• Next Generation
    Same school, new story, new characters; a Next Generation Story.

    Het is 1 september en de volgende generatie komt terug voor hun volgende jaar op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.


    R O L L E N
    Reservaties staan er nog niet bij!
    Gryffindor
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack
    Bonnie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Safirianna Justine Walke || 7/17 - QueenStark
    Hayden Crystal Hollingsworth || 6/16 - Solemnly
    Alison Elijah Woods || 6/16 - Philip

    Ravenclaw
    Lysander Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Hugo Charlie Weasley || 4/14 - Gaskarths
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Victoire Gabrielle Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Tinleigh Elizabeth Florènce Gould || 6/16 - Dumbledore
    Roxanne Alicia Weasley || 5/15 - Daggers

    Hufflepuff
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Miller Theodore Kingsley || 7/17 - Dumbledore
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey
    Emma Adaline Smith || 6/16 - Complexes

    E X T R A
    Head boy/girl
    Dominique Weasley || 7/17 - Baelor
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings

    • • •


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) per afdeling, per jaar.

    Ravenclaw
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes

    Gryffindor
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Hufflepuff
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick

    • • •


    Quidditch Team
    Gryffindor
    Keeper
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Chasers
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly - Captain
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Beaters
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Seeker
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack

    Slytherin
    Keeper
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack - Captain
    Chasers
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Emily Hope Zabini || 7/17 - Daggers
    Beaters
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Seeker
    Safirianna Justine Walker || 7/17 - QueenStark

    Ravenclaw
    Keeper
    Chasers
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Beaters
    Anna Helene Gardiner || 6/16 - MinnieMouseX
    Seeker
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski - Captain

    Hufflepuff
    Keeper
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Chasers
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey - Captain
    Beaters
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Seeker
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick


    I N F O R M A T I E
    Quidditch
    De wedstrijden zullen bepaald worden door een randomnizer voor de wedstrijd, welke afdeling dan het meeste heeft gewonnen zal de Quidditch cup winnen. Dit gaat anders dan bij echt Quidditch, want daar gaat het natuurlijk om de punten, maar dat wordt allemaal een beetje té ingewikkeld.
    1st Match: Gryffindor - Slytherin
    First/Second weekend in November

    2nd Match: Hufflepuff - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in November

    3rd Match: Ravenclaw - Slytherin
    Third/Fourth weekend in February

    4th Match: Gryffindor - Hufflepuff
    First/Second weekend in March

    5th Match: Hufflepuff - Slytherin
    First/Second weekend in May

    6th Match: Gryffindor - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in May


    Rooster
    Hier vind je het roosterper jaar en alle vakken.

    Whatsapp Groep
    Stuur me even je nummer door als je er bij wilt!

    Upcoming Events
    -

    Datum
    Maandag 1 september.

    Meer informatie staat in het praattopic.


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is een maximaal aan drie personage's, waarvan minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houdt de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Sluit niemand buiten en probeer zoveel mogelijk andere posts te lezen!
    - Probeer bij de tijd te blijven die ik aangeef.
    - De leerlingen op Hogwarts zijn met elkaar verbonden via het internet op een special "Hogwarts net", maar ze kunnen geen gebruik maken van het wereld wijde internet, dit betekent dat er nog steeds gecommuniceerd wordt via uilen en brieven.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.
    - And above all; have fun!


    S T A R T E R S
    Begin
    Het is vijf voor elf, om elf uur stipt zal de Hogwarts Express het perron verlaten. Zeg je familie gedag en zorg dat je je vrienden vind om een nieuw jaar te beginnen aan Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.
    Leaving for Hogwarts
    Het is elf uur, de trein verlaat het station, de ouders zwaaien en alle leerlingen vertrekken voor een nieuw jaar naar Hogwarts. Prefects, zorg dat je naar de prefect coupé gaat zodat de head boy en girl de vergadering kunnen starten!


    Welcome home
    De trein komt aan op het perron bij Hogsmeade, iedereen mag uitstappen en de koetsen nemen naar het kasteel waar een groot feest staat te wachten!

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 10:53 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    [Jade is ook in de wc. Ze was net tussen Camp en Emma gekomen. ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gayle schreef:
    [Jade is ook in de wc. Ze was net tussen Camp en Emma gekomen. ]


    [Argh, sorry. Ik heb het net aangepast. Jade staar erbij ^^]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Nathaniel 'Campbell' Saunders

    Gryffindor • 6th year • Prefect • Chaser • Not sure

    ''Lying is done with words and also with silence.’'



    ‘Ehm, hoi.’ Verbaasd liet ik Emma los waar ik mezelf naar Jade keerde. Oh merlin. Ik had eigenlijk nog helemaal niet aan het feit gedacht dat ik Jade misschien achter mij en Emma kon komen. Aan de blik die ze me toe wierp was dan ook te merken dat ze alles al wist. Shit. Jade ging me echt hier niet makkelijk mee weg laten komen. Ook al wist ik dat ik enorm fout bezig was, voelde het ook weer goed. Ik kon Emma blij maken met mijn aanwezigheid en Emma hielp mij door voor mij te dekken. Dat is toch een relatie waar iedereen van droomde. Nietwaar?
    Alsof het nog niet erg genoeg was- zag ik hoe de deur achter Jade weer open ging. Algauw kwam Julia tevoorschijn en ik kon mijzelf wel een inwendige facepalm geven. Als Rose nou ook tevoorschijn zou komen zouden werkelijk al mijn vrouwelijke beste vriendinnen gearriveerd zijn om mij een preek te geven. ‘Campbell. Ik zocht jou overal! Nee, letterlijk overal. Waar was jij de hele tijd. Sorry, waren jullie in een gesprek?’ met dat greep ze naar mijn pols. Misschien was het niet zo bedoeld, maar haar greep was nog behoorlijk sterk voor een meisje. Een teken wat me meteen liet blijken dat zowel Jade en Julia beiden bewust waren van mijn ongure praktijken. Hoewel, onguur? Het was niet alsof ik iets intiems met Emma wilde doen. Het moest enkel schijn zijn. Meer niet.
    ‘Sorry, ik moet hem even van jou lenen.’ Met dat sleurde ze me richting de deur, waarbij ik nog snel een smekende blik naar Jade wierp. Julia daar in tegen wenkte naar Jade, die ongetwijfeld ook elk moment buiten de wc’s bevond. Jade en Julia en ik waren enorm hecht met elkaar. Zowel Jade met Julia als hun beide met mij. Waarschijnlijk koesterde we met zijn drieën geen enkel geheim voor elkaar. Behalve dat ik misschien- of misschien overduidelijk op jongens viel. Ook al had ik het tegen Jade verteld, betekende het nog niet dat ik er klaar voor was dat Julia het zou weten. Julia was anders dan Jade en hoewel ik Julia met mijn ziel kon vertrouwen, wist ik dat ze een slechte leugenares was.
    Zodra de deur nauwelijks achter ons sloot, kreeg ik meteen een veelbetekende blik van Julia. Ze moest echter wel beter weten na al die jaren dat ik mijzelf niet zo gauw te koop gaf. Kwa dingen geheim houden was ik dan waarschijnlijk de meester in onze trio. Misschien omdat ik- ook al zou ik het niet toegeven, het onzekerste was van ons drie. Iets wat weinig mensen door hadden van mij, door de lichte arrogantie die ik gekopieerd heb van James. Het enige verschil tussen mij en James was alleen dat hij knap, geweldig en way out of my league was.
    ‘Heei, Julia.’ Speels gaf ik haar een duwtje. ‘Je weet toch dat ik klassenoudste ben. Ik moet alle leerlingen op Hogwarts even veel aandacht geven als ieder ander. Jij komt zo heus wel aan de beurt.’ Plagend stak ik mijn tong naar haar uit, waarbij ik mijn arm in die van haar haakte.
    ‘Ik had mijn avond zo in gedachten. James en Fred zijn vast nog heel lang weg. Wat dacht je van een chickflick met ijs met mij en Jade. Gewoon om ons jaar weer met het nodige traditionele drama te starten.’




    Alison Elijah Woods
    Slytherin - 6th year - Prefect - Enjoying Weasley
    ‘' We click. There aren't many people that just 'click' with, and when you find those people, you don't just let them go.'’


    ‘Mijn voet is prima hoor.’ Weerklonk het uit Freds mond. Meteen probeerde hij dat te bewijzen door zich naast mij neer te plaatsen. Iets wat nogal moeite kostte. Zachtjes snoof ik, waarbij Fred enkel zijn arm rond mij heen legde. Iets wat Lorcan ongetwijfeld niet ontgaan was, gezien ik zijn ogen nog steeds op mijn huid voelde branden. Ondanks dat hij me zojuist verbluft had met zijn charme door mijn hand te kussen, voelde het nu echter aan alsof hij me met zijn ogen aan het uitkleden was. Iets wat enorm gênant was.
    ‘Dus, ehm, leuke vakantie gehad?’ vervolgde Fred zich, alsof het doodnormaal was om zijn gewicht op een meisje te drukken die hem nog geen eens weg kon duwen.
    ‘Oh mijn vakantie was wel leuk, veel magische dieren uiteraard. Hoe was jullie vakantie?’
    Zonder nog aandacht te besteden aan Lorcan, greep ik naar mijn mobiel. Haast automatisch begon ik tegen Fred te appen. Het was vreemd. Het voelde aan alsof ik hem jaren kende en het ergste was nog dat het soepeler aanvoelde om met hem te praten als met Hayden.
    Ik betrapte mezelf er zelfs om dat ik lachte. Lachte om Weasley. Oh merlin, wat was ik blij dat Hayden er niet bij was op dit moment. Toen ik eindelijk mijn mobiel weer weg stopte zag ik dat Lorcan was verdwenen.
    ‘Ik- ik uhm denk dat we je vriend hebben afgestoten met ons asociaal gedrag.’ Zo serieus mogelijk probeerde ik omhoog te kijken. Iets wat finaal faalde toen ik zijn bruine gezichtje zag waar mooi gekrulde zwarte haren op lagen. Een beeld waar menig meisje ongetwijfeld voor zou vallen. Ik niet. Als bewijs zetten ik mijn vingers in zijn zij waar ze onbeschaamd zijn zij begonnen te kietelen.
    ‘Dus Weasley, gaan we nog wat aan je voet doen of blijf je jezelf gedragen als een eersteklas macho.’


    [ bericht aangepast op 14 sep 2015 - 23:22 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Alexander Canopus Black
    Alex • Slytherin • Keeper • Captain • Enjoying his curry
    "Do not mistake my silence for weakness, no one plans murder out loud."



    x x x

          'Ik ook van jou, Alex,' antwoord Curren en ik voel mijn hart een slag overslaan. De - in het begin nogal rommelige - zoen laat me warm van binnen voelen. Ik sluit mijn ogen en voel dat Curren de kus even stopt, 'hoe grumpy je ook bent.' Ik grijns zwakjes en sla mijn armen om zijn nek heen terwijl ik zachtjes kreun onder het genot van zijn vingers die mijn hele lichaam verkennen. Ik druk mijn onderlichaam wat dichter tegen hem aan terwijl onze tongen een ingewikkeld liefdesspel spelen. Ik laat mijn handen door zijn haren heen glijden en kruip soepel bovenop hem om met één beweging zijn shirt uit te trekken. Mijn mondhoeken krullen omhoog als ik - nadat ik de kus onderbroken heb - kusjes achter begin te laten op zijn ontblote borstkas. Ik kijk hem aan in zijn prachtige ogen met een onschuldige glimlach en laat mijn handen wat zakken naar de opening van zijn broek. Ik heb hem ook gemist op deze manier. De keren dat we hebben kunnen afspreken in de vakantie moesten we doen alsof we gewoon vrienden waren. Mijn vader heeft geen idee van onze relatie en hetzelfde geld voor de ouders van Curren. Soms is het best lastig, maar we weten beide dat het gewoon niet gaat om het ze te vertellen, nu nog niet in ieder geval.
          Ik plaats een zuigzoen in zijn nek en grijns zwakjes tegen zijn huid aan. Ik ben op het moment erg blij dat we er voor gekozen hebben om het avondeten eerder te verlaten.

    [Gaan we uitschrijven, of skippen haha?]

    x x x


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Jade Fay Rosewood
    Quote


    Voordat Emma of Cam konden reageren kwam Julia de wc's binnen. Verbaasd keek ik haar aan, niet wetend dat ze al was aangekomen. ‘Campbell. Ik zocht jou overal! Nee, letterlijk overal. Waar was jij de hele tijd. Sorry, waren jullie in een gesprek?’ Ik keek even van Julia, naar Camp, naar Emma en weer terug naar Julia die ondertussen als Camps pols had vast gepakt. ‘Sorry, ik moet hem even van jou lenen.’ Ze sleurde mijn beste vriend de ruimte uit en wenkte daarna mij. Ik kon net een lach onderdrukken. Julia had zonder dat ze het wist misschien wel Cam en mij gered. Eenmaal buiten begon Camp al met een grapje tegen Julia. Ik schudde mijn hoofd. Ik wist niet precies hoe ik nu tegen over Camp moest gedragen. Hoogstwaarschijnlijk wist Julia helemaal niks van Cams geheim want van ons drieën was ze het slechtst in geheimen bewaren.
    ‘Ik had mijn avond zo in gedachten. James en Fred zijn vast nog heel lang weg. Wat dacht je van een chickflick met ijs met mij en Jade. Gewoon om ons jaar weer met het nodige traditionele drama te starten.’
    'Ik denk dat er al genoeg drama is geweest om dit schooljaar mee op te starten.' Het was er uit voordat ik er erg in had en ik keek Campbell aan. Ik sloeg mijn over elkaar en toen bedacht ik mij dat dit niet leuk was tegen over Julia. Ooit zou ik Campbell wel alleen spreken en dan zou ik mijn mening over deze actie duidelijk bekend maken. Ik hield ervan om mijn mening te geven over dingen.
    Ik draaide mij om naar Julia.
    'Ik wist helemaal niet dat jij al terug was,' zei ik. 'Had dat gezegd gek!' Ik glimlachte en sloeg mijn armen om Juul heen.


    "Ignite, my love. Ignite."



    Julia Catheryn Johanson
    Gryffindor 6th year 16 years old


    ‘Heei, Julia,’ begon Campbell al gauw. Nog steeds keek ik hem met mijn standaard Julia-blik aan. Die ene blik die ik altijd op mijn broertje gebruikte wanneer hij weer eens iets doms tegen mij zei. Of wanneer ik iets van mijn moeder moest doen wat in principe onmogelijk was of als ik er gewoon geen zin in had.
    Hij gaf me ook maar een speelse duwtje tegen mij aan waardoor ik toch nog een glimlach niet kon onderdrukken.
    ‘Je weet toch dat ik klassenoudste ben. Ik moet alle leerlingen op Hogwarts even veel aandacht geven als ieder ander. Jij komt zo heus wel aan de beurt.’
    Ik rolde wat met mijn ogen en wilde wat terug zeggen, maar niets kwam uit mijn mond. Hij haakte maar zijn arm in die van mij.
    ‘Ik had mijn avond zo in gedachten. James en Fred zijn vast nog heel lang weg. Wat dacht je van een chickflick met ijs met mij en Jade. Gewoon om ons jaar weer met het nodige traditionele drama te starten.’
    'Ik denk dat er al genoeg drama is geweest om dit schooljaar mee op te starten.'
    Ik keek weer om en zag Jude vlak naast ons staan. Drama? In Merlijns naam, het schooljaar is nog niet eens officieel begonnen en er zijn weer dingen gebeurd waarvan ik er niets van af weet. Wat is er gebeurd? Dat betekend ook dat ik deze twee, vooral Campbell, nooit alleen mag gaan laten of anders gebeuren er weer.. dingen.
    'Ik wist helemaal niet dat jij al terug was, had dat gezegd gek!' met een glimlach sloeg zei ook haar armen om mij heen, waardoor ik haast onderuit zakte aangezien mijn andere arm nog in die van Cam haakte. En hoewel ik de positie niet nog ongemakkelijker zou willen maken, haalde ik toch maar ook mijn andere arm tevoorschijn en gooide die om Jade heen.
    ‘Jij noemt mij een gek? Ik zocht jullie al sinds ik op het platform kwam,’ grapte ik met een lach voordat ik haar weer losliet en Campbell weer een blik wierp.
    ‘Letterlijk overal. Ik moest alleen in het trein zitten aangezien jullie zo te zien druk bezig waren met al die “drama”’ zei ik dan met een kleine grijns.
    ‘Nee, even serieus, gaan jullie mij nog vertellen wat er in Merlijns naam gebeurd is? Oke, ik weet het, ik kan geen geheimen bewaren maar jullie weten dat ik ontzettend nieuwsgierig ben?’


    "friends are the family we choose for ourselves"

    [ bericht aangepast op 15 sep 2015 - 15:47 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Nathaniel 'Campbell' Saunders

    Gryffindor • 6th year • Prefect • Chaser • Not sure

    ''The greatest pain that comes from love is loving someone you can never have..’'



    Grijnzend keek ik naar Julia. Als ik een gave in het leven had gekregen, was het wel de gave om mensen die boos op mij waren, me weer te laten vergeven in een oogwenk. Misschien had James gelijk en kwam het inderdaad door mijn puppyogen. Misschien overdreef James wel gezien ik vond dat ik alles behalve puppyogen had. Ik was gewoon neutraal. Een muurbloem. Er was niks speciaals aan mij.
    ‘Ik denk dat er al genoeg drama is geweest om dit schooljaar mee op te starten.’ Verbaasd keek ik omhoog. Recht in Jades ogen waar een boze glinstering in scheen. Iets dat versterkt werd door haar armen die ze over elkaar sloeg. Ik wist dat ik vroeg of laat met een verklaring moest aan komen, maar ik wist voor me zelf geen eens een verklaring. Het ging allemaal zo snel en om eerlijk te zijn, was dit alles ontstaan door een pure paniek actie. Ik deed dan vaker rare dingen en dat was een van de redenen dat ik nooit alleen kon zijn. Ik was op veel punten meer een volger dan een leider.
    Natuurlijk wilde ik Emma’s hart niet breken en natuurlijk wist ik hoe pijn dat deed. Misschien wilde ik niet eens Emma’s hart breken. Diep van binnen, hoopte ik enkel dat Emma mijn hart stal. Terug van James die hem al zes jaar in een van de diepste roestige krochten van Zweinstein had gegooid.
    Daarnaast was alles gewoon makkelijker als ik op Emma zou zijn. Dan was ik normaal. Net zoals ieder ander jongen hier op Zweinstein. Dat was het enige wat ik wilde.
    ‘Ik wist helemaal niet dat jij al terug was. Had dat gezegd gek.’ Vanuit mijn ooghoek zag ik hoe Jade, Julia om haar nek vloog en Julia haar arm uit die van mij trok. Normaal had ik mijzelf er waarschijnlijk tussen gepropt en hard ‘Group Hug’ geroepen, maar dit leek alles behalve het moment om dat te doen.
    ‘Jij noemt mij een gek? Ik zocht jullie al sinds ik op het platform kwam. Letterlijk overal. Ik moest alleen in de trein zitten aangezien jullie zo te zien druk bezig waren met al die ‘’drama’’ Nee, even serieus, gaan jullie mij nog vertellen wat er in Merlijns naam gebeurd is? Oke, ik weet het, ik kan geen geheim bewaren maar weten jullie dat ik ontzettend nieuwsgierig ben?
    Met moeite wist ik een kleine glimlach op mijn gezicht te brengen waarbij mijn gedachten direct terug gleden naar vandaag. Julia was een week voordat we weer naar school gingen terug naar haar oom gegaan. Ze had de hele zomer bij mij gelogeerd en daar was ik haar dankbaar voor. Ik had haar waarschijnlijk al de eerste dag van de vakantie een uil gestuurd, puur doordat ik gek werd aan alle hersenspinsels die door mijn hoofd gleden over James. Het was immens moeilijk geweest om hem te negeren een hele zomer lang. Vooral als zijn uil, Mecurius steeds op mijn raam tikt. Ergens was ik lichtelijk verbaast geweest dat hij nooit een brulbrief gestuurd had. Waarschijnlijk hadden anders mijn opa en oma een hartaanval gekregen.
    Iedere avond wanneer Julia lag te slapen kon ik het niet laten om even de brieven te bekijken die zich langzaam opstapelde, terwijl er allerlei smoesjes door mijn hoofd gegleden waren waarom ik de brieven wel moest openen. De een nog slapper dan de ander, natuurlijk. Uiteindelijk slaakte iedere keer Julia een kreun in haar slaap, of draaide ze haarzelf lomp om, waardoor ik de brieven snel weer verstopte om plaats te nemen voor een nieuwe rusteloze slaap in mijn bed. Het ergste is dat het afstand nemen van James totaal niet mijn gevoelens voor hem gestopt hebben. Eerder versterkt.
    ‘Niks bijzonders. Alleen Evie die Rose helemaal afkraakte in de groepsapp. Ik snap echt niet dat James dan met zo’n feeks blijft houden. Als iemand waar ik van hou ooit jullie ook maar aanraakt, of beledigt. Serieus, die breek ik. Ook al hebben ze nog zo’n mooi gezicht.’ Met een klein glimlachje pakte ik van allebei de meisjes een hand vast waarbij ik ze smekend aankeek.
    ‘Dus gaan we nog ijs eten, of heb ik voor niks het avondmaal geskipt. Ik heb van J- ik bedoel- iemand raadde me aan om ‘The notebook’ te kijken, echt een schande dat ik die nog niet gezien heb.’ Ratelde ik snel door met een kleine blos die ik voelde schroeien op mijn wangen.

    [ bericht aangepast op 15 sep 2015 - 23:03 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Scorpius Hyperion Malfoy
    “It's not at all hard to understand a person; it's only hard to listen without bias.”
    Slytherin - Chaser - Prefect - Malfoy




    Aangezien ik normaal al niet zoveel eet en Curren en Alex al snel de grote zaal verlaten hadden om weet ik veel wat samen te doen besloot ik zelf ook weg te gaan. Het enigste waar ik op het moment zin in had was Zwerkbal. Onderweg naar het Zwerkbal veld voel ik mijn telefoon weer in mijn zak trillen, en zie ik een berichtje van Roos op het scherm verschijnen, het voelde alsof ik op deze eerste schooldag meer met haar gesproken had dan ik voorgaande jaren in één jaar had gedaan. En dat vond ik helemaal niet erg. In het berichtje vroeg ze me of ik Teddy wilde helpen met trainen, aangezien ze bang was dat hij zichzelf pijn zou doen of iets dergelijks, zelf vond ik het goed dat hij het in ieder geval probeerde. Ik stuurde een berichtje terug waarin in hem zou helpen en nog een aantal berichtjes volgden voordat ik me omgekleed had, in mijn Zwerkbal gewaad en met mijn bezem in mijn hand; de nieuwste vuurflits die ik een aantal weken geleden van mijn vader heb gekregen. Eventjes stond ik bij de zijlijn toe te kijken hoe de jongen in de lucht stuntelde op zijn bezem, dit ging interessant worden dacht ik terwijl ik op mijn bezem stapte en naar hem toe vloog. 'Hulp nodig?' vroeg ik toen hij dichtbij genoeg was om me te kunnen horen.


    Don't be like the rest of them, darling


    Rose Jane Weasley || Gryffindor || Prefect & Keeper

    Ik merkte dat terwijl ik mijn volledige theorie over stadia van verliefdheid aan James uitlegde, hij mij niet aankeek en mijn misschien ietwat priemende blik vermeed. Ik vroeg mij af of hij spijt had van zijn vraag, maar hij wist ook wel dat ik niet de persoon was die hem in zo’n situatie zou pesten, vooral niet als het serieus was. Natuurlijk, ik was er dol op om mijn neefjes te plagen. Ze deden dat immers ook dikwijls bij mij en ik was niet de persoon die dan maar gewoon over zich heen liet lopen. Echter was ik niet gemeen of harteloos en zag ik ook wel dat James serieus was over dit probleem. Niet dat ik die gedachtes hardop zou uitspreken. Dan kreeg ik gegarandeerd een Sirius/serious grap en die waren ondertussen zo achterhaald dat ik ze liever vermeed.
    James lachte zachtjes na mijn opmerking over mijn dinosaurus achtige liefdesleven: pittig uitgestorven en niet in staat ooit weer spontaan tot leven gewekt te worden waarschijnlijk. Hij nam nu ook zelf een hap van zijn eten en ik kon het niet laten te grijnzen. Jup, ik was echt dol op mijn familie. De zojuist genoemde familie kon mijn dringende vraag echter niet beantwoorden, omdat Scotty op dat moment bij ons aansloot. Ik gaf James een “ik ben nog niet klaar met jou, dus denk maar niet dat je nu van mij af bent blik” en glimlachte vrolijk naar de gloednieuwe Head boy. Ik hoopte echt van harte dat hij iets kon doen aan mijn geëxplodeerde haren. Ik was nooit echt een schoonheidskoningin geweest en gedroeg mij hier ook totaal niet naar. Make-up was mij vaak teveel moeite en als ik niet in mijn uniform rondliep, hulde ik mij in oversized fangirl kleding, zoals het shirt wat ik vanochtend gedragen had en wat nu vrij doorweekt in mijn koffer zat gepropt. Arm shirt. Mijn haar was echter het enige waar ik nog wel veel tijd aan besteedde, gewoonweg omdat ik anders net zo goed een zak over mijn hoofd kon dragen. Dat zag er nog normaler uit dan mijn woeste veel te rode bos ongeregeld.
    ‘Ah, mijn held is gearriveerd,’ zei ik vrolijk, maar merkte dat mijn vrolijkheid niet volledig oversloeg op Scott en hoewel ik mij afvroeg wat er precies aan de hand was, net als dat ik mij afvroeg waar James nu precies mee zat en om wie het ging, was het nu niet het moment om dit uitgebreid te bespreken leek mij zo en als ze er echt mee zaten, dan zou ik dat wel horen.
    ‘Ik heb een elastiekje’, sprak ik en haalde mijn haar uit de rommelige knot waarmee ik het in bedwang had proberen te houden om vervolgens het elastiekje omhoog te houden. ‘Maar ik sluit mij aan bij James, je bent altijd welkom. James’ eten stelen is echter mijn taak.’ Ik nam grinnikend nog een hap van het eten op zijn bord en wachtte Scotty’s antwoord op James’ vraag nieuwsgierig af. Vakantieverhalen van mensen waren altijd zo leuk en hielden de vakantie stemming er nog een beetje in. Niet dat ik niet dolblij was weer terug te zijn op Hogwarts. Ik was gek op het leven hier, de briljante vakken, Quidditch, een mega grote bibliotheek om de hoek, Piper standaard op loopafstand net als de rest van mijn familie en vrienden. Echter had vakantie toch ook altijd relaxt, doordat je geen deadlines had staan voor grote opdrachten en dat gevoel hield ik graag vast.
    Ik glimlachte dankbaar, toen Scott mij complimenten gaf over de zachtheid van mijn haar via whapp. Blijkbaar was het dan toch nog niet zo’n ramp als ik had gedacht en daar was ik wel blij om. Mijn moeder had mij gelukkig al een hele tijd geleden de beste haarverzorgingsproducten aangesmeerd, gezien we dezelfde vervelende pluizende krullen hadden, hoewel die van haar nu wel licht getemd waren.
    ‘Ik zal morgen naar het ontbijt wel een flesje van mijn haarverzorgingsproducten voor je meenemen, Scotty.’ Ik veegde een wat kortere pluk uit mijn gezicht en staarde voor mij uit. Malfoy had mij vandaag ook al waarschijnlijk indirect een compliment gegeven… sort off… half… Ik wist niet goed wat er in die jongen omging. Ik had hem altijd gezien als een simpele rivaal. Iemand die je van je vader moet verslaan, omdat onze families altijd een soort concurrenten van elkaar zijn geweest. Dat was altijd simpel en duidelijk geweest. Echter had ik nu Teddy’s raad opgevolgd en probeerde ik Malfoy van een andere kant te bekijken, maar dit maakte mij slechts in de war. Normaal kon ik met logica altijd een heel eind komen en waren mensen meestal vrij makkelijk in te delen in mijn hoofd. Misschien dat het ietwat zwart wit was, maar ik leefde nou eenmaal van logica en categoriseren. Dat was wat ik deed. Malfoy paste in mijn ogen alleen nergens. Ik zuchtte diep en probeerde mijn gedachten van de blonde jongen af te zetten. Ik hoopte slechts dat hij Teddy daadwerkelijk in de gaten zou houden. Hij leek mij niet echt te geloven, maar Teddy was echt een ontzettende vliegramp en ik was bang dat hij in zijn gedrevenheid om te kunnen vliegen misschien te ver zou gaan en zou vallen of crashen of wat je dan ook kon bedenken. Iets in mij wilde per se naar de Quidditch pitch. Gewoon om te zien of Malfoy hem daadwerkelijk zou helpen en of hem niks overkwam, maar de eerstejaars moesten naar de common room geleid worden, de speech van het schoolhoofd moest nog komen en dat wilde ik allemaal niet missen of laten liggen voor anderen. Bovendien zat ik nu midden in een gesprek met Scotty en James, wie ik ten eerste niet wilde laten zitten, omdat ze aardig en gezellig waren en daarnaast zou ik James dan moeten uitleggen wat ik ging doen en hij was net zo fel tegen Malfoys als mijn vader. Het werd dus afwachten en hopen dat ik straks vanachter de ramen waarlangs we straks zouden lopen iets mee kon krijgen van wat er zich buiten afspeelde.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2015 - 11:19 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Belmont schreef:
    Emma Adaline Smith


    [face=times]Hij kwam achter me aan. Hij was hier. Ik probeerde mijn uitleg uit te brengen, maar verder dan wat gestamel kwam ik niet. En toen... stond Jade opeens bij ons in de ruimte. Great. Fucking great. Was ik net gestopt, kon ik zo weer in tranen uitbarsten. Campbell's aanwezigheid had me enigszins gekalmeerd, maar natúúrlijk moet de rest erbij komen. Hoewel ik iedereen hartstikke lief vond, wilde ik Campbell gewoon eerlijk kunnen vertellen wat er gebeurd was deze zomer, dat hoefde ik niet zo rond te bazuinen. En zo kon ik het dus ook niet aan Cam vertellen. Gelukkig. Just what I needed. En toen, zonder mij ook maar enige kans te geven iets te zeggen, stonden ze met zijn drieën buiten de wc. Grapjes te maken, en te lachen. De tranen stroomden weer door en voor ik het wist stormde ik de wc uit, langs Cam, Julia en Jade en richting mijn bed. Ik moest mijn best doen mezelf stil te huilen, en pas toen ik met mijn gezicht in mijn kussen lag kon ik me echt laten gaan. I. Hate. This.

    //kutpost, maar ik heb niet zo veel inspiratie, sorry


    Spinning around, I'm weightless.

    [face=times]

    Dylan James Smith


    Er gebeurde van alles. Emma, mijn zusje, stormt de eetzaal uit en als ik vraag wat er aan de hand is krijg ik een of ander vaag antwoord, en het enige wat ik eruit begrijp is, "Cam" Hij heeft haar pijn gedaan. Hoe erg het is en wat er aan de hand is ? Geen idee. Maar er is iets met mijn zusje, en als er iets is wat ik naar vind, is het wel als er iets met mijn zusje is. Terwijl ik erachter probeer te komen of alles okay is, praat ik ook wat met Hayden. Hayden is een van mijn beste vriendinnen, en ze is echt ontzettend lief. Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten. Na een tijdje voel ik een gewicht op schoot. "Dylaaan!" Hoor ik een bekende stem zeggen, en ik glimlach spontaan bij het geluid. Ik sla mijn armen om het meisje heen, en druk een kus op Hayden's wang. "Je hebt geen idee hoe blij," glimlach ik als antwoord op haar vraag of ik blij ben om haar te zien. "Hoe was je zomer?"


    Spinning around, I'm weightless.


    Desmond Scott Finnigan-Thomas
    Gryffindor || Headboy || Everyone's s nice, but I still miss my little Molly
    Rose' reactie op mijn aankomst was geweldig. Ik werd nooit een held genoemd. Ik was er nog niet helemaal bij, mijn gedachten lagen nog bij Molly en ik voelde me echt niet zo goed, maar toch toverde het een glimlachje op mijn gezicht. Hoe kon ik ook anders met een vriendin als Rose. Ze wist me toch altijd weer op te vrolijken. Ik vroeg om een elastiekje, terwijl ik mezelf tussen haar en James in propte. Hij vond het namelijk prima, en toen Rose zich erbij aansloot, terwijl ze mij haar elastiekje gaf, deed me glimlachen. Een zachte grinnik rolde over mijn lippen bij haar woorden over het eten. Ik nam een blaadje sla van een van de schalen en stak het in mijn mond. "No problemo." mompelde ik met volle mond, voor ik met mijn vingers door haar heerlijk zachte haren kamde. Er zaten wel klitten in, en het was erg wild en pluizig, maar het was wel zacht en enigsinds kambaar. Ik complimenteerde haar er dan ook op, via WhatsApp, want verbaal vond ik het vrij ongemakkelijk. Ze leek het wel te waarderen, wat me toch wel goed deed. Dat ik het met Molly had verpest bleef hangen, maar dat ik nog iets goed kon doen, deed me tenminste iets beter voelen. Ik grinnikte bij haar reactie erop en drukte een kus op haar wang. "Je bent een schat, Rose, maar dat hoeft echt niet. Ik red het wel en anders gaat de schaar erin." grapte ik, voor ik toch echt begon aan het vlechten van haar haren. De vlecht was misschien niet enorm netjes, maar het zag er leuk uit en intussen had ik tijd om James te vertellen over mijn vakantie. "Het was heel gezellig, met mijn familie, en jullie familie bij het feest natuurlijk. Dat was ook echt heel leuk. Het grootste deel was toch gewoon kloten met de jongens in Ierland, naar het bos om te kamperen, uit in Dublin, the usual. Het was geweldig, maar ik ben ook weer erg blij om weer op school te zijn met vrienden en mensen net als ik. Ik mis mijn puppy wel heel erg, maar ik zal hem weer zien als we naar Hogsmeade gaan. Mijn vader heeft namelijk beloofd om hem hierheen te sturen als we erheen gaan. Of ik ga hem via de Floo ophalen." Onder het kwebbelen was ik al aardig ver met de vlecht in haar mooie lange haren. Ik ging nog iets verder en maakte het toen vast. "Done and dusted, m'Lady." zei ik vrolijk. Het meisje had me toch weer weten op te vrolijken, ondanks dat ik nogsteeds een goed gesprek met Molly zou moeten hebben. Ik moest me verontschuldigen, want ze had gelijk dat ik dit niet had mogen doen en ik wilde haar echt niet kwijt. James leek, in elk geval via WhatsApp, een meisje te hebben, de Australische met de hagedis, maar ik had haar nog nergens gezien, en gezien ze prblemen leek te hebben met morgen en avond, leek het wel of ze nog in haar vaderland was. "Heb jij nu ook iemand aan de haak geslagen, James?" vroeg ik geïnteresseerd. Rose had geen vriendje, en ik wist dat ze het er niet graag over had, dus ik trok het meisje gewoon op schoot, terwijl ik wachtte op James' antwoord, en zelf op een kippenboutje knaagde. Het rundvlees was hier nooit zo lekker als thuis, dus dat liet ik altijd maar liggen, maar de kip was wel lekker en ik had best veel trek nu ik hier zo zat. Dat Rose op mijn schoot zat betekende eigenlijk niets, niets meer dan vriendschap dan, maar ik miste het fysieke contact van een persoon en Rose zat het dichtst bij, dus zij was het slachtoffer van mijn aanhankelijkheid.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2015 - 22:13 ]


    Bowties were never Cooler

    VERSIE 1


    Julia Catheryn Johanson
    Gryffindor 6th year 16 years old




    ‘Niks bijzonders. Alleen Evie die Rose helemaal afkraakte in de groepsapp. Ik snap echt niet dat James dan met zo’n feeks blijft houden. Als iemand waar ik van hou ooit jullie ook maar aanraakt, of beledigt. Serieus, die breek ik. Ook al hebben ze nog zo’n mooi gezicht.’ Ik trok mijn wenkbrauwen op en keek Campbell vragend aan. Ik wist dat dit niet alles was; maar alsnog besloot ik toch maar mijn mond hierover te houden. Ik denk dat Campbell simpelweg nog niet klaar is om te vertellen wat er aan de hand is. Ik geef hem wel wat tijd en straks vraag ik het hem weer, deze keer wat subtieler.
    Ja.. ik ben Julia; en ik MOET erachter komen wat er aan de hand is. Ik ben eenmaal zeer nieuwsgierig.
    Campbell greep naar mijn en Jades hand waarna hij ons beiden smekend aankeek.
    ‘Dus gaan we nog ijs eten, of heb ik voor niks het avondmaal geskipt. Ik heb van J- ik bedoel- iemand raadde me aan om ‘The notebook’ te kijken, echt een schande dat ik die nog niet gezien heb.’ En toen bloosde hij. Wederom trok ik mijn wenkbrauwen op en wierp Campbell een kleine grijns.
    ‘Aha- wie zou die “J” nou zijn waardoor jij begint te blozen alsof je op het punt stond om een verhaal over jouw crush aan ons te vertellen, hmph?’ vroeg ik dan en trok mijn hand uit zijn greep om vervolgens speels in zijn buik te porren.
    ‘Kom op, Campje, Ik weet heus wel dat “Emma” niet met de letter “J” begint.’
    Ik keek hem nog even aan voordat ik met een glimlach mijn arm om hem heen gooide.
    ‘Je bent afschuwelijk schattig als je bloost, Camp. Maarja. Notebook, zei je? Ik heb dat zo vaak gezien waardoor ik de tel kwijt ben. We kunnen ook ijs eten tijdens het kijken van “The Notebook”?’


    "friends are the family we choose for ourselves"


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Jade Fay Rosewood
    Quote



    ‘Aha- wie zou die “J” nou zijn waardoor jij begint te blozen alsof je op het punt stond om een verhaal over jouw crush aan ons te vertellen, hmph?’ Julia porde in Cams buik.
    ‘Kom op, Campje, Ik weet heus wel dat “Emma” niet met de letter “J” begint.’ Ik zag dat Camp rood werd en ik was niet de enige.
    ‘Je bent afschuwelijk schattig als je bloost, Camp. Maarja. Notebook, zei je? Ik heb dat zo vaak gezien waardoor ik de tel kwijt ben. We kunnen ook ijs eten tijdens het kijken van “The Notebook”? '
    'De J staat voor Jade.' De leugen was er uit voordat ik er erg in had. Ik haatte liegen maar ik kon Cam nu niet verraden. Net zoals ik verwachtte dat Cam mijm geheim niet verraadde. 'Maar the notebook heb ik al duizend keer gezien. Zo zielig, echt een tranentrekker. En ijs, ik hou van ijs. Ik heb ijs nodig.' Ik grijnsde. 'Kom laten wij maar mijn grote liefde gaan halen!'
    En ik begon al richting de keuken te lopen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Nathaniel 'Campbell' Saunders

    Gryffindor • 6th year • Prefect • Chaser • Rocks will turn to dust.

    ''The greatest pain that comes from love is loving someone you can never have..’'


    Aan Julia’s gezicht kon ik zien dat ze nog lang niet tevreden was met mijn verklaring, hoewel ik persoonlijk al vond dat ik haar al té veel toevertrouwd had. Vooral toen ik bijna James gezegd had. Eigenlijk had ik wel zijn naam kunnen zeggen gezien hij mijn beste vriend was. Misschien was het juist Jades blik, die in mijn ogen priemde, er juist voor zorgde dat ik mijn woorden terug nam.
    ‘Aha- wie zou die ‘’J’’ nou zijn waardoor jij begint te blozen alsof je op het punt stond een verhaal over jouw crush aan ons te vertellen, hmph? Kom op, Campje, ik weet heus wel dat ‘’Emma’’ niet met de letter ‘’J’’ begint.’
    Met een grijns begon ze in mijn buik te poren, wat alleen maar mijn rode blos op mijn wangen deed versterken. Ik was zo makkelijk. Mensen wilde mij altijd laten blozen als een maniak.
    ‘Je bent afschuwelijk schattig als je bloost, Camp. Maarja. Notebook, zei je? Ik heb dat zo vaak gezien waardoor ik de tel kwijt ben. We kunnen ook ijs eten tijdens het kijken van ‘’The Notebook’’?’
    Afwezig knikte ik waarbij ik mijn blik weer even over Jade liet gaan. Het meisje wat sinds de wc al geen toenadering bij mij had gezocht en ik niet bij haar omdat ik te bang was voor haar reactie. Misschien was het wel overdreven, maar vijf minuten niet aan elkaar gezeten te hebben is voor mij, Jade of Julia is vreemd.
    ‘De J staat voor Jade.’ Vastberaden keek Jade naar mij terug, terwijl haar stem geen greintje emotie verried. Eigenlijk was alles geloofwaardiger geweest als ze gelaten had waar het was gelaten gezien alle personen die ik ken met een J beginnen mijn beste vrienden zijn. James, Julia en Jade. Ik had gewoon iets met de J.
    ‘Maar the notebook heb ik al duizend keer gezien. Zo zielig, echt een tranentrekker. En ijs, ik hou van ijs. Ik heb ijs nodig. Kom laten wij maar mijn grote liefde gaan halen.’
    Zachtjes gleed er een grinnik over mijn lippen heen, waarbij ik naar Jades rug keek, die al enthousiast naar de keukens aan het lopen was. Klaar om minstens tien bakken ijs te pakken.
    Net wanneer ik Julia achter Jade aan mee wilde sleuren, renden een meisje langs ons heen. Emma. De tranen diggelde van haar gezicht en ik wist eigenlijk niet wat ik moest doen. Wat kon je in vredesnaam ook doen in zulke situaties. Ik wist het niet. Een deel van mij wilde haar gaan troosten maar de andere deel was bang voor wat er eventueel kon gebeuren. Vooral toen mijn mobiel in mijn zak nog vaker leek te gaan als voorheen in mijn broekzak. Met een opgetrokken wenkbrauw, haalde ik twijfelend mijn mobiel tevoorschijn die ik ontgrendelde. Meteen kwam er een zee van gesprekken mij tegemoet. Mijn bloedrode wangen die ik zojuist verkregen had evenals het fijne warme gevoel, verdween in een oogopslag toen ik Dylans naam zag staan ertussen.
    Automatisch deed ik een stap naar achter en in plaats van tegen James op te botsen- een fenomeen wat altijd gebeurden als ik schrok waarbij ik een stap naar achter zetten- zorgde het alleen maar dat Julia’s arm van mij af viel. Nerveus begon ik weer aan mijn nagels te bijten waarbij ik wat terug stuurde naar Dylan, om de situatie te temmen. Iets wat totaal niet lukte. Het leek alleen maar te escaleren toen Emma ook naar mij appjes begon te sturen.
    Hard beet ik op mijn lip, die ik meteen voelde knappen door mijn tand die in mijn lip boorde. De ijzerige smaak van bloed vulde mijn mond wat mijn, nog steeds lege maag, misselijk liet worden.
    De enige persoon die mij kon helpen was ver weg van mij. Of althans, hij was niet hier in deze gang. Toch keek ik om mijzelf heen alsof hij uit het niets tevoorschijn zou komen. Door zijn appjes zou dat haast lijken, maar niets is minder waar.
    ‘Ik ben iets vergeten mee te nemen van de grote zaal. Als jullie even ijs gaan halen en naar de common room gaan, dan zie ik jullie daar.’
    Snel toverde ik een glimlach tevoorschijn, hoewel mijn lippen daar alles behalve zin in hadden. Abrupt draaide ik me om waarbij ik zonder hun reactie af te wachten de gang uit liep, om vanuit daar richting de grote zaal te rennen.

    • • •

    Schichtig keek ik naar achter of ik Dylan niet zag staan, maar de gang leek leeg op Fred en Alison na, die het nog druk met elkaar bezig leken te zijn. Niet dat dat me uitmaakte. Het was juist mijn minste zorg. Aarzelend staarde ik de grote zaal in. Het was raar. Ik stond hier normaal nooit alleen en ik ging zeker nooit alleen binnen. Ik kon natuurlijk James appen, maar ik betwijfelde of hij zou willen komen. Hij was James. Hij had minstens tienduizend andere dingen die wel hoger op het lijstje staan als ik. Even wierp ik mijn blik op onze stil staande gesprek, voordat ik mijn moed bij een schraapte om mijn mobiel in mijn zak te duwen. Met snelle, haast rennende passen liep ik richting de Gryffindor tafel, waarbij ik nerveus om mij heen bleef kijken. Bang voor een onverwachte aanval die uitgesloten werd zodra ik James lichaam herkende in de reeks ruggen aan de gryffindor tafel. Het was maar een geluk dat hij zo lang en gespierd was. Vooral het laatste.
    Snel propte ik mijzelf schichtig weer tussen Piper en James, waarbij ik mezelf in zo’n klein mogelijk propje drukte op het bankje, om vervolgens James met grote ogen aan te staren, waarbij mijn mond iets open gleed. Klaar om wat te zeggen. In plaats van dat er woorden uitgleden, bleef enkel de stilte. Vooral toen ik Rose op Scotts schoot zag zitten naast James, wat mijn ogen snel naar het tafelblad liet vluchten.
    Ik wist werkelijk niet wat het was. Rose had wel vaker opmerkingen als ik dom bezig was, maar nu was alles zo kort op elkaar dat ik eigenlijk niks meer durfde te zeggen. Ik wist nou ook niet precies of ze boos was of niet. Het enige waar ik een vermoede van had; is dat ze meer wist over mij dan ze toe wilde geven. Als dat zo was; zou het een hoop van haar gedrag jegens mij verklaren. Persoonlijk had ik ook liever niet als er een gek zoals ikzelf was Jade zou stalken, of zou lastig vallen als ik bij James deed. Alles was beter dan die optie. Dat James echter zo naïef was om mij terug te stalken was bijzaak.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 19:34 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya