• Next Generation
    Same school, new story, new characters; a Next Generation Story.

    Het is 1 september en de volgende generatie komt terug voor hun volgende jaar op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.


    R O L L E N
    Reservaties staan er nog niet bij!
    Gryffindor
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack
    Bonnie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Safirianna Justine Walke || 7/17 - QueenStark
    Hayden Crystal Hollingsworth || 6/16 - Solemnly
    Alison Elijah Woods || 6/16 - Philip

    Ravenclaw
    Lysander Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Hugo Charlie Weasley || 4/14 - Gaskarths
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Victoire Gabrielle Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Tinleigh Elizabeth Florènce Gould || 6/16 - Dumbledore
    Roxanne Alicia Weasley || 5/15 - Daggers

    Hufflepuff
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Miller Theodore Kingsley || 7/17 - Dumbledore
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey
    Emma Adaline Smith || 6/16 - Complexes

    E X T R A
    Head boy/girl
    Dominique Weasley || 7/17 - Baelor
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings

    • • •


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) per afdeling, per jaar.

    Ravenclaw
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes

    Gryffindor
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Hufflepuff
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick

    • • •


    Quidditch Team
    Gryffindor
    Keeper
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Chasers
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly - Captain
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Beaters
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Seeker
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack

    Slytherin
    Keeper
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack - Captain
    Chasers
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Emily Hope Zabini || 7/17 - Daggers
    Beaters
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Seeker
    Safirianna Justine Walker || 7/17 - QueenStark

    Ravenclaw
    Keeper
    Chasers
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Beaters
    Anna Helene Gardiner || 6/16 - MinnieMouseX
    Seeker
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski - Captain

    Hufflepuff
    Keeper
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Chasers
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey - Captain
    Beaters
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Seeker
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick


    I N F O R M A T I E
    Quidditch
    De wedstrijden zullen bepaald worden door een randomnizer voor de wedstrijd, welke afdeling dan het meeste heeft gewonnen zal de Quidditch cup winnen. Dit gaat anders dan bij echt Quidditch, want daar gaat het natuurlijk om de punten, maar dat wordt allemaal een beetje té ingewikkeld.
    1st Match: Gryffindor - Slytherin
    First/Second weekend in November

    2nd Match: Hufflepuff - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in November

    3rd Match: Ravenclaw - Slytherin
    Third/Fourth weekend in February

    4th Match: Gryffindor - Hufflepuff
    First/Second weekend in March

    5th Match: Hufflepuff - Slytherin
    First/Second weekend in May

    6th Match: Gryffindor - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in May


    Rooster
    Hier vind je het roosterper jaar en alle vakken.

    Whatsapp Groep
    Stuur me even je nummer door als je er bij wilt!

    Upcoming Events
    -

    Datum
    Maandag 1 september.

    Meer informatie staat in het praattopic.


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is een maximaal aan drie personage's, waarvan minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houdt de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Sluit niemand buiten en probeer zoveel mogelijk andere posts te lezen!
    - Probeer bij de tijd te blijven die ik aangeef.
    - De leerlingen op Hogwarts zijn met elkaar verbonden via het internet op een special "Hogwarts net", maar ze kunnen geen gebruik maken van het wereld wijde internet, dit betekent dat er nog steeds gecommuniceerd wordt via uilen en brieven.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.
    - And above all; have fun!


    S T A R T E R S
    Begin
    Het is vijf voor elf, om elf uur stipt zal de Hogwarts Express het perron verlaten. Zeg je familie gedag en zorg dat je je vrienden vind om een nieuw jaar te beginnen aan Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.
    Leaving for Hogwarts
    Het is elf uur, de trein verlaat het station, de ouders zwaaien en alle leerlingen vertrekken voor een nieuw jaar naar Hogwarts. Prefects, zorg dat je naar de prefect coupé gaat zodat de head boy en girl de vergadering kunnen starten!


    Welcome home
    De trein komt aan op het perron bij Hogsmeade, iedereen mag uitstappen en de koetsen nemen naar het kasteel waar een groot feest staat te wachten!

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 10:53 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Alexander Canopus Black
    Alex • Slytherin • Keeper • Captain • Enjoying his curry
    "Do not mistake my silence for weakness, no one plans murder out loud."



    x x x

          'Dacht dat jij wilde slapen,' zegt Curren. Ik haal mijn schouders op.
          'Jawel, maar ik wil niks van jou missen,' zeg ik zachtjes. Ik voel zijn lippen op de mijne en zoen hem gewillig terug. Een warm gevoel verspreid zich door mijn lichaam en mijn mondhoeken krullen omhoog. Ik voel zijn handen door mijn haren glijden en open mijn mond een stukje als ik zijn tong tegen mijn tanden aan voel tikken.
          'Ik ben opeens niet zo moe meer,' grap ik terwijl ik mijn armen rond zijn nek sla en hem aankijk, 'sorry for being all...grumpy, van eerder. Ik was... je weet wel,' mompel ik. Ik bijt op mijn lip en speel een beetje met zijn shirt. Ik kom niet echt uit mijn woorden. Het is niet dat ik nou echt zoveel belangrijks te zeggen heb, maar ik wil gewoon dat hij weet dat als ik me chagrijnig gedraag, het niet aan hem ligt. Ik vraag me soms af waarom hij überhaupt met iemand wil zijn die bijna nooit glimlacht en vrijwel altijd chagrijnig is. Zo bijzonder ben ik niet. Curren in tegendeel... Ik kijk hem aan en laat mijn hand zachtjes over zijn wang glijden.
          'Ik hou van je,' prevel ik gemeend, 'echt heel veel en ik weet dat ik het niet altijd laat zien, maar ik heb je echt heel erg veel gemist deze zomer.' Ik leun voorover en druk mijn lippen vervolgens weer op de zijne.

    [OMFG ROOS THAT GIF]



    x x x


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Emma Adaline Smith


    Cam vond me helemaal niet leuk, en ik was stom om ook maar voor een seconde te geloven dat dat wel zo was. Hij was net als alle anderen, en gebruikte me gewoon. Hij was net als... net als hem. Beelden van de man, die nog geen 25 geweest had kunnen zijn, terwijl hij mijn broek naar beneden probeerde te trekken schoten voor mijn ogen. Zijn vieze bezweette handen die hun weg over mijn lichaam vonden.... De tranen bleven maar stromen terwijl ik aan James uitlegde wat er aan de hand was.
    >> But he doesn't show it... I'm sorry I just... I had a rough summer and I just hoped I could just get back to a good year and then it starts like this and that sucks.
    << What happened?
    >> I... Ehm, my father owns this farm and he doesn't have much money, so he rents out his extra rooms to people who have problems as some sort of getaway // light version of rehab. And this year my father was too drunk to even do anything so we had to take over and this methhead nearly raped me if it wasn't for Dylan stepping in. My summer was horrible and honestly my dad is a piece of shit and Dylan is the only man or boy or whatever I really trust and it's really scary for me to let Cam into my life and it just makes me really insecure.
    >> Sorry for that bookwork, I just needed to spill it to someone I guess..
    >> Please don't let him read that.
    << Em... That's horrible. No one deserves that. Is there any way I can help? Heck, I can ask my dad if you and Dyl can stay with us this summer if you want.
    << Ofc not.

    We praten nog heel even verder en dan hoor ik gestommel achter me. Ik sta met mijn rug naar de deur tegen een wasbak geleund omdat ik niemand wil zien. Mijn mouwen trek ik snel omlaag, aangezien ik niet wil dat iemand mijn armen ziet. Niemand weet het en niemand hoeft het te weten. Ik richt mijn ogen op om te zien wie er binnen is gekomen, maar als ik hem zie, sla ik ze snel weer neer. Al snel ligt er een bos rozen in de wasbak en word ik omgedraaid. "Emma.." Fluistert Cam, en de tranen komen net zo hard weer terug. Ik leg mijn hoofd neer op zijn schouder, en kijk hem voorzichtig aan als hij zich weer even terugtrekt. "Wat is er toch aan de hand, Emma?" Het geluid van zijn stem doet me weer breken, en ik sla mijn handen voor mijn gezicht, waarbij mijn hand die van hem even aanraakt. "H-het s-s-s-spijt me zo..." Snif ik, "Ik ben gewoon zo... Ik... hij..." Veel meer komt er niet uit, ik heb een gigantische brok in mijn keel.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2015 - 17:37 ]


    Spinning around, I'm weightless.

    Nathaniel 'Campbell' Saunders

    Gryffindor • 6th year • Prefect • Pity Emsels

    ''I am no therapist but I promise you this:
    I will listen. I will care.''''



    Vol medelijden keek ik naar het hoopje ellende voor me. Ze was altijd zo vriendelijk, zo geweldig. Het deed zo pijn om haar zo te zien. Zo troosteloos en hoewel ik vermoedde dat dit totaal niet over mij en James ging – gelukkig – maakte het me toch ergens bang waar het wel over ging. Wat als ik het niet kon helen? Ik was meestal de vriend die altijd naar andere problemen luisterden en ze hielp tot het einde. Ook al zag ik zelf het einde niet meer in zicht.
    ‘H-het s-s-s-spijt me zo.. ik ben gewoon zo… Ik…. Hij…’ Zachtjes raakte haar hand die van mij doordat ze haar handen voor haar gezicht zetten.
    Mistroostig schudde ik met mijn hoofd, waarbij mijn handen teder haar handen van haar gezicht af plukte, om ze stevig vast te houden. Langzaam wreef mijn duim over haar handen terwijl ik haar blik probeerde op te vangen. Haar gezichtje was spierwit. Puur van ellende. Wat kon er ooit gebeurt zijn in de zomervakantie. Wat kon haar zo bang en verdrietig gemaakt hebben dat ze het niet aan mij kon vertellen.
    ‘Je kan me alles vertellen, Emma. Er is niks op de wereld wat kan zorgen dat ik niet meer van jou zou houden.’
    Langzaam gleed er een klein lachje op mijn lippen waarbij ik een hand los liet zodat ik die rond haar rug kon leggen. Stevig drukte ik haar weer tegen me aan waarbij ik een zachte kus in haar, haar drukte. ‘Je bent geweldig, Emmy. Je bent zo lief, zorgzaam, onwijs grappig.. je weet niet hoe pijn het doet om je nu zo te zien. Ik doe alles voor je om weer die sprankelende glimlach op je gezicht te krijgen gepaard met jouw glinsterende bruine ogen.’ Nog steeds was het kleine glimlachje op mijn gezicht geplakt, hoewel zij dat niet kon zien, doordat ze stevig tegen me aangedrukt weer zat. Zachtjes drukte ik mijn hoofd iet wat tegen die van haar aan, waardoor de geur uit haar, haar mijn neus vulde. Het was misschien niet James’ haar- laat ik maar niet beginnen over hoe ik ooit James haar opgesnoven heb – maar toch voelde het vertrouwd en fijn.
    Ik ben er voor je, Emma. Altijd. Ook al zou dat betekenen dat we enkel vrienden zijn. Zolang ik jou maar bij me heb.’


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Jade Fay Rosewood
    -


    Moe zwierf ik door de gangen van de school. Ik had geen zin om naar de grote zaal te gaan en ik had echt totaal geen honger. Zuchtend dacht ik aan het gesprek van Camp en mij in de tuin. Het knaagde aan mij. Het probleem waarvan ik niet eens wist dat het bestond. Ik beet op mijn liep en opende mijn telefoon. Iedereen was druk aan het praten in de groepsapp. Verveeld scrolde ik door de gesprekken van iedereen heen totdat mijn oog op een paar zinnen viel. Iets over Camp en Emma? Nieuwsgierig opende ik een gesprek met Campbell. Ik slikte toen ik zijn status zag. Dit kon hij toch niet menen? Campbell had een relatie met Emma genomen? Ik beet op mijn lip en schudde met mijn hoofd. Voordat ik wist was ik van plan was rende ik naar de grote zaal. Snel scande ik iedereen maar er was geen spoor van mijn beste vriend. Ik rende door de gangen terwijl ik alle lokalen na keek. Nergens kon ik Emma of Campbell vinden.
    Eenmaal bij de wc aangekomen was ik al buiten adem en deed ik vermoeid de deur open. Opeens zag ik ze heel knus tegen elkaar zitten.
    'Ehm, hoi,' zei ik een lichtelijk ongemakkelijk. Ik glimlachte even vriendelijk naar Emma en keek daarna boos naar Camp.
    Ik voelde mij niet op mijn gemak. Ik kende Emma niet goed maar ik vond haar altijd een heel lief meisje. Hoe moest ik uit leggen aan haar dat ze geen relatie met Camp kon hebben?


    [Jade moest Camp komen tegen houden werd mij verteld.]


    "Ignite, my love. Ignite."


    Rose Jane Weasley || Gryffindor || Prefect & Keeper

    Hoewel ik niet al te blij was met het feit dat mijn boek was gestolen en ik gedwongen was deel te nemen in de meest absurde gesprekken die de meiden waarmee ik op de kamer sliep hielden, voelde ik mij redelijk op mijn gemak. De Gryffindortafel was één van mijn favoriete plekken in deze wereld. Je trof er een combinatie van gezelligheid, heerlijk voedsel en welkom gevoel aan. Bovendien kon ik ook altijd wel om deze meiden lachen. Ze waren dan niet helemaal zoals ik, maar ze waren wel vriendelijk, grappig en altijd aardig tegen mij. Geen beste vriendinnen, maar zeker vriendinnen. Het enige wat mij niet aanstond was het hele gesprek over jongens, waar ze maar door en door op leken te gaan. Alsof er nooit een einde aankwam. Ik klaagde hierom wat in de whatsapp groep, waardoor het gesprek daar gedeeltelijk over de cijfers die ieder had gekregen ging. De meeste redelijk knappe jongens hadden zevens, sommigen zelf negens. Ik protesteerde, toen ze niemand minder dan Malfoy ook opeens heel hoog beoordeelden en stelde dat mijn familie duidelijk knapper was, maar dit mocht niet baten. Niet dat ik mij ooit bezig had gehouden met hoe Malfoy eruit zag.
    Vanuit mijn ooghoeken keek ik even naar de Slytherin tafel, nieuwsgierig of ik toch echt iets gemist had, maar wende mijn blik onmiddellijk af, toen ik mij bedacht dat als hij terug keek, dit heel ongemakkelijk zou worden voor mij. Ik was echter verbaasd, toen hij tegen mij begon te praten via whatsapp over het feit dat ik tegen de negen was. Ik besloot neutraal te antwoorden en durfde nu toch even zijn kant op te kijken. Oké, hij was niet lelijk… of zo… acht wat zou het ook. Ik grinnikte zachtjes, geamuseerd door het gesprek.
    ‘Hé Rose, tegen wie praat je? Een stiekeme liefde?’ vroeg één van de meiden, terwijl ze met haar wenkbrauwen wiebelde. Ik voelde hoe mijn wangen begonnen te gloeien en schudde snel mijn hoofd. Ik had natuurlijk kunnen zeggen dat ik slechts met Malfoy praatte, maar ze zouden vast verkeerde dingen denken. Ik bedoel, hij was mijn rivaal. Niks meer. Ik moest er niet aan denken. Liefde interesseerde mij sowieso niet. Ik legde mijn mobiel weg, lichtelijk verbaasd over het feit dat Malfoy waarschijnlijk indirect mooi had genoemd. Of in ieder geval niet lelijk. Het was apart, maar Teddy dacht dat hij dat er wel mee moest bemoeien. Ik zuchtte, Malfoy was raar en dus kon ik mij beter concentreren op het avondeten waar ik ontzettend, maar dan ook ontzettend veel behoefte aan had. Wat dat betreft leek ik op mijn vader. Ik zou eeuwig kunnen eten zonder ooit verzadigd te raken. Echter leidde een bericht van James mij af en ik boog even voorover om langs de tafel naar hem te kunnen kijken. Een frons sierde mijn voorhoofd, maar ik besloot niet verder door te vragen en kwam overeind.
    ‘Ik moet mijn plicht als irritant maar blijkbaar aaibaar nichtje uitvoeren,’ legde ik uit en gebaarde naar James. Twee begonnen onophoudelijk te giechelen en dus liep ik maar snel naar hem toe om daar vanaf te zijn.
    Ik wurmde mij naast hem neer met mijn vork in mijn hand en keek goedkeurend naar het eten dat voor hem stond. ‘Dus, waarmee kan ik u van dienst zijn, James Potter,’ vroeg ik en prikte iets te eten op mijn vork en stak het in mijn mond. Ik had een gedeelte van alle drama meegekregen omtrent hem, Cam, Emma en weet ik veel wie nog meer, maar was nooit iemand die dol was op liefdesproblemen. Sowieso vond ik dat Cam zich apart gedroeg en verdacht ik hem er nog steeds koppig van James leuk te vinden. Ik had immers altijd gelijk en ik hield hierom altijd eigenwijs vast aan mijn ideeën. Dit was een extra reden om mij daar niet in te mengen. Ik wilde hem niet pushen. Toch vroeg ik mij af of Emma niks doorhad en of die twee nou echt een relatie zouden krijgen. Ik vond het maar vreemd, maar ik kon ook niet anders verwachten van liefde. Ik had er nooit iets van gesnapt. Vriendschap lag mij beter, net als het houden van familie.

    (ik heb de anderen die bij James zitten even buiten beschouwing gelaten, omdat ik daar geen **** meer van snap. Voel je vooral niet genegeerd :') )

    [ bericht aangepast op 2 sep 2015 - 20:48 ]


    Happy Birthday my Potter!

    James Sirius Potter
    6th year - proud Gryffindor - Captain and chaser - Not really sure, but with Rosie
    "If it hurts, it's real."



    Cam loopt weg en Fred staat nog steeds samen met Lorcan met die Slytheirn te praten. Voor de rest zitten er een paar meisjes en nichtjes van mij aan tafel, maar ik heb niet echt zin om met ze te praten. Niet dat ik ze niet aardig vind, ik heb alleen niet echt iets om met ze over te praten. Behalve dan de standaard dingen: quidditch, school en familie. Alleen heb ik vandaag al veel te veel over die dingen gepraat. Dus schakel ik hulp in; Rosie. Ze is mijn nichtje, maar het voelt veel meer alsof ze een zus is.
          "Dus, waarmee kan ik u van dienst zijn, James Potter," zegt ze en ze begint mijn eten op te eten. Ik maak een verontwaardigd geluidje en grijp naar een kippenpootje. Die begin ik op te eten terwijl ik Rose nog steeds boos aankijk. Nou ja, nep boos dan. Echt boos kan ik nooit lang op Rose zijn. Zij is nuchter en ik totaal niet, dus we vullen elkaar goed aan. Ik heb vaak dat ik niet goed doorheb waar ik mee bezig ben en zij is dan de gene die me daaruit trekt. En ze is natuurlijk de persoon waar ik altijd naartoe ga voor goede raad. Wat zou ik toch zonder haar moeten.
          "Iedereen verliet me en ik wist dat ik op mijn favoriete nichtje kon rekenen. Shht, niet doorvertellen aan Vicky of Dommie of Lucy of Molly of Roxy. Merlin, wat heb ik toch veel nichtjes." Ik knipoog naar haar en ga weer verder eten. Ik ben zo iemand die heel veel kan eten en toch niet aan komt. Goede genen, denk ik dan maar. Terwijl ik eet, denk ik na over wat Campbell allemaal zei. Over of dat ik zijn eerste kus wilde zijn. Het rare was dat ik dat helemaal niet erg zou vinden. Als het een andere vriend was, zoals Fred - slecht voorbeeld, hij is familie -. Oke, misschien heb ik geen andere jongens vrienden die niet familie zijn. Dat is ook lastig als de halve school bestaat uit mijn familie. Maar daar gaat het niet om. Ik voelde me op de een of andere manier speciaal, alsof hij mij uit had gekozen. Hij had het ook aan Fred kunnen vragen, die heeft minstens zoveel meiden gekust als ik.
          En ik voel een steek van jaloezie, nu hij weg is naar Emma. Ik weet dat het waarschijnlijk komt doordat ik bang ben dat ik mijn beste vriend aan haar ga verliezen, maar toch is er een deel van mij dat blijft zeuren dat het meer kan zijn. Ik probeer er niet aan te denken, maar het blijft maar rondspoken in mijn hoofd.
          Ik draai me om naar Rose en kijk haar aan, terwijl ik woorden aan het zoeken ben om het het beste te zeggen. "Ik keek laatst een film - niet Twilight, don't worry - en ik vroeg me af... Denk jij dat het mogelijk is om van twee mensen tegelijkertijd te houden? Op een romantische manier bedoel ik."


    Spoiler alert: you will save yourself



    "Wait for it, just wait for it...."

    Lorcan & Lysander Scamander


    Lorcan kon zijn ogen niet afhouden van Alison. Damn wat is ze lekker dacht Lorcan bij zichzelf. Opeens vroeg Fred naar zijn vakantie, wat Lorcan helemaal van zijn stuk bracht. "Oh mijn vakantie was wel leuk, veel magische dieren uiteraard. Hoe was jullie vakantie?" Zijn telefoon trilde opeens en hij zag dat Lysander zijn hulp nodig had. "Als jullie mij even willen excuseren, er zijn problemen in het paradijs. Oh en Fred, ik zou als ik jouw was even daar die voet laten kijken."

    * Tijdje terug*

    Lysander liep door de school totdat hij een rustig plaatsje had gevonden en liet zich zakken op de vloer. Wat was zojuist gebeurt? Hij wist het niet meer en hij wist niet eens meer hoeveel tijd er verstreken was. De telefoon lag naast Lysander te trillen als een gek. Uiteindelijk stuurde hij Lorcan een bericht en voordat Lysander het wist, zat Lorcan al naast hem. Zijn hoofd was een grote chaos die maar niet ophield. "Hey broertje, wat is er gebeurd?" Lysander schudde zijn hoofd. "Ik heb het verknalt." En Lysander duwde zijn telefoon in de handen van zijn grote broer.

    Lorcan las het gesprek met Briana en schrok enorm van de liefde van Lysander voor Briana. "Je bent echt gek op haar." Lorcan hoorde een afwezige "Hmmhmm" naast zich. "Ik fix dit wel even voor je broertje" fluisterde Lorcan meer tegen zichzelf dan tegen Lysander. Lorcan begon druk te appen en al gauw kwam hij erachter dat Briana in paniek was geraakt. Waar was ze bang voor? Er klonk een geluidje dat Briana Lysander had gedeblokkeerd. Lorcan keek naar Lysander. "Geeft mijn telefoon terug" zei Lysander terwijl hij de telefoon uit zijn broers handen trok. "Graag gedaan hoor broertje! Ik zet heel graag je problemen weer op een rijtje.." zei Lorcan met een sarcastische toon.

    Voorzichtig vroeg Lysander aan Briana wat er aan scheelde. Al gauw kwam hij erachter dat Briana een paniekaanval had en het haar speet. Het was weer helemaal goed tussen hun tweetjes. Ofja bijna dan. Lysander voelde zich stom dat hij vroeg voor een kus als goedmakertje en Briana vroeg of hij naar onder kon komen naar de hal. "Lorcan! Wat betekent dit?!" Hij gaf Lorcan een elleboog omdat hij zo'n beetje lag te pitten.

    Lorcan voelde een elleboog in zijn zij en zijn rechteroor werd bijna doof door een Lysander. Wat krijgen we nou? Lorcan wreef de slaap uit zijn ogen terwijl hij de telefoon overnam. Hij moest het zeker drie keer overlezen voordat het doordrong wat er nou precies stond. Opeens sprong Lorcan op. "Maak je als de sodemieter naar onder!" en hij trok Lysander omhoog. Zijn broertje had geen idee wat er aan de hand was. Lorcan duwde Lysander voor zich uit. "Je laat toch geen dame wachten, jij idioot!" Lysander dacht even na. "Oh ooooh!" De tweeling versnelde hun pas naar onder.

    Lorcan duwde Lysander aan de kant. "Je wacht hier totdat je mij niet meer ziet, goed?" Lysander knikte. De oudste glimlachte heel trots. "Veel succes Lys!" Lorcan liep weg van Lysander en deed alsof hij hem niet meer hoorde. Hij vervolgde zijn weg naar de eetzaal omdat het daar blijkbaar te doen was bij de tafel van Gryffindor. Opeens zag hij Briana en Lorcan deed iets wat hij normaal nooit zou doen maar hij moest het doen. Voor een snelle seconde greep hij Briana aan de kant en zei: "Breek zijn hart niet, alsjeblieft!" en hij maakte zich weer snel uit de voeten om zijn weg te vervolgen naar de Gryffindor tafel.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2015 - 20:08 ]


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."


    Rose Jane Weasley || Gryffindor || Prefect & Keeper

    Ik lachte zachtjes om zijn gespeeld boze reactie. Had hij maar sneller moeten reageren. Ik had zomaar het idee dat hij veel teveel op werd geslokt door zijn mobiel en Evie met wie hij waarschijnlijk via het apparaat contact had. Niet dat ik iemand was die door mensen hun persoonlijke spullen neusde, maar ik was slim genoeg om te bedenken dat zij zijn aandacht opeiste. Dat vereiste naar mijn idee drastische maatregelen, oftewel, voedseldiefstal was op het moment geoorloofd. Ik stal nog een hap, gezien ik mijn eigen bord had verlaten en keek hem vragend aan.
    'Iedereen verliet me en ik wist dat ik op mijn favoriete nichtje kon rekenen. Shht, niet doorvertellen aan Vicky of Dommie of Lucy of Molly of Roxy. Merlin, wat heb ik toch veel nichtjes.' Ik rolde met mijn ogen en mompelde een aantal verwijten als "dramaqueen" en "slijmbal", maar stiekem voelde ik mij ook wel vereerd. Ik was dol op mijn neven, vooral op James, Albus en Teddy. Niet dat ik mensen snel voortrok, maar we kwamen waarschijnlijk van iedereen toch het vaakst bij de Potters, gezien dat niet slechts familie was, maar mijn ouders natuurlijk beste vrienden waren van James' vader, oom Harry. Bovendien hadden James en Teddy een soort rol van oudere broer op zich genomen en was Albus altijd mijn beste speelmaatje van voor Hogwarts geweest. Nu was dat natuurlijk minder dan eerst, maar voor Hogwarts kende ik Piper natuurlijk nog niet. Bovendien was Cam toch altijd een beetje van James geweest. Althans, zo zag ik dat dan. Ik vond het dan ook geen hele vreemde gedachte, toen ik vermoedde dat hij James leuk vond. Echter was de hele liefdessituatie van Cam nu zo verwarrend dat ik er vrij weinig meer van snapte. Ik was sowieso iemand van harde feite en duidelijke uitspraken en kon niet goed omgaan met al dit vage gedoe. Ik was er waarschijnlijk in het dagelijks leven te hard en nuchter voor, kon slechts meeleven in fantasiewerelden van boeken, maar dat maakte dat ik mensen zoals hen juist extra nodig had. Anders zou ik waarschijnlijk eindigen als een onaardig nors vrouwtje dat alleen maar in boeken verscholen zat en dat wilde niemand natuurlijk.
    'Ik keek laatst een film - niet Twilight, don't worry - en ik vroeg me af... Denk jij dat het mogelijk is om van twee mensen tegelijkertijd te houden? Op een romantische manier bedoel ik.' Ik was even stomverbaasd over zijn vraag, die hij uitgerekend aan mij stelde. Natuurlijk, ik had een soort aura om mij heen wat mensen met een vraag om advies aantrok, dat had ik de afgelopen jaren wel doorgehad, maar toch verbaasde het mij nog hoeveel James vertrouwde op mijn raad als het op dit soort dingen aankwam. Ik kon over alle onderwerpen logisch nadenken en een mening vormen, dat was waar, maar ik was onervaren op het gebied van echte liefde, hield er ook niet van na het zien van alle ruzies tussen mijn ouders. Ruzies waar ik Hugo altijd voor behoedde. Ik kon dus wel stellen dat ik hier even diep over na moest denken. Bedenkelijk keek ik voor mij uit, mijn voorhoofd gerimpeld en mijn neus iets opgetrokken. James had het sowieso over Evie. Wie de tweede was wist ik niet, maar het ging sowieso niet over een film. Ik was niet achterlijk, ik kende mijn neef en waarschijnlijk had al het gedoe met Cam hem aan het denken gezet. Of Cam dan nummer twee was zou ik niet kunnen zeggen.
    Dan hadden we nog het gevoel "houden van" om te analyseren. De romantische manier was niet te vergelijken met wat men voor vrienden of familie voelde. Dat miste het gedeelte waarin men zich seksueel aangetrokken voelde tot iemand anders. Ik wist wel zeker dat je normaal maar met één iemand trouwde, hoewel dat natuurlijk niet altijd even goed uitpakte en mensen vaak scheidden. Daar was ik echter fel op tegen, want er bleven dan altijd kinderen achter die de dupe waren en dat was gewoonweg onmenselijk in mijn ogen, maar ik was dan ook een perfectionist. Echter moest ik natuurlijk in acht nemen dat er aan houden van op romantische wijze een traject vooraf ging en er verscheidene stadia waren te onderscheiden in de meeste gevallen. Het was een proces dat in het ultieme kon eindigen of stuk kon lopen, alleen dachten mensen vaak te snel dat ze van iemand hielden, waardoor dit uiteindelijk toch niet echt zo bleek te zijn en er een breuk plaats vond. Ik besloot dan ook op deze theorie mijn antwoord te baseren.
    'Echt "houden van" doe je denk ik maar van één persoon tegelijk. Het lijkt mij sterk dat als er al een ware zou zijn, dat hier dan toevallig meerdere van zijn,' sprak ik. 'Maar daaraan voorafgaand vind je natuurlijk eerst iemand leuk, wordt je verliefd op die persoon en dat kan dan uitgroeien tot houden van. Hoewel stadium drie dus in mijn ogen te bijzonder is om voor meerdere mensen te voelen, denk ik dat het theoretisch gezien wel mogelijk is om op twee mensen gelijktijdig verliefd te zijn en het is sowieso mogelijk om meerdere personen wel leuk te vinden geloof ik. Dat komt wel vaker voor. Dus ik denk dan dat je het best kunt uitvogelen wat de grootste kans heeft om uit te groeien tot houden van,' legde ik hem uit. Ik ging even na of ik het nu ik het hardop uitgesproken had nog steeds eens was met mijn theorie, maar hij leek redelijk logisch. Ik zuchtte. 'Maar ik ben natuurlijk zelf niet heel ervaren, dus ik speculeer ook maar wat. Ik vind überhaupt mensen al zowat nooit leuk, laat staan dat ik denk aan verliefd zijn of houden van op een romantische manier.' Ik grijnsde en prikte James in zijn zij. 'Ik houd slechts super veel van mijn familie en vrienden. Vooral omdat ze mij vaak voedsel verschaffen.' Ik stak nog een hap eten in mijn mond en keek om mij heen. 'Wie zijn de gelukkigen?'


    Happy Birthday my Potter!

    BRIANA 'BRI' ALICE LONGBOTTOM
    Hufflepuff • Prefect • Chaser • 6th Year


          Onzeker staar ik naar mijn telefoon terwijl het ene berichtje na het andere berichtje van Lysander binnenkomt en sprakeloos staar ik er naar – wat moet ik nu zeggen? Versuft type ik een berichtje waarin ik al mijn gevoelens voor hem beschrijf. Twijfelend zweeft mijn duim boven het 'verzend' knopje en bijna verstuur ik het – totdat ik wakker wordt uit mijn trance en gauw het berichtje weer verwijder. Nee niet doen Bri, straks is dit een stom grapje van James of iets en hang je en is alles verpest – nee, het is beter om het zo te laten.
          Echter laat degene aan de andere kant – Lysander of iemand anders – het er niet bij zitten en verklaart hij in een gedicht zijn liefde aan mij. Alles wordt me even te veel en gewoon omdat ik denk dat het een flauw grap is block ik hem – in een soort rare opwelling. Meteen voel ik me slecht en krijg ik gelijk een berichtje van Lorcan waarin hij me vertelt dat het echt Lysander was geweest en me smeekt hem te deblokkeren wat ik natuurlijk meteen doe. Lip bijtend en met een enorm schuld gevoel praat ik met hem en vraagt hij me om een kans te geven en natuurlijk geef ik toe – ik zou wel gek zijn zou ik nee tegen hem zeggen.
          Nog geen vijf minuten later voel ik een hand mijn arm vastgrijpen en word ik aan de kant getrokken door Lorcan – hij mag dan wel lijken op Lysander maar ik weet heus wel mijn crush en zijn broertje van elkaar te onderscheiden – gelukkig maar...
          "Breek zijn hart niet, alsjeblieft!" hoor ik hem zeggen en wild schud ik mijn hoofd, natuurlijk niet! Vervolgens loopt hij weg en wacht ik ongeduldig op Lysander – het moment van de waarheid is aangebroken...

    [ bericht aangepast op 5 nov 2015 - 16:30 ]


    I just caught the wave in your eyes


    Desmond Scott Finnigan-Thomas
    Gryffindor || Headboy || I screwed up... As per freaking usual. Why did they make me headboy again?
    Molly had helemaal niets tegen me gezegd de hele rit. Ik voelde me steeds slechter door de rit en smeekte haar uiteindelijk letterlijk op mijn knieën om tegen me te praten en me te vergeven. Niets hielp, en dat ze me niet uitkafferde maakte het nu niet veel beter. Schreeuwen was altijd nog beter dan deze stilte. Na een hele ongemakkelijke koetsrit, waarin mijn gevoel echt tot het laagste punt in tijden was gezakt, van een enorme vrolijkheid die ik in e trein nog had gehad door het zien van al mijn vrienden. Ik was uiteindelijk het koetsje weer uit gestapt bij de school en had een opgetogen gezicht opgezet, terwijl ik Molly achter me had gelaten, wat wel moest. Ik bracht de kinderen naar binnen door het stukje bos. Bij de trappen legde ik ze netjes wat schoolregels uit, wat simpele dingetjes, en deelde aan elk van ze een stuk perkament toe met de regels en andere slimmigheidjes voor eerstejaars. Zelf had ik dat niet gehad, maar we hadden vorig jaar afgesproken om dat voortaan te doen, gewoon zodat de eerstejaars niet in de problemen zouden geraken. Hierna gaf ik het woord over aan de leerkracht die over de sortering ging, en sloop zelf de eetzaal in naar de Gryffindortafel. Daar zag ik al een boel bekenden, maar voor het sorteren kon ik niet bij ze aanschuiven, en bleef dus maar op het hoekje zitten. Toen eenmaal alle formaliteiten waren geweest en iedereen aan het eten was, stond ik toch op, om achter Rose en James te gaan staan. Het was altijd gezellig rond de Weasley kinderen, en dus ook wiens moeder Weasley was, wat er best een aantal waren. Tijdens de wachttijd had ik Rose beloofd te proberen haar haren in te vlechten, want die van haar waren nu echt duidelijk even klittend en pluizig als de mijnen, al had ik er een zwarte beanie overheen getrokken, terwijl die van haar overal heen pluisden. "Hey guys." zei ik hopelijk opgetogen genoeg. Hopelijk kon iemand me met mijn problemen helpen, maar ik wilde ook genieten van het diner. "Heb je een elastiekje, Rose, of mag ik er ook zonder je haar te vlechten tussen?" Ik wilde het echt wel proberen haar haren in te vlechten. Ik zakte dus door mijn knieën en begon zachtjes door Rose haar haren te kammen met mijn vingers. Ik wilde haar zeker geen pijn doen, maar de uitdaging om hetzelfde soort verschrikkelijk pluizige haar te temmen ging ik niet uit de weg. Zelf deed ik het met een muts, waar het echt veel te warm voor was, maar goed. Voor een uniform was het zoizo te warm. Thuis zou ik zeker nog in een korte broek lopen en een t-shirtje, maar dat kon hier jammer genoeg niet, net als het meebrengen van mijn hondje. Ik moest er maar mee leren leven, want ik moest een goed voorbeeld geven. Om mezelf te kalmeren bleef ik maar door Roe har haren kammen, gewoon om even alles te vergeten. Ik wilde vanavond gewoon rust, zelfs al zou dat niet gebeuren. Vicky zou dan wel de rondes controleren, maar zoizo kon ik de eerste nachten toch niet lekker slapen hier, in de warmte en zonder mijn hondje naast me. Gelukkig zou ik niet alleen zijn, maar wat was ook het enige. Intussen dreven mijn gedachten weer naar het feit dat ik nu al alles had verkloot. Ik kon ook echt niets goed doen, helemaal niets. Ik had al talloze regels gebroken, moraal en van papier, en ik had Molly pijn gedaan, wat ik nog wel het ergste vond. Ik probeerde een goed voorbeeld te zijn, maar dat was ik zeker niet. Hopelijk zou het goed komen, maar voor nu had ik er een erg hard hoofd in.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2015 - 22:52 ]


    Bowties were never Cooler


    Curren Doncho Krum
    Gryffindor | 7th Year | Seeker | Loving his bf
    "Love is too beautiful to be hidden in the closet."

    “Jawel, maar ik wil niks van jou missen,” hoor ik hem zachtjes zeggen en ondanks het feit dat we nu al een tijd bij elkaar zijn, voel ik mijn wangen verkleuren. Hij kan me nog steeds laten blozen en ik denk dat dat nog veel langer zal duren tot dat over is. Misschien stopt het wel nooit. Het is gewoon een onwerkelijk gevoel, ook nu nog, dat hij hier bij me ligt en dit soort dingen zegt. Ik kreun automatisch zacht als zijn tong langs die van mij strijkt. “Ik ben opeens niet zo moe meer,” zegt hij en een flauwe glimlach krult mijn lippen kort, voordat hij verder gaat met praten. “Sorry for being all… grumpy, van eerder, ik was… je weet wel.” Het is al lief genoeg dat hij in ieder geval probeert het uit te leggen wat voor hem al een prestatie op zich is. Ik voel me echt vereerd dat hij zich zo aanpast voor me. Soms word ik gek van zijn stille, donkere gedoe waar anderen bijzijn en het kan me ook behoorlijk pijn doen en verdrietig maken, maar nu hij zo bij me is is het zo duidelijk waarom ik het er allemaal voor over heb.
          ”Ik houd van je.” Ik hoor dat hij het meent en dat hij het serieus zegt. “echt heel veel en ik weet dat ik het niet altijd laat zien, maar ik heb je echt heel erg veel gemist deze zomer.” Ik kan het nergens méér mee eens zijn.
    “Ik ook van jou, Alex.” Antwoord ik terwijl ik hem terug zoen wat dus eerst wat onhandig gaat. Ik glimlach en voel me nu even heel erg gelukkig. “hoe grumpy je ook bent.” Mijn vingers gaan verlangend over zijn buik, onder zijn shirt, over zijn rug en in zijn nek. Mijn nagels doen hem geen pijn maar ik strijk ermee in kleine rondjes over zijn rug terwijl ik hem nu iets dieper maar sneller zoen en mijn ademhaling versnelt.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel



    "Or I make the best choice of my life or I just screw everything up...."

    Lysander Scamander


    Lysander keek naar Briana en zijn hart stond stil. Het moment van de waarheid. Hij kon alles kapotmaken of alles kwam goed. Maar dan nog. Lysander moest nog steeds naar Briana gaan. Hij dacht na over hoe hij dit zou aanpakken maar kwam op drie keer niks uit. Briana keek om zich heen. God wat was ze mooi.
    Langzaam nam Lysander de eerste stappen richting Briana. Zijn maag sloeg drieduizend keer om. Het ergste scenario speelde zich al in Lysander’s hoofd af. Elke stap richting Briana werd zwaarder en zwaarder tot hij bij haar stond. De wijze woorden van zijn moeder bereikten zijn oren. “Soms als je verstand niet weet wat te zeggen, moet je je hart laten spreken.” Voorzichtig pakte Lysander Briana bij haar arm en legde een vinger op haar mond. “Ik moet iets zeggen en ik moet het kwijt.” Lysander haalde diep adem en een gedicht kwam in hem op.

    “She doesn’t speak too much but she leads the most intelligent conversations. She is a thinke. She has her coffee and books and music. She has her style. There is something so deep in her eyes. That’s why everybody stares at her. She has a beautiful soul. She has a power and she is not afraid to be different. She is the art. And she is you, Briana.”

    Lysander haalde nog eens diep adem en ging verder.
    “I didn’t know I was going to fall in love with you. I didn’t know I was going to want you. I didn’t expect the sudden need for you running through my veins, burning my insides like it was on fire. I never knew I was going to deeply love you the way I do now, that the thought of you could keep me up at night even when I was tired. I didn’t know I was going to want to love you forever when we first met…”
    Lysander keek diep in Briana’s ogen om misschien een glimp op te vangen hoe zij erover dacht maar Lysander zag niets waarmee hij verder kon.




    Sorry voor het engels maar het klinkt 10 keer beter zo.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Briana Alice Longbottom
    Bri • Hufflepuff • Prefect • Chaser • 6th Year
    "Parttime sleeper, fulltime eater."

    Ik kijk op wanneer ik langzame voetstappen hoor naderen en kijk op in het gezicht van Lysander – God wat is hij schattig en knap tegelijk, ja dat is mogelijk. Blozend voel ik hoe zijn huid contact met de mijne en hoe er allemaal schokjes gaan vanaf de plekken waar hij me aanraakt - zo door mijn gehele lichaam. Zijn vinger legt hij op mijn lippen en zwijgend kijk ik naar hem.
          “Ik moet iets zeggen en ik moet het kwijt.” ik kantel mijn hoofd wat en knik dat ik luister terwijl de zenuwen door mijn lichaam gieren – hoewel ik vanbuiten ontzettend kalm blijf.

    “She doesn’t speak too much but she leads the most intelligent conversations. She is a thinke. She has her coffee and books and music. She has her style. There is something so deep in her eyes. That’s why everybody stares at her. She has a beautiful soul. She has a power and she is not afraid to be different. She is the art. And she is you, Briana. I didn’t know I was going to fall in love with you. I didn’t know I was going to want you. I didn’t expect the sudden need for you running through my veins, burning my insides like it was on fire. I never knew I was going to deeply love you the way I do now, that the thought of you could keep me up at night even when I was tired. I didn’t know I was going to want to love you forever when we first met…”


    mijn mond is lichtjes opengevallen terwijl ik naar Lysanders... Bekentenis over zijn affectie voor mij luisterde? Hij kijkt me aan en ik probeer wat uit te brengen maar faal verschrikkelijk terwijl ik hem enkel sprakeloos en met grote ogen terug aan kan kijken.
          "Lysander... Ik..." stotter ik zachtjes en begin spontaan te blozen terwijl ik even naar mijn handen kijk. "Ik... Ik vind je ook leuk, nee meer dan dat. Ik... ik houd van je, ik wil je beminnen en je alle liefde geven die ik in me heb." ik kijk naar hem op voordat ik op mijn tenen ga staan en zachtjes maar gepassioneerd mijn lippen op de zijne druk.

    Btw Sharon, die jongen op die gif in die Lysander post – dat is niet Finn Harries (Lysander) maar Jack Harries (Lorcan) hahahaha

    [ bericht aangepast op 5 nov 2015 - 16:32 ]


    I just caught the wave in your eyes


    JAMES SIRIUS POTTER
    Proud Griffindor - 6th year - Captain and Chaser


    Ze denkt een hele lange tijd na over mijn vraag, wat ervoor zorgt dat ik heel erg nerveus word. Rose is zeker niet dom, zij heeft ook wel dom dat dit niet om een film gaat. En tegen Rose liegen kan ik al helemaal niet. Ugh, waarom moest ik het dan ook vragen?
          'Echt "houden van" doe je denk ik maar van één persoon tegelijk. Het lijkt mij sterk dat als er al een ware zou zijn, dat hier dan toevallig meerdere van zijn," zegt ze en ik kijk haar niet aan, bang dat ze aan mijn gezicht kan zien wat ik denk. Geen idee of ze het echt kan, maar het is Rose. Je kan nooit te voorzichtig zijn. "Maar daaraan voorafgaand vind je natuurlijk eerst iemand leuk, wordt je verliefd op die persoon en dat kan dan uitgroeien tot houden van. Hoewel stadium drie dus in mijn ogen te bijzonder is om voor meerdere mensen te voelen, denk ik dat het theoretisch gezien wel mogelijk is om op twee mensen gelijktijdig verliefd te zijn en het is sowieso mogelijk om meerdere personen wel leuk te vinden geloof ik. Dat komt wel vaker voor. Dus ik denk dan dat je het best kunt uitvogelen wat de grootste kans heeft om uit te groeien tot houden van. Maar ik ben natuurlijk zelf niet heel ervaren, dus ik speculeer ook maar wat. Ik vind überhaupt mensen al zowat nooit leuk, laat staan dat ik denk aan verliefd zijn of houden van op een romantische manier."
          Ik schud mijn hoofd en lach zachtes. Ik wacht nog steeds op de dag dat Rose haar eerste vriendje krijgt en ik haar ermee kan plagen. "Ik houd slechts super veel van mijn familie en vrienden. Vooral omdat ze mij vaak voedsel verschaffen." Ik lach weer en neem zelf ook een hap eten in mijn mond. En daar komt de vraag die ik al lang kon verwachten. "Wie zijn de gelukkigen?"
          Zenuwachtig kijk ik naar mijn bord, terwijl ik de moed probeer te vinden om het tegen haar te zeggen. Komop James, je bent een Gryffindor. Ik weet niet goed wat me tegenhoud, maar iets in me is echt heel erg bang om het tegen Rose te zeggen.
          Maar ik hoef de keuze zelf niet te maken, want Scotty komt aangelopen en gaat achter Rose zitten. "Hey guys." Ik groet hem terug en focus me op mijn eten. "Heb je een elastiekje, Rose, of mag ik er ook zonder je haar te vlechten tussen?" Aan de ene kant vind ik het heel gezellig om iedereen weer te zien, maar aan de andere kant wil ik ook graag met Rose praten.
          "Van mij mag je. Zolang je maar niet aan mijn eten komt. Met Rose delen is al goed genoeg." Ik grijns en schuif een beetje op. "Dus Scotty, hoe was je zomer?" Ik heb hem in de zomer wel heel even gezien, aangezien onze vaders bevriend zijn, maar niet zoveel als Rose of de andere Weasleys.


    Spoiler alert: you will save yourself


    Julia Catheryn Johanson
    Gryffindor 6th year 16 years old




    Is het alweer tijd om door het kasteel te wandelen terwijl het niet mag?
    Ja.
    Is het weer tijd om Campbells haren in mijn hand te nemen en zijn gezichtje tegen het muur aan te smijten?
    Waarschijnlijk wel.
    Op het platform kon ik geen een spoor van hem vinden. Later in het trein moest ik zo nodig alleen zitten omdat ik hem niet kon vinden. En nu zijn we weer op Hogwarts en nog steeds kan ik hem niet vinden. Ik krijg de vermoedde dat hij simpelweg de trein gemist heeft, wat hopelijk niet zo is.
    En nu loop ik dus door de verlaten gangen van Hogwarts, opzoek naar mijn vriend.
    Deze zomervakantie is gauw voorbij gegaan, moet ik wel bekennen. Waarschijnlijk komt dat omdat ik bij Camp logeerde. Hij had zulke vriendelijke ouders. Nee, zijn ouders zijn dood. Hij woont bij zijn opa en oma. Hoe dan ook, ze zijn dus ontzettend vriendelijk. Tenminste, vriendelijker dan mijn ouders. Vriendelijker dan mijn duivelse stiefvader die bezeten lijkt te raken als hij dicht bij mij in de buurt komt. Vriendelijker dan mijn moeder die niet meer weet dat ik besta en al haar aandacht op mijn jongere broertje richt.
    Mijn ouders waren overigens Muggles wat mij dus muggleborn maakt. Dat maakt mij niet dom, alsjeblieft, ik weet net zo veel spreuken als de volbloedige leerlingen hier. Dat is alles.
    Hoe dan ook, ik luierde dus door de verlaten gangen van Hogwarts, met mijn hoofd zowat in de wolken. Geloof het of niet, het was de beste zomervakantie tot nu toe. Puur omdat ik mijn ouders succesvol heb kunnen vermijden.
    ‘Ik ben er voor je, Emma. Altijd. Ook al zou dat betekenen dat we enkel vrienden zijn. Zolang ik jou maar bij me heb.’
    Ik stop plotseling met lopen alsof een stap mijn dood zou worden. Dat was Camp zijn stem.. toch? Ik draai me kwartslag om en zag dat zijn stem vanuit de meisjes wc kwam. Campbell in de meisjes wc? Tegen wie praatte hij?
    Ik schuifelde rustig naar het deur toe die nog op een kiertje open stond en spiekte naar binnen. Ja, daar stond Campbell. Voor Emma. Jade stond er ook bij, waarschijnlijk om Campbell te ondervragen over zijn nieuwe relatie met.. oh ja. En toen schoot het mij weer te binnen. Campbell en Emma hadden iets met elkaar gekregen.
    ‘Campbell!’ riep ik, overdreven vrolijk en marcheerde de wc’s binnen.
    ‘Ik zocht jou overal! Nee, letterlijk overal. Waar was jij de hele tijd?’
    Even keek ik terug naar Emma en merkte van haar ogen dat ze.. gehuild heeft? Ik keek terug naar Campbell voordat ik zachtjes een zucht liet en een ietwat nerveuze glimlach op mijn gezicht toverde.
    ‘Sorry, waren jullie in een gesprek?’ vroeg ik dan en keek Campbell weer aan voordat ik Jade een ietwat ongemakkelijke blik wierp. Ik vind het nog steeds vreemd hoe deze twee iets met elkaar gekregen hebben. Het ligt niet aan Emma, ze is een lieve meisje. Het ligt meer aan Campbell. En ik kan niet wachten om aan hem te vragen wat in hemelsnaam ik allemaal gemist heb. En dat is dus ook de reden waarom ik richting Campbell toe liep en zijn pols vast greep om hem vervolgens richting het deur toe te slepen.
    'Sorry, ik moet hem even van jou lenen,' murmelde ik snel voordat ik Jade ook een seintje gaf en Campbell de wc's uit sleepte waarna ik meteen op een uitleg van Campbell begon te wachten.


    "friends are the family we choose for ourselves"





    [Hallo iedereen! Ik zie dat jullie al “ver” in deze RPG zijn en dus ook al allemaal relaties met elkaar hebben en al, dus zal het voor mij nu een beetje vreemd worden omdat ik er plotseling spontaan erbij spring. Dus alvast; het spijt mij als ik een aantal dingen niet weet of verkeerd schrijf!]

    [ bericht aangepast op 15 sep 2015 - 15:48 ]


    Saving people, hunting things, the family business &#12487;--&#9656; •••