• Is het raar dat ik Jeffrey Dahmer leuk begin te vinden?
    Want het lijkt net of ik zelf gek begin te worden.
    Wat heb ik toch?
    Alvast bedankt voor de reactie.
    Aub geen afkraakers!

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    tiptoe through the tulips...

    PsychoElz schreef:
    (...)

    Niks


    Maar waarom zie je niet in dat wij dit best wel vreemd vinden? En hulp zoeken wil je niet.

    Volgens mij is dit alles een schreeuw om aandacht. Zeker nu je ook nog je profielfoto verandert hebt. Ik blijf erbij dat je het best hulp kan zoeken, want ik vind dit alles behalve 'normaal'.


    26 - 02 - '16

    PsychoElz schreef:
    (...)

    Maar ik wil niet voor alles een therapie volgen, ik doe het al voor Pdd-NOS en sociale problemen

    Het is misschien een beetje vervelend om veel therapieën te volgen, maar dat wordt niet zomaar gedaan. Het is om je te helpen. Ik begrijp dat het wel dingen zijn waar je tegenop kijkt, maar men wilt gewoon het beste voor je.


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    (...)
    Het is misschien een beetje vervelend om veel therapieën te volgen, maar dat wordt niet zomaar gedaan. Het is om je te helpen. Ik begrijp dat het wel dingen zijn waar je tegenop kijkt, maar men wilt gewoon het beste voor je.

    Dat snap ik, maar aks je zelf een therapie volgt zul je zien hoe erg dat is en vervelend


    tiptoe through the tulips...

    PsychoElz schreef:
    (...)
    Dat snap ik, maar aks je zelf een therapie volgt zul je zien hoe erg dat is en vervelend

    Kan me goed indenken dat het heel lastig is om met de angst rond te lopen dat je nog meer therapie gaat krijgen als je je laat testen en er nog meer uit zou kunnen komen.
    Maar het kan ook heel goed dat bepaalde dingen samenhangen met je PDD-NOS en sociale problemen en je therapie niet per se aangepast/vermeerderd hoeft te worden, of dat er juist iets heel anders aan de hand blijkt te zijn dan PDD-NOS en door bepaalde dingen te verzwijgen loop je de kans dat je nu de onjuiste therapie volgt.
    Wat ik wil zeggen is: het is heel belangrijk dat ze een compleet beeld van je hebben. Als dat niet zo is, dan gaat waarschijnlijk de therapieduur alleen maar moeizamer en langer duren omdat hij niet juist op je aansluit.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    PsychoElz schreef:
    (...)
    Dat snap ik, maar aks je zelf een therapie volgt zul je zien hoe erg dat is en vervelend


    Ik heb baat gehad bij een aantal soorten therapie. Maar het is ook een beetje een zoektocht, als een bepaalde manier van therapie je niet ligt moet je een alternatieve soort therapie zoeken. .


    The truth is out there.

    PsychoElz schreef:
    (...)
    Ik snap eerlijk gezegt nie echt waarom iedereen zo bezorgd is, Jeffrey is toch ook maar een mens


    Seriously..

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 17:50 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ik snap niet helemaal wat je probeert je bereiken met dit topic. Het enige wat wij kunnen doen is je adviseren om het tegen je psycholoog te zeggen maar je zegt dat je dat niet wilt, dus wij kunnen verder niets doen.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Hooverphonic schreef:
    (...)
    Kan me goed indenken dat het heel lastig is om met de angst rond te lopen dat je nog meer therapie gaat krijgen als je je laat testen en er nog meer uit zou kunnen komen.
    Maar het kan ook heel goed dat bepaalde dingen samenhangen met je PDD-NOS en sociale problemen en je therapie niet per se aangepast/vermeerderd hoeft te worden, of dat er juist iets heel anders aan de hand blijkt te zijn dan PDD-NOS en door bepaalde dingen te verzwijgen loop je de kans dat je nu de onjuiste therapie volgt.
    Wat ik wil zeggen is: het is heel belangrijk dat ze een compleet beeld van je hebben. Als dat niet zo is, dan gaat waarschijnlijk de therapieduur alleen maar moeizamer en langer duren omdat hij niet juist op je aansluit.

    Ik kan het proberen maar ik vind het wel lastig


    tiptoe through the tulips...

    PsychoElz schreef:
    (...)
    Ik kan het proberen maar ik vind het wel lastig


    Super dapper dat je het wilt proberen!

    Wat vind je vooral zo lastig? Misschien kunnen we je hier helpen om het iets makkelijker te maken.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Super dapper dat je het wilt proberen!

    Wat vind je vooral zo lastig? Misschien kunnen we je hier helpen om het iets makkelijker te maken.


    Ik ben bang dat ik extra therapie moet of dat straks iedereen denkt dat ik gek ben, en dat wil ik niet daarom ben ik bang


    tiptoe through the tulips...

    Als je meer info wilt over psychologie zelf, dat is mijn studie, dus ik kan je er wel wat over vertellen. Die testen zijn niet leuk, maar dat is enkel om je juist beter te begrijpen. Psychologen zijn geen vreemde monsters en hebben enkel als doel jou zo goed mogelijk te helpen.
    Ik vind het wel een beetje vreemd dat je niet als gek wil bestempeld worden en dit dan toch op Q zet. Misschien had je dat beter niet gedaan.
    Die extra therapie ga je misschien wek nodig hebben, maar bekijk het zo: 3 jaar (ofzo) therapie tegenover een leven lang problemen. Ik zou het toch proberen. Als je niet overweg kan met je psycholoog, kan je proberen een andere te regelen.


    Mhm?

    PsychoElz schreef:
    (...)

    Ik ben bang dat ik extra therapie moet of dat straks iedereen denkt dat ik gek ben, en dat wil ik niet daarom ben ik bang


    Weet je, je bent wie je bent, dus of je nu een labeltje extra krijgt verandert dat verder niet veel aan jou als persoon. En ik heb nog nooit van de diagnose ''gek'' gehoord, ik geloof ook niet dat die niet bestaat. (: En mocht het zo zijn dat er daadwerkelijk iets extra's met je ''aan de hand is'', dan hoeft echt niet iedereen dat te weten. Je mag zelf bepalen wie je erover vertelt en wie niet.

    En wat de extra therapie betreft denk ik dat dat ook wel mee valt. Ik zou juist eerder denken dat het makkelijker gaat worden om therapie te volgen omdat ze beter weten hoe je in elkaar zit en waar je wel/niet last van hebt.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 18:29 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wauw heftig dit zeg


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Weet je, je bent wie je bent, dus of je nu een labeltje extra krijgt verandert dat verder niet veel aan jou als persoon. En ik heb nog nooit van de diagnose ''gek'' gehoord, ik geloof ook niet dat die niet bestaat. (: En mocht het zo zijn dat er daadwerkelijk iets extra's met je ''aan de hand is'', dan hoeft echt niet iedereen dat te weten. Je mag zelf bepalen wie je erover vertelt en wie niet.

    En wat de extra therapie betreft denk ik dat dat ook wel mee valt. Ik zou juist eerder denken dat het makkelijker gaat worden om therapie te volgen omdat ze beter weten hoe je in elkaar zit en waar je wel/niet last van hebt.


    Maar ik ben dit jaar en vorig jaar ook tot conclusie gekomen dat ik andere dingen had en daar ben ik nog steeds depri door, en ik wil niet meer dingen horen daar ben ik echt bang voor


    tiptoe through the tulips...