal het eerste speeltopic worden geopend.


    Trainers
    Maximaal 1 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Eric, voornamelijk gespeeld door: Stiff

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Gabriel " Gabe " Naveen Emerson • Stiff, 1,2 – Erudite born
          – Farrah Izabela Griffin • Natsukashii, 1.2 – Candor born
          – Isabelle " Belle " Amethyst Cunningham • Elvithien, 1,4 – Divergent


    Initiates – Dauntless born
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Casper " Cas " Jacobus Davidson • Kobain, 1,4
          – Kai Iver • Pedrad, 1,1


    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Ameya Elizabeth Chase • Remarkable, N.A., 1,5 – Divergent
          – Raven Tyllaster • Nebraskae, N.A., 1,5 – Divergent
          – Maeve " Mae " Slayer • Pedrad, 1,3


    Initiates – Faction switchers
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Quintelia "Quinn" Heather Williams • Initiate, 1,7 – Divergent

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Milena " Mila " Athena Reylin • Misao, 1,3 – Erudite born
          – Rhozali " Ro " Eunice Ainsworth • Raging, 1,3 – Amity born – Divergent



          • R E G E L S
    Algemeen
          – Alleen ik (Mirte, Stiff) opent de nieuwe topics.
          – Username veranderingen worden doorgegeven binnen het praattopic/rollentopic.
          – Men gedraagt zich respectvol jegens andere personen binnen de RPG, zo niet – volgt een ban binnen de RPG.
          – Gelieve redelijk ervaren RPG'ers.
          – Deze RPG is geen sneltrein, daarom wordt er rekening gehouden met elkaar.

    Rollen
          – Reservaties en half gemaakte rollen blijven 48 uur beschikbaar.
          – Claims op namen en faceclaims mogen worden doorgegeven, maar blijven eveneens 48 uur beschikbaar.
          – De ratio mannen/vrouwen en Eric/Divergent – aanhangers blijft gelijk.
          – Men gaat geen perfecte rollen maken, delen van andere rollen kopiëren of rollen van Veronica Roth gebruiken.

    RPG
          – Per post worden er minimaal driehonderd woorden geschreven.
          – Binnen in de post wordt gelet op spelfouten en verdere grammatica.
          – Men gaat geen andere personages besturen/vermoorden/etc. in een eigen post – dit gebeurt alleen in duidelijk overleg.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 21:05 ]


    •

    Je hebt me vanaf dag één gehaat omdat Gabriëlle niet alleen op jou gericht was, maar ook mijn vriendin behoorde te zijn.
    Dat jij met zo'n flauwe smoes aan komt om mij ervan te weerhouden dat ik je perfecte stelletjes omver gooi, is jouw probleem met de geschiedenis - niet de mijne.

    Maar ik ga mijn tijd niet hier aan verspillen, en al helemaal niet aan jou. Dag Mirte.


    x

    Such friendship.
    Ik ga mijn rol even afmaken.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.


    Naam – Quintelia Heather Williams.

    Bijnaam – Quinn.
    Quintelia haatte haar naam altijd al. Het klonk haar veel te netjes in de oren, en ze wilde een naam die bij haar persoonlijkheid paste. Toen ze de kans kreeg een nieuwe naam te kiezen, wist ze niet wat te kiezen. Ze wilde iets wat haar verleden verborg, maar niet volledig. Daarom koos ze voor de naam Quinn. Het klonk stoer, jongensachtig, maar het bevatte nog steeds een gedeelte van haar tijd in Erudite.


    Leeftijd – Zestien.

    Factie ; geboren – Erudite.

    Loyaliteit (Eric/Divergent) – Haar loyaliteit ligt bij Eric. Of tenminste, dat beeld maakt ze. Quinn is Divergent, en spioneert bij Eric en zijn aanhangers. Ze weet dat het een groot risico met zich meebrengt, maar ze is bereid dit te nemen, om zo veel mogelijk Divergents te redden.



    Karakter – Quinn is een aparte mengeling. Haar aptitude test geeft Abnegation, Dauntless en Erudite aan, wat nauw aansluit bij haar persoonlijkheid. Ten eerste Erudite, de factie waar Quintelia vandaan komt. Toen ze jong was had ze al dorst voor kennis, maar ze gebruikte ze niet voor hetgeen waar andere Erudite hun kennis voor gebruikten; Quinn gebruikte haar kennis voor strategieën, manieren om spelletjes makkelijk te winnen. Ze was een meisje dat van grote uitdagingen hield. Hierdoor kwam ze er langzamerhand achter dat ze naar de factie Dauntless verlangde. Ze hield ervan om op het randje van de hoge Erudite-gebouwen te zitten, en te kijken hoe ver ze voorover kon leunen. Ze hield er van om de gebouwen in de armere wijken te onderzoeken, en op avontuur te gaan. Als laatste uitslag kwam er Abnegation, welke vrij onverwachts was voor Quinn. Als ze als undercover-Eric-aanhanger begint te werken komt haar Abnegationkant wel meer naar voren. Ze is het onopvallende Abnegation meisje op de achtergrond die bereid was zich op te offeren voor de andere Divergents, heeft het scherpe oor van een Erudite en genoeg dapperheid om haar leven te wagen. Dit maakte haar in goede positie voor het spionnenwerk.

    Uiterlijk –
    Lily Collins.

    Quinn heeft donkere, lange haren, die in haar tijd in Erudite altijd in een strakke knot naar achteren zat. Sinds ze in Dauntless verblijft zitten deze altijd in een hoge paardenstaart of gewoon los. Ze heeft een scheiding in het midden, en haar haren lopen uit in een lichte slag. Terwijl anderen in Erudite rondliepen met (nep)brillen om intelligenter te lijken, heeft Quinn daar nooit aan meegedaan. Het blauw dat voor Erudite staat combineerde ze altijd met wat zwarts, zonder het echt bewust te doen. Haar ogen zijn een vrij heldere kleur groen, met wimpers die niet bijzonder lang zijn maar wel vrij goed opvallen. Quinn heeft een klein wipneusje, dat vrij laag op haar gezicht staat. Haar wenkbrauwen zijn vrij grof en donker, en als ze nadenkt zijn deze in een diepe frons. Haar lippen zijn lichtelijk vol, maar vallen niet bijzonder op.
    Haar lichaam is tenger gebouwd, dus niet het eerste wat je zou verwachten te vinden in Dauntless. Haar vrouwelijke rondingen zijn nog wat in ontwikkeling, maar niet groter of kleiner dan gemiddeld. Ze is 1,63m lang, wat haar niet al te opvallend maakt. Haar heldere ogen maken hier toch weer een compensatie voor. Haar vingers zijn lang en slank, de vingers van een typische Erudite. Hier komt verandering in tijdens haar initiation.


    Extra –
    Angsten –
    - Controle verliezen. [Grote angst]
    - Claustrofobie. [Kleine angst]
    - De man die haar vader vermoordde. [Grote angst]
    - Geen oplossing kunnen vinden. [Kleine angst]
    - Aan strenge verplichtingen en regels moeten voldoen, en daar niet goed genoeg voor zijn. [Grote angst]
    - Blindheid, doofheid en stomheid tegelijk. [Grote angst]
    - Het verraden van de Divergents, en daardoor zich dus toewijden aan Eric. [Grote angst]
    - Het ontdekt worden van haar Divergency. [Kleine angst]


    Specialiteit – Deze zal zich ontwikkelen in de RPG.

    Geschiedenis – Quinn haar leven in Erudite is nooit erg heftig geweest, tot op het moment dat haar vader verdween. Onderzoekend en nieuwsgierig als ze was, bleef ze doorvragen bij haar moeder. Het bleek dat haar vader Divergent was, en dat hij was vermoord in opdracht van hun factieleider: Jeanine Matthews. Vanaf dat moment wist Quinn definitief dat ze weg wilde. Ze had nooit een echte voorkeur voor een bepaalde factie, al wist ze wel dat ze geen strenge verplichtingen zou hebben. Ook zou ze zich laten leiden door de aptitude test, omdat ze had verwacht dat daar een andere factie uit zou komen dan Erudite. Dankzij haar Divergency kreeg zij Erudite, samen met twee andere facties. Ze koos voor degene waarin ze zou leren vechten, en dat als de factionleaders achter haar Divergence zouden komen, dat ze tegen zou kunnen werken.

