• De stelling van deze week luidt:
    Wilde dieren horen niet thuis in een zoo.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, vaak word de levensomgeving goed nagebootst en de dieren hebben door de voortplanting in de dierentuinen geen besef van het echte wild en de ouders worden 'gevangen' genomen , omdat ze gewond zijn en anders een grote prooi zijn voor anderen.


    Firm believer of all that is magic

    Eens en oneens
    Eens mensen kunnen wel dieren zien die ze anders nooit te zien zouden krijgen en kunnen er van genieten. En als ze uitsterven en zich in de dieren tuin goed voortplanten en weer los in de natuur laat kunnen we hun soort misschien redden. Dat is al vaker gelukte maar eigenlijk moeten we gewoon niet meer op ze jachen

    Farid schreef:
    oneens
    Eens mensen kunnen wel dieren zien die ze anders nooit te zien zouden krijgen en kunnen er van genieten. En als ze uitsterven en zich in de dieren tuin goed voortplanten en weer los in de natuur laat kunnen we hun soort misschien redden. Dat is al vaker gelukte maar eigenlijk moeten we gewoon niet meer op ze jachen

    Aidan schreef:
    Oneens, vaak word de levensomgeving goed nagebootst en de dieren hebben door de voortplanting in de dierentuinen geen besef van het echte wild en de ouders worden 'gevangen' genomen , omdat ze gewond zijn en anders een grote prooi zijn voor anderen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Eens. Het zijn niks voor niks wìlde dieren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wallace schreef:
    Eens. Het zijn niks voor niks wìlde dieren.

    Ik sluit me aan bij Wallace. Ze zijn niet voor niets wild

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 11:31 ]


    26 - 02 - '16

    De dieren die vandaag in de dierentuin leven zijn bijna nooit in het wild geboren en de meesten zouden ook niet in staat zijn om in het wild te overleven.
    Dat hun voorouders gevangengenomen werden en in een kooi gestopt, was uiteraard verkeerd, maar het is nu eenmaal gebeurd.
    Tegenwoordig wordt ook veel rekening gehouden met het welzijn van het dier.
    Daarbij doen dierentuinen veel inspanningen om de soortengenoten in het wild te beschermen


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Ik vindt dat je deze dieren gewoon los in het wild moet laten lopen, maar de dierentuinen denken hier ook niet echt over na denk ik..
    Die zien alleen maar geld.


    If you're ever feeling lonely just look at the moon, someone, somewhere is looking right at it too.

    Voor de wílde dieren is reservoir of reservaat (dunno the word) beter dan een dierenruin, ze hebben meer vrijheid, maar zijn toch 'veilig'.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wallace schreef:
    Eens. Het zijn niks voor niks wìlde dieren.


    Precies. Ook al wordt een tijger in de zoo geboren, het zal er nooit thuis horen, naar mijn mening.


    You are beautiful, you are love.

    Eens. Hun leefomgeving in het wild is altijd beter, ook al is hun leefomgeving goed nagebootst in de dierentuin. Daarnaast kan een dier, na geplaatst de zijn in een dierentuin, niet meer terug naar het wild.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Human schreef:
    Ik vindt dat je deze dieren gewoon los in het wild moet laten lopen, maar de dierentuinen denken hier ook niet echt over na denk ik..
    Die zien alleen maar geld.


    Bijna geen enkel dier vandaag in de dierentuin is in het wild geboren. Als je ze los zou laten, zouden ze bijna allemaal sterven. (Zonder dat er zelfs maar stropers aan te pas komen)

    @Vergilius en helaas is een reservaat bijlange na niet zo veilig als we zouden willen...


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Eens. Er is ook geen mensentuin, dus voor de dieren is dat ook maar beter...


    † All great and precious things are lonley †

    Eens, geboren in gevangenschap is ok, maar wilde dieren niet