• Iedereen weet het wel, iedereen heeft het wel gehoord! Het WK voetbal 2014 komt eraan! Op donderdag 12 juni gaat het van start! Hier kan je het schema volgen.
    Hier kunnen we pronostieken houden wie er wanneer wint en met hoeveel. Je kan ook gewoon je mening zeggen en het gezellig maken.



    Wie denken jullie dat gaat winnen?

    12/06/'14
    Bra - Kro 3-1

    13/06/'14
    18:00
    Mex - Kam 1-0
    21:00
    Spa - Ned 1-5
    24:00
    Chl - Aus 3-1

    14/06/'14
    18:00
    Col - Gri 3-0
    21:00
    Uru - Cri 1-3
    24:00
    Eng - Ita 1-2

    15/06/'14
    03:00
    Ivo - Jap 2-1
    15:00
    Zwi - Ecu 2-1
    21:00
    Fra - Hon 3-0
    24:00
    Arg - Bos 2-1

    16/06/'14
    18:00
    Dui - Por 4-0
    21:00
    Irn - Nga 0-0
    24:00
    Gha - USA 1-2

    17/06/'14
    18:00
    Bel - Alg 2-1
    21:00
    Bra - Mex 0-0
    24:00
    Rus - Zko

    18/06/'14
    18:00
    Aus - Ned
    21:00
    Spa - Chl
    24:00
    Kam - Kro

    19/06/'14
    18:00
    Col - Ivo
    21:00
    Uru - Eng
    24:00
    Jap - Gri

    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 23:15 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Tudor schreef:
    (...)
    Er is altijd iemand die uit en thuis speelt, geloof ik, ook al ben je in een ander land. Die blauwe shirtjes zijn de "uitshirtjes" van Nederland. Oranje is als ze "thuis" spelen.


    Dit ^
    En normaal zou Spanje dan in het rood spelen, maar aangezien een heel groot gedeelte van de wereld nog in zwart wit kijkt (schijnbaar) en de kleuren daardoor nog te weinig contrast geven om het goed te kunnen volgen hadden de Spanjaarden speciaal witte shirtjes laten maken.


    Credendo Vides

    Tudor schreef:
    (...)
    Er is altijd iemand die uit en thuis speelt, geloof ik, ook al ben je in een ander land. Die blauwe shirtjes zijn de "uitshirtjes" van Nederland. Oranje is als ze "thuis" spelen.


    En er was ook iets met zwartwit tv's ofzo. Dat er anders geen duidelijk verschil was tussen de teams op zwart wit tv's.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Omdat het Spanje - Nederland was (dat betekent dat Spanje thuis speelt en Nederland uit) mag Spanje als eerste zeggen in welke kleuren ze spelen. Ze kiezen dus voor hun donker rode tenues. Omdat oranje verwarrend is met rood moet Nederland veranderen naar blauwe tenues. Maar dan is het donker vs. donker. Omdat het alternatieve tenue van Spanje ook donker is (zwart) hebben zij besloten om in het wit te spelen. Nederland mag dan alsnog niet in oranje spelen want oranje is een lichte kleur dus dan zou het licht vs. licht zijn. Daarom speelt Nederland in blauw en Spanje in wit.

    Je mag geen donker tegen donker of licht tegen licht omdat veel mensen nog een zwart-wit televisie hebben.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2014 - 14:58 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Bedankt voor de uitleg allemaal (: ik had wel gemerkt dat Spanje ook uit-truitjes droeg, vandaar dat ik het zo raar vond dat Nederland dan niet in oranje speelde. Maar aan te weinig contrast had ik niet gedacht!


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Zarautz schreef:
    Bedankt voor de uitleg allemaal (: ik had wel gemerkt dat Spanje ook uit-truitjes droeg, vandaar dat ik het zo raar vond dat Nederland dan niet in oranje speelde. Maar aan te weinig contrast had ik niet gedacht!


    Vanavond spelen we weer in het blauw. :c


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Scrubb schreef:
    (...)

    Vanavond spelen we weer in het blauw. :c
    Ik vind het blauw eigenlijk vele mooier dan het oranje. Eigenlijk vind ik dat Oranje gewoon heel lelijk.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Hoe laat begint het eigenlijk?


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    Hoe laat begint het eigenlijk?


    18.00.
    EDIT: Je kan het schema ook in de beginpost bekijken. c:

    [ bericht aangepast op 18 juni 2014 - 16:39 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ah man. Leuk dat er zo'n topic is C:


    Ik vraag me echt af waarom ik hieraan begonnen ben D:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Unsullied schreef:
    Ah man. Leuk dat er zo'n topic is C:


    Ik vraag me echt af waarom ik hieraan begonnen ben D:


    Challenge accepted.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Trouwens, ik vond het vreselijk dat Algerije gisterenavond zoveel verdedigde in plaats van aanviel. België had zoveel mooie kansen om te scoren, maar gezien Algerije enkel verdedigde, was het voor hen ook heel moeilijk - maakt natuurlijk nog niet dat België écht tam speelde in de eerste helft.
    Volgens mij is het ook gedeeltelijk daarom dat Vertonghen die gast op de grond smeet, uit pure frustratie. Maakt natuurlijk nog niets goed, want dat moest hij niet doen.
    Ze hebben het later op TV ook gezegd: Algerije zat gewoon op fouten van ons te wachten en dat heeft in hun nadeel gespeeld.

    Trouwens, succes aan Nederland vanavond!

    [ bericht aangepast op 18 juni 2014 - 17:13 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Algerije ging gewoon overduidelijk voor de 0-0 en stond praktisch met tien man op een rijtje voor de goal (: Heel stom, want zo'n voetbal speel je alleen als je weet dat je niet kan winnen (of dat in elk geval denkt) - dat is althans mijn mening :]

    Oh, en kom op Nederland! Toon dat de vorige keer geen toevalstreffer was en dat jullie echt de betere ploeg in de groep zijn (:

    [ bericht aangepast op 18 juni 2014 - 18:00 ]


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Huh, ik had niet door dat Nederland al 3 gele kaarten binnen had gehaald in hun eerste wedstrijd


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind het spel wel rustig verlopen.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Butera schreef:
    Ik vind het spel wel rustig verlopen.


    Ze zijn drie minuten bezig. Niet moeilijk, dat.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried