• Crime Scene Investigation



    Het is zomer 2014 in Perth, een prachtig, aan het water gelegen stadje in Schotland. Het forensisch onderzoeksteam van de nightshift heeft werk zat, de criminaliteit lijkt zich alleen maar op te hopen. Vorige nacht is er een stel jongeren die aan het kamperen waren in een bos, stuk voor stuk vermoord. De verdachten zijn; de nogal boosaardige eigenaar van het bos, die altijd kwaad is op de jongeren omdat hij niet wil dat ze fikkie stoken op zijn terrein, maar die nu stug beweert niet thuis te zijn ten tijde van de moorden en een andere groep kampeerders, maar die daar aanwezig waren voor het filmen van een natuurfilm over de zeldzame vogels in dat bos. Zij hebben alleen nog geen motief. Tot nu toe een normale zaak, een als velen. Geruchten dat het spookt in dat bos vinden de meeste CSI’s lachwekkend. Zal het team deze zaak oplossen, net als vele anderen? En terwijl de telefoontjes binnenkomen van steeds nieuwe moorden en verdwijningen doen ze er alles aan deze zaken tot een goed einde te brengen.

    Personages:

    Teamleider


    Assistent team-leider
    Hinrisath

    CSI Rang 3
    Nog plaats voor een man
    Joshua ‘Josh’, 'Sherlock' Robin Thomson ~ Flitwick
    Sophia Isabel de Moreau ~ Enface
    Maddie Sophia Morrison ~ Hours
    - Man gereserveerd voor Karthus



    CSI Rang 2
    Voorlopig plaats voor drie vrouwen en twee mannen.
    Taylor Mary Livingston ~ CherrySmile
    Cameron Yorkwill ~ Sorridere


    Patholoog-anatoom
    Andrew Scott Sullivan ~ Kodaline

    Assistent patholoog-anatoom
    Elisabeth 'Lizzy' Franklin ~ Eunomia

    Labratten
    Katherine Abigail Raven McQueen ~ MissVendetta
    Joanna, ‘J’, Cattagan ~ Flitwick
    Rafael Julio 'Raf' Santos ~Kodaline


    Hoofd PPD (Peth’s Police Department)
    Plaats voor 1

    Mocht er nog vraag zijn naar een andere functie, kan dit altijd worden overlegd.

    Niet alle functies zullen worden ingevuld, er zal ook weinig tot geen vraag zijn naar enkele functies, maar ik heb ze er toch bij gezet.




    Invullijst
    Naam: (Voornaam, tweede/derde naam, Achternaam, Bijnaam.)
    Functie: (Welke functie heeft hij/zij in het CSI team?)
    Leeftijd: (denk realistisch, dus niet te jonge karakters! Ik weet dat iedereen gewend is om jonge personages te spelen, probeer om te schakelen)
    Geslacht:
    Innerlijk: (Probeer uitgebreid te vertellen hoe jouw personage is en hoe hij/zij zich gedraagt, denk ook aan bijv. hobby’s, geaardheid, automatismes, trekjes, irritante gewoontes, dingen waar ze niet tegen kunnen, noem maar op.)
    Uiterlijk: (Foto met uitleg van lengte, gezichtsvorm, ogen, haar, kleding, opvallende dingen, lenigheid, tattooages, littekens, enz.)
    Extra: Denk hierbij aan belangrijke dingen die in het verleden van je personage zijn gebeurt, familiekwalen, gewoon dingen die handig zijn om te weten (je personage wordt geïrriteerd als iemand zijn/haar bril afpakt, zoiets), kan goed zingen, leef je uit!

    Wees creatief, geen Mary Sues.




    Regels
    - Maximaal twee personages per persoon, maar ik wil geen verwaarlozing. Houd ook rekening met de wil van anderen.
    - Geen OOC ruzie’s in het topic. Die voer je maar lekker in een PB’tje
    - Geen besturing van andere personages. Alleen die van jezelf of na overleg van anderen.
    - Alleen ik open nieuw topic, behalve als ik anders heb aangegeven.
    - Ik zal een praattopic openen om te overleggen, zo kunnen we het speeltopic schoon houden.
    - Minimaal ong. 200 woorden per post. Ik wil het een beetje op niveau houden, dus ik hoop dat je een beetje ervaring hebt.
    - Het is altijd erg verwarrend als de een in de 3e persoon, en de ander in de 1e persoon schrijft. Ik prefereer 1e persoon, dus probeer dit aan te houden. Geef aan als je daar problemen mee hebt.
    - 16+ is toegestaan, maar ga mensen geen nachtmerries bezorgen.
    - Overleg kan natuurlijk altijd! Leve het praattopic (:
    - Probeer met iedereen om te gaan en niet na één dag als man en vrouw bij elkaar zitten en niks anders doen dan zoenen.
    - Ik sta altijd klaar voor vragen of ideeën.
    - Heb vooral heel veel plezier!


    Foto’s
    Er komen foto’s van de omgeving en hopelijk ook het lab e.d.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2014 - 16:52 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    LouisPan schreef:
    Ik kan niet wachten(hoera)


    Dat dus :P


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Ik heb vanavond veel te doen, en dit weekend eigenlijk ook heel veel (school...) dus ik ga mijn best doen het ergens dit weekend af te maken/als iedereen heeft ingeleverd, het topic te openen. Snap wel dat iedereen een leven naast Quizlet heeft en niet meteen alles kan doen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    LouisPan schreef:
    Als t echt nodig is wil ik wel of een labrat of de leider


    Bowties were never Cooler

    Sorry, nvm.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2014 - 16:45 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik laat eigenlijk mijn reservatie toch vallen! Sorry.


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    Ik heb ervoor gekozen om niet mee te doen omdat er een drukke periode aankomt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vond RPG eigenlijk een vaag concept, maar wilde wel altijd mee doen (nooit echt gesnapt)
    Maar goed, heb mij even goed ingelezen en het klinkt niet moeilijk. daarnaast hoe leer je het beter door het gewoon een keer te doen!


    zou ik een CSI rang 2 man mogen reserveren? wat is eigenlijk het verschil tussen rang 2 & 3?
    kijk veel CSI maar ben dit begrip nog nooit tegen gekomen hahah.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 12:15 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Flitwick schreef:
    (...)

    Zoals ik al zei, ik vond 25 al jong, dus 24 al helemaal. Kan de leeftijd wat omhoog?



    Naam: Maddie Sophia Morrison. Alleen voor goede vrienden heet ze soms Mads, maar verder dan dan komt het niet.
    Functie: CSI Rang 3
    Leeftijd: 31, geboren op 1 februari.
    Geslacht: Vrouw
    Innerlijk: Maddie is een laatbloeier. Vroeger probeerde ze bij iedereen in de smaak te vallen, maar kwam er later pas achter dat dat naast dat het een hele hoop energie kost, ook nog eens moeilijk haalbaar is. Rond de tijd dat ze haar VWO diploma had afgerond en forensisch onderzoek ging studeren, ontwikkelde ze zichzelf en werd ze wat zelfverzekerder. Met de tijd kwam ze steviger in haar schoenen te staan toen ze er achter kwam dat ze iets had gevonden wat haar interesseerde en waar ze goed in bleek te zijn.
    Veel mensen noemen Maddie de eeuwige optimist. Ze probeert hoe dan ook van alles de positieve kant te zien. Haar lieflijke uiterlijk kan mensen nog wel eens misleiden. Door haar achtergrond vind ze het moeilijk mensen binnen te laten, maar als ze je eenmaal vertrouwt, kan je álles bij haar kwijt en zal ze het perfecte luisterende oor bieden. Dit is tevens ook haar valkuil, want hierdoor vind ze het moeilijk haar verhalen aan anderen te vertellen. Maddie is ook sportief, ze is dol op taekwondo en bergbeklimmen, hoewel dat laatste de laatste tijd een beetje is weggevallen doordat haar studie nogal wat van haar tijd opslokt. Met taekwondo heeft ze de zwarte band met dangraad 4. Ze heeft doorzettingsvermogen en is ijverig, maar geeft haarzelf hierdoor vaak te weinig tijd op te ontspannen. En als ze haar tijd heeft gevonden om te ontspannen luistert ze het liefste naar muziek. Dan danst ze schaamteloos door haar appartement, soms begeleid door haar prachtige *kuch* stem. Op dat soort momenten kan ze zichzelf verliezen in het moment en lijkt het alsof er geen morgen is. Terugkeren in de 'gewone' wereld kan dan nog wel eens wat tijd kosten.
    Ze kan niet tegen onrechtvaardigheid, hoe cliché dat ook mag klinken, maar een white lie kan haar nog wel eens ontglippen. Ze vind het moeilijk om complimentjes aan te nemen. Vaak wimpelt ze ze af alsof her niets is, of begint ze te blozen en te giechelen als een verliefd schoolmeisje.
    Uiterlijk: Maddie is niet abnormaal groot, maar ook niet klein. Met haar 1.70 zit ze in de goede middenmoot. Ze heeft bruine, amandelvormige ogen en dito kleur haar, hoewel ze wel eens experimenteert met kleurtjes. Niet zo explosief als knalroze of gifgroen, maar highlights of een dip-dye kan wel eens voorkomen. Een kleine verandering kan meestal al een heel verschil maken, zegt ze zelf. Ze draagt het op haar werk vaak in een ingewikkelde vlecht of staart, 'zodat het ten minste blijft zitten'. Als ze thuis is voldoet een knip of simpele paardenstaart met eventueel wat losse plukjes.
    Maddie draagt meestal casual kleding met een opvallend accessoire zoals een sjaal, horloge of muts. Dat laatste is voor haar onmisbaar, ze heeft voor bijna elke outfit wel een bijpassende muts. Het zijn de details die het geheel vormen. Uitpakken met foundation en poederkwasten is niet voor haar weggelegd, en met haar vrij egale huid (ze verzorgd haar huid heel goed) is dat ook niet nodig. Mascara, blusher en soms wat eyeliner of oogschaduw voldoen vaak.
    Maddie is vrij slank en hoopt dit ook zo te houden. Ze heeft een kleine tattoo op de binnenkant van haar pols, een ; met een zware betekenis. Ze heeft een litteken van zo'n 3 centimeter op haar scheenbeen. Met een klimtocht met haar vader een paar jaar geleden, gleed ze uit en schampte haar been een rots. Met één van haar sokken en een elastiekje heeft ze het vernuftig enigszins weten te stelpen en is verder geklommen tot de top, om daar uitgebreid van het uitzicht te genieten. Later toen ze weer naar beneden klommen dachten ze dat het misschien toch wel verstandig zou zijn om het toch even te laten hechten. Maddie vind het leuk om hier over te vertellen. Ze vind het überhaupt leuk om te vertellen over verhalen van haar en haar vader, die toen nog leefde.
    Extra: Maddie komt uit een heel normaal gezin, bestaande uit haar moeder, vader en kleine broertje Mathias van 13. Hij zit nu in het begin van zijn puberteit en begint de trekjes van zijn zus over te nemen. Maddie was in haar puberteit opstandig en eigenzinnig, en nu nog zijn daar nog wel eens sporen van te vinden in haar gedrag. Ze had een moeilijke tijd op haar plekje te vinden op school, en probeerde op sommige momenten wanhopig om erbij te horen. Als dit niet lukte trok ze zich vaak terug in haar eigen wereld.
    Maddie en haar vader waren heel erg close. Ze sportten samen, hij ging altijd naar haar wedstrijden van taekwondo en ze deelden een passie voor koken. Met haar moeder was ze wat minder close, hoewel ze met haar beter over typische 'meidendingen' kon praten.
    Toen Maddie 18 was kreeg haar vader te horen dat hij de ziekte van Waldenström had. Dit is een lymfoom met als kenmerk een tekort aan B-lymfocyten in het beenmerg. Het is een indolent lymfoom, wat betekent dat het langzaam ontwikkelt en áls het word ontdekt, gebeurt het vaak per ongeluk. Genezing was niet mogelijk, en binnen een jaar verloor Maddie haar vader. Hierdoor ontfermde Maddie zich als een soort tweede moeder over haar broertje en eigen moeder. Het maakte het allemaal nog moeilijker toen Maddie haar moeder een jaar later al met een nieuwe vriend op de stoep stond, die compleet het tegenovergestelde was van haar biologische vader. Vanaf dien ontwikkelde Maddie zich in razend tempo, ging studeren en trok in een appartement vlakbij haar universiteit. Het contact met haar moeder verwaterde langzaam, en hoewel ze beiden af en toe een poging deden contact op te nemen met elkaar, was het al snel duidelijk dat het nooit meer zo zou worden als vroeger.
    De ; op Maddie haar pols staat voor haarzelf en haar vader. Het overlijden van haar vader sloeg in als een bom, hoewel ze er op was voorbereid. Haar vader, maatje en beste vriend was opeens weg en daar kon ze niet mee omgaan. Ze sloeg bijna door en wilde er zelf ook een einde aan maken, maar wist zichzelf op het nippertje weer bij elkaar te rapen, zich te vermannen en uit het dal te kruipen. De ; staat dan ook voor dat de schrijver een punt achter de zin wilde zetten, maar er toch voor heeft gekozen het voort te zetten en er een ; van te maken. De schrijver symboliseert Maddie en de zin staat voor haar leven.


    Aangepast ;3 Ik heb echt zin om te beginnen! Ik zie wel wanneer het topic word geopend, I'll be patient.


    What’s tasty in Busan?

    LouisPan schreef:
    (...)


    Je mag kiezen hoor! Welke jou het leukste lijkt.
    Ik zal de vervallen reservaties weghalen en het aangepaste personage is goedgekeurd!


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Wat jij wil. Maakt mij niet uit


    Bowties were never Cooler

    Elmorria schreef:
    (...)

    zou ik een CSI rang 2 man mogen reserveren? wat is eigenlijk het verschil tussen rang 2 & 3?
    kijk veel CSI maar ben dit begrip nog nooit tegen gekomen hahah.


    Ehm CSI Rang 3 heeft meerdere privileges (die ik eigenlijk nooit op een rijtje heb zien staan, sorry) en je hebt in rang 3 sowieso meer ervaring. Je moet altijd eerst in 2 hebben gezeten voor je naar Rang 3 gaat. Heeft vooral te maken met ervaring.

    LouisPan, ik geef je wel een labrat. Zonder teamleider kan nog wel en twee personen vind ik weinig voor labonderzoekers

    [ bericht aangepast op 31 mei 2014 - 12:51 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Okay. Mannelijk neem ik aan?


    Bowties were never Cooler

    LouisPan schreef:
    Okay. Mannelijk neem ik aan?


    Is goed!


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ieeehhh ik kijk zo uit naar deze rpg 0.0


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    [LouisPan -> KodaIine met hoofdletter i]


    Bowties were never Cooler