• toestemming van: Rudolf



    In Nederland gaat al een tijdje een groot gerucht rond. Er zouden wolven over de grens zijn gekomen. Niet zomaar wolven. Maar weerwolven. Veel mensen zijn gevlucht. Maar de mensen die bleven, werden verslonden. Er is slechts 1 dorp nog echt in leven. Gaat het hun lukken om de weerwolven te achterhalen? Of word Nederland van de kaart geveegd. En voor goed uitgeroeid.



    uitleg:

    weerwolven van nederland is gebaseerd op weerwolven van wakkerdam. We spelen via een verhaal die ik schrijf. Deelnemers ondernemen actie waar ik omheen schrijf. eerst komt er dag. De eerste dag word er een burgemeester gekozen.dit is maar 1 keer. dan komt er een nacht. hierin krijgen de weerwolven en andere rollen hun stemronde. Vanaf dag 2 gaan we mensen weg stemmen. iedereen krijgt 1 stem per dag. die kunnen ze op 1 iemand gebruiken. door een naam in de reacties te zetten.dan heb je weer een nacht. en dit gaat zo door.


    rollen:

    Je kent meerdere rollen bij weerwolven van wakkerdam. Hier nog een paar op een rijtje. En de uitleg van de extra rollen.

    Groen is team burgers.
    Rood is team weerwolven.
    Paars is kan elk team wezen.
    Blauw is eigen win kans.


    3x gewone burgers.
    De gewone burgers horen natuurlijk bij team burger. Ze stemmen overdag mee en hebben verder geen extra taak.


    2 a 5 weerwolven.
    Weerwolven zijn overdag burgers maar s' nachts weerwolven. Ze proberen het hele dorp uit te roeien. Zonder dat iemand ze door heeft.


    1x jager.
    De jager is team burgers. Als hij of zij sterft mag die 1 persoon mee nemen in zijn of haar dood.

    1x heks.
    De heks hoort ook bij team burgers.
    Ze mag het hele spel 1 keer iemand redden van de wolven. Maar mag ook 1 keer iemand s' nachts vermoorden.

    1x cupido.

    Cupido mag de eerste nacht 2 mensen doorsturen die de rest van het spel een koppel zijn. Als de 1 sterft. Sterft de andere uit liefdes verdriet. Cupido hoort bij team burgers.
    Maar het stel moet proberen apart te winnen.

    1x ziener.

    De ziener mag elke nacht 1x een naam noemen. Hiervan krijgt hij of zij te horen of het een wolf is of niet.


    1x dorpsgek

    Als de dorpsgek tijdens stemronde eruit word gestemd sterft hij niet. Maar heeft geen stemrecht meer.
    Uit wraak kiest hij wie de volgende dag wel en geen stemrechten hebben. hij kan iedereen gewoon stemrecht geven. maar ook van mensen die hij niet vertrouwt zeggen dat ze de volgende dag niet mogen stemmen. hun stem telt dan niet mee.
    maar de dorpsgek is niet onsterfelijk. hij kan gewoon opgegeten worden door de wolven. of voor de 2de keer eruit gestemd worden.

    1x leerling ziener.

    De leerling ziener is in opleiding. Mocht de oude worden opgegeten door de wolven krijgt de leerling zijn ziener powers. Als de ziener eruit word gestemd zal de leerling alleen kunnen kijken om de nacht. dus dan een nacht wel. en dan weer een nacht niet. ga zo maar door.



    Burgemeester.

    De eerste dag word er een burgemeester gestemt. Als er gelijk spel is telt zijn stem 2x. Ipv 1x. Als de burgemeester sterft mag hij een nieuwe opvolger aanwijzen.



    extra rollen:

    x angel

    De angel mag elke nacht 1 iemand kiezen die ze wilt beschermen. Als de wolven die gene aanwijst overleeft diegene de aanval. De engel mag niet 2x achter elkaar dezelfde aanwijzen.

    1x dorpoudste

    De dorpoudste is zo oud dat hij aardig wat trucjes kent. Daarom moeten de wolven hem 2x kiezen voor hij sterft. Alleen bij gewone stemronde is hij in 1x dood.

    1x koning willem

    Koning Willem leeft nog. En is vermomt odner de burgers. Als hij tijdens de stemronde aangewezen word. Toont hij zihzelf en zal hij die stemronde overleven. Bij 2de keer is hij dood.

    1x speurhond

    De speurhond kan 1x in het spel 3 namen noemen. Met zijn geur ruikt hij over er een wolf tussen zit of niet.


    1x verrader

    De verrader krijgt door de wolven een kans aangeboden die hij uit eigen wil grijpt. Deze weet je van te voren dus niet. Maar word in eerste nacht gekozen. Je andere rol vervalt. de gene die gekozen word als verrader heeft echter geen keus of hij een verrader word of niet.


    x weerwolven vanger van hamelen

    De man is zo magisch op zijn fluit dat hij iedereen kan laten doen wat hij wilt. Maar hij is niet krachtig. En kan daarom elke nacht 2 mensen betoveren. Als hij iedereen die leeft betoverd heeft en zelf nog leeft wint hij. hij heeft dus verder geen doel om wolven of burgemeester uit te spelen. hij selecteerd gewoon elke nacht 2 mensen. dit het hele spel door.
    let op: iedereen die gefloten is weet het van elkaar. eigen keus om het te vertellen. deze info krijgen ze namelijk.
    verder gebeurt er niks als je betoverd bent.



    1x de besmette.

    De besmette is iemand die de griep heeft. En elke nacht een ander iemand besmet. Die amg de dag niks zeggen of mee stemmen. Dit kan niet 2x achter elkaar dezelfde wezen.
    als je besmet bent, ben je dat maar 1 dag. MAAR je kan wel later nog een keer besmet worden.

    3x gewone burger.
    burgers had ik al eens genoemd. maar nu nog eens omdat deze nood rollen zijn. zodat de limit van mensen die mee kunnen doen iets hoger ligt.



    regels:
    regels:
    * de gewone quizlet regels gelden hier.
    *dood is dood
    *hou je aan de beschrijvingen. Als je niet mag stemmen ect voor een ronde.
    *hou je aan deadline kwa doorgeven of meld van te voren bij mij als je iets niet red. Je kan bijv van te voren doorgeven.
    *alles behalve dag stemmen gaat via pb.
    *naamweiziging doorgeven.


    deadline:
    deadline:
    Dag komt onlinne op maandag. Je hebt dan tot woensdag 12 uur middernacht
    Nacht op donderdag. Tot zondag 12 uur middennacht.
    Dus je hebt van maandag tot woensdag de tijd om je stem door te geven. En van donderdag tot zondag de tijd om eventuele handelingen door te geven.


    winnaar:
    winnaar:

    voor de winnaar maak ik een speciale verhaal aan. hierin komen alle winnaars van wedstrijden die ik organiseer.
    de winnaar krijgt een speciaal hoofdstuk met een samenvatting van het spel. en welk team hij of zij speelde


    link naar story:



    Deelnemers:
    Minimaal 9.
    Maximaal 24.

    -Wijngaard - Astryss
    -Patholoog Manon
    -Unfocused - Leo
    - Sensate - Malec
    -vellichor - Savannah
    -Hamily - Evi
    - KiIljoy - Marjolein
    -hermelien16 -Anne
    Festus_ - Leo Valdez
    open/ gesloten

    [ bericht aangepast op 18 jan 2016 - 15:56 ]

    jullie staan er bij :D

    Zondag ga ik rollen verdelen. Ik start gewoon met 9 ipv 10.
    Mensen kunnen tot zondag 1 uur middag inschrijven

    Iedereen een rol ontvangen?? Morgen eerste hoofdstuk

    Ik heb mijn rol ontvangen!


    I don't understand that reference. - Castiel

    De rol is ontvangen.


    'If we wait until we're ready, we'll be waiting for the rest of our lives.' - Lemony Snicket

    Ik heb mijn rol ontvangen


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Ik heb mijn too ook pntvangen


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    http://www.quizlet.nl/chapters/1364270/dag-1/

    De eerste dag

    [ bericht aangepast op 18 jan 2016 - 15:55 ]

    Werkt niet :/


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Nu dan

    Nacht 1 staat ook onlinn trouwens.

    Mijn excuus had nacht 1 niet geactiveerd.

    http://www.quizlet.nl/chapters/1364748/nacht-1/

    [ bericht aangepast op 23 jan 2016 - 9:43 ]

    Oh ja, Festus_ > Cibis


    in love with the fictional characters, I'm sorry