• Crime Scene Investigation



    Het is zomer 2014 in Perth, een prachtig, aan het water gelegen stadje in Schotland. Het forensisch onderzoeksteam van de nightshift heeft werk zat, de criminaliteit lijkt zich alleen maar op te hopen. Vorige nacht is er een stel jongeren die aan het kamperen waren in een bos, stuk voor stuk vermoord. De verdachten zijn; de nogal boosaardige eigenaar van het bos, die altijd kwaad is op de jongeren omdat hij niet wil dat ze fikkie stoken op zijn terrein, maar die nu stug beweert niet thuis te zijn ten tijde van de moorden en een andere groep kampeerders, maar die daar aanwezig waren voor het filmen van een natuurfilm over de zeldzame vogels in dat bos. Zij hebben alleen nog geen motief. Tot nu toe een normale zaak, een als velen. Geruchten dat het spookt in dat bos vinden de meeste CSI’s lachwekkend. Zal het team deze zaak oplossen, net als vele anderen? En terwijl de telefoontjes binnenkomen van steeds nieuwe moorden en verdwijningen doen ze er alles aan deze zaken tot een goed einde te brengen.

    Personages:

    Teamleider


    Assistent team-leider
    Hinrisath

    CSI Rang 3
    Nog plaats voor een man
    Joshua ‘Josh’, 'Sherlock' Robin Thomson ~ Flitwick
    Sophia Isabel de Moreau ~ Enface
    Maddie Sophia Morrison ~ Hours
    - Man gereserveerd voor Karthus



    CSI Rang 2
    Voorlopig plaats voor drie vrouwen en twee mannen.
    Taylor Mary Livingston ~ CherrySmile
    Cameron Yorkwill ~ Sorridere


    Patholoog-anatoom
    Andrew Scott Sullivan ~ Kodaline

    Assistent patholoog-anatoom
    Elisabeth 'Lizzy' Franklin ~ Eunomia

    Labratten
    Katherine Abigail Raven McQueen ~ MissVendetta
    Joanna, ‘J’, Cattagan ~ Flitwick
    Rafael Julio 'Raf' Santos ~Kodaline


    Hoofd PPD (Peth’s Police Department)
    Plaats voor 1

    Mocht er nog vraag zijn naar een andere functie, kan dit altijd worden overlegd.

    Niet alle functies zullen worden ingevuld, er zal ook weinig tot geen vraag zijn naar enkele functies, maar ik heb ze er toch bij gezet.




    Invullijst
    Naam: (Voornaam, tweede/derde naam, Achternaam, Bijnaam.)
    Functie: (Welke functie heeft hij/zij in het CSI team?)
    Leeftijd: (denk realistisch, dus niet te jonge karakters! Ik weet dat iedereen gewend is om jonge personages te spelen, probeer om te schakelen)
    Geslacht:
    Innerlijk: (Probeer uitgebreid te vertellen hoe jouw personage is en hoe hij/zij zich gedraagt, denk ook aan bijv. hobby’s, geaardheid, automatismes, trekjes, irritante gewoontes, dingen waar ze niet tegen kunnen, noem maar op.)
    Uiterlijk: (Foto met uitleg van lengte, gezichtsvorm, ogen, haar, kleding, opvallende dingen, lenigheid, tattooages, littekens, enz.)
    Extra: Denk hierbij aan belangrijke dingen die in het verleden van je personage zijn gebeurt, familiekwalen, gewoon dingen die handig zijn om te weten (je personage wordt geïrriteerd als iemand zijn/haar bril afpakt, zoiets), kan goed zingen, leef je uit!

    Wees creatief, geen Mary Sues.




    Regels
    - Maximaal twee personages per persoon, maar ik wil geen verwaarlozing. Houd ook rekening met de wil van anderen.
    - Geen OOC ruzie’s in het topic. Die voer je maar lekker in een PB’tje
    - Geen besturing van andere personages. Alleen die van jezelf of na overleg van anderen.
    - Alleen ik open nieuw topic, behalve als ik anders heb aangegeven.
    - Ik zal een praattopic openen om te overleggen, zo kunnen we het speeltopic schoon houden.
    - Minimaal ong. 200 woorden per post. Ik wil het een beetje op niveau houden, dus ik hoop dat je een beetje ervaring hebt.
    - Het is altijd erg verwarrend als de een in de 3e persoon, en de ander in de 1e persoon schrijft. Ik prefereer 1e persoon, dus probeer dit aan te houden. Geef aan als je daar problemen mee hebt.
    - 16+ is toegestaan, maar ga mensen geen nachtmerries bezorgen.
    - Overleg kan natuurlijk altijd! Leve het praattopic (:
    - Probeer met iedereen om te gaan en niet na één dag als man en vrouw bij elkaar zitten en niks anders doen dan zoenen.
    - Ik sta altijd klaar voor vragen of ideeën.
    - Heb vooral heel veel plezier!


    Foto’s
    Er komen foto’s van de omgeving en hopelijk ook het lab e.d.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2014 - 16:52 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    2 gaat alleen misschien niet lukken, dus liever dan Raf of Andrew?


    Bowties were never Cooler

    Omg! Yayy the start is coming closer!


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Zie maar even welke je doet. ik ben nu bezig met mijn mannelijke personage afmaken, ik heb aleen geen idee of er uberhaupt iemand is op het moment hier. of ben ik de enige die rond deze tijd er nog is?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ikke nu wel... Maar nu slaapt echt iedereen.(huil)


    Bowties were never Cooler

    Ik ben al een tijdje wakker en ik zat te denken... we hebben wel veel vrouwen... maar dat maakt ook niet zo heel veel uit denk ik. Ben bijna klaar met mijn personage.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel












    Naam: Joshua, kortweg ‘Josh’, Robin Thomson. In het team ook wel ‘Sherlock’ genoemd.
    Functie: CSI Rang 3 en werkt hard om teamleider te worden.
    Leeftijd: 30 jaar.
    Geslacht: Mannelijk
    Innerlijk:
    Joshua. Er raast een CSI door zijn aderen, daarom staat hij hier nu op deze plaats in het team. Daarbij is het natuurlijk handig dat hij niet verlegen is. Joshua is dat totaal niet; hij is zelfverzekerd en koppig. Als hij iets zeker weet, dan weet hij dat ook zeker. En jammer genoeg voor anderen is het dan meestal nog waar ook, iets waar hij dan een voldane grijns bij geeft en zich dan met een veelbetekende blik de rug naar keert. Joshua wordt trouwens niets voor niets ‘Sherlock’ genoemd, wat een grapje was van Joanna, maar wat nu iedereen gebruikt. Hij heeft een IQ van 167 en kan door observeren veel tot zich nemen. Zijn woordenschat is groter dan de gemiddelde mens maar hij probeert zich aan te passen aan de mensen met wie hij praat, wat hem soms nog wel moeite kan kosten. Hij vindt het soms wel lastig om om te gaan met mensen, hij is niet zo sociaal ingesteld. Hij is niet stil, hij valt op, maar hij houdt niet van grote groepen. Als je hem eenmaal kent is hij heel vriendelijk en kan je goed met hem praten, maar hij raakt altijd een beetje nerveus als er veel mensen zijn die naar hem kijken of luisteren. Dan kan hij nog wel eens een beetje afstandelijk doen. Hij ziet er niet verlegen uit en dat is hij ook niet. Hij heeft veel zelfvertrouwen, maar hij moet ruimte hebben en in een grote groep gaat dat niet helemaal. Hij heeft goede humor en is een goede luisteraar, ookal kan hij midden in een gesprek zich opeens iets belangrijks bedenken en kan zonder pardon weglopen, helemaal verdiept in wat hij zich toen opeens had bedacht en wat hij echt moét weten. Maar als je hem echts iets belangrijks verteld, dan zal hij altijd aandachtig luisteren. Plotseling weglopen doet hij alleen als je hem een dom verhaaltje vertelt over je kat.
    Romantiek. Een lastig onderwerp bij Joshua. Hij is niet vaak verliefd geweest, en de keren dat hij het was wist hij het waarschijnlijk niet eens. Hij flirt wel, iets wat hij niet kan laten door zijn zelfverzekerdheid. Maar hij denkt dat er geen vrouw of man is die écht van hem zou kunnen houden. Écht, vast niet. Leuk vinden wel natuurlijk, maar hij denkt dat het verder niet zal werken, ookal zou hij er geen bezwaar tegen hebben. Of man, ja. Ja, Joshua is wel eens verliefd geweest op een jongen, iets wat hij eerst niet begreep. Hij was toen nog te veel bezig met studeren om echt te snappen wat hij nou voelde. Tot de jongen in kwestie hem nerveus uitlegde wat hij voelde en Joshua die gevoelens herkende. Ze hebben iets meer dan een jaar iets gehad, maar Joshua is al een paar jaar weer vrijgezel. Hij weet niet of hij meer op meisjes of op jongens valt en het maakt hem ook niet uit. Hij merkt het wel, wanneer hij weer vlinders heeft ingeslikt. Maar dus ook bij mannen denkt hij niet dat ze het met hem zullen uithouden.
    Deze gedachte zit diep van binnen, hij probeert er niet te veel aan te denken, ook al kan dat lastig zijn. Hij houdt van zijn werk en kan er dus helemaal in opgaan. Hij is snel bij een zaak betrokken en wil die altijd zo snel mogelijk oplossen. Voor het team is hij heel beschermend, hij wil niet dat er iets met wie dan ook overkomt. Hij heeft niet snel een hekel aan mensen, alleen aan aanstellers die om aandacht zitten te vragen. Die kan hij afbekken of simpelweg negeren. Maar eigenlijk komt dat nauwelijks voor.

    Uiterlijk:
    Joshua is geen lelijke man. Hij is 1.89 m lang en hij is goed gespierd, een bouw die hij van zijn vader heeft en hij is daar blij mee. Doordat hij best wel zelfverzekerd is draagt hij dan soms ook wel kleren die zijn gespierde armen tonen, bij gelegenheden waar dat kan. Soms zelfs kleren die wat tonen van zijn gespierde bovenlichaam. Hij heeft donkerblond haar wat nog wel van model verandert. De ene keer is het wilderig, de andere keer heeft hij het netjes in model gebracht. Het kan allemaal met zijn gezichtsvorm. Zijn kin is wat puntig, net als zijn neus. Zijn ogen zijn helderblauw en sprankelen rust en verstand uit. Hij laat wel eens een klein beetje zijn baard staan, het maakt niet uit of hij wel of geen gezichtshaar heeft; het staat hem allebei. Hij heeft een rechte rij witte tanden. Josh heeft littekens, een paar grote ook. Zijn rug is versierd met littekens die hij heeft opgelopen toen bij een crime scene de moordenaar terug kwam en hem in een worsteling door het raam duwde, waarna hij tussen takken van een boom door naar beneden viel, een paar meters lang. De littekens zijn voornamelijk van het glas van het raam. Ook op zijn nek heeft hij een litteken lopen dat zijn jeugd hem heeft gegeven. Hij wil er niet over praten. Je moet echt een vertrouweling zijn om te weten wat er mee is gebeurd. Teamleden hebben er wel al naar gevraagd maar hij wilde er toen nog geen antwoord op geven.


    Extra: Joshua speelt piano, al sinds zijn vijfde, als hij een piano ziet kan hij het eigenlijk niet laten om te spelen. Hij leerde razendsnel en ging daarna ook andere instrumenten bespelen. Gitaar, viool, mondharmonica, drum, hij kan het allemaal. Iets wat niet iedereen weet is dat hij heel goed kan zingen. Het liefst wil hij er iedereen opeens mee verrassen, maar hij zoekt nog het goede moment. Hij woont op een boerderij, nouja, in ieder geval een ruim huis met een grote schuur in de tuin; het oude huis van ouders die allebei al zijn overleden in een ongeluk. Hij heeft een moeilijk verleden gehad waar hij niet veel over praat. Zijn ouders overleden toen hij zevenentwintig was en toen stond hij er alleen voor.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2014 - 12:53 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    I like him


    Bowties were never Cooler

    I feel so lucky with all these cute guys ^_^


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Flitwick schreef:
    Ik ben al een tijdje wakker en ik zat te denken... we hebben wel veel vrouwen... maar dat maakt ook niet zo heel veel uit denk ik. Ben bijna klaar met mijn personage.

    Ik zat dus ook al te denken. Op zich vind ik het wel vervelend dat we zoveel vrouwen hebben, ik weet niet of jij dat vind, maar dan wil ik best mijn vrouw inruilen voor een man. Als dat wat meer helpt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gaikotsu schreef:
    (...)
    Ik zat dus ook al te denken. Op zich vind ik het wel vervelend dat we zoveel vrouwen hebben, ik weet niet of jij dat vind, maar dan wil ik best mijn vrouw inruilen voor een man. Als dat wat meer helpt.


    Ja als je dat wil mag je dat best doen!


    Oh haha thanks guys, ik vind ieder personage awesome.

    Zie nu dat ik vergeten ben te zeggen dat Joshua biseksueel is, dat had ik nog aangepast in word maar niet meer hier. Als ik zo op mn laptop kan doe ik dat nog even. Oh wn ik las vanochtend dat iemand anders van t team ook al door het raam was gevallen net als Josh. Zal ik zijn ongeluk dan even aanpassen?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Dat hoef je niet aan te passen hoor :) kan het makkelijker zijn voor onze personages om contact te leggen :3


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Okey is goed (;


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Het zijn wel een stel pechvogels zeg


    Bowties were never Cooler

    Sorry dat ik zo laat ben, ik ben de laatste tijd weinig op Q. Is het goed als ik mijn personage vandaag als nog inlever?

    Hehe jaa hele erge pechvogels! Achja ik vind het wel altijd hebben en geeft hun toch wel een zwak punt :P


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †