• Het huis van de nacht is een boekenreeks over het leven van de jonge halfwas Zoey Redbird. De boeken zijn geschreven door P.C Cast en haar dochter Kirsten. Het maakt niet uit als je de boeken niet kent of nooit gelezen hebt, je kan gewoon meedoen met de RPG. Al waarderen we het enorm als je eens een kijkje neemt op de hon site




    Elke halfwas of vampier begint als een mens. Soms, op een bepaalde leeftijd, worden sommige jonge tieners gemerkt met een blauwe, on ingekleurde, maansikkel op hun voorhoofd en komen ze er achter dat ze naar een merkwaardige school moeten die "Het huis van de nacht" heet om daar vier jaar te verblijven. In het huis van de nacht leren de pas gemerkte tieners(ook wel halfwassen genoemd) alles over het vampier zijn en het beheersen van hun affiniteiten en krachten. Wanneer een halfwas pas gemerkt is begint deze in zijn of haar derde jaar(eerste jaar) tot en met, zijn of haar zesde jaar(vierde jaar). In het laatste jaar moet de halfwas de verandering doorstaan hebben en is de halfwas officieel een volwassen vampier geworden en wordt de blauwe maansikkel ingekleurd. Wanneer het lichaam de verandering afstoot, sterft de halfwas. De heilige godin van elke halfwas en vampier is Nux. Sommige halfwassen of vampiers worden door zijn of haar godin begiftigt met een zeldzame kracht of affiniteit. Echter heeft niet elke vampier een affiniteit of kracht, vooral bij halfwassen is dit heel zeldzaam. In het huis van de nacht is dag, nacht en is nacht, dag. Halfwassen en vampiers kunnen zich prima in daglicht begeven, maar vinden dat echter niet zo fijn. Hun voorkeur gaat immers naar nacht.


    e House Rules f

    House Rule #1:
    If you’ve been Marked by a Tracker, night has chosen thee. You will go through the Change and turn into a vampyre. However, if your body rejects the Change, you die.

    House Rule #2:
    If you are Marked, you must leave your home and move into the House of Night school, where you will take your place as a fledgling and live for four years.

    House Rule #3:
    At the House of Night School, classes begin at 8pm and end at 3am. The gym is open until dawn.

    House Rule #4:
    You can never be far from an adult Vampire for long. And it’s not like you’ll turn into a pumpkin. It’s a much bigger deal than that.

    House Rule #5:
    Formal rituals are held at Nux’s Temple twice a week. At the ceremony’s commencement, turn to the east, south, west and north to summon (in order) air, fire, water and earth.

    House Rule #6:
    If one of the cats at the school chooses you, you will belong to him or her. Not the other way around.

    House Rule #7:
    Every High Priestess and some vampires is given an affinity, or special powers, by the Goddess.

    House Rule #8:
    If you ever leave school grounds, you cannot wear any part of your uniform (which is primarily basic black) and must conceal all tattoo markings.

    House Rule #9:
    Here at the House of Night school, there are no lockers. You will have cabinets in your homeroom. If someone steals something, the vamps will know it. As will Nux

    e Rollen f

    Priesteres
    Melantha Philomena || MissSwan

    Jongens
    - Thomas Gabriël Mc.Down || CopyCat || Raccoon
    -Noah Valentino Isaac Candres || Raccoon
    -Matthew Tyler Jones || Vuur || LoveHemmings
    -Jaylion Yoran Dion Nazang || Thaluke
    -Aiden Ryland Brown || Gwyn
    -Aiden Josh McCloud || Water ||Silvanaa
    -Dean Singer || Deamon
    -


    Meisjes Vol!
    -Arlynn Moree Odair || Water || MissSwan
    -Demetris Adele Destiny Algaia|| Vuur || Thaluke
    -Aylin Moore || Geest || Gwyn
    -Avery Victoria Edrice Vanity Harper Briar || Onzichtbaarheid
    -Dana Marie Hamby || Communiceren met Katten || Banshees
    -Rosabella Evans || Aarde || Silvanaa
    -Evernette Daria Cartner || Mashtonx
    - Desiré Saphire Moon || Roww



    Leraren
    -Sven Avalard || Leraar Paardrijden || Lazulis
    -Heather Griffin || Lerares Boogschieten & Dichtkunst|| Zieneres || Gwyn
    -Blake Owen Daughetry || Leraar Drama & Geschiedenis || Raccoon

    e Invullijstje f

    Rol: Halfwas
    Naam:
    Leeftijd(16 t/m 20):
    Jaar(3de,4de,5de,6de):
    Uiterlijk(beschrijving + foto):
    Karakter(zowel slechte als goeie punten):
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Keuzevakken: (min2,max4)
    Extra:

    Rol: Leraar
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd(vanaf 21 jaar):
    Lessen(Minimaal 2):
    Uiterlijk(beschrijving en/of foto):
    Karakter:
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Extra:



    e Regels f



    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Stu’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Je mag nooit iemand zonder toestemming vermoorden
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Je reservering vervallen na 48 uur
    #Probeer minimaal 1 keer in de week te reageren
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes
    #Alleen Asmodom en Raccoon maken nieuwe topics aan
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Laat je zonder reden twee weken of langer niks van jezelf horen, dan zal je personage de verandering afstoten.


    e Belangrijke info f


    De bedoeling van de RPG:
    Iedereen vult een eigen personage in(je kan kiezen uit; halfwas, leraar ) en kiest in welk jaar je begint. Je kiest of je een hond of kat wilt(natuurlijk is dit niet verplicht), en of je een affiniteit of kracht hebt(beschrijf welke en wat die doet. Ook dit is niet verplicht). Asmodom en ik zullen de hoge priesteres besturen. Ook zal elk jaar een eigen rooster krijgen. De rpg word door jullie gevormd maar af en toe zullen we ook richtlijnen geven . En heb natuurlijk plezier in het Rpg'en !

    Wat is een Affiniteit/kracht?
    Als je voor een affiniteit kiest dan betekent dat, dat je tussen water, aarde, vuur, lucht en geest kiest of iets dat in verband is met één van deze vijf. Deze kunnen echter niet vaker gebruikt worden in het zelfde geslacht. Dus 1 jongen en 1 meisje kunnen bv. allebei vuur hebben maar niet 2 meisjes met vuur.
    Wanneer je voor een kracht kiest heb je vaak met fysieke dingen te maken, bv. goed zijn in boogschieten, heel sterk zijn, onzichtbaar zijn, etc. Dit mag je zelf verzinnen. Ik zal wel de kracht controleren om te kijken of ik ze niet te overdreven vind zoals: De kracht hebben om van elke andere kracht een uur gebruik van te kunnen maken. Bij een kracht kan niemand de zelfde kracht als jou hebben. Zou je toch de zelfde kracht als iemand willen dan moet je dit met die persoon zelf bespreken en ervoor zorgen dat jou personage dan van een andere geslacht is. 1 kracht kan dus maar 2 keer gebruikt worden in overleg met de persoon die hem als eerste had.

    Lessen:
    Voor elk onderdeel mogen er maximaal maar 2 leraren zijn.

    Zoals iedere school moeten ook deze studenten leren al zijn sommige vakken specialer dan andere.

    Verplichte vakken:
    - Vampier sociologie
    - Geschiedenis
    - Spaans
    - Dichtkunst
    - Economie
    - Kunst & Cultuur


    Keuze vakken:
    - Boogschieten
    - Schermen/zwaardvechten
    - Paardrijden
    - Tae Kwan Do/Judo
    - Drama
    - Muziek



    °Praattopic



    Deze rpg is oorspronkelijk van Silvanaa

    Vragen mogen ook altijd gesteld worden ^^

    [ bericht aangepast op 20 sep 2014 - 16:49 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Daggers schreef:
    Je hoeft toch niet perse een affiniteit te hebben?

    Nee klopt, maar ik wil er gewoon graag een.
    Is dat zo erg dan?

    En ik doelde meer op of een van die twee mogen.

    Of had je het niet tegen mij? xD

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 16:16 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light

    Maenaden schreef:
    Ik zit te twijfelen tussen Persuasion of mind control


    Let er wel op dat deze niet te sterk worden en/of dat je personage deze zonder problemen kan uitoefenen. Persoonlijk zou ik dan ook voor mindcontrol gaan, maar niet met alle sterke bijdragen erbij (De hypnose, geheugenwissen etc) Anders word ze te overpowerd. Dit is voor iedereen trouwens, let daarop.

    Daggers schreef:
    Je hoeft toch niet perse een affiniteit te hebben?


    Klopt, er zijn slechts enkelen een affiniteit geschonken van Nux. Later zet ik er ook een stop op zodat het niet allemaal halfwassen zijn met gaves.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 16:23 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Praattopic!


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Raccoon schreef:
    (...)

    Klopt, er zijn slechts enkelen een affiniteit geschonken van Nux. Later zet ik er ook een stop op zodat het niet allemaal halfwassen zijn met gaves.



    Ik zou er zeker rekening houden met dat het niet te sterk word etc. Maar ook dat ze het niet al te lang vol kan houden. Hooguit een paar minuten. Ook zal het niet altijd kunnen aangezien ze nog niet genoeg ervaring heeft etc maar dat lees je dan wel in de uit leg er van en mocht het dan nog niet goed zijn dan pas ik het aan (:


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light




    Rol: Halfwas
    Naam: Dana Marie Hamby
    Leeftijd(16 t/m 20): 17
    Jaar(3de,4de,5de,6de): 4de
    Uiterlijk(beschrijving + foto): FC: Danielle Campbell Dana is een mooie jonge vrouw in haar late tienerjaren, ze heeft lange bruine haren die krullend langs haar gezicht hangt. Als ze haar haren los draagt heeft ze een paar plukken vast in een knip. Anders draagt ze haar haren in een knot, vlecht of gewoon een staart. Ze bezit blauwe ogen met donkere bruine wimpers. Dana heeft vaak rode wangen ze heeft volle lippen die soms kapot zijn omdat ze er vaak op bijt. Dit probeert ze af te leren wat helaas niet altijd lukt. Deze meid heeft een licht bruine huid. Die ze van haar moeder heeft gekregen. Haar vader daar in tegen heeft juist een hele witte huidskleur. Ze is 160 lang wat haar echt klein maakt. Ze heeft een slanke bouw iets wat ze ook van haar moeder heeft gekregen. Dit komt grote deels ook omdat ze eigenlijk te weinig eet. Ze ziet de waarde van eten eigenlijk niet in. Dana heeft een aantal moedervlekjes op haar lichaam zitten en heeft een litteken van vroeger in haar nek zitten. Ze draagt vaak jurkjes en rokken als ze haar school uniform niet aan hoeft. Ze houd eigenlijk helemaal niet van de zwarte kleur die het school uniform heeft. Nee ze draagt liever lichtere kleuren, Dana draagt altijd hakken en is dat zo gewend dat ze niet meer lang op platte schoenen kan lopen. Voor al om haar lengte draagt ze hakken.
    Karakter(zowel slechte als goeie punten): Vele mensen denken vaak dat Dana een arrogant iemand is door haar gezichtsuitdrukking. Maar dit is ze echter niet, in elk geval niet wanneer je normaal tegen haar doet. Haar arrogantie gebruikt ze meer als een bescherming van haar zelf. Hier door blijven mensen die haar niet goed genoeg kennen uit haar buurt, iets wat ze vaak ook erg graag heeft. Dit betekend niet dat Dana niet sociaal is. Dat is ze juist wel, maar omdat ze als 'mens' zijnde nooit echt veel tijd heeft gehad voor vrienden en uitgaan is ze gewoon gewent om niet veel personen om haar heen te hebben. Dana is eigenlijk best een lief persoon, ze geeft om mensen en vooral om dieren. Dana is altijd een behulpzaam en vooral een respectvol persoon geweest naar anderen, ze is erg zorgzaam en een luisterend oor voor mensen. Dit betekend niet dat ze erg spraakzaam is over haar leven of haar emoties. Dana haat het om over haar emoties te praten en doet dit ook nooit. Nee ze kropt haar emoties op tot dat ze alleen is en dan laat ze haar emoties naar buiten. Dit is echter niet altijd een goed idee. Maar het heeft haar altijd rustig gehouden bij andere. Iets wat er van haar ouders word verlangt. Dana kan echter ook een zeer moeilijk en vooral koppig persoon zijn. Ze houd zich steen vast aan haar meningen en kan op zulke momenten moeilijk sorry zeggen. Ze is ook erg zelfstandig, maar dit brengt vaker meer nadelen met zich mee dan voordelen. Dit omdat ze niet wil dat andere haar helpen. Dat ze alles alleen aan kan en er niemand voor nodig heeft. Dana heeft ook momenten dat ze erg onzeker is over haar zelf maar ook over haar handelingen. Ze wil altijd alles perfect doen en is soms dan ook een perfectionist Ze heeft ook hele gekken momenten dan kan ze bijvoorbeeld helemaal los gaan op een nummer en schaamt ze zich op dat moment ook nergens voor. Ze is iemand die gek is op spelletjes en ook redelijk speels kan over komen in dingen.
    Huisdier(hond of kat): Nyx is een maine coon kat die Dana heeft uit gekozen nadat ze haar heeft aangevallen toen ze voor het eerst binnen kwam. Natuurlijk had Dana in het begin een hekel aan Nyx en ze irriteerde zich aan haar omdat Nyx haar overal naar volgde, maar al snel kreeg ze te horen dat Nyx haar gekozen had. Vanaf dat moment accepteerde Dana Nyx maar nog steeds zijn ze nog geen goeie vrienden. In elk geval niet van Dana's haar kant uit. Stiekem geeft ze erg veel om Nyx dit wil ze alleen niet toegeven. Gelukkig voor Nyx weet ze dat dit wel het geval is. Nyx is vaak ook de enigste die haar kan troosten als er iets is.
    Affiniteit/kracht: Dana heeft van Nux de kracht gekregen om te kunnen communiceren met katten. Dit betekent niet dat Dana de taal van de katten kent, en ook zeker niet naar ze terug gaat miauwen. Nee deze kracht geeft Dana de mogelijkheid om te weten wat ze denken. Ook weet Dana waar een kat is, ook als dit niet haar kat is. Alleen lukt dit niet bij katten die ze nog nooit tegen is gekomen. Om te weten waar een kat is moet Dana haar ogen sluiten en zich kunnen concentreren om de kat te vinden. Hoe verder weg de kat is hoe langer dit duurt.
    Keuzevakken: Paardrijden, muziek
    Extra: Voor dat Dana gemerkt werd, deed ze aan kunstschaatsen, dit deed ze op een hoog niveau. Ze deed ook mee aan wedstrijden, maar sinds ze gemerkt is heeft ze niet meer op de ijsbaan gestaan. Ook denken mensen dat Dana lesbisch is, dit laat ze bij hen in de waan aangezien ze geen zin heeft in gezeur over jongens. Wanneer ze nu eindelijk eens een relatie zou gaan krijgen etc.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 14:42 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light

    Daggers schreef:
    Je hoeft toch niet perse een affiniteit te hebben?


    Nee dat hoeft zeker niet nee.


    Happy Birthday my Potter!

    Maenaden schreef:
    (...)
    Nee klopt, maar ik wil er gewoon graag een.
    Is dat zo erg dan?

    En ik doelde meer op of een van die twee mogen.

    Of had je het niet tegen mij? xD


    Ik bedoelde jou niet nee.

    Raccoon
    en/of Asmodom : Is het dan goed dat Jaylion gewoon als 'kracht' goed is in zwaardvechten?


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Daggers schreef:
    (...)

    Ik bedoelde jou niet nee.

    Raccoon
    en/of Asmodom : Is het dan goed dat Jaylion gewoon als 'kracht' goed is in zwaardvechten?


    Ja, is goed. In de boeken is uit mijn hoofd iemand ook heel goed met techniek en apparaten en hoewel dat niet echt zo bestempeld wordt, zag Zoe dat dacht ik ook als een soort affiniteit c;


    Happy Birthday my Potter!

    Asmodom schreef:
    (...)

    Ja, is goed. In de boeken is uit mijn hoofd iemand ook heel goed met techniek en apparaten en hoewel dat niet echt zo bestempeld wordt, zag Zoe dat dacht ik ook als een soort affiniteit c;


    (Was dat niet Jack Twist die dat kon met die apparaten? :')) En Ja dat kan inderdaad :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Oké, bedankt hahah.
    Hem maak ik vanavond af of morgen.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Even een vraagje als je gemerkt bent betekend dit dan ook dat je van je ziektes af bent. Zoals Astma diabetes etc?

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 17:41 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light

    Dagges -> Thaluke


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Kan ik een meisje reserveren met "charmspeaking" als affiniteit /kracht?

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 18:08 ]


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Caeden schreef:
    Kan ik een meisje reserveren met "charmspeaking" als affiniteit /kracht?


    zou dat dan niet bijna gelijk zijn aan de affiniteit van het personage Dana?


    Happy Birthday my Potter!

    Oh, excuses. Had ik niet gelezen.
    Is telekinese een optie? (:


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes