• 12 januari is de tv show 'Shadowhunters' in Amerika gestart, deze is gebaseerd op The Mortal instrument boeken.=3



    De tv show wijkt wel heftig af van de boeken en degene die had gehoopt dat het precies de boeken zou volgen (omdat ze alles in detail zouden kunnen uitwerken.....), heeft pech want dat is niet het geval. Als je om de imperfecties heen kan kijken is het echter nog aardig vermakelijk om te kijken (ik bid nog steeds dat het acteer werk beter word). Morgenvroeg om zes uur (onze tijd dus) word de derde aflevering uitgezonden!(:




    about the show

    Based on the bestselling young adult fantasy book series The Mortal Instruments by Cassandra Clare, “Shadowhunters” follows 18-year-old Clary Fray, who finds out on her birthday that she is not who she thinks she is but rather comes from a long line of Shadowhunters – human-angel hybrids who hunt down demons. When her mother, Jocelyn, is kidnapped, Clary is thrown into the world of demon hunting with mysterious Shadowhunter Jace and her best friend, Simon. Now living among faeries, warlocks, vampires and werewolves, Clary begins a journey of self-discovery as she learns more about her past and what her future may hold.

    Interesse? Klik hier!


    Laat me weten als je de serie ook volgt en op de lijst wilt. (krul)

    Shadowhunters:

    [ bericht aangepast op 3 feb 2016 - 21:15 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ewijn schreef:
    Ik heb de eerste twee afleveringen gezien en ik kan zoooooooo slecht tegen die incongruentie met de boeken... (ik heb de eerste twee gelezen)
    Ga m nog wel verder kijken, omdat ik wel benieuwd ben, maar ik doe het wel met een beetje pijn in mijn hart...


    Ik vind het op dit moment (heb 1x10 gezien) beter dan de boeken om errlijk te zijn.


    Carpe Noctem

    Inhuman -> Agent

    Ik moet zeggen dat ik de serie wel vrij leuk begin te vinden, al weet ik niet hoe ik het zou vinden als ze besloten in dezelfde lijn The Infernal Devices zouden verfilmen :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Agent schreef:
    Inhuman -> Agent

    Ik moet zeggen dat ik de serie wel vrij leuk begin te vinden, al weet ik niet hoe ik het zou vinden als ze besloten in dezelfde lijn The Infernal Devices zouden verfilmen :')


    Ik denk dat ik dat juist wel heel leuk zou vinden, wat ik lastig vond asn tid was dat de personages heel erg van onze tijd waren (in reacties en keuzes) terwijl het zich in victoriaans london afspeelde. De serrie heeft het verhaal heel mooi in onze tijd neer gezet, met bijvoorbeeld de technologie en zo, dus het zou gaaf zijn als ze the infernal devices ook meer in de juiste tijd plaatste.

    Maar Om eerlijk te zijn zou ik iedere kans grijpen om meer van Harry Shum jr. als magnus Bane te zien, want hij is gewoon zo goed als Magnus.


    Carpe Noctem

    Deze aflevering, omg.

    Al die "oh shit we zijn broer en zus"-onzin ga ik even keihard negeren want dat plot blijft creepy, maar ZAGEN JULLIE ISABELLE? En toen Lydia, heck yes, dit is alles wat ik ooit gewild heb voor haar. Zelfs Magnus moest toegeven dat hij haar graag mocht. Ahhh, queens. (bloos)
    Magnus stal de show ook weer, zoals gewoonlijk, haha. "I'll do you pro bono." Subtiel blijft zijn middelste naam. Stiekem is zijn eerste On. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oké, oké, en die sneak peak voor volgende week? :'D

    Magnus: "What about love? Your heart beats faster when they walk by." Alec, omdat hij een gigantische dork is: *legt letterlijk een hand over zijn eigen hart om zijn hartslag te voelen*.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Deze aflevering, omg.
    Al die "oh shit we zijn broer en zus"-onzin ga ik even keihard negeren want dat plot blijft creepy, maar ZAGEN JULLIE ISABELLE? En toen Lydia, heck yes, dit is alles wat ik ooit gewild heb voor haar. Zelfs Magnus moest toegeven dat hij haar graag mocht. Ahhh, queens. (bloos)
    Magnus stal de show ook weer, zoals gewoonlijk, haha. "I'll do you pro bono." Subtiel blijft zijn middelste naam. Stiekem is zijn eerste On. :Y)


    Omg yes yes yes. Isabelle was geweldig. Lydia was geweldig. Magnus was geweldig. HET WAS GEWELDIG.
    En dan komt Clary die Valentine een 'world's best dad' beker geeft. Ik vond het heerlijk :')
    Meer gaat volgen want nu ben ik gewoon te enthousiast over de afgelopen aflevering om iets nuttigs te zeggen.


    Square schreef:
    Oké, oké, en die sneak peak voor volgende week? :'D
    Magnus: "What about love? Your heart beats faster when they walk by." Alec, omdat hij een gigantische dork is: *legt letterlijk een hand over zijn eigen hart om zijn hartslag te voelen*.


    Omg ik heb die sneak peak nou echt al minstens 8 keer bekeken. Ik kan echt niet wachten op de volgende aflevering!


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Bellum schreef:
    (...)

    Omg ik heb die sneak peak nou echt al minstens 8 keer bekeken. Ik kan echt niet wachten op de volgende aflevering!


    Die beker, inderdaad! Extra bonuspunten omdat ik echt dacht dat ze hem gewoon de cup had gegeven en ik deze plottwist nog niet had zien aankomen, in tegenstelling tot het oh-nee-Wayland-is-Valentine gebeuren. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Die beker, inderdaad! Extra bonuspunten omdat ik echt dacht dat ze hem gewoon de cup had gegeven en ik deze plottwist nog niet had zien aankomen, in tegenstelling tot het oh-nee-Wayland-is-Valentine gebeuren. :'D



    Ja inderdaad! Het was volgens mij al vijf weken geleden duidelijk dat 'Micheal Wayland' opnieuw zou verschijnen en dat het wel Valentine moest zijn. Het was een leuke plot twist om te zien dat Clary dit keer iets helemaal zelf had opgelost enzo. Go Clary!
    Ik vond de hele rechtbank scene ook geweldig! Het was echt leuk om naar iets te kijken waarbij je niet al weet wat er gaat gebeuren, en Lydia verraste me echt! Ik vond haar al super geweldig, maar nu kan het echt niet meer stuk. Als Alec niet met haar gaat trouwen, bied ik me wel aan! No problemo. Ik hoop dat ze mee gaat naar seizoen twee, maar ik vrees van niet. Meer daar over onder de spoiler.

    Boek spoilers!


    Ik ga ervan uit Hodge gewoon de mole is en dat ze daar niks aan hebben veranderd. Maar ik ben bang dat Hodge Lydia gaat vermoorden (of iets in die trand waardoor we haar niet meer gaan zien) om zijn eigen vieze geheimpje - geheim te houden.

    En om nog even terug te komen op je vorige post, ik vind ook dat ze in de serie de hele 'Valentine heeft Jace opgevoed' verhaallijn een stuk duidelijker / makkerlijker te volgen hebben gemaakt. Ik vond het in de boeken nogal toevallig allemaal dat Jace niet wist dat de man die hem opgevoed had Valentine was (dat hij bijvoorbeeld nooit een foto had gezien ofzo). Ik heb er volgens mij een post over gezien op Tumblr, die kan ik zo wel opzoeken.

    Edit: Gevonden!

    [ bericht aangepast op 24 maart 2016 - 15:52 ]


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Bellum schreef:
    (...)


    Ja inderdaad! Het was volgens mij al vijf weken geleden duidelijk dat 'Micheal Wayland' opnieuw zou verschijnen en dat het wel Valentine moest zijn. Het was een leuke plot twist om te zien dat Clary dit keer iets helemaal zelf had opgelost enzo. Go Clary!
    Ik vond de hele rechtbank scene ook geweldig! Het was echt leuk om naar iets te kijken waarbij je niet al weet wat er gaat gebeuren, en Lydia verraste me echt! Ik vond haar al super geweldig, maar nu kan het echt niet meer stuk. Als Alec niet met haar gaat trouwen, bied ik me wel aan! No problemo. Ik hoop dat ze mee gaat naar seizoen twee, maar ik vrees van niet. Meer daar over onder de spoiler.

    Boek spoilers!


    Ik ga ervan uit Hodge gewoon de mole is en dat ze daar niks aan hebben veranderd. Maar ik ben bang dat Hodge Lydia gaat vermoorden (of iets in die trand waardoor we haar niet meer gaan zien) om zijn eigen vieze geheimpje - geheim te houden.

    En om nog even terug te komen op je vorige post, ik vind ook dat ze in de serie de hele 'Valentine heeft Jace opgevoed' verhaallijn een stuk duidelijker / makkerlijker te volgen hebben gemaakt. Ik vond het in de boeken nogal toevallig allemaal dat Jace niet wist dat de man die hem opgevoed had Valentine was (dat hij bijvoorbeeld nooit een foto had gezien ofzo). Ik heb er volgens mij een post over gezien op Tumblr, die kan ik zo wel opzoeken.

    Edit: Gevonden!


    Jaaaa, dat vond ik ook een hele goede twist in de serie, aangezien ik dat altijd een van de zwakkere punten in het boek heb gevonden ^^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Hi ik ga lekker niet op de spoilers drukken want ik moet de laatste nog kijken maar jezus die van vorige week was echt prut en tbh vind ik de hele serie bagger. Jace' acteur is zo lelijk en o my god they annoy me so much. kom op, clary, hoe dom kun je zijn. vraagt ze of luke haar vader is HALLO KIJK NAAR ZN HUIDSKLEUR ( niet iets daar tegen maar het lijkt me logisch dat hij niet haar vader is; ze is ginger???) Okay so ik heb er dus echt heel veel frustraties over maar kun je me op de lijst zetten? Want ik wil wel kijkrn ivm mijn liefde voor de boeken.


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Ik ga even heel casual dit hier achter later. Soort van spoiler denk ik als je de laatste paar afleveringen niet hebt gezien. Ik vond het heel grappig in ieder geval en wilde het even achter laten :'3

    Btw, het gaat over Alec & Jace.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 18:55 ]


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Zeer spoilery clipje van de volgende aflevering onder de spoiler. DIT IS TE VEEL OMFG.


    Ik vond die muziek op een of andere manier wat raar klinken, alsof iemand dat over het echte geluid heen had geplakt, maar dat is meer een secundaire observatie want HOLY SHIT. ZE STAAN LETTERLIJK AL BIJ HET ALTAAR EN DAN STORMT HET VRIENDJE VAN DE BRUIDEGOM BINNEN SHIT MAN. Dit is iedere slechte romcom fanfic in serieversie die ik ooit heb gewild, wauw. :'D
    En tegelijkertijd maak ik me enorm veel zorgen om Lydia (en Alec, want wie weet hoe hij reageert + het is allemaal leuk en aardig dat Magnus daar opduikt, maar dat legt wel behoorlijk wat druk op Alec, want als hij de bruiloft op dat moment stopt zal het wel heel erg duidelijk zijn waarom omfg).
    MAAR MAGNUS DIE MARYSE DIST HELL YEAH
    EN LYDIA ZIET ER ZO GOED UIT
    EN ALEC IN WIT VERSUS MAGNUS IN ZWART WHOA
    deze serie heeft me zo extreem in zijn greep het is belachelijk

    [ bericht aangepast op 26 maart 2016 - 21:04 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Omnomnom. Die spoiler!! Nu kan ik niet meer wachten tot Woensdag (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Die clip nee. Ik kan het niet aan /:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Square schreef:
    Zeer spoilery clipje van de volgende aflevering onder de spoiler. DIT IS TE VEEL OMFG.

    Ik vond die muziek op een of andere manier wat raar klinken, alsof iemand dat over het echte geluid heen had geplakt, maar dat is meer een secundaire observatie want HOLY SHIT. ZE STAAN LETTERLIJK AL BIJ HET ALTAAR EN DAN STORMT HET VRIENDJE VAN DE BRUIDEGOM BINNEN SHIT MAN. Dit is iedere slechte romcom fanfic in serieversie die ik ooit heb gewild, wauw. :'D
    En tegelijkertijd maak ik me enorm veel zorgen om Lydia (en Alec, want wie weet hoe hij reageert + het is allemaal leuk en aardig dat Magnus daar opduikt, maar dat legt wel behoorlijk wat druk op Alec, want als hij de bruiloft op dat moment stopt zal het wel heel erg duidelijk zijn waarom omfg).
    MAAR MAGNUS DIE MARYSE DIST HELL YEAH
    EN LYDIA ZIET ER ZO GOED UIT
    EN ALEC IN WIT VERSUS MAGNUS IN ZWART WHOA
    deze serie heeft me zo extreem in zijn greep het is belachelijk




    omg inge pls, nu kan ik niet meer rustig wachten


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.