• De stelling van deze week luidt:
    Wilde dieren horen niet thuis in een zoo.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik denk het ook.:'D

    Volgens mij bedoelde ze dat de omgeving niet goed is nagebootst omdat ze niet terug in het wild kunnen.
    Waarop mijn reactie was dat dat daar niks mee te maken heeft.

    Ah oké. Ik denk dat zij alleen het duidelijker kan maken, haha, maar aangezien zij al sindsdien niets meer heeft geantwoord.. Betwijfel ik 't.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik weet het niet, ik heb dit altijd een moeilijk onderwerp gevonden om over te discussiëren.

    Gardenzio schreef:
    Dit is altijd al een stelling geweest, waarop ik direct zeg dat dieren in het wild horen. Echter, als ik aan de bedreigde diersoorten denk, is het wel beter dat die juist door mensen opgevangen worden, zodat ze niet vermoord worden door stropers ofwel andere wilde dieren. Toch blijft mijn mening dat wilde dieren niet in dierentuinen horen. Net zo min bij mensen thuis trouwens, maar dan heb ik het weer over wat anders.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2014 - 11:28 ]


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Als ze niet in gevangenschap zijn geboren, eens.
    Als ze wel in gevangenschap zijn geboren, oneens.
    Waarom? Omdat een "wild dier" in gevangenschap niet alle eigenschappen bevat om te kunnen overleven in het wild. Ja, hun oerinstinct is er nog steeds, maar ze hebben hier nooit naar hoeven te handelen. Ze krijgen altijd eten, hoeven zich niet druk te maken over vijanden (zowel mens als dier) en zijn (vaak) geen andere diersoorten in hun territorium gewend. Kortom, ze zouden nooit lang in het wild overleven.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Oneens, vaak word de levensomgeving goed nagebootst en de dieren hebben door de voortplanting in de dierentuinen geen besef van het echte wild en de ouders worden 'gevangen' genomen , omdat ze gewond zijn en anders een grote prooi zijn voor anderen.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Eens en Oneens
    Eens omdat ik vind dat ze gewoon in het wild moeten leven.
    Oneens omdat ze zo niet worden doodgeschoten voor hun vacht of horens en kunnen zo voortplanten


    ♡

    dayxdreamer schreef:
    De dieren die vandaag in de dierentuin leven zijn bijna nooit in het wild geboren en de meesten zouden ook niet in staat zijn om in het wild te overleven.
    Dat hun voorouders gevangengenomen werden en in een kooi gestopt, was uiteraard verkeerd, maar het is nu eenmaal gebeurd.
    Tegenwoordig wordt ook veel rekening gehouden met het welzijn van het dier.
    Daarbij doen dierentuinen veel inspanningen om de soortengenoten in het wild te beschermen


    Mee eens!

    Oneens. Het overgrote deel van dierentuinen is een paradijs voor dieren. Ze krijgen eten op een schoteltje aangeboden in plaats van ernaar te moeten zoeken en het risico te lopen dat ze honger lijden, ze worden behandeld in geval van ziekte, krijgen uitstekende verzorging en speeltjes en stimulatie zoveel hun harte dit begeert. Hun verblijven bootsen meestal geweldig hun natuurlijke habitat na met planten en temperatuur. Bovendien zijn zoo's goed voor het onderhoud van bedreigde diersoorten. Dieren planten zich namelijk sneller voort als ze gelukkig zijn en hoeven in een dierentuin niet te zoeken naar een partner. Dus... eten, onderhoud, voortplanting en speeltjes? En dit allemaal gratis. Ik weet niet, maar als ik een tijger of zo was en je bood me dit aan en het alternatief was zelf moeten jagen en overleven met de mogelijkheid op stropers, ik zou voor de dierentuin kiezen.

    ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken aangezien er nu veel wild niet veilig is en ook bij het kerstdiner op mensen hun bord ligt. :')


    I'd love to change the world.

    Eens. Mensen zeggen vaak dat zoos er zijn om bedreigde of uitstervende dieren te beschermen. Dit is helemaal niet waar. Dierentuinen zijn er uitsluitend voor het vermaak van het grote publiek en om geld te verdienen. Een dier zoals een olifant dat geboren wordt in een zoo kan bijna nooit succesvol worden teruggeplaatst in het wild of dit kost enorm veel geld. Ik kan je garanderen dat de meeste dieren nooit het wild zullen zien en in principe zijn ze dan nutteloos om de wilde populatie in stand te houden. Hun genen komen er toch niet meer terecht.
    Ik vind dat men het geld dat in dierentuinen zit, moet steken in het behoud van dieren die het ook daadwerkelijk nodig hebben, door reservaten op te richten of te strijden tegen stropers.

    Men kan zeggen dat er een kleine olifant geboren is in een zoo en dat dat een mooie vooruitgang is, maar dan zeg ik je dat die olifant niet het dier is dat je moet helpen. Het dier dat je moet helpen wordt op dit moment afgeslacht door een stroper.


    What would Emma do?