    Volgens mij is Quinn af. Is ze goedgekeurd, of kan ik nog iets aanpassen?

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 10:47 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    I'm excited.
    :'D


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Lieve mensen,
    alhoewel ik had gezegd dat ik het speeltopic vanmiddag zou gaan openen – gaat dit met een halve dag verlengd worden, door verschillende redenen. De precieze tijd van openen kan ik niet garanderen, maar dat zal vannacht (na twaalfen) of morgenochtend zijn.
    De eerste reden hiervoor is het gegeven dat er nog twee rollen zijn die niet volledig zijn ingevuld (mocht dit morgenvroeg nog steeds zo zijn, open ik de RPG alsnog – deze rollen hebben dan geen kans op bepaalde dingen binnen de RPG). De tweede reden hiervoor is dat ik vandaag de gehele dag weg ben geweest en alles op een rij wil hebben wanneer ik de RPG open, zodat er niets fout kan gaan (:

    Wel kan ik jullie vertellen dat de RPG zal beginnen op het dak bij de ingang van het Dauntless – gebouw, de initiates zijn zojuist uit de trein gesprongen en Eric staat ze op te wachten om te vertellen dat er maar een manier is om binnen te komen in het Dauntless – gebouw. De drie trainers zullen zich beneden bij het net bevinden, waar Gabriel degene zal zijn die de initiates van het net helpt en de twee dames zullen de initiates opvangen totdat ze allen beneden zijn.
    Nu weet ik – eindelijk – ook hoe ik het ga doen met het gehele "first jumper" – concept, aangezien ik het idee heb dat wanneer ik het vrij laat, iedereen als een gek als eerste wil gaan springen om Tris te evenaren – dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zowel in het boek als in de film zijn zelfs de Dauntless born initiates doodsbang om naar beneden te springen. Hierdoor ga ik naar alle rollen kijken en kies ik een rol welke de meeste potentie heeft om als eerste te gaan springen – deze persoon zal dan ook een PB van mij ontvangen en weet hierdoor dat zij als eerste mag springen. De overige personen springen dus in een willekeurige volgorde daarna.

    Morgen in het speeltopic meer informatie (:
    Alvast bedankt en ik heb er ontzettend veel zin in!


    •

    - shit, laat maar zitten.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 16:23 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rol is klaarr =] (pg 5)


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Beste deelnemers van de Dauntless RPG,

    Zowel het speeltopic als het praattopic zijn geopend. Ik hoop dat jullie kunnen genieten binnen de RPG en dat we vele topics tegemoet gaan met z'n allen.
    Hierbij de link voor het speeltopic en eveneens de link voor het praattopic.

    Liefs,

    Mirte, Stiff


    •

    De rollen van Pedrad zijn weggevallen.
    Er zijn dus TWEE rollen vrij gekomen voor wie wil.


    •

    Ik zou heeeeeeel graag een rol reserveren. Een vrouwelijke Dauntless born, graag. Die geen Eric aanhanger is, please (:

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 11:42 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    No offence, maar kunnen er niet beter wat mannen komen? Er is al een vrouwen overload...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Natsukashii schreef:
    No offence, maar kunnen er niet beter wat mannen komen? Er is al een vrouwen overload...


    Maar een van die twee rollen van Pedrad die wegvallen is ook een vrouw, dus ik denk niet dat dat zo'n verschil maakt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    True, maar ze had ook een man en die komt er dan niet bij, dus dan loopt het nog schever.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Natsukashii schreef:
    True, maar ze had ook een man en die komt er dan niet bij, dus dan loopt het nog schever.


    Misschien wel, ik ben heus niet de enige die dit bericht zal lezen. Heb een Q-vriendin hierover trouwens al gewaarschuwd (zij wilde in eerste instantie ook meedoen), dus het kan misschien zijn dat die man er wel nog komt (: (Als ze wilt, 'f course.)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zeg ook niet dat jij de enige bent die het leest.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered