• Heb jij een goede stelling bedacht voor 'De stelling van de week'?

    Post hem dan hier en wie weet zie jij jouw stelling binnenkort wel verschijnen!

    Nagekeken tot en met Lorem (Pagina 17)

    [ bericht aangepast door een moderator op 3 april 2020 - 11:35 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    - In tijden van terreur mag men de privacy schenden om mogelijke aanslagen te voorkomen. (Of anders verwoord: Veiligheid is belangrijker dan privacy.)

    - Glutenvrij eten als je geen glutenallergie hebt is onzin.

    - Men zou zich niet mogen inmengen in de cultuur van een ander land.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2017 - 20:54 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    - Abortus is ethisch verantwoord
    - De nekplooitest (om baby's met down-syndroom op te sporen) zou een standaard-procedure moeten worden
    - Allochtonen moeten zich aanpassen aan ons, niet andersom
    - Euthanasie moet kunnen bij kinderen jonger dan 16

    (Ben het trouwens met ze niet allemaal eens/oneens)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    - Voedingshypes zijn overschat: regelmatig en gevarieerd eten is voldoende.


    oi, suzy

    - Oorlog moet verboden worden
    - Muzieklessen moeten verplicht worden
    - Op scholen wordt de verplichting van deelname aan gymlessen afgeschaft. Leerlingen mogen zelf beslissen of ze mee doen.
    - Gezaghebbenden (ouders, leraren, etc.) mogen kinderen corrigeren met fysieke handelingen
    - Scholen moeten pesters schorsen
    - Gezond eten moet goedkoper worden dan ongezond eten
    - Scholen moeten religie en onderwijs gescheiden houden
    - Sporten moet gratis worden
    - Scholen moeten leerlingen die geen geld hebben voor een smartphone ondat hun ouders niet werken, een smartphone geven
    - Smartphones op school moeten verboden worden in de aula en in de les

    (Niet mijn mening, ik plaats alleen de stellingen)


    And then we'll see it.

    Koffie schreef:
    - Oorlog moet verboden worden
    - Muzieklessen moeten verplicht worden
    - Op scholen wordt de verplichting van deelname aan gymlessen afgeschaft. Leerlingen mogen zelf beslissen of ze mee doen.
    - Gezaghebbenden (ouders, leraren, etc.) mogen kinderen corrigeren met fysieke handelingen
    - Scholen moeten pesters schorsen
    - Gezond eten moet goedkoper worden dan ongezond eten
    - Scholen moeten religie en onderwijs gescheiden houden
    - Sporten moet gratis worden
    - Scholen moeten leerlingen die geen geld hebben voor een smartphone ondat hun ouders niet werken, een smartphone geven
    - Smartphones op school moeten verboden worden in de aula en in de les

    (Niet mijn mening, ik plaats alleen de stellingen)

    Die laatste was al zo op sommige scholen. Ik zou bij een stelling niet les en pauze combineren


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    -Roken zou net als drugs illegaal moeten worden
    -Mensen die kinderen willen nemen moeten eerst een test doen of ze wel geschikt zijn om voor een kind te zorgen
    -Voetballers zouden niet meer mogen verdienen dan mensen die levens redden (chirurg, politie etc)
    -Diesel en benzine auto's moeten langzaam verboden worden
    -Dierenmishandeling zou net zo erg moeten worden gestraft als kinder-vrouwen en ouderen mishandeling
    -Alle internet providers moeten illegale websites (zoals piratebay en popcorn time) niet beschiktbaar meer maken
    -We moeten minder geld uitgeven aan begrijzing, aangezien de mensen niet nuttig meer zijn voor de economie
    -Stiervechten zou net als hondengevechten en haanvechten illegaal moeten worden
    -We moeten statie geld kunnen krijgen voor meer dingen dan alleen flessen (zoals battarijen)
    -Kinderen die dagelijks met kanker schelden moeten niet gestraft worden, maar een dag doorbrengen op de kankerpatiënten afdeling.

    Goed bezig allemaal! Er zitten veel super goede stellingen tussen, bedankt voor hulp *O*


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Tot hier heb ik alle stellingen meegenomen. Als er nog mensen met stellingen zijn, plaats gerust. ^^


    Take me to wonderland

    Een leiband voor kinderen zou verboden moeten worden.


    <3

    Er zou een verbod moeten komen op internetchallenges.


    16 - 09 - '17

    - Alle bedrijven moeten minstens een x aantal personen met een beperking in dienst hebben.
    - Alle medicatie moet gratis worden
    - Er zouden meer openbare toiletten moeten komen in Nederland

    Niet mijn mening, ik plaats alleen de stellingen


    And then we'll see it.

    Rubin schreef:
    Er zou een gevangenisstraf moeten komen voor mensen die vreemdgaan binnen een huwelijk.

    Deze vind ik van mezelf stiekem wel geniaal bedacht als stelling.


    Ik ben net hier niet mee eens. Vreemdgaan vind ik niet goed, maar een gevangenisstraf moet je zeker niet onderschatten. Zelfs maar voor een week is het al een hele grote straf met veel impact. Bovendien, wat als er sprake is van huiselijk geweld en het slachtoffer niet weg durft, maar verliefd wordt op een ander die wel zijn handen thuis houdt wanneer het doet. Moeten zij dan de gevangenis in? Je kan niet opeens zeggen dat dat dan wel mag, dat diegene dan niet de gevangenis in hoeft. Ik denk dat er niet een manier is om daar meeer rechtvaardigheid mee te creëren.

    Statesman schreef:
    Pedofielen zouden het huis niet uit mogen komen als ze dicht bij kinderen wonen.


    Ik vind van niet. Je hebt pedofielen en pedofielen die er ook echt iets mee doen en de laatste categorie zijn degene die slecht bezig zijn. Je kan de onschuldigen - om ze maar zo even te noemen - niet gewoon voor de rest van hun leven opsluiten.

    AmeranthaGaia schreef:
    (...)

    Ik vind van niet. Je hebt pedofielen en pedofielen die er ook echt iets mee doen en de laatste categorie zijn degene die slecht bezig zijn. Je kan de onschuldigen - om ze maar zo even te noemen - niet gewoon voor de rest van hun leven opsluiten.

    De eerste groep is meestal niet bekend dus misschien kan bij de stelling dan "veroordeelde pedofielen" staan ipv dat andere. Maar eigenlijk hoort gewoon het topic met stelling vd week geupdate te worden.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Koffie schreef:
    - Alle bedrijven moeten minstens een x aantal personen met een beperking in dienst hebben.


    Dat is al een regel. Zoveel % van het personeel van een bedrijf moet iemand zijn met een beperking. In Nederland is dat in ieder geval zo.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2017 - 23:49 ]


    26 - 02 - '16