• W e      a r e      S h a d o w h u n t e r s      •      R o l l e n t o p i c



    Shadowhunters, ook wel bekend als de Nephilim, zijn een geheimzinnig ras van wezens die de mens geboren met engelachtige bloed. Zij zijn de aangewezen krijgers op Aarde van de Engel Raziel. Ze zijn speciaal aangesteld om te controleren en voorzitten van de Shadow World, evenals over de demonen en Downworlders die het bewonen. Zij hebben de demonische krachten sterk zijn voor zowel uitgevochten over de spanwijdte van een duizend jaar, het creëren van hun eigen cultuur en beschaving in de menselijke samenleving. Hun mandaat is om de vrede in de schaduwwereld houden en verborgen te houden uit de alledaagse wereld, terwijl de bescherming van de bewoners van beide werelden.

    In welke wereld pas jij?


    R o l l e n:
    Shadowhunters:
    - Jade Aya Belacqua • 19 jr. • Reincarnate (FC; Elizabeth Gillies)
    - Eleanora 'Nora' Felicity Herondale • 19 jr. • Pebble (FC; Elsa Hosk)
    - Olivia 'Liv' Fairchild • 18 jr. • CrystalShade (FC; Jemima West)

    - Nickolas "Nick" Eoman Longford • 19 jr. • geleninja (FC; Steve Lund)
    - Wolf Erasmus Jensen Westerport • 21 jr. • Hylla (FC; Colton Haynes)
    -

    Downworlders:
    - Tatiana "Tatia" Rylan • 19 jr. • geleninja
    - Elvira Angelina Ruby Dressmond • 19 jr. • Constellation
    - Arabella Grace Scott • 255 jr. • Pebble

    -
    -
    -


    I n v u l l i j s t:
    Naam:
    Leeftijd: (tussen 18 en 22) (tussen 19 en 24)
    Groep:
    Uiterlijk: (liefst met foto!) (Voor de Demons heb ik hier een link met mensen met demon ogen.)
    Karakter:
    Geschiedenis:
    Extra info:


    R e g e l s:
    - Alleen ik, Reincarnate, maak de topics tenzij ik iemand anders aanwijs.
    -Max 2 personages p.p.
    - Reservaties blijven max. 4 dagen staan!!
    - Max. 1 rol p.p. (kan eventueel veranderen als er een tekort is aan mensen.)
    - Geen gescheld of gepest! Ik kan best begrijpen dat je iemand niet mag, maar vecht dat lekker buiten deze topic uit.
    - Als er iets is, laat het me dan weten. Want ik kan niet aanvoelen dat je bezig bent of het heel erg druk bent.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 18:03 ]


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Reincarnate schreef:
    (...)

    Ikzelf persoonlijk heb ook niet al teveel tijd en vind het ook moeilijk om te combineren, maar iedereen hier weet ook mijn situatie in rl en hebben er gelukkig heel veel begrip voor!


    Ja, die ken ik. (Ephrya went Zephyr.) But ik hoor eigenlijk nu wat te doen in plaats van antwoorden, ugh. Ik het gewoon echt amper tijd.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Mashtonx schreef:
    Ik ben vandaag na het 3e vrij dus ik zal dan mijn rol maken. Ik heb trouwens ook alleen de film gezien dus ik hoop dat dat geen probleem is (;


    Ik heb ook alleen maar de film gezien dus.. Maarja ik hoop wel dat je binnenkort je rol inleverd, want ik heb geen zin om weer een eeuw te wachten tot je wat inlevert


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Ik schrijf me uit, niet omdat ik geen zin meer heb. Ik moet echt mijn RPG gaan beperken in verband met school.
    Sorry, ik kan me beter nu uitschrijven dan dat ik dat doe tijdens .


    Vampire + Servant = Servamp

    Zephyr schreef:
    (...)

    Ja, die ken ik. (Ephrya went Zephyr.) But ik hoor eigenlijk nu wat te doen in plaats van antwoorden, ugh. Ik het gewoon echt amper tijd.


    Doe wat je moet doen (: Je kan altijd nog terugkomen en zeggen of je een rol wilt of niet. Het belangrijkste gaat altijd voor


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Als je me een duidelijke beschrijving geeft van Downworlders, wil ik toch graag een mannelijke. Het duurt enkel allemaal wat langer.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Zephyr schreef:
    Als je me een duidelijke beschrijving geeft van Downworlders, wil ik toch graag een mannelijke. Het duurt enkel allemaal wat langer.


    Er zijn vier verschillende soorten Downworlders: Vampieren, Weerwolven, Warlocks en Fey.
    Vampieren en Weerwolven zullen wel duidelijk zijn, maar Warlocks en Fey hebben wat meer uitleg nodig:

    Warlocks zijn de kinderen van mens en demon. Vaak weten zij niet wie hun vader is. Zij hebben altijd een Warlockmark, wat iets is in het uiterlijk is wat niet menselijk is (bijvoorbeeld kattenogen, zoals bij Magnus in de boeken en film, of de huidskleur, horens, vleugels ect.) Zij beschikken over magie en spreuken. Ook zijn Warlocks onsterfelijk.

    Fey is een apart volk. Zij zijn oorspronkelijk een mix tussen engelen en demonen, maar worden tegenwoordig geboren uit twee fey ouders. Fey kunnen niet liegen, maar proberen je altijd in de val te lokken met verdraaide waarheid en spelletjes. Fey zijn dus gemeen en manipulerend. Zij luisteren naar hun koningin, de koningin van het Seelie Court en bemoeien zich eigenlijk alleen met de zaken van anderen als zij daar zelf wat mee kunnen winnen, ze staan dus altijd aan de winnende kant.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Dit maakt het me moeilijk. Ik zou graag zowel een Fey als Warlock willen, maar dat ga ik waarschijnlijk niet in vier dagen in kunnen vullen.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Geef mij dan toch maar een mannelijke Warlock. Misschien neem ik er later nog een ander bij. De mensen die hier aan mee doen staan me wel aan dus ik doe graag mee.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Ik vond het ook echt heel moeilijk om te kiezen, want beide werelden vind ik echt geweldig! En ik begrijp je situatie dus ik vind het prima als je wat langer de tijd neemt

    [ bericht aangepast op 20 jan 2015 - 18:37 ]


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Trouwens alvast succes met me overal op gaan moeten verbeteren. Ik heb geen woord van de boeken gelezen en geen film gezien, dus dit kan nog wat worden met mijn duffe kop.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Zephyr schreef:
    Trouwens alvast succes met me overal op gaan moeten verbeteren. Ik heb geen woord van de boeken gelezen en geen film gezien, dus dit kan nog wat worden met mijn duffe kop.


    Oh dat maakt niet uit hoor! Ik in ieder geval help je graag hoor :)


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    BLAKE DONAGHUE GRIFFITH.


    Leeftijd
          Blake is nog redelijk jong met zijn negentien jaar, al heeft hij al heel wat meegemaakt.

    Groep
          Warlock, Downworlder.

    Uiterlijk
          Blake is geboren met heldere, grijze ogen die je het eerst opvallen wanneer je hem ziet. Ze zijn stormachtig van kleur en aan de randen van zijn irissen word de kleur steeds donkerder en net rond zijn pupil is de kleur bijna wit. Dit was iets waar mensen al snel hun vraagtekens bij begonnen te zetten, maar toen zijn huidskleur een keer rood werd toen hij schrok, werd hij direct bestempeld als een monster.
          Blake heeft op merkwaardige wijze de kenmerken van een Kameleon over genomen. Hij kan wanneer hij zelf wilt, zijn eigen kleur aanpassen. Met een bepaalde spreuk weet hij tegenwoordig ook zijn kleren dezelfde kleur mee te geven en zo kan hij waar en wanneer hij wilt zich verbergen in de grote menigten.
          Toch ziet hij afgezien van zijn ogen, erg normaal uit. Hij is enigszins gespierd en heeft een rij met witte tanden, samen met warrig, bruin haar. Zijn manier van kleden verschilt.

    Karakter:

    Geschiedenis
          Blake is opgegroeid in een gelovig pleeggezin. Hier heeft hij tot zijn zevende gewoond, hij werd op straat gezet zodra ze achter zijn dierlijke kenmerken kwamen. Hij heeft over straat gezworven tot hij enkele shadowhunters tegen kwamen die een hopeloze poging hadden gedaan tot de jongen doden. Hier is hij destijds uitgekomen met als gevolg dat er drie lange littekens over zijn rug lopen, maar hij heeft na het incident een grote haat ontwikkelt voor de Shadowhunters. Op zijn tiende kwam hij terecht in de Downworld en daar is hij inmiddels nog altijd.

    Extra info:

    [ bericht aangepast op 20 jan 2015 - 21:03 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Zephyr schreef:
    Geef mij dan toch maar een mannelijke Warlock. Misschien neem ik er later nog een ander bij. De mensen die hier aan mee doen staan me wel aan dus ik doe graag mee.


    Tatia is ook een warlock!! Misschien kunnen we doen dat ze elkaar kennen?


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Yeah sure Arlette! Alleen maak ik Blake waarschijnlijk een wat terughoudender type, maar ik moet nog even wachten op een reactie op enkele vragen van me voor ik verder kan.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Zephyr, misschien heb je hier iets aan. Heb laatst een Engels boekverslag over het eerste deel gedaan en heb daar de betekenis van een aantal termen in verwerkt, wel in het Engels:

    Shadowhunters' dictionary
    • Parabatai is a pair of Nephilim warriors who fight together as lifelong partners, bound together by oath, regardless of their gender. Their bond is not reflected only in their closeness and willingness to lay down their lives for one another, but also in oath—one sworn in front of the Council.
    • The Council is the governing body of the Clave. They write the laws, known as the Covenant, to which Shadowhunters and Downworlders must abide. The Council also signs the Accords and dictates decisions for all Shadowhunters and Downworlders.
    • The Clave is the collective name for the political body made up of all active Shadowhunters. The Clave keeps and interprets the Law, and makes decisions about the guidance of the Nephilim through history as it unfolds and decides on important matters that affect the Nephilim.
    • Downworlders are supernatural beings and hybrid creatures who inhabit the Shadow World. Downworlder is the widely used term to refer to beings that are said to be part human and part demon, and are even said to be the demonic counterpart of Shadowhunters, who are part human and part angel. They include werewolves, vampires, warlocks and faeries.
    • Shadowhunters, also known as Nephilim, are a secretive race of beings who are humans born with angelic blood. They are the appointed warriors on Earth of the Angel Raziel. They are appointed specifically to control and preside over the Shadow World, as well as over the demons and Downworlders who inhabit it. They have fought the demonic forces valiantly for well over the span of a thousand years, creating their own culture and civilization within human society. Their mandate is to keep the peace in the Shadow World and keep it hidden from the mundane world while protecting the inhabitants of both worlds.
    • Shadow World is the term generally used to refer to the hidden, supernatural part of the world that Shadowhunters, Downworlders and demons share. Beings born with the Sight naturally see past the glamours shielding the world from the mundane world. While the creatures and humans on the Shadow World are born with the Sight and see the Shadow World with ease, albeit needing a bit of training, mundanes are rarely born with the Sight, making most of them ignorant of and almost entirely separate from the world they technically share.
    • The Sight is the ability to see past glamour to a thing's true nature
    • A glamour is the simplest magic in existence, and is the most widely and extensively used magic because of its necessity: It hides the Shadow World from mundanes, a goal that all of that world agrees upon.
    • Mundanes, also called mundies by some, are regular humans who are oblivious to the existence of Shadowhunters, Downworlders, demons, and the rest of the Shadow World.
    • The Circle of Raziel, commonly known as the Circle, was a group of Shadowhunters led by Valentine Morgenstern who rebelled against the Clave and set out to "purify" the world for humans.
    • The Accords are peace negotiations signed between the Downworlders and the Clave. The Accords act as amendments to the Covenant agreed to be taken as the law of the land by all of the Shadow World. The Accords are revised signed every fifteen years by representatives of the Nephilim and all Downworlder groups, in the Accords Hall in Alicante.


    http://shadowhunters.wikia.com/wiki/The_Shadowhunters%27_Wiki

    niet alles is echt op toepassing bij dit RPG maar goed c:

    [ bericht aangepast op 20 jan 2015 - 21:27 ]


    I'll be your best kept secret, and your biggest mistake