• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    • Inspiratie •


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Lizor [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Lizor
    • James Potter • ? || ? [?]
    • Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || Millard [1.2]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]
    • Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Alice Prewett • Rosie Tupper || Dumbledore [1.6]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Adephagia [1.7]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Lizor [1.7]

    SLYTHERIN
    • Daniël Cillin Rogers • Dylan Sprayberry || Transmissions [1.7]
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.4]
    • Regulus Arcturus Black • ? || ? [?]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Lizor [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Mulisch [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Lizor [1.6]
    • Edward Nathaniel Mulciber • FC || Liber [1.7]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Bigsleep [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Frenchcore [1.1]
    • Mavi Fallyn Rogers • Willa Holland || Transmissions [1.7]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || AlecLightwood [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Kathryn Newton || Sociopaths [1.3]
    • Ailis Juliet Sutherland • Nastya Kusakina || Adephagia [1.3]
    • Alexis Pascal Rutherford • Caitlin Stasey || Mulisch [1.6]
    • Alcina Pyralis • Janel Parrisch || TheseWords [1.8]

    RAVENCLAW
    • Caspian Foxx Zachariah • Josh Duhamel || SiriuslyBlack [1.7]
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Frenchcore [1.1]
    • Axel James Sutherland • Paul Craddock || Adephagia [1.3]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || Dumbledore [1.6]
    • Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Mulisch [1.2]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Bigsleep [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || AlecLightwood [1.2]
    • Harper Coralie Lukasiak • Gigi Hadid || Dumbledore [1.4]
    • Emily Lucy Matthews • Barbara Palvin || Liber [1.5]
    • Wiktoria Harmion • Angelica Blick || Polovina [1.5]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || AlecLightwood [1.2]
    • Max Adrian Sanderson • Misha Collins || SiriuslyBlack [1.7]
    • Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Mulisch [1.2]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Bigsleep [1.3]
    • Ashley Joseph Diggory • Ash Stymist || calice [1.6]
    • Freya Brennan • Cora Keegan || WillNotLearn [1.8]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Millard [1.2]
    • Dove Elisabeth Sparrow • Alexis Ren || SiriuslyBlack
    • Chava Hailey Stirling • Brittany Robertson || Altaria [1.5]
    • Elise Anna Matthews • Barbara Palvin || Saiph [1.4]


    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    • Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW
    •
    • Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    • Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    • Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • ? || Captain

    • Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Lizor
    • Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    • Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Frenchcore
    • Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    • Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    • Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Unknown
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    • Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore
    •
    Beaters
    • Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    • Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    • Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    • Ashley Joseph Diggory • calice
    • Unknown
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Apperantly my date is quite a fun guy || dress
    Ik kreeg niet echt antwoord op mijn vraag, of het kneepje in zijn hand, alleen maar een wat vage blik in zijn ogen terwijl hij naar me keek. Toch werd het antwoord me meer dan duidelijk toen hij een heleboel shotjes bestelde, waarvan twee hele sterke. Ik grijnsde speels en liet mijn vingers wat rond de vlammen bewegen die op het laatste glaasje stonden. "Wat voor spelletje had je in gedachten? Of wilde je ze gewoon opdrinken?" Ik speelde wat met een los plukje haar. Ik vond het wel gezellig zo en gezien er nog maar vrij weinig gebeurde op de rest van het feest, was een spelletje zeker wel iets waar ik zin in had. Hallucineren was misschien wat minder, zeker op een avond als deze, maar ik moest de naam onthouden voor als het wel een avond was om het heel gezellig te maken en die ik niet perse hoefde te onthouden. Ik pakte de eerste Sweet Honey Twiglet alvast beet en keek ernaar. Het zat in een gewoon shotglaasje, maar die van de Dragon's Flame zat in een lang dun glaasje, iets wat voor een meisje altijd weer een nieuwe kans gaf om d'r date wat te plagen, ja toch? Voor nu liet ik het staan en keek naar mijn date, hopend dat hij een spelletje kende. Anders zou ik ze waarschijnlijk gewoon wegtikken. Ik had best wel zin in nog wat drank, en daarna om lekker te dansen, me te laten gaan, en te zien waar deze avond ons zou brengen, wat waarschijnlijk een bed zou zijn. Ik hoopte in elk geval van wel, want daar had ieder meisje toch wel eens behoefte aan? Ik pakte nu wel het eerste glaasje met Sweet Honey Twiglets en hield die vast een beetje omhoog. Zelfs als we een spelletje zouden doen, zou ik toch snel moeten drinken, en anders zorgde ik daar wel voor. Alcohol, dansen, en sex, dat waren de ingrediënten voor een goed feestje. Strippoker was ook altijd leuk, maar niet met z'n tweeën, dus dansen zou ook al geweldig zijn, zeker als hij echt zo slecht kon dansen als hij zei.


    Bowties were never Cooler

    Scarlett Rose River
    17 ~ Pure Blood ~ Slytherin ~ Chaser ~ Drunk ~ Great hall~ Sirius, James, Blake, Jase

    { Dress}


    Voor zover ik weet zijn dit soort momenten zeldzaam, dansend met je twee beste vrienden. Metname nu ik dronken ben vind ik het geweldig. Ondertussen kijk ik op mijn telefoon, twee berichtjes van Regulus.
    Kan nog wel even duren, heb een date die wil praten... en daarmee ook echt praten bedoelt. Hoe is jouw oh zo geweldige date? .... xx , was de eerste. De tweede niet veel later er achteraan gestuurd.
    Weet je, nu ik er over nadenk, laat dat sigaretje maar zitten
    , sinds wanneer reageert hij zo bot. Ik kijk de hal rond en zie uiteindelijk Regulus staan. Hij is sowieso boos over de kus met Sirius, wat je niet eens een echte kus zou kunnen noemen. Whut, oké rare vent. Dacht misschien is het wel gezellig, shotje erbij ~ S, stuur ik hem terug. Ik stop mijn telefoon weer weg en dans verder. Vanuit mijn ooghoek zie ik Caleb aankomen lopen, met alle moeite die het me kost probeer ik hem niet aan te kijken. Straks bespring ik hem ook ineens, net zoals Peter, die arme arme Peter. Dan kruisen onze blikken en voor even lijkt het alsof hij naar me toe komt, zou hij nou echt sorry gaan zeggen? Maar nee natuurlijk versnelt hij zijn pas en passeert mij. Blake gaat wat drinken halen en ik sta er alleen nog met Sirius. Het is niet meer hetzelfde sinds ze een vriend heeft, en Sirius is het daar duidelijk mee eens. In de groepsapp ontstaat een hele discussie, tussen metname Blake en Sirius. Een zucht verlaat mijn mond, waarom moet Sirius nou weer ruzie gaan zoeken. Voordat ik ook maar iets kan terugappen, zie ik Blake onze richting instormen. Eenmaal bij ons aangekomen begint ze op Sirius in te slaan. Ik sta ernaast en weet niet wat ik moet doen. Ik bedoel het zijn allebei mijn beste vrienden, het is veelste lastig voor mij om tussen hen te moeten kiezen. Sirius valt op de grond en nog nooit heb ik hem zo zwak en ellendig gezien. En bij Sirius heb ik echt al een hoop gezien, geloof mij. Ik knie naast hem neer en sla mijn arm om hem heen, terwijl ik hem in een knuffel trek. 'Wil je even naar buiten, frisse lucht, een sigaret roken misschien? Het komt goed, ook al heb je je als een klootzak gedragen.'

    [ bericht aangepast op 17 nov 2016 - 23:53 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Remus Lupin
    Moony

    Christmas has always been my favorite holliday, the time for hot chocolate, wool sweathers and cuddeling next to to the fireplace




    Gekleed in een pak dat waarschijnlijk ooit van mijn vader geweest is en een simpel wit overhemd kijk ik nog één keer in de spiegel voordat ik de kamer verlaat.
    Ik had afgesproken met Fabian vlakbij de Ravenclaw common room en zoals gewoonlijk was ik een paar minuten te vroeg, iedereen die me kende zou je kunnen vertellen dat dit altijd het geval was aangezien ik er een hekel aan had te laat ergens te zijn.

    Twintig minuten later zit ik nog steeds bij hetzelfde raam in dezelfde gang, en kijk ik bij iedereen die langsloopt, klaargemaakt voor het bal, op om te kijken of het Fabian is. Waar bleef hij?
    Na nog eens 10 minuten had ik hem al ongeveer 200 keer gebeld en 300 berichtjes gestuurd, zelfs in de groepsapp al gevraagd of iemand hem gezien had maar antwoorden van onder andere een dronken Sirius hielpen ook totaal niet.
    We hadden hier afgesproken toch?
    Net toen ik weer op het punt stond het gewoon te geven, me om te draaien en terug te lopen naar de toren van Gryffindor om me daar te begraven onder de dekens, reageerde hij op mijn berichtjes. Hij had blijkbaar gedacht dat we afgesproken hadden bij de grote zaal en had daar op me gewacht. Natuurlijk! Ik had mezelf wel kunnen slaan.
    Een beetje buitenadem van alle trappen, kom ik aan bij de ingang van The Great Hall waar ik Fabian bijna direct zie staan. ´Hey´ zet ik met een glimlach. Zelfs vanaf de vierde verdieping was het geluid uit de grote zaal, de muziek en stemmen, te horen. Maar toen we samen de zaal binnenliepen kwamen een aantal geluiden er bovenuit. De meeste mensen waren al gestopt met dansen om zich naar het spektakel te draaien dat zich bijna net voor mijn voeten afspeelde. Blake en.. Sirius waren aan het vechten en Sirius lach laveloos op de grond. James had me gewaarschuwd dat er iets was met Sirius, maar ik had niet doorgehad dat het zo extreem zou zijn.

    Zonder om te kijken naar Fabian laat ik zijn hand los en haast ik me naar Sirius, maar tegen de tijd dat ik bij hem ben is Scarlett er ook al en heeft hem al in een knuffel getrokken.


    Don't be like the rest of them, darling

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Great Hall • Axel


    Kerstmis.
          Het moest de periode van het jaar zijn waarop zelfs Hogwarts nog net dat beetje extra magie kende. Van de meest bombastische versieringen, tot de maagdelijke laag sneeuw die de wereld als nieuw liet lijken. Van de mistletoes die iedereen angstvallig ontweek, tot de ontspannen, maar toch verwachtingsvolle sfeer die heel het kasteel in zijn greep hield. Of nou ja, dat was hoe het hoorde. In plaats daarvan hield ik het aantal ruzies, of juist weer het goedmaken daarvan, niet meer bij. En zelfs als er al liefde in de lucht was, dan was ik alvast niet degene die dat deze avond zou gaan ruiken: ik was snipverkouden.
          Al deze dingen zorgden ervoor dat ik met een twijfelachtige blik in de spiegel staarde. Niet alleen was ik als de dood dat mensen me zouden herkennen als Rudolph, want mijn rode neus zou zonder moeite een hele slede in het duister kunnen leiden, maar ik twijfelde eveneens of het überhaupt nog wel de moeite zou zijn om te gaan. Als ik een inschatting maakte van het aantal drank dat er al doorheen was gegaan, dan was het intens aanlokkelijk om mijn jurk te verruilen voor een onesie, om vervolgens... niks te doen. Aanlokkelijk, misschien, maar toch wist ik mezelf te beschermen voor al dit zelfmedelijden door mijn neus even belabberd op te halen en door de leerlingenkamer uit te lopen, op weg naar de Great Hall om... sociaal te zijn.
          Mijn tegenzin verdween echter als sneeuw voor de zon toen ik wel een heel bekende jongen voor de opening van de zaal zag staan. Kort hield ik mijn pas in, Axel nieuwsgierig in me opnemend. Ook hij leek niet zijn beste avond te hebben, of hij leek in ieder geval niet het grootste zin hebben om zich in het feestgedruis te mengen. Sterker nog, ik durfde te wedden dat hij eerder van de Great Hall weg zou lopen, dan dat hij er daadwerkelijk een kijkje in zou gaan nemen.
          Dus wurmde ik mijn arm als ware van 'hallo' in de zijne, waarbij ik een poging deed om hem met een uitgestreken gezicht aan te kijken. "Of je date heeft je in de steek gelaten, of je bent plotseling aan het twijfelen gebracht over je eigen dansmoves." Ik perste mijn lippen even opeen, waarbij ik mijn ietwat nasale stem probeerde te negeren. "Of je wachtte op mij natuurlijk. Dat zou me in ieder geval iets vrolijker stemmen dan de eerste twee opties." Ik liet een korte stilte vallen, waarbij ik mijn mondhoeken omhoog liet krullen tot een glimlach, in de hoop dat we elkaar zouden kunnen porren om een poging te ondernemen een fijne avond te hebben.
          "Fijne Kerstmis, Axel."


    She's imperfect but she tries

    Jason Axel O'Donnell
    'Baby, all I want for Christmas is you.’
    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper • Great Hall, Blakie, Scarlett, Sirius and James • Suit

    Wat er de volgende minuten gebeurd, dringt amper tot mij door. Van het ene op het andere moment is Blake haast plotseling uit mijn armen verdwenen, en stormt ze als een razende stier op Sirius af, alsof hij een rode lap is voor haar ogen. Voor een tel twijfel ik of ik nu al moet ingrijpen, maar eerlijk gezegd ben ik net zo goed woedend, nee, laaiend. Daarom, hoe slecht het ook klinkt, laat ik Blake haar gang gaan. In eerste instantie had ik ook niet verwacht dat Blake veel schade kon aanrichten, ik bedoel, ze is klein en eigenlijk behoorlijk tenger – wie had kunnen weten dat ze zowaar als een man kan vechten?
          Met grote ogen kijk ik toe hoe deze sitiuatie behoorlijk uit de hand aan het lopen is, misschien had je toch wel beter in kunnen grijpen, Jase. Blake is Sirius een aantal fikse klappen aan het verkopen, terwijl deze jankend op de grond is beland, als een hoopje ellende. Ondertussen staat Scarlett maar een beetje dom naar het schouwspel te kijken. De rest van de mensen in de zaal hebben ook besloten dat hun date een stuk minder interessant is, dan de scène die er zojuist is geschopt, en hebben een cirkel gevormd om ons heen. James kijkt alles behalve geamuseerd, en vanuit mijn ooghoek zie ik Remus aankomen lopen. Misschien is dit een mooi moment om er even tussenuit te knijpen. Ik grijp Blake's armen subtiel vast en trek haar weg van Sirius.
          ‘En nu is het wel genoeg geweest.’ Mijn stem klinkt hard en een beetje streng. Ik kijk James, Scarlett en Remus even aan. ‘Succes.’ Vervolgens duw ik wat mensen aan de kant, en neem Blake apart. Zodra we een beetje afgezonderd staan van de rest van de feestgangers, besluit ik het goede vriendje te gaan spelen.
          ‘Hey...’ Ik kijk Blake ondertussen onderzoekend aan en neem haar handen vast, waarmee ze Sirius een aantal flink hard heeft geraakt. ‘Ik denk dat je hier even ijs op moet leggen,’ conludeer ik, nadat ik haar handen heb bekeken. ‘Gaat het alweer wat beter? Het spijt me dat onze avond zo moest lopen, ik snap het als je geen zin meer hebt om te blijven.’ Ik trek Blake in een omhelzing.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2016 - 22:04 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Random corridor/stairs, Lana • Suit

    Ik kijk Lana met een geamuseerd lachje aan, terwijl ze haar hand door mijn haar haalt, en vervolgens over mijn gezicht laat glijden.
          ‘Sorry... c'est... dat ies een gewoonte. Iek raak mensen altijd aan.’ Haar konen kleuren langzaam roze-rood, waardoor ik zachtjes moet lachen. ‘Dat klinkt raar. Iek bedoel meer dat iek... niet zo heel erg ben van de persoonlijke ruimte en vaak die grens overtreed zonder erover na te denken. Ies dat raar?’ Ik kijk haar met een scheve grijns aan en haal mijn schouders kort op.
          ‘Ik moet zeggen... ik heb zo iets maar zelden gehoord... eigenlijk nooit, maar het heeft iets schattigs.’ Ik knipoog naar Lana en veeg een pluk haar achter haar oor. ‘Maar hey, ik deel soms spontane knuffels uit, ook niet hel normaal toch? Maar abnormaal is niet per sé slecht.’ Ik geef mezelf een staande ovatie voor deze woorden, wat ben je diep aan het zijn Caleb. That's what she s- okay nope, not going there. Ik moet een lach onderdrukken om mijn eigen gedachten. Dat is ook raar, jezelf grappig vinden. ‘Heb je dat opgenomen? Ik ben zelden zo diepzinnig bezig,’ grap ik en kijk Lana glimlachend aan. Ik sta op, en trek Lana voorzichtig overeind. Vervolgens wikkel een arm om haar middel en frons even lichtjes, waar zouden we naartoe kunnen gaan? Aan de groepschat te zien is het alles behalve Kersterig in de Grote Zaal, dus laten we daar maar met een zo groot mogelijke bocht omheen lopen.
          ‘Heb jij al een plek gevonden hier waar je graag bent? Als het niet zo koud zou zijn buiten, zou ik je meenemen naar het meer, maar ik wil niet dat je doodvriest.’ Ik lach zachtjes.


    I just caught the wave in your eyes

    Blake Sophia Haynes


    18 • Year 6 • Pureblood • Ssssslytherin • Great Hall, with Jase • Prefect Dress

    Een bijna dierlijk geluid verlaat mijn lippen als ik niet veel later, na me uit Jase's omhelzing gewurmd te hebben, het gevoel van ijs op mijn brandende knokkels ervaar. Ik voel mijn hand al blauw worden, en op een aantal plekjes zwelt bloed naar het oppervlak.
    "Nee," het komt er bijna uit als een grom terwijl ik een glas alcohol achterover sla, het ding vasthoudend in de minst gehavende hand. "Ik wil blijven."
    Op een bepaalde manier, vraag me niet hoe, krijg ik een glas wodka in mijn handen en terwijl ik op mijn lip bijt giet ik een beetje van het goedje over de bloedende wonden. Desinfecteren. Weet ik veel wat voor dingen ik opgelopen heb door in aanraking te komen met Sirius' bloed.
    Diep vanbinnen voel ik me schuldig, en niet zo'n beetje ook. Hij is dronken, hij wist niet wat hij deed. En zijn reactie.. bijna hartbrekend.
    Ik voel tranen opwellen maar ik slik het gevoel zo snel mogelijk weg. Hij verdiende het.
    Mijn ogen ontmoeten die van Jase en ik kijk meteen weg. Ik weet niet precies waar ik me voor schaam, als je dit gevoel al schaamte kunt noemen, maar iets in me wil het liefst wegrennen nu.
    "Sorry...," mompel ik dan. Het spijt me niet dat ik Sirius in elkaar geslagen heb, maar wel dat hij dat heeft moeten zien. "Ik raakte even de controle kwijt." Ik ben zelf ook verbaasd. Ik weet dat ik kan vechten, maar de meeste gevechten die ik gehad heb waren met meisjes. Dat bestaat uit haren trekken en krabben, dit was van een heel ander caliber. Al is Sirius' haar op zich lang genoeg om aan te trekken.. "Het spijt me dat je dat moest zien."







    Baby, all I want for Christmas is you.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Lajila Vinaya Lancaster
    'I'm a little bit lost without you, and I'm a bloody big mess inside.’
    17 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Beater • Hallway, Peter • Dress

    Zijn antwoord verbaasd me, meen je die nou? Het staat op je voorhoofd geschreven hoor, Pettigrew.
          ‘En ik zou naar haar toe willen om wat precies te zeggen? Luister Lajila, ik weet dat je niet op haar gesteld bent en dat snap ik helemaal, maar ik heb al gezegd dat ik niks voor haar voel. Ja, ik ga haar dat duidelijk maken, maar niet nu? Ik ben op een date met jou, dus daar ben ik op het moment totaal niet mee bezig en zij is bezig met haar... holy shit!’ Ik kijk hem iet wat beledigd aan, en wil net iets zeggen, wanneer er opeens een hoop kabaal klinkt. Verward kijk ik op, en zie hoe Blake – Sirius te lijf gaat. Met open mond gaap ik de twee aan, en wat er verder gebeurt krijg ik niet eens meer mee.
          ‘Kijk... dat wil ik dus vanavond het liefst ontwijken.... waarom kan niemand op deze school een hele avond gaan zonder drama? Kunnen we gewoon dansen of zo en ons met niks bemoeien behalve met onszelf? Voor een keer? Alsjeblieft?’ Hij zegt het weliswaar smekend, maar het komt totaal niet bij me aan. Met een vage blik kijk ik hem aan, en vervolgens naar al de drama die zich afspeelt naast ons. Ondertussen zie ik hoe Remus en James al bij Sirius staan, die het helemaal niet meer lijkt te zien zitten. Ik wist dat zijn break-up met Remus hem zwaar was gevallen, maar dat hij het zó zwaar vond, daar had ik helemaal geen besef van gehad.
          ‘We hebben het er nog wel later over, volgens mij kan je nu beter een goede vriend zijn.’ Ik zeg het zo, dat Peter niet eens meer een keuze lijkt te hebben. Wat ook zo is, ik vind dat hij nu Sirius moet helpen, anders is hij een slechte vriend.


    I just caught the wave in your eyes

    Jason Axel O'Donnell
    'Baby, all I want for Christmas is you.’
    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper • Great Hall, Blakie, Scarlett, Sirius and James • Suit

    Ik schud mijn hoofd en glimlach kleintjes naar Blake, ten teken dat ik het niet erg vind.
          'Het is okay, Blakie, je wilt niet weten wat ik Sirius aan wil doen.' Ik blik kort in de richting van waar het grootste deel van de mensen staat. De meesten staan nog steeds de hele situatie met open mond aan te gapen, terwijl ze alles tot zich door proberen te laten dringen. Deze school is ook wel ontzettend dramatisch, zeg. 'Maar ik zal het hem maar besparen, gezien hij voor nu wel genoeg heeft gehad denk ik.' Ik zeg het zo grappend mogelijk, om Blake een beetje minder slecht te laten voelen, omdat ik wel merk aan haar hele uitstraling dat ze zich lijkt te schamen. Waarover en tegenover wie, vraag ik me af. Maar aan haar spijt betuiging van zojuist, denk ik dat ik wel kan concluderen dat ze zich schaamt tegenover mij. Iets wat-wat mij betreft, onndoig is. 'Maak je geen zorgen, ik had hetzelfde gedaan, ware het niet dat hij jouw beste vriend is, en ik hem daarom niet in elkaar wil meppen.' Ik lach zachtjes en druk een kus op Blake's slaap. Waarom was Blake eigenlijk zo boos geworden? Vanwege dat ene rare berichtje van Sirius? Wat had hij ook alweer gezegd? Iets met anero- plotseling begint er zich iets bij mij te dagen, en ik neem een stapje terug. Ondezoekend glijden mijn ogen weer over Blake heen, en nu valt het me eigenlijk pas op dat ze wel héél tenger lijkt. Mijn ogen zoeken de hare, en een diepe frons verschijnt er op mijn voorhoofd. Het zal toch niet...
          'Sorry dat ik erover begin, maar waar had Sirius het trouwens over, in dat ene berichtje?' Het komt er strenger uit dan ik had verwacht, maar ik begin nu gespannen te worden. We hadden het er nog zo over gehad, en ze had me haast belóófd dat het nooit meer zou gebeuren.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2016 - 9:44 ]


    I just caught the wave in your eyes

    James "Prongs" Potter

    16 years old — Year 6 — Pureblood — Gryffindor — the dance — Sirius/Scarlett/Jason/Blake

    Until the very end.

    Goed, ik weet dat Sirius echt dronken is — hij kan nog amper rechtop staan zonder zich aan iemand vast te houden — maar zelfs in deze staat moet hij zijn hersenen nog wel kunnen gebruiken, toch?
          Wat er daarna gebeurt, gaat in een waas voorbij. Ineens stormt Blake langs ons heen in de richting van Sirius. Het groepsgesprek in onze app was niet echt prettig om te lezen en ik heb me er ook over uitgelaten, maar dit is misschien wel weer een beetje overdreven. Sirius kwetste Remus terwijl hij vol bij zijn verstand was, nu was hij gewoon stomdronken.
          Ik bekijk het tafereel en ik voel me toch boos worden. Ja, ik ben kwaad op Sirius dat hij zich als een arrogante, asociale kloothommel gedraagt, maar dit verdient hij ook niet. En zodra Padfoot huilend wegrent, voel ik mijn hart toch een klein beetje breken. Oké, dit was nou ook weer niet de bedoeling, toch? Jase trekt Blake weg en wenst ons nog succes waarna hij zijn vriendin meteen een glas drank in haar handen drukt. ALsof er nog niet genoeg alcohol vloeit, hier.
          Ik wil de goede vriend spelen en naar Sirius toe gaan — op het moment heeft hij het wel moeilijk zat, zeker omdat Remus en Fabian er nu ook zijn en hij misschien eindelijk doorheeft dat hij gewoon verliefd is op Remus — maar Scarlett is me al voor en ik haal mijn hand door mijn warrige zwarte haren heen. Wel, dat had beter af kunnen lopen.
          Mijn ogen blijven op mijn beste vriend hangen — hij verdient die titel wel weer, zo langzaamaan — en ik zie dat hij het echt even moeilijk heeft. Alles komt terug en ik hoop, hoop, hoop dat hij nu eens zijn volle verstand gebruikt — hij is niet voor niets een Gryffindor — en inziet wat hij nou echt voelt. En stopt zich als zo'n klootzak te gedragen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Blake Sophia Haynes


    18 • Year 6 • Pureblood • Ssssslytherin • Great Hall, with Jase • Prefect Dress

    "Niks." Het komt er uit als een snauw, waarschijnlijk omdat ik de kortst mogelijke mogelijkheid heb gekozen om zijn vraag te beantwoorden.
    Zijn gezichtsuitdrukking is bijna beangstigend, ik heb hem nog nooit zo streng gezien.
    "Je weet dat het bullshit is," zucht ik, terwijl ik nog een slok neem uit mijn nieuwe glas. Ik wil er niet over praten. Als ik het er niet over heb is het er niet en weet niemand van mijn kleine geheimpje, dat ondertussen niet zo klein meer is. Ik kijk hem onderzoekend aan. "...Toch?"
    Ik werp een blik op Sirius, die ondertussen al opgevangen is door Scarlett... en Remus. Ik voel me licht geïrriteerd door het feit dat Scarlett niet aan mijn kant staat, maar schuif dat gevoel weg. Sirius is aan het huilen, en als hij huilt komt iedereen hem helpen. Normaal gesproken zou ik hetzelfde doen, maar ik ben nog te boos.
    Mijn schuldgevoel wordt wel groter, maar ik probeer het te negeren. Het was hoog tijd dat iemand in zou gaan tegen zijn gedrag. Het lijkt wel alsof hij geen vrienden over wil houden.
    Misschien maar goed ook, want nu de kracht van mijn.. groepje toeneemt, heb ik niet veel tijd meer om vrienden te zijn met mensen zoals hij. Mensen die ons gedachtegoed niet delen. Jase kan ik misschien nog ompraten, al wordt het moeilijk omdat hij een Hufflepuff is.
    "Het gaat prima met me. Sirius wilde gewoon choqueren, en dat is hem gelukt. Ik liet me gaan, dat had ik niet moeten doen, maar..." ik zucht diep. "Het was ergens wel zijn verdiende loon. Hij is zo'n eikel soms."







    Baby, all I want for Christmas is you.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Jason Axel O'Donnell
    'Baby, all I want for Christmas is you.’
    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper • Great Hall, Blakie, Scarlett, Sirius and James • Suit

    Als antwoord krijg ik een snauw naar mijn hoofd geslingerd, iets wat mij normaal weinig zou doen, ik bedoel, Blake heeft zo haar momentjes. Echter, op dit moment maakt het een soort bezorgdheid bij me los, en iets anders... wantrouwen?
          ‘Je weet dat het bullshit is,’ verzucht ze. Weet ik dat eigenlijk wel zo zeker? Ook al zou ik haar dolgraag willen geloven, iets in mij zegt dat Sirius, ondanks zijn dronken staat, de waarheid sprak . Drunk words are sober thoughts, right? Blake kijkt me onderzoekend aan, waarschijnlijk omdat ik niet meteen 'ja' heb geroepen. Mijn lippen blijven echter nog steeds stijf op elkaar gedrukt. ‘...Toch?’ Ik haal ongemakelijk mijn handen door mijn haar en laat mijn blik over de zaal heen dwalen. Als mijn blik weer op Blake valt, zie ik gewoon de radertjes in haar hoofd draaien. Waar zou ze nu weer om staan te piekeren?
          ‘Het gaat prima met me. Sirius wilde gewoon choqueren, en dat is hem gelukt. Ik liet me gaan, dat had ik niet moeten doen, maar...,’ zegt ze uiteindelijk. Ze zucht vervolgens diep. ‘Het was ergens wel zijn verdiende loon. Hij is zo'n eikel soms.’ Dat laatste kan ik zeker niet ontkennen. Zijn woorden blijven echter nog steeds door mijn hoofd spoken, en ergens weet ik diep van binnen al dat alles wat hij heeft gezegd, waar is. Voor even blijf ik stil, om gepaste woorden te zoeken. Onbewust ben ik naar de grond gaan staren, want ik weet dat mijn ogen mijn wantrouwen anders zouden verraden.
          ‘Luister, Blake...,’ begin ik voorzichtig, en kijk haar nu doordringend aan. ‘...een relatie kan alleen werken als men elkaar vetrouwt...’ Ik slaak een diepe zucht. ‘...dus ik vraag ik je nu om eerlijk te zijn, want iets in mij zegt dat Sirius de waarheid sprak, ook omdat we het hier eerder over hebben gehad. Ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar ik betwijfel het.’ Waarschijnlijk heb ik hiermee de rest van onze avond om zeep gebracht, maar ik maak me diepe zorgen om mijn vriendin, en ik weet gewoon dat ze dingen voor mij achterhoudt.


    I just caught the wave in your eyes

    AXEL SUTHERLAND
    Year 6 – 17 – Ravenclaw – Lily – Great Hall


    Het was vierentwintig december, kerstmis dus. Dat betekende gezelligheid en feestjes. Grote feestjes, kleine feestjes. Ze waren allemaal even verschrikkelijk.
          Deze avond was het Christmas Dance, dé gala van de school. Iedereen zou er aanwezig zijn, genoeg redenen voor mij om er zover mogelijk van weg te blijven. Echter, het betekende ook dat degene die ik al zolang op het oog had er ook zou zijn. Hem zien dansen was altijd wel iets wat mijn dag weer goed kon maken. Drie keer raden waar ik nu dan ook stond te wachten?
          Goed geraden, voor de deuren van de Great Hall. Twijfelend. Moest ik naar binnen gaan? Of toch teruglopen naar mijn slaapzaal en Kerstmis alleen doorbrengen? Net zoals alle afgelopen jaren.
          Niet veel later voelde ik een arm die zich in de mijne wurmde. "Of je date heeft je in de steek gelaten, of je bent plotseling aan het twijfelen gebracht over je eigen dansmoves." Ik grinnikte even, Lily. Natuurlijk.
          Ik keek Lily aan, met een glimlach op mijn gezicht. “Of je wachtte op mij natuurlijk. Dat zou me in ieder geval iets vrolijker stemmen dan de eerste twee opties." Ze liet een korte stilte vallen, waarbij ze haar mondhoeken omhoog liet krullen tot een glimlach.
          ”Fijne Kerstmis, Axel."
          ”Fijne Kerstmis, Lil,” antwoordde ik terug. Ik keek even naar de deuren voor ons en ik zuchtte zachtjes. “Eigenlijk was ik aan het beslissen of ik naar binnen zou gaan of niet, maar het is minder lachwekkend als ik zeg dat ik op jou heb gewacht,” vervolgde ik toen. Ik schonk Lily een lachende blik.
          ”Maar goed, ik denk dat we nu niet meer terug kunnen onze slaapkamers in, denk je ook niet?” Ik zette enkele stappen vooruit en ik nam Lily mee, zonder dat ze kon protesteren.
          Ik liep de grote ruimte in, terwijl ik Lily dichtbij mij hield. Zonder haar zou ik deze avond niet overleven.
          ”Blijf je bij me in de buurt?”


    That is a perfect copy of reality.

    Blake Sophia Haynes


    18 • Year 6 • Pureblood • Ssssslytherin • Great Hall, with Jase • Prefect Dress

    "Luister, Blake...," oh, daar komt het hoor. De toon van zijn stem verraadt al genoeg. "..een relatie kan alleen werken als men elkaar vetrouwt..." We zuchten bijna allebei tegelijkertijd, het klinkt klagelijk en bijna dramatisch. "...dus ik vraag ik je nu om eerlijk te zijn, want iets in mij zegt dat Sirius de waarheid sprak, ook omdat we het hier eerder over hebben gehad. Ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar ik betwijfel het."
    Ik zucht opnieuw en staar naar een bepaald punt in de ruimte, om Jase maar niet aan te hoeven kijken. Als ik dat doe breek ik namelijk, en dat wil ik niet.
          "Het is niks...." mompel ik dan na een tijdje maar, nog steeds gefixeerd op een van de lichtjes die vanaf het plafond naar beneden hangen. "Het is.." ik moet tranen wegslikken. Kom op, Blake, doe eens normaal. Je hoort je emoties niet te laten zien. "Niks. Ik wilde gewoon...," ik pulk aan de stof van mijn jurk. "En toen.. liep het een beetje uit de hand."
    Ik haal een hand door mijn haar en zucht. Ik heb het er nooit zo open met iemand over gehad, en dit is eigenlijk alleen nog maar vaag gebrabbel. "En nu kan ik niet meer stoppen."
    Dit onduidelijke verhaal gaat over alles. Over het feit dat ik niet meer eet, dat ik wat ik wél eet vaak meteen weer uitwerp, dat ik pillen slik om dit allemaal nog beter te laten werken. Mijn leven is een troep en Jase lijkt tot nu toe niks door gehad te hebben, iets dat me verbaast. Niet om te doen alsof ik een geweldig vriendinnetje ben, maar als iemand elke keer dat ik hem of haar zie een kilo lichter lijkt, zou ik eerder ingrijpen.


    Baby, all I want for Christmas is you.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Jason Axel O'Donnell
    'Baby, all I want for Christmas is you.’
    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper • Great Hall, Blakie • Suit

    Het duurt even voordat Blake's woorden volledig tot mij zijn doorgedrongen. Ook omdat ze nogal in een soort brabbel-geheimtaal sprak. Na een moment van stilte vallen alle puzzelstukjes pas op hun plaats. Het besef komt hard bij mij aan, als een blikseminslag, of een mokerslag, iets hards in ieder geval. Ik kan mezelf wel slaan, en goed ook. Hoe heb ik het niet kunnen zien? Ben ik dan zo blind geweest, al die tijd? Was het mijn onderbewustzijn geweest die het stiekem allang wist, maar me ervoor 'beschermde' omdat alles even perfect leek? Zat ik met mijn hoofd zo erg in cloud 9? Plotseling voel ik me ontzettend schuldig, ik had zoveel eerder moeten ingrijpen. Goh, wat ben ik eigenlijk een verschrikkelijk vriendje, en bovendien nog egoïstisch ook. Nu ik het immers weet is het overduidelijk te zijn dat Blake alles behalve er gezond uitziet. Mijn ogen glijden over Blake heen en ondanks dat ik probeer neutraal te blijven kijken, is het duidelijk dat ik totaal niet blij ben met dit nieuws. Maar wie zou dat wel zijn? Honderden vragen spoken er door mijn hoofd, terwijl mijn ogen weer die van Blake zoeken. Deze lijkt mijn blik echter alleen maar te willen ontwijken.
          ‘Waarom?’, vraag ik zachtjes. Ik schraap mijn keel en ik voel dat ik onbewust mijn handen tot vuisten heb gebald, uit frustratie waarschijnlijk. Mijn nagels drukken diep in mijn huid, zodanig dat het pijn begint te doen. ‘Waarom Blake?’ Ik probeer zo goed mogelijk mijn emoties te beheersen, maar het liefst zou ik nu gaan staan schreeuwen. Maar daar heeft helemaal niemand wat aan, dus doe ik het niet. Althans, nog niet.


    I just caught the wave in your eyes