• Hoi hoi,

    De moderatorverkiezingen zijn afgelopen sinds 24 mei en ik was eigenlijk wel benieuwd naar hoe het met de nieuwe mods gaat en zo. Ik zie dat ze hun ding doen op het forum en alles en dat is wel awesome, maar verder heb ik er zelf niet heel veel van gemerkt. Ik dacht dat er heel veel dingen moesten gebeuren en dat het daarom nogal belangrijk was dat er snel nieuwe mods bij kwamen, maar behalve een aanscherping/verheldering van de kudo-regels is er niet echt wat nieuws bijgekomen. Niet dat ik weet dan.
    Ik kan me wel voorstellen dat jullie overleggen en weet ik het wat, maar als zelfs zoiets als die kudo-regeltjes al zo lang gaat duren, vraag ik me toch af wat het nut is van extra mods. Want dan gaan dingen niet echt sneller of zo, als er opeens veel meer mensen zijn om hun zegje te doen en te discussiëren. Whatsoever.
    Sommige suggesties, bijvoorbeeld, zijn echt al een half jaar geleden gedaan, maar er wordt niet echt duidelijk wat er nou mee gebeurt en de lijst wordt ook niet echt geüpdatet. Ik had gedacht dat het met de nieuwe mods juist sneller zou gaan.

    Maar goed, dit vroeg ik me gewoon af - niet hatelijk of zo - en ik hoop dat er... antwoorden beschikbaar zijn (: En ik wilde gewoon weten wat de nieuwe mods van hun baantje vinden. :'3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik ben best wel blij dat er zo positief en - uiteindelijk - eerlijk op mijn topic gereageerd wordt door zowel de groene als de rode users (: (Ik denk dat ik dat een leuke manier vind om 'gewone' users en mods uit te drukken ^^)
    Anyway, ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat het dus alleen maar gebeurt als iemand er om vraagt, want in eerste instantie werd mijn vraag ook maar met een halve - gelukkig wel positieve - waarheid beantwoord. Later, na de opmerking van Novoselic - waar ik het wel mee eens was/ben - , kwamen er gelukkig weer meer puzzelstukjes bij.
    Daarbij wordt dus eigenlijk nog steeds niet ingegaan op mijn andere vraag en dat was dat ik werkelijk in het duister tast als ik me een voorstelling probeer te maken van wat jullie nu eigenlijk doen. En dan heb ik het, zoals al gezegd in de beginpost, niet over het schrijven van waarschuwingen e.d.
    Laatst kwam er een topic over de aanscherping van kudo-regels. Heel mooi, fijn dat het er is en zo, maar waar komt dat nou weer vandaan? Ik mag aannemen dat er over gesproken is, maar over de aanleiding of de redenen erachter, horen groene users niks en dan ben ik altijd nogal flabbergasted als er weer een topic in het nieuws-forum verschijnt. Dat gaat dus niet alleen om die kleine aanpassing, maar vooral om grotere dingen.
    Ik zou het fijn vinden al dit opgehelderd kan worden. n_n

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 13:17 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Waarom dat topic er kwam? Omdat het een soort van update was. Een moderator keek kritisch naar dat systeem en legde dat voor aan de rest. Het kwam erop neer dat we steeds naar de 10 laatste hoofdstukken keken als we gingen bestraffen rond kudo's. Ondertussen is de regel er al lang genoeg + hoort hij gekend te zijn en om het ons en jullie te vergemakkelijken, hebben we het geüpdatet naar alle hoofdstukken vanaf 1 januari 2014. Dat was de reden en dat staat er ook.
    Het was daarbij ook een mooie oefening voor de nieuwe mods om eens een nieuwstopic in elkaar te botsen.

    Als wij een nieuwstopic aankondigen, geven we doorgaans altijd de beweegreden aan. De beweegreden van de opfrissing van de kudoregels staat voor de verandering eens in het midden van het topic. Anders beginnen we ermee. Maar het wordt dus wel aangegeven. Dus normaal weet je van alle grote veranderingen ed de aanleiding.
    Ik zal wat voorbeelden geven van de vorige mod-mededelingen:

    [Mod-mededeling] Verduidelijking regel omtrent reclame

    [MOD] Verzoek m.b.t. 'L' wordt hoofdletter 'i' in usernames
    Hierin wordt aangegeven waar het vandaan kwam. Als je een topic niet begrijpt, of graag meer uitleg wil over de beweegreden, mag je dat altijd aangeven. Wij zullen je heus niet opeten. =)

    Als dit niet het antwoord was dat je zocht, vind ik het niet erg als je de vraag opnieuw stelt. Het kan goed zijn dat ik de focus heb gelegd op andere stukken van de vraag. Sla me dan maar en herhaal de vraag. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Misschien had ik het duidelijker naar voren moeten komen, maar het gaat mij niet zo zeer om de aanleiding van iets, maar meer dat er dan een hele tijd stilte is en dan komt er weer iets uit de lucht vallen. En dan staat er wel een mooie beschrijving bij van waarom en alles, maar dat is het dan en dan verdwijnen de mods weer achter de schermen.
    Ik snap ook wel dat het niet leuk is als mensen dan gaan vragen waarom iets zo lang duurt, maar dat kan je dan toch uitleggen als je zegt 'we zijn nu bezig met het uitbreiden van onderwerp X"? Want dan weet je dat er iets wordt gedaan aan de dingen die er spelen of waar je op kan wachten.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 14:34 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Edward_Elric schreef:
    Misschien had ik het duidelijker naar voren moeten komen, maar het gaat mij niet zo zeer om de aanleiding van iets, maar meer dat er dan een hele tijd stilte is en dan komt er weer iets uit de lucht vallen. En dan staat er wel een mooie beschrijving bij van waarom en alles, maar dat is het dan en dan verdwijnen de mods weer achter de schermen.

    Is dat niet een beetje normaal?
    Ze hebben vast al genoeg te doen zonder dat ze ook zoals een facebookstatus alles moeten updaten waar ze even over praten of over nadenken. Dit is alleen mijn mening hoor, ik bedoel het niet aanvallend. Maar het lijkt me dat de moderators gewoon hun werk doen zoals het hoort. (:


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik denk dat het ook onnodig is als ze overal een update over geven, maar ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als ik eens in de tijd zou horen waar de moderators mee bezig zijn. Ik zit echt niet te wachten om daar elke dag een bericht over te krijgen, maar ik zou het zelf niet verkeerd vinden als er eens in de zoveel tijd (2 maanden ofzo) meegedeeld zou worden waar ze mee bezig zijn. Zo weet je in ieder geval wanneer er gewerkt wordt aan de punten die ergernissen opwekken en verdwijnt die afstand tussen de rode en groene users ook een beetje. . Zie het als een soort... notulen. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rumpelstiltskin schreef:
    Ik denk dat het ook onnodig is als ze overal een update over geven, maar ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als ik eens in de tijd zou horen waar de moderators mee bezig zijn. Ik zit echt niet te wachten om daar elke dag een bericht over te krijgen, maar ik zou het zelf niet verkeerd vinden als er eens in de zoveel tijd (2 maanden ofzo) meegedeeld zou worden waar ze mee bezig zijn. Zo weet je in ieder geval wanneer er gewerkt wordt aan de punten die ergernissen opwekken en verdwijnt die afstand tussen de rode en groene users ook een beetje. . Zie het als een soort... notulen. ;p


    Dit.

    Illwill schreef:
    (...)
    Is dat niet een beetje normaal?
    Ze hebben vast al genoeg te doen zonder dat ze ook zoals een facebookstatus alles moeten updaten waar ze even over praten of over nadenken. Dit is alleen mijn mening hoor, ik bedoel het niet aanvallend. Maar het lijkt me dat de moderators gewoon hun werk doen zoals het hoort. (:


    Nou, ik vind dat niet normaal. Het gaat immers om de groene users, maar die weten niets. Ik bedoel: ik snap dat het geven van inspraak ingewikkeld is en zo en ook hoeft het heus niet zo te zijn dat iedereen rustig kan meegluren op het mod-forum, maar je kan toch om de zoveel tijd gewoon even laten weten in wat voor stadium van bepaalde processen jullie zitten?
    Dan maak je een topic met een slotje erop en dan geef je gewoon iets aan als "We hebben besloten een oplossing te bedenken voor onderwerp X, dus daar willen we in de toekomst graag aan werken, intussen zijn we de afgelopen weken aan het praten geweest over Onderwerp Z, maar we zijn er nog niet uit, dus dat kan nog even duren, omdat iedereens mening belangrijk is'. Of zo.
    Nu is het net alsof er niets gebeurd en alsof de nieuwe moderators dus twee maanden hebben gedaan over een aanscherping op de kudo-regels. Dat lijkt me dus niet, want ik snap dat er veel meer omgaat. Het hoeft, zoals Rumplestiltskin al zei, niet te betekenen dat er een wekelijkse update komt van alles wat er besproken is. Wie voor een bepaalde beslissing is en wie tegen, is niet belangrijk, maar wel dat er dus beslissingen worden gemaakt die de groene users uiteindelijk ook aangaan. Die moeten het allemaal maar naleven. Niet dat dat verkeerd is, want zo werken dat soort dingen, maar het is toch fijn als er wat meer... openheid was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Rumpelstiltskin schreef:
    Ik denk dat het ook onnodig is als ze overal een update over geven, maar ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als ik eens in de tijd zou horen waar de moderators mee bezig zijn. Ik zit echt niet te wachten om daar elke dag een bericht over te krijgen, maar ik zou het zelf niet verkeerd vinden als er eens in de zoveel tijd (2 maanden ofzo) meegedeeld zou worden waar ze mee bezig zijn. Zo weet je in ieder geval wanneer er gewerkt wordt aan de punten die ergernissen opwekken en verdwijnt die afstand tussen de rode en groene users ook een beetje. . Zie het als een soort... notulen. ;p


    Dat vind ik een goed idee!


    Queer zijn is gewoon alles

    Momenteel zijn we op een laag pitje aan het werken aan dingen dat niet met meldingen te maken hebben. Dus om het zo te zeggen 'beleid'. Al wat we nu op het modforum bespreken zijn voornamelijk persoonlijke zaken. 'Beleidszaken' zijn momenteel nog wat minder aan de orde. Eerst omdat we met een 6-7tal mods voor alle persoonlijke zaken en meldingen instonden. Om al die zaken bol te kunnen werken, vergde dat alle aandacht. Nu met de nieuwe mods proberen we hen zo goed mogelijk op te leiden. Er zijn zovele verschillende soorten zaken op Q en daarbij is iedere zaak uniek. Afgelopen maanden ging dus de aandacht van de nieuwe mods naar de meldingen, dus de dagelijkse gang van zaken en de aandacht van de oude mods ging naar het begeleiden van 10-11 nieuwe mods. Dus afgelopen tijd zijn we bijna alleen bezig geweest met zulke dingen. Maar dat lijkt me ook logisch en volgens mij konden jullie dat ook wel bedenken.

    Nu dat de waarschuwingen ed in de vingers van de ondertussen niet meer zo nieuwe mods beginnen te kruipen, kunnen we ons terug focussen op meer 'beleid'. Dat kan vanalles zijn: zaken die wij opmerken, dingen die we oppikken van het forum,...
    Maar voor ons is het heel moeilijk om tegen jullie te zeggen: wij zijn met dit bezig. En dat is om verschillende redenen en andere mods mogen me corrigeren en aanvullen, maar ik vind het moeilijk om een topic te openen waarin we zeggen waarmee we bezig zijn. Ten eerste omdat ik jullie niet zou willen teleurstellen wanneer iets langer duurt dan gepland of moeilijker is om gezamenlijk tot een beslissing te komen. Ik wil jullie geen valse hoop geven of jullie constant op hete kolen te laten zitten. Ten tweede omdat er dan sowieso de commentaar komt: "dat is toch helemaal niet nodig, spendeer ergens anders jullie tijd aan" of "waarom zijn jullie niet met mijn suggestie bezig". Voorheen heb ik altijd gemerkt dat wanneer wij, moderators, iets transparant willen maken of waarbij jullie dan mee mogen denken, dat jullie, dan spreek ik heel algemeen, onze handuitreiking negeren, onze hand afrukken, vertrappelen en daarna in brand te steken.

    Ik ben pro-transparantie, maar door wat ik voorheen al heb meegemaakt hier op Q, ben ik ook schuchterder geworden. En iedere keer we een hand uit staken, hoopte ik op het beste en het enige wat er van kwam, was de vraag 'waarom ben ik nog een mod?'.
    Voor mij is het momenteel: vraag iets concreet en ik antwoord wel, maar momenteel zou zo'n updatetopic niet naar mijn zin zijn omdat ik ten eerste niet weet hoe we daar dingen moeten posten zonder dat mensen vervelend worden omdat er wat meer tijd over heen gaat en ten tweede ik jullie ook niet wil teleurstellen enzo.
    Ahja, dit is een kort en snel antwoord. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en wie weet wil een andere moderator me nog aanvullen of corrigeren.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bedankt voor de verheldering. Ik denk alleen niet dat je bang hoeft te zijn dat we vinden dat dingen te lang duren. Ik wacht liever ergens weken op terwijl ik ten minste wéét dat er mensen mee bezig zijn dan dat ik in het duister tast en niet eens weet of jullie van voornemens zijn bijv. iets met een suggestie of klacht te doen..

    Wat betreft de kritiek: ik snap dat het vervelend is om kritiek te krijgen. Dat is het altijd, maar ik neem aan dat alle moderators ook zijn aangenomen omdat ze vaardig met zulke kritiek kunnen omgaan. Ik neem aan dat je anders zo'n taak niet op je neemt en tja, zoiets komt er nu eenmaal bij kijken wanneer je ergens in het bestuur zit. Zelf heb ik de laatste twee jaar niet meegemaakt dat er heel erg tegen beslissingen in werd gegaan en misschien dat jullie het toch weer een keer kunnen proberen. Ik heb horen zeggen dat de gemiddelde leeftijd een stuk hoger is dan bijvoorbeeld vier jaar geleden, dus wellicht dat er ook volwassener gereageerd wordt en zo niet - dan kunnen jullie er altijd nog voor kiezen om een topic te maken waarop niet gereageerd kan worden. We vragen immers om mededelingen waar jullie mee bezig zijn en niet om discussiepunten. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scandal schreef:
    Momenteel zijn we op een laag pitje aan het werken aan dingen dat niet met meldingen te maken hebben. Dus om het zo te zeggen 'beleid'. Al wat we nu op het modforum bespreken zijn voornamelijk persoonlijke zaken. 'Beleidszaken' zijn momenteel nog wat minder aan de orde. Eerst omdat we met een 6-7tal mods voor alle persoonlijke zaken en meldingen instonden. Om al die zaken bol te kunnen werken, vergde dat alle aandacht. Nu met de nieuwe mods proberen we hen zo goed mogelijk op te leiden. Er zijn zovele verschillende soorten zaken op Q en daarbij is iedere zaak uniek. Afgelopen maanden ging dus de aandacht van de nieuwe mods naar de meldingen, dus de dagelijkse gang van zaken en de aandacht van de oude mods ging naar het begeleiden van 10-11 nieuwe mods. Dus afgelopen tijd zijn we bijna alleen bezig geweest met zulke dingen. Maar dat lijkt me ook logisch en volgens mij konden jullie dat ook wel bedenken.

    Nu dat de waarschuwingen ed in de vingers van de ondertussen niet meer zo nieuwe mods beginnen te kruipen, kunnen we ons terug focussen op meer 'beleid'. Dat kan vanalles zijn: zaken die wij opmerken, dingen die we oppikken van het forum,...
    Maar voor ons is het heel moeilijk om tegen jullie te zeggen: wij zijn met dit bezig. En dat is om verschillende redenen en andere mods mogen me corrigeren en aanvullen, maar ik vind het moeilijk om een topic te openen waarin we zeggen waarmee we bezig zijn. Ten eerste omdat ik jullie niet zou willen teleurstellen wanneer iets langer duurt dan gepland of moeilijker is om gezamenlijk tot een beslissing te komen. Ik wil jullie geen valse hoop geven of jullie constant op hete kolen te laten zitten. Ten tweede omdat er dan sowieso de commentaar komt: "dat is toch helemaal niet nodig, spendeer ergens anders jullie tijd aan" of "waarom zijn jullie niet met mijn suggestie bezig". Voorheen heb ik altijd gemerkt dat wanneer wij, moderators, iets transparant willen maken of waarbij jullie dan mee mogen denken, dat jullie, dan spreek ik heel algemeen, onze handuitreiking negeren, onze hand afrukken, vertrappelen en daarna in brand te steken.

    Ik ben pro-transparantie, maar door wat ik voorheen al heb meegemaakt hier op Q, ben ik ook schuchterder geworden. En iedere keer we een hand uit staken, hoopte ik op het beste en het enige wat er van kwam, was de vraag 'waarom ben ik nog een mod?'.
    Voor mij is het momenteel: vraag iets concreet en ik antwoord wel, maar momenteel zou zo'n updatetopic niet naar mijn zin zijn omdat ik ten eerste niet weet hoe we daar dingen moeten posten zonder dat mensen vervelend worden omdat er wat meer tijd over heen gaat en ten tweede ik jullie ook niet wil teleurstellen enzo.
    Ahja, dit is een kort en snel antwoord. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en wie weet wil een andere moderator me nog aanvullen of corrigeren.


    Dit is niet zozeer als kritiek, hoor, maar kort gezegd ben je dus tegen (al teveel) openheid, omdat je "geen zin hebt" in kritiek. In feite krijg je dat sowieso, want nu is het ook niet goed, dus het lijkt me dat daar geen verschil in zit. En zoals ik zei, niemand vraagt om een hele uitleg van hoe de gesprekken lopen e.d.
    Ik vind het gewoon absoluut niet prettig dat er een enorme schaduw is over de rode users en dat alles maar stiekem en geheim is en dat maakt de kloof tussen groen en rood best wel enorm.
    In Nederland kan je het grootste deel van de debatten in de Tweede Kamer ook gewoon terugkijken en ja, daar komt soms kritiek op, maar soms zijn mensen er ook heel blij om. Ik denk dat dat er toch gewoon bijhoort als je zo'n functie hebt. Of dat nou op een forum is of in het grote leven. Er is iemand die het draaiende moet houden en niet iedereen kan het eens zijn met de gang van zaken. Alleen moeten we dan wel weten wat de gang van zaken is, neem ik aan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Eerlijk gezegd heb ik zelf niet echt de behoefte om te weten wat er zich *backstage* afspeeld, als de mods iets willen zeggen zeggen ze het wel. Maar ik vindt het prima zoals het nu is.
    En zoals Scandal zegt: er komt gezeik van.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Nou, ik vind dat laatste echt de meest zielige reden die ik kan bedenken om het niet te doen, sorry dat ik het zeg. Alsof er geen kritiek kan komen op het moment dat het al gedaan is... Als je niet tegen kritiek kan, waarom ben je dan mod? Waarom neem je dan zo'n functie aan?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Scandal schreef:
    Momenteel zou zo'n updatetopic niet naar mijn zin zijn omdat ik ten eerste niet weet hoe we daar dingen moeten posten zonder dat mensen vervelend worden omdat er wat meer tijd over heen gaat en ten tweede ik jullie ook niet wil teleurstellen enzo.

    Er zullen altijd wel mensen "vervelend" doen, of dat nou terecht of onterecht is. Dat is gewoon zo en dat zal ook altijd blijven, dus snap ik persoonlijk niet wat daar zo erg aan is. Het is natuurlijk niet leuk om kritiek te krijgen, maar daar kun je nou eenmaal niet aan ontkomen, en het is de mensen hun probleem als ze kritiek hebben op wat er gezegd wordt. Het is nu eenmaal een deel van jullie baan jammer genoeg, denk ik, maar er zouden ook veel mensen jullie dankbaar zijn voor jullie openheid aan de andere kant, waaronder ik - ik snap op dat vlak niet echt wat jullie daarmee te verliezen hebben. En ik denk dat jullie eerder mensen zouden teleurstellen als jullie alles angstvallig achter de schermen blijven houden, sorry dat ik het zeg. Maar dat vind ik dan.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2014 - 19:47 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Edward_Elric schreef:
    (...)

    Dit is niet zozeer als kritiek, hoor, maar kort gezegd ben je dus tegen (al teveel) openheid, omdat je "geen zin hebt" in kritiek. In feite krijg je dat sowieso, want nu is het ook niet goed, dus het lijkt me dat daar geen verschil in zit. En zoals ik zei, niemand vraagt om een hele uitleg van hoe de gesprekken lopen e.d.
    Ik vind het gewoon absoluut niet prettig dat er een enorme schaduw is over de rode users en dat alles maar stiekem en geheim is en dat maakt de kloof tussen groen en rood best wel enorm.
    In Nederland kan je het grootste deel van de debatten in de Tweede Kamer ook gewoon terugkijken en ja, daar komt soms kritiek op, maar soms zijn mensen er ook heel blij om. Ik denk dat dat er toch gewoon bijhoort als je zo'n functie hebt. Of dat nou op een forum is of in het grote leven. Er is iemand die het draaiende moet houden en niet iedereen kan het eens zijn met de gang van zaken. Alleen moeten we dan wel weten wat de gang van zaken is, neem ik aan.

