• Eindelijk is het zo ver! We hebben een groep van elf mensen gekozen die ons moderatorteam komen versterken. Geef ze een hartelijk applaus!

    Blurryface
    Cersei
    Debbaut
    Delfino
    Diplodocus
    Hazy
    Ledecky
    Meraki
    Scribe
    Sherrinford
    Starlord

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 22:17 ]

    Gefeliciteerd! Bij sommige heb ik mijn twijfels maar ik ben zeer benieuwd hoe jullie het gaan doen! :D

    [ bericht aangepast op 3 nov 2015 - 10:43 ]


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    — Het is al te laat omdat iemand me gequote heeft, maar het is niet de bedoeling om hier een ellenlange discussie over te veroorzaken, dus vergeet wat ik gezegd heb.
    Edit: Ja, dit is dus hetgeen wat ik wilde vermijden. Please, please, please, laat ons niet deze discussie hebben die altijd een discussie vormt bij freaking elke verkiezing.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2015 - 11:20 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aliyah schreef:
    Ik wil me nergens mee bemoeien, maar even aan alle mensen die zeggen dat ze het met bepaalde mensen niet eens zijn: Dat ga je altijd voor hebben. Ik heb tot nu toe drie keer moderatorverkiezingen meegemaakt, ik was het ook altijd met op z'n minst één niet eens. Maar om nou eens heel eerlijk te zijn, we kennen deze mensen niet als moderator. We kennen ze als user en dat we misschien een probleem hebben met iemand persoonlijk, maakt hem of haar nog geen slechte mod. Het lijkt me ook sterk dat alle oude moderators het even goed kunnen hebben met alle nieuwe en omgekeerd, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de kwaliteit van mensen als moderator en in die functie hebben we deze mensen nog niet gezien, dus wie zijn wij om te oordelen of ze goed zijn of niet?


    Helemaal mee eens. Zolang je 'prive' en deze taken gescheiden kunt houden, moet je geen vooroordelen hebben denk ik. Ongetwijfeld zullen mensen aan mij een hekel hebben, maar in een dergelijke functie zou ik ze ook nooit benadelen.
    Al vraag ik me af, gezien de hoge uitstroom (gedeelte zal er vast een goede reden voor hebben), of veel mensen wel een helder beeld hebben van de taak en of ze niet puur voor de "status" gaan.


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Helemaal mee eens. Zolang je 'prive' en deze taken gescheiden kunt houden, moet je geen vooroordelen hebben denk ik. Ongetwijfeld zullen mensen aan mij een hekel hebben, maar in een dergelijke functie zou ik ze ook nooit benadelen.
    Al vraag ik me af, gezien de hoge uitstroom (gedeelte zal er vast een goede reden voor hebben), of veel mensen wel een helder beeld hebben van de taak en of ze niet puur voor de "status" gaan.


    Het lijkt me dat, als ze puur voor de status zouden gaan, ze er echt wel een helder beeld van zullen hebben. Ik neem aan dat je als moderator namelijk ook wel gaat kijken van goh, heeft dit persoon erover nagedacht wat dit allemaal inhoudt? En als ik naar sommigen, dir ik toevallig een beetje ken, kijk, heb ik echt wel de indruk dat dit een serieus team is c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    We zijn allemaal super hard aan het werk om goede moderators te worden. Ikzelf ga kei hard mijn best doen om alle bestaande twijfels uit de weg te werken en ik denk eigenlijk dat dat wel voor iedereen geld c:


    Happy Birthday my Potter!

    Dat denk ik persoonlijk ook. Ik weet niet hoe het met het beeld van mensen over mij zit, maar ik ben van plan me te bewijzen. Ik ben er van overtuigd dat iedereen er net zo over denkt. (:

    [ bericht aangepast op 3 nov 2015 - 11:20 ]


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    Dat denk ik persoonlijk ook. Ik weet niet hoe het met het beeld van mensen over mij zit, maar ik ben van plan me te bewijzen. Ik ben er van overtuigd dat iedereen er net zo over denkt. (:


    Queer zijn is gewoon alles

    Keates schreef:
    Omfg, gefeliciteerd allemaal!!! :3

    Shit hé, ik (her)ken ze allemaal! :'D


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Het lijkt me dat, als ze puur voor de status zouden gaan, ze er echt wel een helder beeld van zullen hebben. Ik neem aan dat je als moderator namelijk ook wel gaat kijken van goh, heeft dit persoon erover nagedacht wat dit allemaal inhoudt? En als ik naar sommigen, dir ik toevallig een beetje ken, kijk, heb ik echt wel de indruk dat dit een serieus team is c:


    Gaat niet over de gekozen personen hoor :). Bedoel meer in de geschiedenis, en dat er dus best veel uitstroom (en daardoor instroom is). In mijn optiek is het dan gewoon niet helder, heb je dat wel: dan heb je moderators zoals Krull die gewoon blijven.
    Zo'n selectie zegt in principe dat een persoon het werk zou moeten kunnen. Ongetwijfeld kan ik bijvoorbeeld een heel mooi verhaal ophangen over hoe ik briljant ben en alles goed kan, dan ben ik een mod, en vervolgens kan het zijn dat het totaal saaie shit is en ik geen zin meer heb.

    Ik zou bijvoorbeeld ook wel meer openheid willen zien in de berichtenwisseling over de selectie van de gekozen mensen. Gewoon omdat het boeiend is en veel over de mensen zegt en hoe ze zich profileren. Uiteindelijk ben je moderator en moet dat gebeuren gewoon openbaar worden lijkt me zo.

    Het is eigenlijk voor mij niet zo'n big deal, maar blijkbaar hier op het forum wel gezien de grote aantallen aanmeldingen. Transparantie is dan wel op zijn plek, dat geeft meteen meer begrip voor de mensen wie de keuze op sommige personen niet begrijpen.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2015 - 11:25 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Gaat niet over de gekozen personen hoor :). Bedoel meer in de geschiedenis, en dat er dus best veel uitstroom (en daardoor instroom is). In mijn optiek is het dan gewoon niet helder, heb je dat wel: dan heb je moderators zoals Krull die gewoon blijven.
    Zo'n selectie zegt in principe dat een persoon het werk zou moeten kunnen. Ongetwijfeld kan ik bijvoorbeeld een heel mooi verhaal ophangen over hoe ik briljant ben en alles goed kan, dan ben ik een mod, en vervolgens kan het zijn dat het totaal saaie shit is en ik geen zin meer heb.

    Ik zou bijvoorbeeld ook wel meer openheid willen zien in de berichtenwisseling over de selectie van de gekozen mensen. Gewoon omdat het boeiend is en veel over de mensen zegt en hoe ze zich profileren. Uiteindelijk ben je moderator en moet dat gebeuren gewoon openbaar worden lijkt me zo.

    Het is eigenlijk voor mij niet zo'n big deal, maar blijkbaar hier op het forum wel gezien de grote aantallen aanmeldingen. Transparantie is dan wel op zijn plek, dat geeft meteen meer begrip voor de mensen wie de keuze op sommige personen niet begrijpen.

    Dit vind ik een beetje vreemd, om eerlijk te zijn. Als jij aangenomen bij een bedrijf, gaat de directie toch ook niet jouw sollicitatiebrief en de evaluatie van het eerste, tweede (en eventueel derde) gesprek ophangen? Of ik heb je verkeerd begrepen, mijn excuses dan alvast.

    En het zit hem gewoon in het feit dat er allerlei dingen zijn die wij niet kunnen. Wij hebben alleen de tweede ronde, geen eerste en tweede gesprek. Daarbij komen er gewoon dingen plotseling tussen (een slechte periode/overleden van naaste/schoolwerk is niet te overzien) die echt niet te overzien waren. Ik moet trouwens zeggen dat we naar mijn idee een stabiel team van "oudere" mods hebben. Ik zie niemand van hen zomaar weggaan. En in de afgelopen anderhalf jaar zijn er ook gewoon veel (voor mij en mijn generatie) veel "oude" mods weggegaan.
    Laten we zeggen dat we ze met alle zorgvuldigheid hebben gekozen en dat ik (en ik kan met zekerheid zeggen dat dit ook voor mijn collega's geldt) alle vertrouwen heb in deze mods. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Gaat niet over de gekozen personen hoor :). Bedoel meer in de geschiedenis, en dat er dus best veel uitstroom (en daardoor instroom is). In mijn optiek is het dan gewoon niet helder, heb je dat wel: dan heb je moderators zoals Krull die gewoon blijven.
    Zo'n selectie zegt in principe dat een persoon het werk zou moeten kunnen. Ongetwijfeld kan ik bijvoorbeeld een heel mooi verhaal ophangen over hoe ik briljant ben en alles goed kan, dan ben ik een mod, en vervolgens kan het zijn dat het totaal saaie shit is en ik geen zin meer heb.

    Ik zou bijvoorbeeld ook wel meer openheid willen zien in de berichtenwisseling over de selectie van de gekozen mensen. Gewoon omdat het boeiend is en veel over de mensen zegt en hoe ze zich profileren. Uiteindelijk ben je moderator en moet dat gebeuren gewoon openbaar worden lijkt me zo.

    Het is eigenlijk voor mij niet zo'n big deal, maar blijkbaar hier op het forum wel gezien de grote aantallen aanmeldingen. Transparantie is dan wel op zijn plek, dat geeft meteen meer begrip voor de mensen wie de keuze op sommige personen niet begrijpen.


    Zolang zit ik hier nog niet, dus daar kan ik niet over meepraten haha.
    En wat de transparantie betreft, ben ik het op zich wel met je eens. Het is namelijk niet dat ik ze allemaal ken en het is wel fijn om als user te weten wie degenen zijn waarbij je terecht moet als er iets is, als je begrijpt wat ik bedoel haha.
    Ik zou het in ieder geval erg jammer vinden als er nu een aantal van deze groep snel uit zouden vallen. Zoals ik al zei, er zitten echt een aantal mensen tussen die ik het van harte gun en waarvan ik overtuigd ben dat ze deze functie prima zullen vervullen. Anderen ken ik niet goed genoeg om dat te kunnen zeggen, dus dan doe ik dat ook niet. Ik denk alleen dat ze zeker wel mod zijn geworden door een goede reden en ze er vast wel geschikt voor zullen zijn, want wat je zegt over een of ander mooi verhaal ophangen, ik neem aan dat daar in de tweede ronde wel op is gecontroleerd enigszins c:
    lekker lang bericht terwijl ik iets anders zou moeten doen haha


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Dit vind ik een beetje vreemd, om eerlijk te zijn. Als jij aangenomen bij een bedrijf, gaat de directie toch ook niet jouw sollicitatiebrief en de evaluatie van het eerste, tweede (en eventueel derde) gesprek ophangen? Of ik heb je verkeerd begrepen, mijn excuses dan alvast.


    Als ik in een bedrijf ga werken, kom je meestal in een heel specifieke functie en vragen collega's daarna ook wat mijn motivatie was. Maar goed.
    Het is een openbaar forum, dus het is ook wel gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant en ik denk ook bij andere mensen wel. Wat motiveert mensen om dit te willen doen. Ik geloof dat dat een stuk meer respect en begrip geeft.

    Mods begrijp me niet verkeerd hoor, het is puur procesgericht niet persoonsgericht


    Monteriggioni schreef:
    (...)
    Zolang zit ik hier nog niet, dus daar kan ik niet over meepraten haha.
    En wat de transparantie betreft, ben ik het op zich wel met je eens. Het is namelijk niet dat ik ze allemaal ken en het is wel fijn om als user te weten wie degenen zijn waarbij je terecht moet als er iets is, als je begrijpt wat ik bedoel haha.


    Precies. Het gaat me niet om de personen die nu gekozen zijn of in het verleden. Puur de motivatie.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2015 - 11:44 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    Als je benieuwd bent naar specifieke zaken, kun je er natuurlijk ook gewoon naar vragen. Ik vind het bijvoorbeeld echt niet erg om mijn motivatie te delen. :Y)


    everything, in time

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Precies. Het gaat me niet om de personen die nu gekozen zijn of in het verleden. Puur de motivatie.

    Maar dan ben je aangenomen voor het baantje. Die andere mensen zijn ook al aangenomen. Dan hebben ze wel een andere functie, maar ik vind het niet helemaal te vergelijken, als ik eerlijk ben. Ik snap je punt wel en ik zou het ook met alle liefde willen doen, maar dat gaat gewoonweg niet. Dan zou het te makkelijk worden voor andere users om bij de volgende verkiezingen een goede aanmelding in te sturen. En sommigen zetten wel eens iets heel persoonlijks in hun aanmelding, wat dan niet de bedoeling is om naar buiten gebracht te worden. Wij brengen dat liever niet naar buiten, omdat we graag willen dat users zelf iets insturen. Met name omdat wij het maar met één medium moeten doen. Ik denk dat diegene die het er niet mee eens zijn eventjes moeten afwachten en kijken hoe de nieuwe mods het doen. Als je dan commentaar hebt, omdat je een mod niet goed vind, mag je dat altijd melden (danwel bij Emma/Krull, danwel een andere mod, danwel bij een bemiddelaar).
    Ik vind het overigens wel een idee om over een tijdje een topic te openen met de ervaringen van de nieuwe mods. Ik weet nog dat het de vorige keer gevraagd is aan ons (als nieuwe generatie) en ik vond het wel leuk om te vertellen en het was naar mijn idee ook wel open naar jullie (als users zijnde).


    Deep inside, I've never felt alive

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Maar dan ben je aangenomen voor het baantje. Die andere mensen zijn ook al aangenomen. Dan hebben ze wel een andere functie, maar ik vind het niet helemaal te vergelijken, als ik eerlijk ben. Ik snap je punt wel en ik zou het ook met alle liefde willen doen, maar dat gaat gewoonweg niet. Dan zou het te makkelijk worden voor andere users om bij de volgende verkiezingen een goede aanmelding in te sturen. En sommigen zetten wel eens iets heel persoonlijks in hun aanmelding, wat dan niet de bedoeling is om naar buiten gebracht te worden. Wij brengen dat liever niet naar buiten, omdat we graag willen dat users zelf iets insturen. Met name omdat wij het maar met één medium moeten doen. Ik denk dat diegene die het er niet mee eens zijn eventjes moeten afwachten en kijken hoe de nieuwe mods het doen. Als je dan commentaar hebt, omdat je een mod niet goed vind, mag je dat altijd melden (danwel bij Emma/Krull, danwel een andere mod, danwel bij een bemiddelaar).
    Ik vind het overigens wel een idee om over een tijdje een topic te openen met de ervaringen van de nieuwe mods. Ik weet nog dat het de vorige keer gevraagd is aan ons (als nieuwe generatie) en ik vond het wel leuk om te vertellen en het was naar mijn idee ook wel open naar jullie (als users zijnde).

    Hier sta ik ook achter. c:


    Pretty is just a pretty word.