• Ik keek even naar de pagina "Nu online" en merkte hoe weinig users van Quizlet op dit moment online zijn... Waar is de tijd gebleven dat er op een zondagmiddag nog 500, soms zelfs 700 mensen online waren? Nee, serieus, wat is er gebeurd dat zoveel mensen hebben afgehaakt? Het is me ook opgevallen aan het aantal kudo's. Vroeger had een story soms 200 kudo's per dag, nu is het meeste nog 20, af en toe 30. Waar is iedereen naartoe?

    Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat wanneer iemand opmerkt dat er minder users op Quizlet online komen, dat bijna iedereen op het forum ineens samen gaat werken om de gezelligheid weer op te krikken. Een echte Q-familie, haha. (:

    [ bericht aangepast op 29 maart 2015 - 23:31 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Lothbrok schreef:
    (...)
    Inderdaad.^^
    En het etiketje zeiktopic weggooien. :x

    Ja, met dat "etiketje zeiktopic" ben ik het eens. Ik vind het jammer dat mensen altijd zeggen van "Sorry, voor het zeiken" etc. Ik vind dat iedereen zijn verhaal mag doen, er is toch niks mis met even je hart willen luchten? Plus ik vind gewoon dat je meteen ter zake moet komen ipv je te verontschuldigen voor niks. ^^ Ik vind dat verontschuldigen juist vervelend. :'P
    Ik weet wel dat ik vroeger (3j geleden denk ik) eens reacties zag van "Wat kan jij zagen", waar ik wel van schrok. Vandaar waarschijnlijk het gedoe met altijd te verontschuldigen/waarschuwen voor een topic waarin iemand gewoon zijn verhaal kwijt wil. Maar dat gebeurt tegenwoordig al lang niet meer. Als het iemand niet aanstaat, gaat die gewoon weg.


    Ik wil een tuin vol egels

    Krull schreef:
    Misschien moeten we ook weer even terug denken met z'n alle aan mijn oproep om je persoonlijke verhalen weer in aparte topics in het stamcafe te zetten, in plaats van ze allemaal in het ljh- of off-topic te zetten, waar je er nauwelijks een reactie op krijgt. Het is maar een idee.

    Nou, omdat er altijd wel één iemand is die altijd zo ontzettend lullig moet reageren op mijn topics, open ik zelf geen topics meer en het liefste mijt ik het forum als de pest, want als je iets zegt wordt het toch altijd aanvallend opgevat of terug gereageerd, dus ik denk als iedereen eens wat minder aanvallend zou reageren, het ook zou schelen qua nieuwe topics. -Dit is trouwens niet aanvallend naar jou bedoeld, maar om te verklaren waarom ik nog maar amper op het forum zit-.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ilunga_ schreef:
    (...)
    Nou, omdat er altijd wel één iemand is die altijd zo ontzettend lullig moet reageren op mijn topics, open ik zelf geen topics meer en het liefste mijt ik het forum als de pest, want als je iets zegt wordt het toch altijd aanvallend opgevat of terug gereageerd, dus ik denk als iedereen eens wat minder aanvallend zou reageren, het ook zou schelen qua nieuwe topics. -Dit is trouwens niet aanvallend naar jou bedoeld, maar om te verklaren waarom ik nog maar amper op het forum zit-.


    Dit zie ik eigenlijk nog maar weinig voorkomen. Er is wel een tijd geweest waarin het leek alsof heel Q ongesteld was, maar dat is ook weer voorbij.


    Your make-up is terrible

    Ik denk dat het ook een stuk aan het leeftijdsverschil zit. Een hoop 'oudere' Q-ers (18+, 20+) die er al lang op zitten kennen elkaar al, hebben plezier op Q, maar hebben er te weinig tijd voor of beginnen zichzelf te oud voor de site te vinden.
    En dan heb je de jongere Q-ers, van soms maar 10 jaar ofzo, wat een gigantisch leeftijdsverschil is. (niet dat zij niet welkom zijn, natuurlijk). Maar dat maakt denk ik ook wel dat het voor hen moeilijker is er echt bij te komen, zich er bij te voelen, omdat gewoon, ja hoe moet ik dat zeggen, het 'niveau' (niet helemaal het juiste woord, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen) heel verschillend is.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Maleficia schreef:
    Valt me ook op.. Niet zozeer dat er weinig users online zijn (daar let ik niet op), maar vooral dat het overal zo rustig is.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Nvm, ik begreep de post verkeerd. :")

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 8:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    HIMYM schreef:
    Was me niet eens opgevallen eerst o.o
    Ik vind het forum goed meevallen, ik kan me een tijd herinneren (vlak nadat iedereen was geband ik denk 4 jaar geleden ongeveer) dat het forum zo dood was dat het echt niet om aan te zien was.

    Ik denk dat de competitie rond de kudos gewoon is verdwenen wat wel jammer is want dat gaf zowat de optie om 'quizlet-bekend' te worden.


    Iedereen was geband? Volgens mij heb ik iets gemist.

    Misschien zit niet iedereen de hele dag op Quizlet. Het is jammer dat het rustiger is, maar waarschijnlijk werken er een heleboel mensen of maken ze hun huiswerk in plaats van op Quizlet zijn.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Iedereen was geband? Volgens mij heb ik iets gemist.

    Misschien zit niet iedereen de hele dag op Quizlet. Het is jammer dat het rustiger is, maar waarschijnlijk werken er een heleboel mensen of maken ze hun huiswerk in plaats van op Quizlet zijn.


    Misschien, maar naar mijn gevoel hadden de users op Quizelt 3 jaar geleden ook al huiswerk enz. Ik denk dat de oorzaak niet zomaar ligt bij het feit dat iedereen plots werk of andere hobbies of meer huiswerk heeft, nee de oorzaak ligt echt veel dieper.

    Inderdaad denk ik dat de kudo's daar voor een groot deel te maken mee heeft. Het is gewoon niet meer hetzelfde vind ik, het is allemaal minder spannend om een nieuw verhaal te beginnen. En zoals sommigen al gezegd hebben: dat de regels op Quizlet gewoon wat te... streng zijn geworden? Ik zeg nu niet dat we meteen al die regels moeten laten vallen of zo, maar misschien over sommigen toch even nadenken? Neem nu bv die kudo's: het was inderdaad vervelend dat mensen op allerlei verschillende accounts zichzelf maar kudo's gaven om zo hoog in de top te geraken, dus dat is afgeschaft. In zekere zin is dat een correcte oplossing, maar nu is het op zich toch ook maar saai? Door al die nieuwe regels op kudo's, telt die top eigenlijk voor de meesten niet meer. Ookal werd het vroeger niet altijd helemaal op de correcte manier gedaan, toch werden er wel heel wat nieuwe verhalen door gelezen door die top, en waren mensen heel erg gemotiveerd om zelf even goede verhalen te schrijven.

    Ik hoop dat ik niet verkeerd overkom, want ik weet dat populariteit enz niet alles is, dat in de top soms verre van de beste verhalen stonden, maar ik denk dat het toch een manier is om wat meer leven in de actieve verhalen te creëren?

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 9:57 ]

    Ik ben het helemaal eens met wat er over de top wordt gezegd. Ik geef simpelweg geen kudo's meer aan stories omdat ik weet dat het toch geen effect meer heeft. . .

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 10:58 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Melitta schreef:
    Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat wanneer iemand opmerkt dat er minder users op Quizlet online komen, dat bijna iedereen op het forum ineens samen gaat werken om de gezelligheid weer op te krikken. Een echte Q-familie, haha. (:


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    haha, sorry ik ben een beetje laat met reageren, maar ik vind dit wel een heel goed topic. Zelf ben ik 8 jaar "actief" op Quizlet. Ik moet toegeven dat ik inderdaad vooral actief was in de periode dat ik het zelf rustig had, in de vakantie's en zo. Maar ik merk aan mezelf dat ik minder op Q zit om daadwerkelijk iets te doen, maar meer om te kijken of er nog iets te beleven valt, wat helaas vrij weinig is.
    Een van de dingen die mij heel erg irriteert is dat er voor mijn gevoel steeds meer "slechte" quizzen bij komen. Ik wil niet zeggen dat dit vroeger niet zo was, maar ik heb de laatste tijd het gevoel alsof er tienduizend quizzen zijn met drie onsamenhangende vragen, met nog minder samenhangende nawoorden waardoor voor mij de lol ook een beetje vergaat. Zelf ben ik trots op de dingen die ik maak en probeer ook altijd veel tijd in mijn creatie's te stoppen. Natuurlijk zijn de dingen die ik doe ook echt niet perfect, verre van zelfs! Maar ik vind het gewoon zo jammer dat er zo veel mensen zijn die, volgens mij in ieder geval, deze vorm van creativiteit een beetje verpesten.

    Tegenwoordig is er ook vel meer sociale media. En concurrerende sites. (Toen ik Q voor het eerst ontdekte was er, volgens mij, geen enkele andere nedelandse site zoals quizlet, en nu kom ik al heel veel links tegen, hier op Q, naar soort gelijke sites.) Daarbij zit iedereen 24/7 op facebook, twitter, instagram, tumblr en weet ik niet wat allemaal. Ik weet niet of er een brainstorm groep is van users die met ideeën komen over hoe we weer meer leven kunnen inblazen in quizlet, maar anders wil ik daar graag aan meehelpen. Quizlet is al een groot gedeelte van mijn leven bij me geweest, en ik zou het heel jammer vinden als de site nu haar charme zou verliezen...


    Show me how to lie, you're getting better all the time

    Ik wil nu even iets in de groep gooien, iets wat wij gidsen heel duidelijk merken nu.

    Het valt ons op dat er elke dag meerdere users zich aanmelden, dit kan variëren van een aantal tot meer dan tien op een dag, maar er zijn daar heel veel van die een account aanmaken en daarna nooit meer online komen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik wil nu even iets in de groep gooien, iets wat wij gidsen heel duidelijk merken nu.

    Het valt ons op dat er elke dag meerdere users zich aanmelden, dit kan variëren van een aantal tot meer dan tien op een dag, maar er zijn daar heel veel van die een account aanmaken en daarna nooit meer online komen.


    Klopt. Volgens mij zijn er ook heel veel troll-accounts.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mmonroe schreef:
    haha, sorry ik ben een beetje laat met reageren, maar ik vind dit wel een heel goed topic. Zelf ben ik 8 jaar "actief" op Quizlet. Ik moet toegeven dat ik inderdaad vooral actief was in de periode dat ik het zelf rustig had, in de vakantie's en zo. Maar ik merk aan mezelf dat ik minder op Q zit om daadwerkelijk iets te doen, maar meer om te kijken of er nog iets te beleven valt, wat helaas vrij weinig is.
    Een van de dingen die mij heel erg irriteert is dat er voor mijn gevoel steeds meer "slechte" quizzen bij komen. Ik wil niet zeggen dat dit vroeger niet zo was, maar ik heb de laatste tijd het gevoel alsof er tienduizend quizzen zijn met drie onsamenhangende vragen, met nog minder samenhangende nawoorden waardoor voor mij de lol ook een beetje vergaat. Zelf ben ik trots op de dingen die ik maak en probeer ook altijd veel tijd in mijn creatie's te stoppen. Natuurlijk zijn de dingen die ik doe ook echt niet perfect, verre van zelfs! Maar ik vind het gewoon zo jammer dat er zo veel mensen zijn die, volgens mij in ieder geval, deze vorm van creativiteit een beetje verpesten.

    Tegenwoordig is er ook vel meer sociale media. En concurrerende sites. (Toen ik Q voor het eerst ontdekte was er, volgens mij, geen enkele andere nedelandse site zoals quizlet, en nu kom ik al heel veel links tegen, hier op Q, naar soort gelijke sites.) Daarbij zit iedereen 24/7 op facebook, twitter, instagram, tumblr en weet ik niet wat allemaal. Ik weet niet of er een brainstorm groep is van users die met ideeën komen over hoe we weer meer leven kunnen inblazen in quizlet, maar anders wil ik daar graag aan meehelpen. Quizlet is al een groot gedeelte van mijn leven bij me geweest, en ik zou het heel jammer vinden als de site nu haar charme zou verliezen...


    Leuk dat je ook zou willen helpen brainstormen! Hier kun je je ideeën kwijt en meepraten. c;


    Every villain is a hero in his own mind.