• Wat als iedereen ter wereld een strip op hun pols had zitten die zei hoe lang het nog duurde tot je je soulmate zou tegenkomen? Wanneer de teller op 0 staat kom je hem of haar tegen. Je weet niet wie het is, hoe hij of zij heet of hoe hij of zij eruit ziet. Je weet alleen dan op dat moment jullie beide tellers op 0 komen te staan. Het kan gebeuren op ieder moment van de dag. In de bus naar school, tijdens het boodschappen doen of tijdens het uitgaan in je favoriete club.
    Deze RPG gaat over een aantal jongeren uit gewone arbeidersgezinnen. Na hun middelbare school hebben deze jongeren geen idee wat ze moeten doen. De meesten werken nu maar in supermarkten of cafe's tot ze weten wat ze met hun leven willen. Hun ouders hebben er wel genoeg van en besluiten ze naar een kamp te sturen om uit te vinden wat ze willen met hun toekomst... Maar wat als ze daar aankomen en meer blijken te vinden dan alleen een carrière plan? Al hun tellers vallen namelijk op 0, maar als ze dat eenmaal ontdekken is het te laat en weten ze niet wie van hun nou eigenlijk elkaar's soulmate is. Het kamp wordt dus niet alleen een kans op een goede baan, maar ook een op ware liefde, maar hoe vogel je uit wie dat is...?


    Rollen:
    blue]jongen[/blue] / [pink]meisje[/pink
    [Naam - Speler - Waar te vinden]
    - Noah Samuel David Whinter - Lazulis - 1,3
    - Sal Pokota - Shuuya - 1,2
    - Keon Dan Rankin - JamesPotter - 1,3
    - Rafaell Cesar Bergström - BoterBabbelaar - 1,2
    - Connor Caley Fitzgerald - FaultInOurStars - 1,4
    - Christopher "Chris" Drew O'Nelli - Magnus - 1,5
    - Blake Juan Alvaro - Torquay - 1,10
    - Goce Ward - geleninja - 1,8
    - Scott Edward Heems - wizardnightM - 1,17
    - Djozie Navaaio Jones - DanielInTheDen - 1,1
    - Ellison Breakway - Nuevo - 1,4
    - Alicia Maria Johnson - Depayx - 1,2
    - Mirela Agatha Costa - Phortion - 1,2
    - Anastasia 'Anna' Montlin Bake - ArianatorXx - 1,4
    - Aylin Sam Moore - Gwyn - 1,8
    - Holly Samantha Dawn - DreamerN - 1,16



    Koppels:
    - Noah - Aylin
    - Sal - Rafaell
    - Keon - Ellison
    - Connor - Alicia
    - Chris - Mirela
    - Blake - Djozie
    - Goce - Holly
    - Anna - Scott



    Kamerindeling:
    - Noah - Connor
    - Sal - Blake
    - Keon - Chris
    - Rafaell - Goce
    - Holly - Scott
    - Djozie - Alicia
    - Ellison - Mirela
    - Anna - Aylin



    Regels:
    - Minimaal 7 regels, 200 woorden, schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - Houd het REALISTISCH! Liefde groeit ookal vind je je soulmate. Ook kan je niet zeker zijn wie je soulmate is als je met een iemand een kort gesprekje hebt gehad.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Het blijft zo lang zomer als dat deze RPG duurt.
    - Als je een week niet hebt gereageerd zonder te laten weten waarom lig je er zonder pardon of herindering uit.
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan. Reservatie telt tot dat de rol HELEMAAL af is, dus niet voor de helft invullen. Later aanpassen mag wel.
    - Minimaal eens per 3 dagen schrijven. Haal je dit niet: Graag doorgeven
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorloofd. Graag wel onder 'spoiler' voor mensen die het liever niet lezen
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen DanielInTheDen maakt nieuwe speel, rollen en kletstopics aan.

    Op het overtreden van al deze regels staat na 2 waarschuwingen het verwijderen van je personage(s).

    Veel plezier!


    Kampschema:
    9.00-9.30 - ontbijt, hiervoor dienen alle kampgasten aangekleed en gewassen te zijn en alle kamers netjes te zijn achtergelaten.
    9.30-11.30 - activiteit
    11.30-12.30 - vrije tijd
    12.30-13.00 - lunch, hiervoor dient alles van de ochtendactiviteit en de vrije tijd activiteiten te zijn opgeruimd.
    13.00-16.00 - activiteit
    16.00-18.00 - vrije tijd
    18.00-19.00 - diner, hiervoor dient alles van de middagactiviteit en de vrije tijd activiteiten te zijn opgeruimd.
    19.00-21.00 - vrije tijd
    21.00-22.00 - nabespreking van de dag
    22.00-9.00 - alle kampgasten zijn in hun eigen kamers en komen hier niet uit. Er heerst rust op het terrein en het hele terrein is netjes.



    Het begin:
    Alle jongeren komen aan op het kamp in de afgelegen bossen aan de voet van het Jotunheimen gebergte in Noorwegen en zijn gezellig wat met elkaar aan het kletsen voor het grote kampgebouw. Op een bord aan de zijkant hangt een lijstje met de kamerindeling en met het kampschema, wat bij het diner in zal gaan. De kamers zijn kleine boomhutjes voorzien van 2 bedden, 1 boven en 1 beneden, een zithoekje en een kleine badkamer. Zo kan de kampstaf ook in de gaten houden of na 10 uur alle jongeren op hun kamers zijn en blijven. De jongeren leren elkaar langzaam beter kennen en alles is leuk... Tot een van de jongeren opmerkt dat zijn of haar teller op 0 staat, waarop de rest ook kijkt en de verwarring toeslaat...[Dit geef ik nog aan]

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 16:13 ]


    Bowties were never Cooler



    Christopher "Chris" Drew O'Nelli

    "Wel als je wil dat ik je alleen laat moet je het zeggen. Maar mijn pa bleef bij mijn ma omdat hij oprecht geloofde dat hij van haar hield. Ze waren er na twee dagen al achter omdat me moeder haar klokje gewoon nog doorliep, maar ze daarover gelogen had. Toch bleef ze bij mijn vader, want ze hield van hem. Toen mijn moeder haar echte soulmate hierachter kwam kwam hij haar halen. Ik was al geboren toen, maar mijn moeders soulmate stond erop dat zij mijn vader verliet. Mijn moeder verliet haar echte soulmate echter weer een paar jaar later en de nacht dat ze terug reed naar mijn vader is ze verongelukt, " ratelde ze. "Ik zoek geen soulmate denk ik, iemand waar ik oprecht van kan houden, zo iemand zoek ik," zei Mirela met een kleine glimlach. Even keek ik haar begrijpend aan, maar al snel werd mijn uitdrukking weer vlak.
    "Hmm. Van mij mag je blijven, zo erg ben je niet. Zolang je er maar niet voor zorgt dat ik in de war raak of gefrustreerd, dan ben ik weg," zei ik tegen haar. Ik kon er niet tegen als mensen me niet begrepen of als ik hun niet begreep. Ik kon er gefrustreerd door raken en dat was iets wat ik niet meer wou voelen. Even haalde ik een hand door mijn haar heen en zuchtte. "Ik heb ook geen moeder meer. Ook verongelukt." zei ik toen tegen haar. Ik had helemaal geen familie meer, maar het was niet iets wat ze hoefde te weten. Mensen gebruikten informatie over je toch tegen je. Nadat ze waren verongelukt waren er mensen op de begrafenis, ook mensen die ik niet kende. Ze zeiden allemaal dat het hun speet. Dat ze nog zo jong waren. Maar aan 'het spijt me' had ik nooit wat gehad. Ik haatte het als mensen dat tegen me zeiden. Ik had ook nooit begrepen waarom ze in hemelsnaam zeiden dat het hun speet. Dat was ook de reden waarom ik het nooit tegen andere mensen zei.
    "Geleerden zeggen dat je niet van iemand oprecht kan houden als ze je soulmate niet zijn, ten minste niet op zo'n manier. Ik denk dat het gewoon bullshit is wat ze zeggen." zei ik tegen haar. "Hoe is het in Griekenland?" Had ik toen gevraagd.
    "Griekenland is warm, met regen dat wel, soms kan het ook wel ietwat fris zijn hoor. De stranden zijn prachtig, net als de meeste natuur. Tenminste de niet op toeristen aangepaste plekken. Ik vind het gezellig ook. Grote feesten vieren we altijd met hele grote groepen met familie en vrienden en buren, wij dan tenminste., " zei ze. Ik knikte. Zelf was ik al een hele lange tijd niet meer op een groot feest geweest. Al werden die wel veel gehouden in Rusland. En dan niet zo klein ook. Ik vond het echter veel te druk. Daar werd je toch gewoon claustrofobisch van?
    "Je houdt van feesten?" Was mijn vraag vervolgens aan haar.
    Met een zucht verplaatste ik me, zodat er geen steen meer achter me zat, en ging languit liggen op het gras. Mijn handen onder mijn hoofd. Voor een moment sloot ik mijn ogen weer, maar deed ze toen weer open om naar de lucht te kijken. Hier een daar waren wat wolken.
    "Hoe oud ben je eigenlijk?" vroeg ik toen aan haar. Ik bedacht me dat ik gezegd had dat ik drieëntwintig was, maar zij had haar leeftijd niet gezegd. Even bekeek ik haar. Ze leek in mijn ogen niet zo oud, niet ouder dan ik ten minste. Ik gokte dat ze ongeveer achttien was. "Zeg alsjeblieft dat je geen achttien bent." Niet dat ik iets heb tegen achttienjarigen. Of het getal achttien. Behalve dat ik het haat dan.
    Ik keek weer naar de wolken en mijn ogen volgden hoe ze voorbij kwamen. Soms wou ik dat ik een wolk was. Geen zorgen en altijd op weg. Mijn hand gingen naar mijn jacketzak toe en pakte mijn sigaretten. Snel pakte ik er een uit, samen met de aansteker. De sigaret stopte ik tussen mijn lippen en stak hem aan.
    "Ook één?" vroeg ik toen aan Mirela. Ook al had ik net tegen haar gezegd dat ze haar sigaret weg moest doen, jeukten mijn handen er nu gewoon naar om te roken. Het maakte me niet zo veel uit als ik er op een dag er iets aan over hield. Langzaam nam ik een trek van mijn sigaret en blies de rook vervolgens uit. Mijn ogen gingen over de bomen heen. In sommige zag ik een vogel zitten en zo nu en dan hoorde ik een vogel vrolijk fluiten. Ik floot een deuntje van 'the Blues Brothers, Soul Man'. Na twee seconden hield ik er echter alweer mee op. Ik hield van de film 'the Blues Brothers'. Het was een erg onwaarschijnlijke film, maar toch was het mijn favoriete film. Ik hield van jazzmuziek. Beter dan de muziek van tegenwoordig. Er begon steeds meer muziek te komen waar niet eens in gezongen werd, ik vond het geen muziek en waarschijnlijk zou ik dat ook nooit vinden.
    "Dus turnen hè? Sinds wanneer doe je het? Of ben je er al vanaf?" vroeg ik toen aan Mirela. Ik vond het oké om over anderen te praten. Zo lang ik maar niet over mezelf hoefde te praten, daar was ik niet goed in. Even kwam er iets in mijn gedachten. Ze wou aangesproken worden met Agatha. Ik wist me er een verhaal over iemand met de naam Agatha te herinneren. Ik hield van de geschiedenis en dit was dan ook één van de dingen die ik onthouden heb. "Je naam, Agatha, doet me aan iets denken. Het betekent de goede. Maar in het jaar rond het jaar 200 was er iemand die ook Agatha heette. Ze stierf door een Christenvervolging in die tijd, maar werd toen later heilig verklaard. Treurig verhaal eigenlijk. Agatha werd namelijk als christen opgevoed. In die tijd had de Romeinse keizer echter gezegd de christenen te vervolgen. Hij was echter verliefd op de mooie Agatha, alleen wees zij hem af. Quinton, de keizer, die liet haar toen gevangen nemen. Maar omdat ze trouw bleef aan haar geloof, plaatste Quinton haar in een bordeel. Die was van Aphrodisia en zij moest ervoor zorgen dat Agatha zich aan Quinton zou onderwerpen. Agatha bleef er drieëndertig dagen, zoveel dacht ik ten minste. En er werd gevleid en gedreigd, maar Agatha was niet te breken en bleef geloven in haar eigen geloof. In god. Na al die dagen ging Aphrodisia terug naar Quinton. En daar zei ze dat een zwaard nog eerder zou smelten dan dat zei zich zou bekeren, zoiets was het. En door het geloof van Agatha, bekeerde ze zelfs Aphrodisia en haar negen dochters. Daarna moest Agatha voor de rechter verschijnen en die vroeg hoe het kwam dat iemand die van adel was ook slavin van Christus kon zijn. En daar gaf ze een antwoord op die ik me niet meer kan herinneren. Maar door haar antwoord werd ze erg gemarteld. Haar borsten werden afgesneden en over heel haar lichaam werd ze verminkt. Vervolgens werd ze in een cel gegooid, waar volgens een legend, een man kwam en haar genas. De volgende dag vroeg de rechter hoe het kwam dat ze geneest was, wie dat gedaan had. Ze antwoordde daarop dat het Christus was. En toen werd ze gefolterd, ze werd toen, volgens mij was het dat, over een bed van hete kolen en glasscherven gerold. Er kwam toen een aardbeving en volgens mensen was dit van God, voordat ze stierf bad ze kort tot god. En toen ging ze dood door de marteling. Sindsdien zijn er bij allerlei wonden tot haar gebeden. En nu wordt ze nog steeds door de katholieken en orthodoxen nagedacht. Volgens mij is dat op 5 februari. Een jaar later werd ze heilig verklaard door de inwoners en later door de paus.... Treurig verhaal, al zeg ik het zelf." vertelde ik. Toen bedacht ik me dat dit waarschijnlijk niet heel interessant overkwam. "Sorry als dat saai overkwam. Ik moest er gewoon aan denken toen ik je naam hoorde. En ik hou van de geschiedenis." zei ik toen tegen haar en haalde even mijn schouders op. Het maakte me niet zo veel uit als ze het saai vond. Als ze wou, kon ze er ook niet naar luisteren.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 18:28 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Mirela Agatha Costa

    "Hmm. Van mij mag je blijven, zo erg ben je niet. Zolang je er maar niet voor zorgt dat ik in de war raak of gefrustreerd, dan ben ik weg," zei hij. Ik voelde me ergens wel vereerd. Ergens was ik blij dat hij me wel om zich heen wilde, dat hij niet liever alleen was dan met mij, ik was ook niet liever alleen.
    "Ik heb ook geen moeder meer. Ook verongelukt." zei hij na mijn verhaal over mijn moeder en even, even dacht ik een blik van medeleven te zien. Maar ik had me waarschijnlijk wel vergist, hoogstwaarschijnlijk had ik me inderdaad vergist. Even was het stil voor hij verder praatte. "Geleerden zeggen dat je niet van iemand oprecht kan houden als ze je soulmate niet zijn, ten minste niet op zo'n manier. Ik denk dat het gewoon bullshit is wat ze zeggen."
    Ik knikte. Ik geloofde dat mijn ouders oprecht van elkaar hielden. Ik geloofde dat mijn moeder voor niks dood wat. Aangereden, aangereden door haar eigen soulmate, was dat nou liefde? Wat was dat nou überhaupt? Wanhoop, achterlijke domme wanhoop.
    Daarna vertelde ik over Griekenland en het feesten, en vandaar stelde Chris waarschijnlijk de vraag; "Je houdt van feesten?"
    Ik schudde van nee. Het was de waarheid, te veel mensen te veel geluid. Maar ook weer een leugen. Kleine feestjes hield ik van, met een stuk of vijf vrienden hooguit. Had ik vijf vrienden? Ik wist het niet, in ieder geval niet vijf echte en hele goede vrienden. "Ik houd van kleine feestjes met echte vrienden waarbij je jezelf kan zijn en de onvermijdelijke waarheden kan vertellen. Jij?" vroeg ik geïnteresseerd. Even hield ik me hoofd schuin en bekeek hem van top tot teen. Raar eigenlijk, dat ik nou weer net iemand zoals hem aardig vond en had uitgekozen om mee te praten.
    "Hoe oud ben je eigenlijk?" vroeg hij vlak daarna. Ik glimlachte zwakjes, maar kon niet antwoordde aangezien hij verder praatte. "Zeg alsjeblieft dat je geen achttien bent." Ik lachte. Ik schudde me hoofd en beet even op me lip. Leek ik echt zo jong? Zo klein? Zo naïef?
    "Ik ben 22, lijk ik zo jong dan? " zei ik zelfverzekerd. Ik leek weldegelijk 22. Toch was er iets kleins te horen in me stem, iets wat me het gevoel gaf dat ik klein was. Hij viste een sigaret en een aansteker uit zijn zak.
    "Ook één?" vroeg hij, maar ik schudde me hoofd.
    "Nee, ik heb genoeg gerookt voor vandaag denk ik, " zei ik. Het wad de waarheid. Drie sigaretten was wel genoeg.
    "Dus turnen hè? Sinds wanneer doe je het? Of ben je er al vanaf?"
    Ik dacht heel even na.
    "sinds ik een jaar of veertien, zestien? Ik turn ongeveer sinds ik zes wat, maar toen ik acht wat begon ik met wedstrijden en dat soort dingen. Nu doe ik onderhand top niveau, met een beetje geduld en geluk mag ik binnenkort naar de olympische spelen," zei ik trots glimlachend. "En jij en je sport? Hoe zit het daarmee?"
    Ik rekte zich nog even uit voor ik opstond en nog even alles los schudde. Benen, armen, heupen. Anders had ik gegarandeerd spierpijn morgen. Ik luisterde naar Chris de vertelde over waar hij de naam Agatha eerder gehoord had en ik glimlachte even.
    " Dat Is echt een heel mooi verhaal vind ik. Ik wist alleen de betekenis van mijn naam. Mijn hele naam betekend 'het goede te bewonderen/aanbidden' . Agatha Is ook officieel mijn eerste naam. Mijn pa liet dit veranderen, omdat hij Agatha eigenlijk wilde laten verwijderen, aangezien deze naam hem aan mijn moeder deed denken. Dit vond ik te extreem, dus liet hij het omdraaien, waardoor de betekenis zich omdraaide. 'te bewonderen/aanbidden het goede', maar de klinkt zo stom. Mijn ouders geloofde dat ik mensen zou kunnen leren om het goede en mooie in het leven te bewonderen, mensen te laten geloven, vandaar de naam. Waar komt jou naam vandaan?"

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 18:04 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Op dat moment klinkt er een bel, die aangeeft dat het tijd is om naar de grote zaal te gaan voor het diner. Aan een zijkant staat een balie waar je eten kan halen bij kantinedames. Vandaag staat er dopertjes met gebakken aardappeltjes en snitsel op het menu. Tijdens het diner zal Mirela opmerken dat haar teller op 0 staat en zo zullen alle balletjes gaan rollen en iedereen zal met een eigen plan komen tot het uitvogelen wie zijn of haar soulmate is.


    Bowties were never Cooler

    Rafaell Cesar Bergström


    "M-mijn ouders?" Sal keek me aan en schudde zijn hoofd. Zijn ouders? "Laat me los. Je doet me pijn," zei hij en ik keek hem aan. Loslaten? Ik keek naar mijn hand die hem strak vast had. "Laat me los!" riep hij hard, waardoor ik zijn arm los liet. Wat was er gebeurt. Waarom had ik hem zo vast? Wat mistte ik. Ik legde mijn handen voor mijn gezicht en wreef even door mijn ogen. Toen keek ik Sal aan.
    "Wat er ook gebeurde. Het spijt-" op dat moment ging er een bel. Ik keek even rond en zag een paar andere ergens heen gaan. Ik keek naar Sal. "Het spijt me..." maakte ik mijn zin af. Ik draaide me om en ging in een hoog tempo achter de andere aan. Wat gebeurde daar net? Waarom schreeuwde hij dat ik hem los moest laten en waarom had ik hem vast? Ik dacht na, maar ik kwam nergens op uitkomen. Ik zuchtte kort en liep naar binnen. Ik keek naar de tafel gevuld met eten, iets dat ik niet lustte. Begint al goed... Zonder wat te pakken loop ik naar een lege plek toe en ga zitten. Ik keek wat om me heen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Scott Edward Heems

    Ik lag al half te slapen op het bed, toen er plotseling een bel over het terrein klonk. Snel groef ik in mijn geheugen, om uit te vogelen wat het kon betekenen. Stond er niet eerder iets op het prikbord naast de kamerindeling? Misschien moesten we ergens heen. Haastig sprong ik van het bed en griste wat belangrijke spullen bij elkaar, voordat ik uit mijn kamer vertrok. We moesten absoluut ergens heen. Een grote zweem mensen liep een bepaalde richting uit. Ik besloot hen te volgen, totdat ik uiteindelijk in een nieuwe ruimte terecht kwam. Het zag eruit als een schoolkantine, de tafels dan. Aan het plafond hingen lage lampen die een luxe sfeer op het tafereel wierpen. De kantine zag er hoe dan ook gezellig uit en begon zich al snel te vullen. Ik ging snel kijken wat er op het menu stond. Schnitzel, aardappelen en doperwten. De kantinedames schepten de borden van de mensen in de rij snel vol, alsof ze op de automatische piloot stonden. Ik hoopte alleen maar dat het eten goed gekookt was. Toen ik mijn bord uiteindelijk vol had, ging ik aan een tafel zitten waar al een paar mensen zaten. Ik vroeg me af of er verder nog wat zou gebeuren. Misschien werd er straks een welkomstspeech voor het kamp gehouden. Zolang we maar geen kamplied hoefden te zingen, dacht ik bij mezelf, terwijl ik in een aardappel prikte.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 20:43 ]


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    [Wie is ik ^]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Noah Samuel David Whinter
    Ik besloot om mijn spullen naar de boomhut te brengen. Connor zou vast volgen, maar ik wilde het liefst alles op de juiste plek hebben. Ik trok mijn muts recht en liep naar de toegewezen boomhut.
    Ik opende de deur en zag twee bedden, een boven en een beneden. Zelf leg ik mijn koffer boven neer, want dan was ik dichter bij god. Ik haalde een houten kruisje op een standaard uit mijn tas en zet die neer op de plank aan mijn hoofdeinde. Ik maakte een klein gebedje en sloeg een kruisje, waarbij er ineens een bel ging. Ik liep rustig naar de grote eetzaal en kon het woord 'wow' niet tegenhouden. Het was groot, gezellig en er zaten al enkele tieners aan tafels. Zelf ging ik achter in de rij staan voor het eten.
    Uiteindelijk kwam ik aan de beurt en schep een bescheiden porsie op mijn bord en draai me om, om te kijken waar ik ga zitten. Ik zag nog een plekje vrij bij een jongen (Scott) en liep naar de stoel. 'Je vind het vast niet erg, als ik hier kom zitten,' zei ik tegen de jongen en glimlach kort.
    Ik ging aan tafel zitten en liet mijn handen bij elkaar op mijn schoot liggen en begon in mijn gedachten het gebed uit te spreken.
    God, die ons uw goede gaven geeft, leven en voedsel,
    mensen en hun vriendschap, telkens weer opnieuw, zegen deze maaltijd.
    Geef ons een open oog en een warm hart,
    om uw wereld in te richten tot een huis voor alle mensen,
    een tafel waar niemand wordt geweerd.

    'Amen.' Ik maakte een kruis met mijn handen en keek de jongen wat ongemakkelijk aan.
    'Mag ik vragen hoe je heet? en sorry als ik wat raar overkom,' zei ik.


    Vampire + Servant = Servamp



    Christopher "Chris" Drew O'Nelli

    Op mijn vraag, schudde ze haar hoofd. "Ik houd van kleine feestjes met echte vrienden waarbij je jezelf kan zijn en de onvermijdelijke waarheden kan vertellen. Jij?" vroeg Mirela me geïnteresseerd. Ik knikte. Ze was dus niet vies van de waarheid. Ik haalde mijn schouders op, ik was niet echt een feestpersoon. "Ik hou niet van feesten. Als er dan een feest zou moeten zijn waar ik naar toe moet, dan zou ik het liefst een kleine feest hebben. Ik wou zeggen met mijn vrienden, maar aangezien ik die niet heb, zeg ik dat niet."
    Toen ik vroeg hoe oud ze was, glimlachte ze zwakjes. Waarna ze lachte. Mirela schudde haar hoofd en beet even op haar lip. Gelukkig maar. Geen achttien.
    "Ik ben 22, lijk ik zo jong dan? " zei ze zelfverzekerd. Ik keek haar zijdelings aan. "22? Grapje zeker. Ja, je lijkt jong. Jonger dan ik ten minste. Maar het is maar een jaartje verscheel, ongeveer, tussen ons. Je liegt toch niet hè?" Even bekeek ik haar weer. 22. "Nope, ik vind je er niet uitzien als 22." Ik keek weer naar de lucht, waarna ik met een zucht ging zitten na een sigaret opgestoken te hebben. Op mijn vraag of ze ook een sigaret wou, schudde ze haar hoofd.
    "Nee, ik heb genoeg gerookt voor vandaag denk ik, " zei ze. Ik knikte. Er waren niet veel dagen dat ik minder dan 5 sigaretten rookte.
    "Slim." Was mijn antwoord. "Roken is niet goed."
    "Sinds ik een jaar of veertien, zestien? Ik turn ongeveer sinds ik zes wat, maar toen ik acht wat begon ik met wedstrijden en dat soort dingen. Nu doe ik onderhand top niveau, met een beetje geduld en geluk mag ik binnenkort naar de olympische spelen," zei Mirela trots glimlachend. Ik knikte.
    "Dat is al heel wat tijd. De Olympische spelen hè. Ik ben onder de indruk." zei ik. Een zucht verliet mijn mond toen ik opstond. "En dat ben ik niet vaak."
    "En jij en je sport? Hoe zit het daarmee?" vroeg ze toen. Ik haalde mijn schouders op. "Ik doe sinds mijn zestiende aan boksen voor geld. Ik heb veel wedstrijden gebokst en sinds ik zeventien was, heb ik er geen één meer verloren. Maar mijn..." even stopte ik en dacht na. Hoe moest ik Alysha noemen? Tante? "Mijn tante die wil dat ik een baan vindt. En niet verder ga met boksen. Ik hou wel van boksen."
    Mirela stond op en begon alles los te schudden. Waarom? God mocht het weten. Ik wist niet veel van zulke dingen. Van turnen.
    "Dat is echt een heel mooi verhaal vind ik. Ik wist alleen de betekenis van mijn naam. Mijn hele naam betekend 'het goede te bewonderen/aanbidden' . Agatha is ook officieel mijn eerste naam. Mijn pa liet dit veranderen, omdat hij Agatha eigenlijk wilde laten verwijderen, aangezien deze naam hem aan mijn moeder deed denken. Dit vond ik te extreem, dus liet hij het omdraaien, waardoor de betekenis zich omdraaide. 'te bewonderen/aanbidden het goede', maar de klinkt zo stom. Mijn ouders geloofde dat ik mensen zou kunnen leren om het goede en mooie in het leven te bewonderen, mensen te laten geloven, vandaar de naam. Waar komt jou naam vandaan?" zei ze.
    "Hmm. Het goede te bewonderen/aanbidden. Is dat wat je vader ook verwacht dat je doet? Je alleen inlaten met het goede? De rotte appels weglaten?" zei ik tegen haar. "Mijn naam komt van mijn vaders kant. Zijn overgroot opa heette ook Christopher. En hij had nog meegedaan aan een oorlog, daarom kreeg ik de naam Christopher. Het is niet echt Russisch. Drew komt van een hele goede goede vriend van mijn moeder. Beste vrienden, maar hij stierf door een brand. Christopher betekent volger van Christus, dacht ik. Maar ik ben niet gelovig." Opeens klonk er een bel. Het was zacht te horen, maar ik hoorde het wel. Volgens mij had ik gelezen dat als de bel ging, diner werd geserveerd. Ik keek naar Mirela en gebaarde haar me weer te volgen.
    "Kom, de bel ging. We kunnen eten." zei ik tegen haar en begon te lopen. Ik vond de weg al aardig terug en al snel zag ik het grote kamphuis weer. Een zucht verliet mijn lippen toen ik naar binnen liep. Ik zag al een aantal mensen, maar niemand wie mijn aandacht nou echt ving. Toen ik mijn eten had, liep ik naar een tafel die helemaal achterin stond. En leeg. Mirela moest zelf maar bepalen of ze bij mij wou zitten of bij iemand anders. Beide zou mij niet uitmaken. Zolang er maar niemand anders bij me ging zitten.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Sal Pokota

    Mijn arm werd los gelaten en Rafaell legde zijn handen even voor zijn gezicht en wreef daarna in zijn ogen. Nadat hij dat gedaan had keek jij mij weer aan.
    'Wat er ook gebeurde. Het spijt-' begon hij zijn zin. Een bel ging er op dat moment en ik volgde zijn voorbeeld door even rond te kijken waar mensen allemaal heen gingen. Etenstijd? 'Het spijt me...' vertelde Rafaell, waarna ik hem weer aan keek. Wat gebeurde er nu allemaal precies? Rafaell was weer totaal anders dan zo net. Ik wilde vragen wat dat was, maar Rafaell ging al in een hoog tempo achter de andere aan. Ik zelf begon in een rustig tempo achter de rest aan te lopen.
    Ik besteedde niet veel aandacht aan wat voor eten het was en legde maar gewoon wat op mijn bord. Ik wilde ergens nog steeds weten wat het nou was. Stiekem gingen mijn ogen op zoek naar Rafaell en vond hem niet veel later alleen aan een tafel. Ik ging bij hem aan tafel zitten, niet naast hem, maar helemaal aan de andere kant. Ik merkte dat mijn handen wel lichtjes begonnen te trillen. Wat als hij weer was als net? Echt een geweldig ervaring was het niet, maar ik herinner mij nog wel dat Rafaell geen flauw benul had wat er gebeurde. Langzaam begon ik te eten.

    [Iedereen die wilt mag op zich wel naar hem toe komen ;d]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Aylin Sam Moore

    Plots klinkt er een bel en als ik het me goed herinner van het informatiebord betekent dat dat we richting de eetzaal moeten voor het diner. Keon had nog niets geantwoord op mijn vraag, maar ik bedenk me dat hij dat alsnog kan zeggen, terwijl we richting de eetzaal lopen.
    "Volgens mijn worden we opgeroepen voor het diner." glimlach ik dan en steek mijn linkerarm onder die van Ellison en de rechter steek ik onder die van Keon zodat ik hun mee kan begeleiden richting de eetzaal. Tenminste in de richting waarvan ik dacht dat de eetzaal is, aangezien ik het informatiebord nu niet zo goed heb bekeken. Met een glimlach kijk ik hun twee aan. "Genoeg over mijn dramatische leven vol mislukking." lach ik, "Wat hopen jullie dat we gaan eten?" glimlach ik dan, om een onderwerp te hebben waarover we kunnen praten.
    Zelf hoop ik dat het eten niet te vet is, aangezien ik wel slank moet blijven en ik ervoor moet werken om ooit in een balletgezelschap aangenomen te worden. Als ze hier maar niet teveel pizza of friet geven, maar ze zullen vast wel gezond eten voorschotelen, niet?


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Scott Edward Heems

    Ik keek naar de jongen die naast me was komen zitten. Hij had bruin haar dat onder een rode muts gestopt was. Zijn uiterlijk gaf helemaal niet aan dat hij gelovig was, ik kon dat alleen weten omdat ik hem net een gebed zag opvoeren. Ik had niets tegen het geloof. Ik had er zelf nooit tijd in besteed, maar het was wel een mooi idee dat iedereen erin welkom was, dat ieders zonden vergeven konden worden. Ik wilde maar al te graag daarin geloven.
    ‘Helemaal niet, hoor,’ zei ik op de laatste opmerking van de jongen. ‘Mijn naam is Scott en jij?’
    De jongen vertelde dat hij Noah heette.
    ‘Waar kom je vandaan?’ vroeg ik nieuwsgierig.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 11:40 ]


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    [Vraag me nog steeds af die dat is hoor. Misschien is het even handig de naam van je personage erboven te zetten, zoals iedereen doet ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Keon Dan Rankin

    Ik volg het gesprek tussen Ellison en Aylin dat over beroepen gaat. Eigenlijk heb ik nog steeds geen idee wat ik wil worden, dus houd ik mijn mond maar aangezien ik niets weet te zeggen. Ellison wilt iets met dieren doen en eigenlijk vind ik dat ook echt bij haar passen. Daarbij klinkt het ook wel leuk, maar het is niets voor mij eigenlijk. Aylin wilt ballerina worden, maar ze zegt dat ze tot nu toe altijd is afgewezen. Ik kijk haar even medelevend aan en dan gaat er een soort bel. Meerdere mensen lopen richting... ergens. Ik heb geen idee. Ik ben tot nu toe alleen in de hal geweest. Mijn spullen heb ik in een hoek gedumpt en ik heb hier een beetje rondgelopen. Ik voel Aylins arm door de mijne haken terwijl ze ons meesleurt. Ik kijk Ellison hulpeloos aan en grijns dan.
    'Genoeg over mijn dramatische leven vol mislukking.' lacht Aylin. 'Wat hopen jullie dat we gaan eten?'
    'Het is vast niet altijd een mislukking.' zeg ik terwijl ik me mee laat sleuren. 'En ik hoop op iets heel erg Noors of gewoon iets Europeaans. Tenminste iets wat ze niet in Zuid-Afrika hebben. Ik wil wel eens iets compleet nieuws proberen! Jullie?' Ik kijk de ruimte rond.
    'Zullen we ergens bij gaan zitten of gewoon een andere tafel pakken?' vraag ik dan terwijl mijn bruine ogen zich weer op de twee meisjes voor mij vestigen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ellison Breakway


    "Al sinds mijn vierde." antwoord ze. "Ik trainde later 4 keer in de week en op de balletschool iedere dag, maar ja... Tot nu toe heb ik alleen nog maar negatieve feedback gekregen." Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik daarop moet zeggen, maar als Aylin over ballet praat klinkt ze zo ongelofelijk gepasioneerd dat haar pijn om afgewezen te worden mij zelfs raakt. Ik blijf een beetje naar mijn schoenen staren omdat ik me nogal ongemakkelijk wordt, maar gelukkig wordt ik gered door een bel. Ik kijk op in de richting waar hij vandaan komt, net zoals Keon en Aylin. Die bel betekent vast eten. Aylin haakt mijn arm in de hare en aan haar andere kant de arm van Keon. Als ik merk dat Keon mij aankijkt kijk ik ook naar hem. Samen lachen we naar elkaar om Aylins gekte. Ik weet niet waarom, maar op dat moment voel ik me een beetje verbonden met hem, hoe raar dat ook klinkt. Toch lijkt het zo en het voelt fijn om samen met hem te lachen. Voor een paar seconden vergeet ik mijn zenuwen om dit kamp en voelt het even alsof we al jaren vrienden zijn en Keon en ik ons voor de zoveelste keer verbazen hoe vrolijk en spontaan onze vriendin wel niet kan zijn.
    'Genoeg over mijn dramatische leven vol mislukking.' Een lach komt mijn mond uit, waar ik niets aan kan doen. 'Wat hopen jullie dat we gaan eten?'
    'Het is vast niet altijd een mislukking.' Ik knik. 'En ik hoop op iets heel erg Noors of gewoon iets Europeaans. Tenminste iets wat ze niet in Zuid-Afrika hebben. Ik wil wel eens iets compleet nieuws proberen! Jullie?' Ik denk even na.
    "Mij maakt het niet heel veel uit, als het maar lekker is." Lach ik naar ze toe.
    'Zullen we ergens bij gaan zitten of gewoon een andere tafel pakken?' Weer denk ik na.
    "Ook dat maakt me niet uit, maar zullen wij wel bij elkaar gaan zitten. Dat lijkt mij wel gezellig." Glimlach ik. Eigenlijk vindt ik het niet alleen gezellig, maar ook minder eng. Toch is het ook vooral gezellig.

    Holly Samantha Dawn

    Ik knipperde even met mijn ogen en realiseerde me toen pas weer waar ik was. Het hutje van het kamp dat aan mij toegewezen was, zonder kamergenoot, lekker afgelegen op het einde van een rij, maar niet helemaal bovenin.
    Met mijn ellebogen duwde ik mezelf overeind, zodat ik nog wat beter om me heen kon kijken naar de houten constructie waar ik me in bevond. Hout had me altijd al om de één of andere manier weten te kalmeren, de geest van de natuur die er eventueel nog in huisde maakte me rustig.
    Bijna heel mijn leven woonde ik in een appartement in één van de drukste straten van Parijs, dus rust was iets wat je daar niet snel vond en vele parken waren zo goed als altijd druk bewandeld, straatmuzikanten of illegale Afrikanen die toeristen van die prullaria aan smeerden, wat ze soms ook nog lukte voor ze moesten maken dat ze weg kwamen omdat de politie ze in het oog hadden gekregen.
    Maar nu, nu bevond ik me midden in een bos, de rust was bijna voelbaar.
    Mijn ouders konden in dit geval wel eens gelijk hebben, dit zou kunnen zorgen voor een omschakeling, een manier om nieuwe vrienden op te doen en om iemand te vinden die me accepteert zoals ik ben, niet om wie ik zou moeten zijn.
    Ik zwaaide mijn benen over de bedrand en besloot mijn koffer op het bovenste bed te dumpen, anders was de vloer bijna niet te betreden mocht hier überhaupt nog iemand komen buiten mij om.
    Ik keek in de spiegel die in de badkamer hing. "Zal ik me omkleden?" Mijn blik gleed over de blouse met underbuste die ik op dit moment aanhad, naar de blonde lokken die over mijn schouders gedrapeerd waren.
    Nee, het is dag één, het is denk ik maar beter om me voor nu maar als 'normaal' voor te doen. Daar ging mijn gegeven van zijn wie ik wil zijn.
    La vie est dure. Het leven is hard.
    Mijn rok welfde om mijn benen heen toen ik al huppelend het hutje verliet en mijn haren wapperden achter me aan terwijl ik steeds een trede naar beneden sprong.
    De takjes op de grond knisperden onder mijn voetzolen terwijl ik doorliep, mijn omgeving goed in me opnemend.
    De zalen op de begaande grond, de veldjes waarop we zeker weten activiteiten gingen doen en uiteindelijk kwam ik langs de eetzaal. Ze zouden zo binnenkort wel gaan dineren, het begon immers al laat te worden.
    Her en der zag ik groepjes van jongeren met elkaar praten, zo druk in gesprek dat ik hen niet wou storen. Het zou onbeleefd zijn als ik me er zomaar bij zou voegen.
    Dus ik liep door, de vogels vloten en in de verte hoorde ik een waterval, wat te ver weg was om nu zomaar uit te gaan zoeken, dat zal ik voor een andere keer bewaren. Even schrok ik van een ritselend bosje, waar een konijn uit tevoorschijn schoot die zigzaggend een weg zocht tussen de bomen door, waarschijnlijk opgeschrikt door iets, een vos misschien.
    Ik leunde tegen een boom aan en begon wat met een laag hangend takje te spelen, toen ik opeens een harde bel hoorde.
    Ah, etenstijd.
    Mijn voeten brachten me terug over het bospad en hadden al snel de deur naar de eetzaal gevonden.
    Er zaten nog niet heel veel jongeren, dus ik besloot om eerst maar te kijken wat er op het menu staat, wat gebakken aardappels, doperwtjes en Schnitzel inhield.
    Het was echt jaren geleden dat ik doperwtjes heb gehad, mijn ouders gruwden er uiteindelijk van dus hadden ze dat bij ons thuis van het menu af gehaald.
    En Schnitzel was nou niet iets wat je veel tegen kwam in de binnenstad van Parijs, alleen van de toeristische restaurants, maar wat ik er nog van wist was het lekker.
    De kantinevrouwen schepten het eten op een bord en het zag er verbazend goed uit zo op het eerste oogopslag, dus ik was benieuwd naar de smaak.
    Ik nam een plekje aan een tafel bij de achterste wand met een goed overzicht over de rest van de zaal, wachtend of er nog iets ging gebeuren terwijl ik aan mijn avondeten begon.


    Credendo Vides