• Dat elke avond pasta pesto eten - hier en daar uiteraard afgewisseld met een kleffe diepvriespizza - niet al te bevorderlijk voor je gezondheid is, weten we natuurlijk allemaal. Wat we ongetwijfeld niet allemaal weten, is wat we dan wél moeten eten. Ik, als stereotype student (hallo, pasta? Pesto? Pizza?) niet althans. De kookboeken die ik heb zijn al tal van keren binnenstebuiten gekeerd en eigenlijk alles heb ik of al tien keer geprobeerd, of is een absolute 'no go' (eerder: te veel moeite).

    In ieder geval ga ik er vanuit dat ik vast niet de enige ben die zich elke avond opnieuw enigszins wanhopig afvraagt wat je nu weer moet eten.

    ----

    Daarom dacht ik dat een topic, waarin iedereen kan posten wat hij/zij die avond gaat eten of al heeft gegeten, misschien helemaal niet zo'n gek idee is. Op die manier kunnen we inspiratie op doen en hoeven we niet om de paar dagen meer hetzelfde te eten! :-)

    Dus, de brandende vraag is...

    Wat eten we vandaag?



    Laten we de eeuwige pasta pesto eindelijk gedag kussen! :-)

    [ bericht aangepast op 26 jan 2016 - 19:52 ]


    She's imperfect but she tries

    Zaterdag = frietdag.

    Naz schreef:
    (...)

    Yes! Dan kan mijn recept met je uitwisselen!

    Benodigdheden:
    500 gram macaroni/tagliatelle of een andere pastasoort die je lekker vind. (Thuis gebruik ik ongeveer 400 gram voor 4 personen.)
    400 gram gehakt, als je minder wil kan dat ook, maar ik gebruik altijd ongeveer zoveel.
    1 pakje sausmix voor tagliatelle roomsaus.
    Champignons, minimaal 300 gram. (Meer is altijd lekker en voor optimale smaakbeleving raad ik kastanje champignons aan. Deze slinken minder en smaken beter. Ze zijn wel ietsje duurder)
    250 ml water
    250 ml melk
    Gehaktkruiden
    evt. een runderbouillon blokje

    First; zet een pan water op het vuur. Als je gelijk met heet water begint, gaat het sneller koken en bespaar je een bult tijd, hihi. Doe de gehakt in een pan met kruiden en bak deze mooi rul. Op zich kan je aan gehakt niet veel verpesten, dus ondertussen kan je de champignons snijden. Als de gehakt rul (gaar) is, bak je de champignons erin mee. Ondertussen kan het zijn dat het water al kookt. Doe de pasta in de pan en zet een timer. Hoelang hangt af van de pasta die je gebruikt en wat de verpakking erover zegt. Ga echter niet geheel uit van wat er op zo'n pakje staat, want negen van de tien keer moet het of iets langer, of iets korter. Het klopt nooit exact. Als je de pasta laat koken, kan je ondertussen de saus maken. Doe het water en de melk in een litermaatje met de sausmix en roer met het een garde tot het mooi is gemengd. Daarna kan je het bij de gehakt en champignons in de pan doen. Dit laat je sudderen tot de saus mooi dik is. Als je pasta klaar is, giet je het af. Vergeet niet het gas uit te zetten voordat je de pan met macaroni terug zet, anders wordt je pasta plakkerig en dat is niet lekker! D: Als je tevreden bent over de saus, als het een mooie dikte heeft en gekookt heeft, kan je alles door elkaar doen. Et voila. Je eigen pasta met champignon-roomsaus!

    Het lijkt moeilijker dan het is. Het kost mij nog geen halfuur om dit te maken (;
    Dit klink zo zo zo zo goddelijk. En echt als iets wat zelfs ik kan maken. En ik heb eigenlijk nooit last van plakkerige pasta, dus ik heb goede hoop haha. Dankjewel voor het delen! :)


    She's imperfect but she tries

    Ik at een vispakketje van koolvis met rode ui, broccoli en kruidenroomkaas met witte rijst, naar dit (aanklikbaar) recept. Het is zo makkelijk en ZO lekker. De saus was wel machtig, maar dit het was echt een maaltijd naar mijn smaak.


    She's imperfect but she tries

    Ik ga zo aan de slag met mijn kip in braadzak <3


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Mignon schreef:
    Ik at een vispakketje van koolvis met rode ui, broccoli en kruidenroomkaas met witte rijst, naar dit (aanklikbaar) recept. Het is zo makkelijk en ZO lekker. De saus was wel machtig, maar dit het was echt een maaltijd naar mijn smaak.



    Dat ziet er heeeeerlijk uit <3


    26 - 02 - '16

    Ik eet straks een prutje van groenten, bruine bonen en aardappels, met misschien nog iets van rijst, maar zeker met veel kaas :3


    I am an idiot, I move.

    Zweedse gehaktballen van de Ikea. Dat is echt een "eens en nooit weer" geval.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Pannenkoeken met stroop en pannenkoeken met spek. :9~


    Pretty is just a pretty word.

    Bami, de rest van mijn familie at namelijk hamburgers... Ew.
    Over die foto:

    [ bericht aangepast op 22 feb 2016 - 19:50 ]


    You dare to gaze upon me?

    Frietjes! Normaal eten we altijd op zondag frietjes, maar gister hadden we een soort lunch/diner met de toekomstige schoonfamilie van mijn zus en dat was een ziljoen gangen dus toen hoefde we niks meer te eten.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb pasta cabonara gemaakt alleen ik had geen spekjes meer en jongens, doe dit niet. Pasta cabonara zonder spekjes is alsof je droge pasta naar binnenwerkt met kaas. Bah.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Minestrone soep met broodjes.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Tomatensoep en lasagne!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Boerenkool. Hoe Hollands wil je het hebben?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Aardappelkroketjes, broccoli en een vegaschnitzel :3


    I am an idiot, I move.

    Niks >< zit in Canada in gastgezin en ze aten left-overs, maar koude kip of kalkoen die warm al amper weg te krijgen was met water zal koud niet beter zijn


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen