• Dat elke avond pasta pesto eten - hier en daar uiteraard afgewisseld met een kleffe diepvriespizza - niet al te bevorderlijk voor je gezondheid is, weten we natuurlijk allemaal. Wat we ongetwijfeld niet allemaal weten, is wat we dan wél moeten eten. Ik, als stereotype student (hallo, pasta? Pesto? Pizza?) niet althans. De kookboeken die ik heb zijn al tal van keren binnenstebuiten gekeerd en eigenlijk alles heb ik of al tien keer geprobeerd, of is een absolute 'no go' (eerder: te veel moeite).

    In ieder geval ga ik er vanuit dat ik vast niet de enige ben die zich elke avond opnieuw enigszins wanhopig afvraagt wat je nu weer moet eten.

    ----

    Daarom dacht ik dat een topic, waarin iedereen kan posten wat hij/zij die avond gaat eten of al heeft gegeten, misschien helemaal niet zo'n gek idee is. Op die manier kunnen we inspiratie op doen en hoeven we niet om de paar dagen meer hetzelfde te eten! :-)

    Dus, de brandende vraag is...

    Wat eten we vandaag?



    Laten we de eeuwige pasta pesto eindelijk gedag kussen! :-)

    [ bericht aangepast op 26 jan 2016 - 19:52 ]


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    (...)Morgen schuif ik echt bij jou aan, seriously.


    Ik weet ook nog wel wat receptjes die niet zo veel tijd kosten. Hiervoor heb ik namelijk een halfuur tot drie kwartier in de keuken gestaan c;


    26 - 02 - '16

    Ik at Enchiladas, of hoe ik dat ook wil schrijven. Troostvoer, ha. :9~

    Naz schreef:
    (...)

    Ik weet ook nog wel wat receptjes die niet zo veel tijd kosten. Hiervoor heb ik namelijk een halfuur tot drie kwartier in de keuken gestaan c;
    Makkelijke receptjes zijn altijd, maar dan ook altijd welkom! Ik ben een behoorlijk lui persoon. :'D


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    Ik at Enchiladas, of hoe ik dat ook wil schrijven. Troostvoer, ha. :9~

    (...)Makkelijke receptjes zijn altijd, maar dan ook altijd welkom! Ik ben een behoorlijk lui persoon. :'D


    Houd je van champignons?


    26 - 02 - '16

    Lauwe soep met een bolletje. Gisteren twee verstandskiezen laten trekken, kan nog niet zoveel eten.. Dus als iemand nog iets weet?


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Sperziebonen met cashewnoten, gehaktballen en gebakken aardappeltjes.


    Physics is awesome

    Coliver schreef:
    Lauwe soep met een bolletje. Gisteren twee verstandskiezen laten trekken, kan nog niet zoveel eten.. Dus als iemand nog iets weet?


    Misschien macaroni?
    En dan de macaroni langer laten koken dan er op het pakje staat zodat 'ie wat zachter is c;


    26 - 02 - '16

    Naz schreef:
    (...)

    Houd je van champignons?
    Ik probeer in haast elk gerecht champignons te verwerken omdat ik ze zo lekker vind haha. *Kijkt hoopvol*

    Coliver schreef:
    Lauwe soep met een bolletje. Gisteren twee verstandskiezen laten trekken, kan nog niet zoveel eten.. Dus als iemand nog iets weet?
    Iets van vis, als je dat lust? Dat kun je vaak wel wegzuigen, zeker zalm of iets.


    She's imperfect but she tries

    Supermakkelijk recept: spinazie met rijst. Klinkt misschien apart maar het is echt heel lekker ;) Bak er een paar groenten bij en voila.
    Ik heb hetzelfde probleem hier; woon nu iets minder dan een halfjaar op kamers en wat ik moet gaan koken is altijd een uitdaging.
    Gelukkig wordt het kookboek in mijn hoofd steeds groter, dus als ik nog wat ontdek laat ik het weten (;


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Mignon schreef:
    Ik probeer in haast elk gerecht champignons te verwerken omdat ik ze zo lekker vind haha. *Kijkt hoopvol*


    Yes! Dan kan mijn recept met je uitwisselen!

    Benodigdheden:
    500 gram macaroni/tagliatelle of een andere pastasoort die je lekker vind. (Thuis gebruik ik ongeveer 400 gram voor 4 personen.)
    400 gram gehakt, als je minder wil kan dat ook, maar ik gebruik altijd ongeveer zoveel.
    1 pakje sausmix voor tagliatelle roomsaus.
    Champignons, minimaal 300 gram. (Meer is altijd lekker en voor optimale smaakbeleving raad ik kastanje champignons aan. Deze slinken minder en smaken beter. Ze zijn wel ietsje duurder)
    250 ml water
    250 ml melk
    Gehaktkruiden
    evt. een runderbouillon blokje

    First; zet een pan water op het vuur. Als je gelijk met heet water begint, gaat het sneller koken en bespaar je een bult tijd, hihi. Doe de gehakt in een pan met kruiden en bak deze mooi rul. Op zich kan je aan gehakt niet veel verpesten, dus ondertussen kan je de champignons snijden. Als de gehakt rul (gaar) is, bak je de champignons erin mee. Ondertussen kan het zijn dat het water al kookt. Doe de pasta in de pan en zet een timer. Hoelang hangt af van de pasta die je gebruikt en wat de verpakking erover zegt. Ga echter niet geheel uit van wat er op zo'n pakje staat, want negen van de tien keer moet het of iets langer, of iets korter. Het klopt nooit exact. Als je de pasta laat koken, kan je ondertussen de saus maken. Doe het water en de melk in een litermaatje met de sausmix en roer met het een garde tot het mooi is gemengd. Daarna kan je het bij de gehakt en champignons in de pan doen. Dit laat je sudderen tot de saus mooi dik is. Als je pasta klaar is, giet je het af. Vergeet niet het gas uit te zetten voordat je de pan met macaroni terug zet, anders wordt je pasta plakkerig en dat is niet lekker! D: Als je tevreden bent over de saus, als het een mooie dikte heeft en gekookt heeft, kan je alles door elkaar doen. Et voila. Je eigen pasta met champignon-roomsaus!

    Het lijkt moeilijker dan het is. Het kost mij nog geen halfuur om dit te maken (;


    26 - 02 - '16

    Krieltjes met sperzieboontjes en een hamburger. Heel simpel, maar nou ook weer geen vitamine bom


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik had vandaag wel een hele voedzame maaltijd, Haha. Mijn moeder had geen zin om te koken dus moesten we zelf maar wat bij elkaar zoeken. Mijn avondmaaltijd bestond uit 2 boterhammen met kip ragout.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Heerlijk, kibbelingen met stamppot penen en uien met knolselderij en sla *.*


    No growth of the heart is ever a waste

    Naz schreef:
    (...)

    Yes! Dan kan mijn recept met je uitwisselen!

    Benodigdheden:
    500 gram macaroni/tagliatelle of een andere pastasoort die je lekker vind. (Thuis gebruik ik ongeveer 400 gram voor 4 personen.)
    400 gram gehakt, als je minder wil kan dat ook, maar ik gebruik altijd ongeveer zoveel.
    1 pakje sausmix voor tagliatelle roomsaus.
    Champignons, minimaal 300 gram. (Meer is altijd lekker en voor optimale smaakbeleving raad ik kastanje champignons aan. Deze slinken minder en smaken beter. Ze zijn wel ietsje duurder)
    250 ml water
    250 ml melk
    Gehaktkruiden
    evt. een runderbouillon blokje

    First; zet een pan water op het vuur. Als je gelijk met heet water begint, gaat het sneller koken en bespaar je een bult tijd, hihi. Doe de gehakt in een pan met kruiden en bak deze mooi rul. Op zich kan je aan gehakt niet veel verpesten, dus ondertussen kan je de champignons snijden. Als de gehakt rul (gaar) is, bak je de champignons erin mee. Ondertussen kan het zijn dat het water al kookt. Doe de pasta in de pan en zet een timer. Hoelang hangt af van de pasta die je gebruikt en wat de verpakking erover zegt. Ga echter niet geheel uit van wat er op zo'n pakje staat, want negen van de tien keer moet het of iets langer, of iets korter. Het klopt nooit exact. Als je de pasta laat koken, kan je ondertussen de saus maken. Doe het water en de melk in een litermaatje met de sausmix en roer met het een garde tot het mooi is gemengd. Daarna kan je het bij de gehakt en champignons in de pan doen. Dit laat je sudderen tot de saus mooi dik is. Als je pasta klaar is, giet je het af. Vergeet niet het gas uit te zetten voordat je de pan met macaroni terug zet, anders wordt je pasta plakkerig en dat is niet lekker! D: Als je tevreden bent over de saus, als het een mooie dikte heeft en gekookt heeft, kan je alles door elkaar doen. Et voila. Je eigen pasta met champignon-roomsaus!

    Het lijkt moeilijker dan het is. Het kost mij nog geen halfuur om dit te maken (;

    Even een tip: als je geen plakkerige pasta wil, moet je er een beetje olijfolie doorheen doen. Dan wordt het niet zo'n plakboel (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    RESTJES. Wat betekent dat ik gewoon de lekkerste dingen eruit ga pikken. :Y)

    HANAYA schreef:
    Heerlijk, kibbelingen met stamppot penen en uien met knolselderij en sla *.*


    Bedoel je dan niet gewoon hutspot? Ervan uitgaande dat je met penen, wortelen bedoelt.


    Physics is awesome