• 12 januari is de tv show 'Shadowhunters' in Amerika gestart, deze is gebaseerd op The Mortal instrument boeken.=3



    De tv show wijkt wel heftig af van de boeken en degene die had gehoopt dat het precies de boeken zou volgen (omdat ze alles in detail zouden kunnen uitwerken.....), heeft pech want dat is niet het geval. Als je om de imperfecties heen kan kijken is het echter nog aardig vermakelijk om te kijken (ik bid nog steeds dat het acteer werk beter word). Morgenvroeg om zes uur (onze tijd dus) word de derde aflevering uitgezonden!(:




    about the show

    Based on the bestselling young adult fantasy book series The Mortal Instruments by Cassandra Clare, “Shadowhunters” follows 18-year-old Clary Fray, who finds out on her birthday that she is not who she thinks she is but rather comes from a long line of Shadowhunters – human-angel hybrids who hunt down demons. When her mother, Jocelyn, is kidnapped, Clary is thrown into the world of demon hunting with mysterious Shadowhunter Jace and her best friend, Simon. Now living among faeries, warlocks, vampires and werewolves, Clary begins a journey of self-discovery as she learns more about her past and what her future may hold.

    Interesse? Klik hier!


    Laat me weten als je de serie ook volgt en op de lijst wilt. (krul)

    Shadowhunters:

    [ bericht aangepast op 3 feb 2016 - 21:15 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    AutumnStorm schreef:
    (...)

    Ja echt he..
    Maar die zoen was ook zooooo ontzettend onverwacht.
    Ik zat echt naar het beeld te kijken: Wtf. Ze zijn aan het zoenen (':

    En Simon is echt zielig. Al vond ik hem deze aflevering wel iets minder sterk acteren dan in de andere afleveringen.


    Omg, die zoen vond ik echt vérschikkelijk. Het was totaal onverwachts en ik vond het ook slecht geschreven omdat ze naar mijn idee nog niet op dat punt van hun relatie waren. Plus, ik ben al sinds de eerste keer dat ik de serie heb gelezen verliefd op de greenhouse scene en ik vind het echt jammer dat de schrijvers van die scene zijn afgeweken.

    Square schreef:
    Oké, ik heb nog een tijdje geprobeerd nee te zeggen, maar deze serie heeft me nu echt heel erg in zijn greep, of ik het wil of niet. Zet me maar op die lijst. (krul)

    Ik houd van de aflevering van gisteren. Izzy als New Yorks beste forensic pathologist, hell yes, dat is mijn soort ding. En Izzy en Magnus die een vriendschap opbouwen door over Alec te kletsen terwijl ze een dood lichaam ontleden! #aesthetic :'D

    Hoewel mijn favoriete onderdeel blijft dat Alec besluit zijn hart te volgen en dat doet door een politiek huwelijk voor te stellen, oh mijn God, mijn lieve verwarde puppy. Dat is een erg slecht plan, maar ik ben wel heel erg voor Alec en Lydia als brOTP. :9~ Ik zie Magnus wel heel hard headdesken wanneer hij van die verloving hoort, want ik geloof niet dat hij dit bedoelde met zijn vriendelijke advies. (Hoewel we Lydia technisch gezien geen ja hebben zien zeggen, dus wie weet.)


    Dit. Precies dit.
    Ik wordt echt gelukkig van Alec & Lydia als brOTP (Lightwell?). Ik ben ook heel erg benieuwd hoe hun relatie zich gaat ontwikkelen.


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Voor de geïnteresseerde; de nieuwe sneak peaks staan online!

    Protective Izzy!


    En ik ben nu al bang voor de volgende aflevering na deze sneak peak.


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Deze aflevering was de druppel. Alec is nu mijn zoon, want zijn ouders zijn bijzonder shitty. Iedereen die hem pijn probeert te doen krijgt met mij te maken. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mag ik huilen omdat 1: Het gevecht tussen Alec en Jace 2: Izzy heel erg hurt is 3: Malec een hele tijd nu niet gaat gebeuren en 4: Omdat Magnus hurt is.
    en
    ik mag Jace steeds meer. En gewoon Alec <3.<3


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Mag ik ook op de lijst?


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Ik heb ze ook allemaal gezien en ik ben het eigenlijk met de meesten van jullie eens. Clary is megairritant en Alec is superb


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Okay, ik heb dan wel niet de boeken gelezen, maar Clary werkt me heel erg op mijn zenuwen ajdjsjshs, Alec ook trouwens. He's lucky he's hot. (cat)


    That is a perfect copy of reality.

    Misschien is dit een onpopulaire mening, maar ik vind Clary zo erg eigenlijk niet, haha. :'D Ze heeft wat God-Clary-waarom momenten, maar nou ja, om eerlijk te zijn heb ik dat bij de meeste van de personages. Hoeveel ik inmiddels ook van de serie houd, het heeft niet altijd een geweldig script. Als de tekst fake klinkt en het de actrice niet lukt om er op magische wijze iets beters van te maken, heeft het personage nogal pech.

    Bovendien herinner ik me uit het ene boek dat ik echt heb gelezen dat Clary daarin voortdurend jaloers/boos was op Isabelle zonder goede redenen, puur omdat Isabelle knap was, dat wist, en Simon wel interessant vond. In de serie zie ik dat totaal niet terug, en daar ben ik zo, zo, zo blij mee. Vrouwelijke vriendschappen in plaats van bitchfights, dat is zo hard mijn ding. Alleen daarom al mag ik deze Clary inmiddels een stuk meer dan ik had verwacht. :9~


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Op zich ben ik het wel met Square eens. Het is mooi om te zien dat er een band is tussen Isabelle en Clary.

    Ik vond Simon trouwens best veranderd, eerst herkende ik hem bijna niet. Echt gek...
    Leuke aflevering vond ik deze wel (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik vind het in deze aflevering zo fijn dat het boek niet gevolgd wordt. Veel spannender om naar te kijken zonder dat je weet wat er gaat gebeuren.


    Can't control my second personality

    Involved schreef:
    Ik vind het in deze aflevering zo fijn dat het boek niet gevolgd wordt. Veel spannender om naar te kijken zonder dat je weet wat er gaat gebeuren.


    Ik vond inderdaad ook dat ze deze aflevering een leuke twist hadden gegeven! Isabelle is gearresteerd en Jace & Clary gingen naar een AU, ik vind ook dat ze beide best goed hebben uitgevoerd. Er zit mij alleen één dingetje dwars. Spoiler voor de mensen die de boeken niet gelezen hebben:

    Er moet een twist zitten aan Micheal Wayland. Hij kán gewoon niet leven in de serie. Er kunnen een hele boel dingen aangepast worden maar om Micheal Wayland te laten leven, dat kan gewoon echt niet volgens mij. Ik denk dat hij misschien een spion van Valentine is (of misschien wel Valentine zelf, zou dat kunnen?). Of een Changeling ofzo. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2016 - 11:37 ]


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Bellum schreef:
    (...)

    Ik vond inderdaad ook dat ze deze aflevering een leuke twist hadden gegeven! Isabelle is gearresteerd en Jace & Clary gingen naar een AU, ik vind ook dat ze beide best goed hebben uitgevoerd. Er zit mij alleen één dingetje dwars. Spoiler voor de mensen die de boeken niet gelezen hebben:

    Er moet een twist zitten aan Micheal Wayland. Hij kán gewoon niet leven in de serie. Er kunnen een hele boel dingen aangepast worden maar om Micheal Wayland te laten leven, dat kan gewoon echt niet volgens mij. Ik denk dat hij misschien een spion van Valentine is (of misschien wel Valentine zelf, zou dat kunnen?). Of een Changeling ofzo. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd wat ze hiermee gaan doen.


    Mijn theorie over wat onder die spoiler staat:
    Weet je nog dat Lydia vermomt als valentine het institute binnen kwam? Ik denk dat Michael Wayland Valentine is en dat Lydia's entree bedoeld was om dit zo te verklaren.


    Ik vind de Lydia en Alec vriendschap eigenlijk wel gaaf. Ze respecteren en luisteren naar elkaar. Ik hoop dat Isabel en Lydia ook bevriend kunnen raken en ik hoop dat het snel goed komt tussen Alec en Jace!!!!!!
    De "He's dead to me." deed echt zeer!! Right in the feels.


    Carpe Noctem

    Nacht schreef:
    (...)

    Mijn theorie over wat onder die spoiler staat:
    Weet je nog dat Lydia vermomt als valentine het institute binnen kwam? Ik denk dat Michael Wayland Valentine is en dat Lydia's entree bedoeld was om dit zo te verklaren.


    Oh ja daar zat ik ook aan te denken. Als het echt is dan flip ik, dat is weer te veel afwijken van het boek

    [ bericht aangepast op 16 maart 2016 - 17:12 ]


    Can't control my second personality

    Die andere wereld personages zijn zoooo grappig. Isabelle is daar een nerd, en Magnus is al zijn sierlijkheid kwijt. (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik heb de eerste twee afleveringen gezien en ik kan zoooooooo slecht tegen die incongruentie met de boeken... (ik heb de eerste twee gelezen)
    Ga m nog wel verder kijken, omdat ik wel benieuwd ben, maar ik doe het wel met een beetje pijn in mijn hart...


    Stenenlikker