• Heb jij een goede stelling bedacht voor 'De stelling van de week'?

    Post hem dan hier en wie weet zie jij jouw stelling binnenkort wel verschijnen!

    Nagekeken tot en met Lorem (Pagina 17)

    [ bericht aangepast door een moderator op 3 april 2020 - 11:35 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Stel: je gaat boodschappen doen en je laat je hond tijdens je verblijf achter bij er ingang. Een vader met een dochtertje komen aan en het dochtertje gaat duidelijk de hond irriteren, maar de vader doet niks. Als gevolg bijt de hond.
    Is dit de schuld van de vader?

    Mensen moeten vanaf 16 jaar elk jaar een test afleggen on te testen of ze in staat zijn om verstandig te stemmen. Als ze slagen mogen ze dat jaar stemmen, als ze zakken niet.

    AmeranthaGaia schreef:
    Mensen moeten vanaf 16 jaar elk jaar een test afleggen on te testen of ze in staat zijn om verstandig te stemmen. Als ze slagen mogen ze dat jaar stemmen, als ze zakken niet.

    Dit doet mij denken aan iemand die het voorstelde om 16-jarigen te laten kiezen tussen stemrecht of een scooter.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Naar aanleiding van dwdd :

    - De leeftijd om te mogen stemmen moet omlaag naar 16 jaar.

    - De leeftijd om te mogen stemmen moet omhoog naar 23 jaar.

    - Pizza hawaii kan echt niet.

    - Er moeten quota ingesteld worden voor minderheden bij sollicitaties/functies /bedrijven.

    Fennec schreef:
    (...)
    Dit doet mij denken aan iemand die het voorstelde om 16-jarigen te laten kiezen tussen stemrecht of een scooter.


    Ha lol

    [ bericht aangepast op 28 feb 2017 - 19:35 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Iedereen heeft tegenwoordig wel een speciale aandoening

    Ouderen zouden niet meer mogen stemmen omdat het niet over hun toekomst gaat

    Quizlet is geweldig


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Kinderen krijgen is niet voor iedereen het aller grootste levensgeluk.

    [ bericht aangepast op 17 april 2017 - 11:58 ]

    De pensioenleeftijd moet weer terug naar 65 jaar en daar ook blijven.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Meer electriciteit verspilling zou twee keer meer moeten kosten


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Commerciële feestdagen zouden afgeschaft moeten worden.

    (Paaseitjes liggen nu al in de schappen)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Angst is een slechte raadgever.

    [ bericht aangepast op 17 april 2017 - 11:59 ]

    Patholoog schreef:

    Ouderen zouden niet meer mogen stemmen omdat het niet over hun toekomst gaat



    Er zijn bepaalde groepen ouderen die in een isoloment zitten, weinig contact hebben met hun famillie en vooroordelen hebben tegen jongeren. Gevolg is een tegenstem die inderdaad niet meer gaat over hun eigen toekomst. Dus ik heb begrip voor deze stelling. Maar ouderen die zo geïsoleerd raken kunnen het niet helemaal zelf helpen. Het is ook de verantwoordelijkheid van hun familie en andere mensen om hun wat vaker op te zoeken. Dan zullen bij veel ouderen de vooroordelen al een stuk minder worden over jongeren. Oordelen over vreemden is zo makkelijk. Jongere generaties hoeven geen vreemden meer voor ouderen te blijven als ze die wat vaker opzoeken. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb zelf wel eens oudere mensen bezocht en zo lang ze hun vooroordelen hebben zijn ze niet altijd even leuk. Dan moet je geduld hebben en de wijste zijn. Toch zullen sommige ouderen hun beeld van jongeren wel bijstellen als ze je beter leren kennen. Die ervaring heb ik ook.

    Ik ben het niet mee eens met de stelling.

    Want ouderen worden overal op hun pentioen gekort en de verzorging in veel tehuizen en de thuiszorg is bar slecht wegens bezuinigingen en vele ontslagen. En dat terwijl veel mensen in dergelijke besturen van de zorg tonnen verdienen, zonder dat er ook maar een cent uitgaat naar daar waar het nodig is. Er is te veel op de AOW en de ouderenzorg bezuinigd. Ik vind alleen al om die reden dat ouderen terecht reden tot kritiek op de regering hebben. Daarbij is er ook een groep ouderen die veel meer inzicht en kennis heeft in bepaalde zaken en ontwikkelingen omdat ze in hun levenservaring dergelijke patronen en ontwikkelingen beter kunnen herkennen dan de generaties na hun. Ooit zullen de jongeren van nu zelf ook de generatie van de ouderen worden. Het is zonde als nu geen gebruik wordt gemaakt van de ervaringskennis van de ouderen van nu.

    Al met al vind ik dat zowel de jongeren en de ouderen niet voldoende tegemoed worden gekomen. Hun stem ook nog afnemen zou buitengewoon onwenselijk zijn. Ik ben meer een voorstander dat jongeren en ouderen meer worden voorgelicht over elkaars situaties ze vaker met elkaar in contact komen en dat daar meer wederzijds begrip voor komt.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2017 - 11:01 ]

    Mijn nieuwe stelling.

    Pessimisme bestaat niet, realiteitszin wel.

    Religieuze scholen zouden niet langer onder de noemer 'speciaal onderwijs' moeten vallen.

    (Christelijke scholen mogen bijvoorbeeld kinderen die niet christelijk zijn weigeren)


    26 - 02 - '16

    Alle Nationalieteiten kunnen samen in een school


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Overal zou een maximum aantal kinderen vastgesteld moeten worden, om overbevolking van de wereld tegen te gaan.

    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 19:53 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.