• Anew || The Hunger Games


    Nou ik kreeg een ideetje voor een nieuwe story, over The Hunger Games. Alleen is de verhaallijn een beetje anders:

    Het is inmiddels al jaren geleden sinds Katniss is gestorven en men over haar sprak. Ze is langzamerhand in de vergetelheid geraakt en het Capitool heeft Panem weer ingenomen. The Hunger Games zijn terug, erger dan ooit tevoren; als straf voor de opstand die er is geweest toen Katniss nog leefde, moeten er nu twee jongens en twee meisjes per District de gevreesde Arena in.
    De achterkleinzoon van president Snow is aan de macht. Een jongeman van rond de dertig die erg ervaren is in oorlog voeren en het ook met plezier doet. Hij geniet ervan als mensen naar hem opkijken en lijden, dus vindt hij The Hunger Games geweldig. Alleen wil hij over meer macht beschikken, daarom trekt hij naar het zuiden toe [Zuid-Amerika] en bezet het gebied; op een klein deeltje na, dit miniscule gebiedje blijft onafhankelijk. Hij geeft het nieuwe land de naam Potum, wat drank betekent. Net zoals in Panem wordt Potum ook opgedeeld in Districten, genummerd van veertien tot en met vijfentwintig.
    Om het volk onder de duim te kunnen houden voert hij ook hier The Hunger Games in. Alleen zullen deze anders verlopen dan gehoopt, dit volk, wat eens zo zorgeloos leefde, verzet zoch nu heftig tegen de ijzeren greep van het Capitool. En terwijl The Hunger Games bezig zijn, staat het Capitool nog een hoop verassingen te wachten.


    Ik hoop vooral dat jullie mijn verhaal leuk vinden klinken, en tips zijn natuurlijk ook altijd welkom; alle rechten gaan natuurlijk naar Suzanne Collins. Nou ik zoek dus nog tributen. Hier staat een overzicht van wat hun specialiteiten zijn.

    District 14: Dieren [DICHT]
    District 15: Smeedkunst [DICHT]
    District 16: Landbouw [DICHT]
    District 17: [DICHT]
    District 18: Architectuur [DICHT]
    District 19: Kunst [NIET BESCHIKBAAR]
    District 20: Handel[ALLEEN NOG DE MANNELIJKE TRIBUUT]
    District 21: Hoofddistrict van Potum, onderleiding van iemand uit het Capitool[DICHT]
    District 22: Vechtkunst [DICHT]
    District 23: Metaal [DICHT]
    District 24: Technologie [ALEEN NOG DE MANNELIJKE TRIBUUT]
    District 25: Geneeskunst [ALLEEN NOG DE MANNELIJKE TRIBUUT]



    Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk(+foto):
    Karakter:
    Sterke punten+wapen(s):
    Zwakke punten:
    District:
    Extra:


    Tributen
    ~Nymphis Adriane Concélea || District 22
    ~Yalena Jadeline Marin || District 17
    ~Raven May Vellee || District 19
    ~Maya Aurdey Davids || District 25
    ~Feline Lucy Hayden || District 14
    ~Robin Tigrisblack || District 16
    ~Eva Klaspen || District 15
    ~Lucy Vanessa Graywell || District 20
    ~Fiori-Vera Holquin || District 18
    ~Elesa Renders || District 24


    ~Killian Harvey Ellingson || District 22
    ~Dennis Hugh Jackson || District 14
    ~Jason Amory Nolan || District 15
    ~Cameron Dallas Green
    ~Lucian Eden Blayke || District 17
    ~Illya Augustus Rivendell || District 18
    ~Collin Dean Tylson || District 23
    ~Ashton Thomas Magae || District 21


    OPROEP: Ik zoek nog één à twee jongere tributen van rond de 12/13 jaar (één meisje en [één jongen~in de maak door Axiopistos]).

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 16:28 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Lithos schreef:
    (...)

    Oh echt?

    Even voor de duidelijkheid, dit is dus GEEN RPG maar een topic waarin ik naar rollen zoek voor mijn verhaal die ik binnenkort start.
    tja sorry kwa rpg zat ik ergens anders met me hoofd. Maar ik besefde al snel dat ik momenteel de verkeerde in me hoofd had.

    Robind19 schreef:
    (...) tja sorry kwa rpg zat ik ergens anders met me hoofd. Maar ik besefde al snel dat ik momenteel de verkeerde in me hoofd had.


    Oo haha maakt niet uit (:


    I just caught the wave in your eyes

    Invullijstje:
    Naam: Elesa Renders
    Leeftijd: 17
    Uiterlijk(+foto): Elesa heeft korte blonde haren die ze het liefst naar achter houdt met een haarband of kleine vlechtjes. Ze is erg klein van gestalte (1.45 maar dat maat haar net behendig. Ze kan zich snel in bomen, buizen en kasten verstoppen en ze is bovendien lenig. Ze heeft een kort, klein neusje en grote groene ogen. Haar handen staat echter vol met blaren en eelt, omdat ze vaak werkt. Haar postuur is langs de "uitgezakte" kant, ze zit erg vaak neer en sport niet vaak. Ze is niet dik maar allesbehalve dun, zij noemt het zelf 'curvy'. Alle jongens zijn gek op haar curves echter, maar zijzelf besteed er weinig aandacht aan.



    Karakter: Elesa is de middelste van een gezin van 3, en heeft ook het typische 'middle child syndrome': ze is eigenwijs, zorgt voor zichzelf en probeert anders te zijn dan de rest van haar gezin. Haar gezin zit in de grote mechaniek, zij is eerder geïnteresseerd in fijne mechanica en elektriciteit. Haar ouders zijn langs de rijke kant, waardoor ze naar een goede school kon gaan. Daar haalde ze enorm goede punten voor Fysica, en haalde een jongerenprijs om haar bevindingen van actiepotentialen in de biomedische technieken. Mensen vragen haar vaak of ze niet liever in het district van geneeskunde zat, maar Elesa heeft het minder op mensen begrepen. "mensen zijn onlogisch, als er daar iets stuk is kan dat aan zoveel liggen. Bij techniek is het simpeler, logischer. Een duidelijker oorzaak-gevolg patroon".
    In omgang met andere mensen is ze best vlot maar eerder sarcastisch en raakt ze mensen snel beu. Gelukkig maakt ze ook snel nieuwe vrienden, wat voor afwisseling zorgt in haar leven. Het ene moment kan ze enkel met vrienden omgaan die feesten, het andere moment zit ze enkel bezig met mensen die van zwemmen houden, om een gek voorbeeld te geven.
    Elesa staat niet stil bij haar zelfbeeld, omdat ze meer geïnteresseerd is in het nu en oplossingen zoeken. "Of ik er goed uitzie of niet, of ik gemeen ben of niet, dat maakt helemaal niets uit. Wat uitmaakt is of ik de juiste methodes kan toepassen, en deze in goede banen kan leiden."
    Mensen beschrijven haar als een nerd omdat ze best slim is, maar zijzelf trekt er zich weinig van aan. In groep kan ze zowel volger als leider zijn, maar dat hangt af van het doel. In de arena leidt ze het liefste, omdat ze gelooft dat haar tactieken de beste zijn, en dat ze snel kan omslaan. Ze is berekend, tactisch en een beduchte tegenstander door zowel haar affiniteit met techniek als met lichamen en deze te kunnen helen.

    Sterke punten+wapen(s): De sterkste punten zijn haar tactiek, mogelijkheid om snel van plan te veranderen en praktische skills met elektriciteit en helen. Ze kan goed klimmen en verstoppen, en maakt liever boobytraps en wapens om vanop afstand te gebruiken.

    Zwakke punten: Ze is erg traag en lomp, en weet vrijwel niets af van fysiek vechten en wapengebruik. Ze kan ook soms iets te lang piekeren over waarom iets niet werkt, en gaat liever dat aanpassen dan haar leven en dat van haar teammaten in veiligheid te brengen.

    District: 24

    Extra: Ze is bisexueel maar valt niet snel op iemand, en kan relatief snel iemand oplappen, zowel in CPR als wonden.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2014 - 15:10 ]


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    De story staat alvast online. Het duurt nog wel ff voordat ik ook daadwerkelijk begin. (De cover heb ik gemaakt, do you like:)?)


    I just caught the wave in your eyes

    Lithos schreef:
    De story staat alvast online. Het duurt nog wel ff voordat ik ook daadwerkelijk begin. (De cover heb ik gemaakt, do you like:)?)



    Hoelang is ff?? 3dagen 4?? Please ik heb er nu al zin in

    Robind19 schreef:
    (...)


    Hoelang is ff?? 3dagen 4?? Please ik heb er nu al zin in


    Sorry maar nog wel langer, maar dan kan de spanning alvast opgebouwt worden muhahaha(A)


    I just caught the wave in your eyes

    Lithos schreef:
    (...)

    Sorry maar nog wel langer, maar dan kan de spanning alvast opgebouwt worden muhahaha(A)

    Gemeen hoor

    Lithos schreef:
    De story staat alvast online. Het duurt nog wel ff voordat ik ook daadwerkelijk begin. (De cover heb ik gemaakt, do you like:)?)

    De cover vind ik heel mooi! En je weet wel wie de eerste abo was, eh? :P


    ...

    Anthroopos schreef:
    (...)
    De cover vind ik heel mooi! En je weet wel wie de eerste abo was, eh? :P


    Hmmm, prinses fladder toch? Nee grapjeee, jij was het ^^


    I just caught the wave in your eyes

    Als je wilt kan ik nog wel een tribuut voor je maken?


    If you don't do stupid things whilst your young - you have nothing to laugh about when you're old

    Ik wil ook nog wel een mannelijke tribuut voor je verzinnen hoor. ^^ Welke districten zijn nog vrij? :3 Je story lijkt me trouwens erg leuk !


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik heb mijn tribuut van District 17 nu klaar. Ik kopieer het berichtje wel even, zodat je niet terug hoeft te kijken

    [ bericht aangepast op 15 juni 2014 - 14:23 ]


    ...


    Naam:
    Lucian Eden Blayke

    Leeftijd:
    15 jaar

    Uiterlijk(+foto):
    [FC --> Cooper Thompson]
    Lucian heeft wilde, witblonde krullen. Hij beschrijft zijn haar als ‘ontembaar’ omdat zijn krullen een eigen wil lijken te hebben. De ogen van Lucian hebben een bijzondere kleur. Ze hebben zo’n lichte kleur blauw dat ze aan ijs doen denken. Al veel meisjes zijn voor die ijzige ogen gevallen.
    Lucian is met zijn één meter negenenzeventig een lange jongen. Hij is een opvallende verschijning door zijn rijzige gestalte. Zijn volledige lichaamsbouw is lang en slank. Doordat Lucian een lichte botstructuur heeft, heeft hij moeite om zijn gewicht op peil te houden. Hij valt gemakkelijk af waardoor het voor hem lastiger is om een gewicht te hebben dat goed is voor zijn lengte.
    Lucian draagt het liefst strakke, nette kleding waarin hij altijd langer en gespierder lijkt dan hij is. De enige kleuren die hij draagt zijn lichtblauw, wit of zwart.

    Karakter:
    Lucian is een rustige en open jongen. Hij is niet overdreven spraakzaam, maar hij neemt wel altijd deel aan gesprekken. Doordat hij rustig en beheerst praat, kan hij gemakkelijk mensen overhalen. Ook is Lucian een gevoelige jongen. Hij kan zich goed in anderen verplaatsen en voelt hun stemming aan. Daardoor weet hij goed hoe hij zich moet gedragen. De negatieve stemmingen trekt hij vaak naar zichzelf toe, waardoor zijn eigen humeur gauw verandert. Verder is Lucian een dromerige en charmante jongen. Hij houdt ervan om complimentjes te maken en is altijd galant. Hij is vaak in zijn eigen wereldje en denkt veel na. Daarom vind hij het ook heerlijk om af en toe alleen met zijn gedachtes te zijn.
    Ten slotte is Lucian erg onzeker over zichzelf. Zijn grootste angst is dat hij niet goed genoeg is. Hij heeft een laag zelfbeeld en luistert niet naar anderen die zeggen dat hij mooi en goed is zoals hij is. Hierdoor raakt hij meer in zijn eigen wereldje. Hij kan dagenlang verdrietig zijn, en heeft al meerdere keren in zijn

    leven te maken gehad met een lichte vorm van depressiviteit.

    Sterke punten + wapen(s):
    Lucian is intelligent en behulpzaam. Hij overziet situaties erg snel en weet zich altijd te gedragen naar de situatie. Hij is niet overdreven gespierd en sterk. Daarom zal hij nooit uit zichzelf een gevecht beginnen. Maar hij zal niet opgeven en proberen zich te verdedigen. Doordat zijn District geen vechtdistrict is heeft hij nooit geleerd om goed te vechten. Hij heeft alleen van zijn vader een aantal lessen zelfverdediging gehad om zich uit benarde situaties te redden. Het enige wapen waarmee Lucian overweg kan, is dan ook een mes.

    Zwakke punten:
    Lucian is erg onzeker. Hij hecht veel waarde aan de mening van anderen en trekt zich vooral de negatieve reacties aan. Hij probeert zich altijd te verbeteren en is bijna nooit tevreden met zichzelf.
    Hierdoor is hij enorm perfectionistisch. Hij wil het beste uit zichzelf halen en kan acties enorm vaak overdoen voordat hij het goed genoeg vind.

    District:
    17, licht

    Extra:
    Lucian gaat het liefst met meisjes om. Hij kan zich beter in hen verplaatsen en is dan ook vaak bij hen te vinden. Hij gedraagt zich anders dan de meeste jongens en heeft daarom soms het gevoel dat hij niet bij hen hoort. Daardoor kan hij zich soms heel eenzaam voelen.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2014 - 14:24 ]


    ...

    Nu heb ik er drie gemaakt, haha :3

    [ bericht aangepast op 15 juni 2014 - 14:26 ]


    ...

    ---

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 16:26 ]


    I just caught the wave in your eyes