    Nu vind ik wel dat je mijn woorden verdraaid. Ik ben heel pro-openheid en volgens mij moesten de 'oude' mods van toen ik 'nieuw' was zich soms héél erg aan mij ergeren omdat ik zo graag bepaalde dingen met jullie wil delen. Dat terzijde.
    Kritiek krijgen we sowieso, maar het vervelende is dat wanneer er reactie op ons komt het alleen maar kritiek is. "Oh ik vind dat niet leuk. "Oh dat heeft lang geduurd." "Ik eis dat die *tegenpartij* ook een waarschuwing krijgt" "Ik vind dit niet eerlijk." "Jullie zijn toch een stelletje *piep*" "Jullie doen aan vriendjespolitiek." We krijgen nooit te horen wat we wél goed doen.
    Als iemand constant tegen jou zegt: "Je bent dik." "Je bent lelijk." "Ik haat je", dan ga jij je ook slecht voelen. Net hetzelfde met ons. Ik ga dan soms wel eens denken: "Ik doe hier zoveel voor Q en nu zitten ze me van hier tot het einde van de wereld af te kraken terwijl ik alleen maar goed wil doen". Dat steekt wel, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn 'job' minder slecht ga doen omdat ik 'de users' voor een dagje niet meer leuk vind. Dit dus over kritiek.

    Om eerlijk te antwoorden:
    - Ja ik heb geen zin in nog meer kritiek, wie wel?
    - Dat wil niet zeggen dat ik daarom geen transparantie wil.
    - Als je iets specifiek wil weten, mag je het altijd vragen. Ondanks alle commentaar gaan we nog steeds niet bijten. ^^

    Ik heb dan dus ook een vraagje:
    Wat zou volgens jou/jullie die 'schaduw' kunnen verbreken?
    Wij staan altijd open voor suggesties. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Nu vind ik wel dat je mijn woorden verdraaid. Ik ben heel pro-openheid en volgens mij moesten de 'oude' mods van toen ik 'nieuw' was zich soms héél erg aan mij ergeren omdat ik zo graag bepaalde dingen met jullie wil delen. Dat terzijde.
    Kritiek krijgen we sowieso, maar het vervelende is dat wanneer er reactie op ons komt het alleen maar kritiek is. "Oh ik vind dat niet leuk. "Oh dat heeft lang geduurd." "Ik eis dat die *tegenpartij* ook een waarschuwing krijgt" "Ik vind dit niet eerlijk." "Jullie zijn toch een stelletje *piep*" "Jullie doen aan vriendjespolitiek." We krijgen nooit te horen wat we wél goed doen.
    Als iemand constant tegen jou zegt: "Je bent dik." "Je bent lelijk." "Ik haat je", dan ga jij je ook slecht voelen. Net hetzelfde met ons. Ik ga dan soms wel eens denken: "Ik doe hier zoveel voor Q en nu zitten ze me van hier tot het einde van de wereld af te kraken terwijl ik alleen maar goed wil doen". Dat steekt wel, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn 'job' minder slecht ga doen omdat ik 'de users' voor een dagje niet meer leuk vind. Dit dus over kritiek.

    Om eerlijk te antwoorden:
    - Ja ik heb geen zin in nog meer kritiek, wie wel?
    - Dat wil niet zeggen dat ik daarom geen transparantie wil.
    - Als je iets specifiek wil weten, mag je het altijd vragen. Ondanks alle commentaar gaan we nog steeds niet bijten. ^^

    Ik heb dan dus ook een vraagje:
    Wat zou volgens jou/jullie die 'schaduw' kunnen verbreken?
    Wij staan altijd open voor suggesties. ^^


    Wat mij betreft gewoon een tweemaandelijkse update met een lijstje van de dingen waar jullie mee bezig zijn. Dat hoeft niet eens zeer gedetailleerd. Bovendien kunnen jullie dat als team plaatsen, zodat niemand zich aangevallen hoeft te voelen. Het lijkt mij op zich toch het proberen waard? Als jullie werkelijk een shitload van negatieve reacties krijgen dan kunnen jullie er later alsnog van af zien, maar ik denk dat er behoorlijk wat mensen op Quizlet zitten die jullie echt niet alleen maar willen afkraken, hoor. ;)

    Ik ben overigens wel dankbaar dat je -tot nu toe als enige- de moeite hebt genomen om op hierop in te gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.