• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    • Inspiratie •


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Lizor [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Lizor
    • James Potter • ? || ? [?]
    • Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || Millard [1.2]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]
    • Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Alice Prewett • Rosie Tupper || Dumbledore [1.6]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Adephagia [1.7]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Lizor [1.7]

    SLYTHERIN
    • Daniël Cillin Rogers • Dylan Sprayberry || Transmissions [1.7]
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.4]
    • Regulus Arcturus Black • ? || ? [?]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Lizor [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Mulisch [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Lizor [1.6]
    • Edward Nathaniel Mulciber • FC || Liber [1.7]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Bigsleep [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Frenchcore [1.1]
    • Mavi Fallyn Rogers • Willa Holland || Transmissions [1.7]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || AlecLightwood [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Kathryn Newton || Sociopaths [1.3]
    • Ailis Juliet Sutherland • Nastya Kusakina || Adephagia [1.3]
    • Alexis Pascal Rutherford • Caitlin Stasey || Mulisch [1.6]
    • Alcina Pyralis • Janel Parrisch || TheseWords [1.8]

    RAVENCLAW
    • Caspian Foxx Zachariah • Josh Duhamel || SiriuslyBlack [1.7]
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Frenchcore [1.1]
    • Axel James Sutherland • Paul Craddock || Adephagia [1.3]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || Dumbledore [1.6]
    • Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Mulisch [1.2]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Bigsleep [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || AlecLightwood [1.2]
    • Harper Coralie Lukasiak • Gigi Hadid || Dumbledore [1.4]
    • Emily Lucy Matthews • Barbara Palvin || Liber [1.5]
    • Wiktoria Harmion • Angelica Blick || Polovina [1.5]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || AlecLightwood [1.2]
    • Max Adrian Sanderson • Misha Collins || SiriuslyBlack [1.7]
    • Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Mulisch [1.2]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Bigsleep [1.3]
    • Ashley Joseph Diggory • Ash Stymist || calice [1.6]
    • Freya Brennan • Cora Keegan || WillNotLearn [1.8]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Millard [1.2]
    • Dove Elisabeth Sparrow • Alexis Ren || SiriuslyBlack
    • Chava Hailey Stirling • Brittany Robertson || Altaria [1.5]
    • Elise Anna Matthews • Barbara Palvin || Saiph [1.4]


    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    • Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW
    •
    • Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    • Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    • Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • ? || Captain

    • Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Lizor
    • Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    • Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Frenchcore
    • Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    • Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    • Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Unknown
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    • Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore
    •
    Beaters
    • Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    • Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    • Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    • Ashley Joseph Diggory • calice
    • Unknown
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Great Hall • Jil

    Hoewel Lajila niks terug zet heb ik die bevestiging niet nodig en weet ik dat alles nu weer goed is tussen ons. ‘Ja is goed...’ zegt ze als ik haar vraag om te dansen. Ik neem haar mee naar de dansvloer. ‘Ik hoop dat je tenen gespaard blijven...’
          'Insgelijks,' grinnik ik. Ik sla mijn armen voorzichtig om haar middel heen en begin voorzichtig en langzaam te dansen. Ik doe eigenlijk vooral de jongen na die naast mij aan het dansen is en probeer niet compleet voor schud te staan terwijl ik stijfjes heen en weer beweeg. Mijn nieuwe schoenen piepen op de gladde zaal en een lichte blus verspreid zich over mijn bolle wangen. Voor deze avond heb ik geprobeerd mijn krullen te temmen maar zoals gewoonlijk springen ze nog steeds alle kanten op. Het pak dat ik draag is ook veel te groot. Het leek mijn moeder slim om iets te kopen waarin ik nog kon groeien zodat ze niet meteen na een jaar nieuwe gala kleding voor mij hoefde te kopen. Niet dat ik van plan ben om dit vaker aan te doen, want het is mij iets te netjes en ik moet zeggen dat die vreselijke stropdas mij het gevoel geeft alsof ik stik.
          'Waar kijk je naar?' vraag ik Lajila. Ik volg haar blik en zie dan Scarlett en Sirius staan. Scarlett heeft mij gevraagd of ze nog met mij kan praten en ik heb ja gezegd, maar eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik tegen haar moet zeggen. Wat als ik haar pijn gedaan heb? Wat moet ik dan doen? Ik ben het helemaal niet gewend om aandacht te krijgen van meer dan één meisje. Ik ben sowieso niet gewend om aandacht te krijgen van meisjes. Een zucht verlaat mijn lippen en in gedachten schuifel ik verder met Jil.


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 18:40 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Bed • Fae

    Ze steekt haar hand uit en ik laat me uit bed trekken. 'Natuurlijk wil ik je helpen,' zegt ze. Ik sta in mijn gigantische kerstrui en mijn boxers naast mijn bed en wrijf door mijn ogen. Ik kijk toe hoe Fae mijn pak tevoorschijn haalt - een kerstliedje neuriënd - en deze in mijn handen drukt. 'Kom op, omkleden,' zegt ze. Ik kijk haar een beetje verward aan. Hier? 'Ik heb dat allemaal al gezien, dus je hoeft je nergens voor te schamen,' zegt ze, mijn vragende blik beantwoordend. Langzaam begin ik me uit te kleden om vervolgens mijn pak aan te trekken. Mijn arm is compleet ingepakt in verband en ik kijk naar mijn eigen spiegelbeeld voordat ik mijn blouse erover heen trek. Een zucht rolt over mijn lippen. Fae verschijnt achter mij.
          'Nu lijk ik net een zwerver naast jou,' plaagt ze en ze haalt een hand door mijn haar. Een zwakke glimlach verschijnt op mijn gezicht en ik leun een beetje tegen haar aan. Ik kijk naar hoe we eruit zien in de spiegel en bijt mijn lip. Fae drukt een kus op mijn lippen en voor een moment sluit ik mijn ogen. 'Laten we gaan..' mompelt ze. Ik open mijn ogen weer en terwijl zij wegloopt haal ik de lippenstift van mijn wang af. Ik haal haar op een drafje in, nog steeds in stilte en heel voorzichtig laat ik mijn hand in de haren glijden en verstrengel ik onze vingers. Ik ga dicht tegen haar aanlopen en bijt mijn lip.
          'Fae ik mis je,' mompel ik zachtjes. 'Moeten we dit zo doen?'


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Hallways • Caleb

    Caleb gaat op de trap zitten en langzaam laat ik mij naast hem zakken. Een rilling loopt over mijn rug heen bij het voelen van het marmeren koude steen.
          ‘Ik weet best dat ik degene ben geweest die je avond heeft verpest Lana, je hoeft niet te liegen...,’ zegt hij. Ik zucht zachtjes en kijk naar mijn handen die ik in mijn schoot gelegd heb. Langzaam laat ik mijn vingers over de geborduurde bloemen op mijn jurk glijden. 'Ik wilde je laten weten dat ik me ontzettend schuldig voel, en dat ik echt niet zo had willen kwetsen...’ zegt hij en hij lacht schamper. Ik frons lichtjes maar kijk hem nog steeds niet aan. ‘Al die tijd heb ik er nooit bij stil gestaan dat dit oneerlijk tegenover jou zou kunnen zijn. Geloof me als ik zeg dat je dit totaal niet verdient. De consequenties van mijn stomme ideeën heb ik nooit goed overdacht... Dat jij de dupe bent van mijn dickhead move...’ Langzaam laat ik mijn blik omhoog glijden naar hem. Ik zie hem worstelen met zijn emoties. ‘Dat spijt me, meer dan je merkt.’ Hij kijkt mij aan. ‘Ik hoop dat je het me op een gegeven moment kunt vergeven, en dat we tenminste goede vrienden kunnen worden?’ Ik ga wat dichter tegen hem aan zitten en leg mijn hoofd op zijn schouder. Ik laat een hand in de zijne glijden en speel een beetje met zijn vingers.
          'Natuurlijk vergeef iek 'et je,' zeg ik zachtjes. 'Iek begrijp 'et en je 'ebt een fout gemaakt, maar zolang je maar weet dat je fout zat,' zeg ik zachtjes. Ik kijk naar hem op en glimlach zwakjes. 'Nou kan je er van leren.' Ik kruip wat dichter tegen hem aan en trek hem in een knuffel. 'Nu gaan we de tranen drogen en een goede avond 'ebben,' zeg ik met een zwakke glimlach en ik kijk naar hem op.
          'Hey Caleb... mijn ies Lana, maar voor jou kan iek het wel omdraaien,' zeg ik en ik geef hem een plagende duw om hem aan het lachen te maken.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 19:04 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    [face=times]



    Severus "Sev" Snape

    "Time for a drinking game."




    "Cheers indeed. I'm sure it'll be a night to remember." Ik keek toe hoe ze de knipoog teruggaf en haar shot achterover gooide. Pixie legde haar hand op de mijne en er ging een kleine rilling door mijn lichaam heen. Het was gewoon absurp want het liefste nam ik haar mee naar bed. Vervolgens keek ze mij recht in mijn ogen. Damn... Nog even en ik hield het niet meer.

     "Are you drunk enough, or would you like another?" Ik was zeker nog niet dronken genoeg om te dansen en ik liet mijn blik door de Great Hall gaan. Nope, zeker niet dronken genoeg om op deze muziek te dansen. Opeens voelde ik Pixie in mijn hand knijpen. Ik keek richting Pixie en bewonderde haar gezicht. Het werd tijd om de stilte te verbreken en wat meer energie in het leven te brengen. Tijd voor een drink challenge. Ik bestelde voor ieder van ons drie Sweet Honey Twiglets en een Dragon’s Flame.

    ”Tijd voor een drink spelletje als je daar voor in ben. Die eerste drie shots ken je, Sweet Honey Twiglets. Het laatste, blauwe drankje is een Dragon’s Flame. Voordat je die drinkt, moet je eerst de vlam erop uitblazen en niet inhaleren, tenzij je wilt halucineren voor het eerste half uur.” En ik wachtte op haar antwoord.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Faelia 'Fae' Christina Brown


    17 • Year 6 • Muggleborn • Ravenclaw • Dorian
    dress


    "Fae ik mis je, moeten we dit zo doen?" Hij loopt dicht tegen me aan en verstrengelt zijn vingers met de mijne. Dit kan niet, Dorian, en dat weet je zelf ook.
    "Ja," ik zucht diep en laat zijn hand los, "dat moeten we, tenzij je me de dood in wilt jagen."
    Zo simpel is het namelijk. We kunnen best verdergaan als stelletje, maar mocht een van zijn ouders' vriendjes hem herkennen en doorhebben dat ik niet een van hen ben, heb ik een groot probleem. Een enorm groot, levensgevaarlijk probleem.
    "We gaan gewoon samen naar het kerstbal," ik strijk een lok haar uit mijn gezicht terwijl ik doorloop. We kunnen hier niet te lang bij stilstaan, letterlijk en figuurlijk. "En we gaan het leuk hebben." ik voeg er bijna 'als vrienden' aan toe, maar slik de woorden op het laatste moment in. Ik weet ook dat we dat niet kunnen - als vrienden met elkaar omgaan. Hij is nog verliefd op mij, en ik op hem. Dat blijft merkbaar, voor iedereen. Oh, heb ik een fout gemaakt? Had ik dit wel moeten doen? Nou ja, too late to turn back.now.
    Ik haak mijn arm in de zijne - iets minder romantisch dan handjes vasthouden, en samen lopen we de Great Hall in.
    Overal staan mensen, het is mooi versierd en iedereen lijkt in de kerstsfeer. "Nou..," mompel ik, een beetje ongemakkelijk. De helft van de mensen weet niet dat we uit elkaar zijn, de andere helft wel. De eerste helft gaat het dus raar vinden dat we niet romantisch doen, de andere helft dat we überhaupt samen zijn. We krijgen van alle kanten vragen. Misschien moet ik maar beginnen met drinken.

    "I'll have a blue Christmas without you."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Jason Axel O'Donnell
    'Baby, all I want for Christmas is you.’
    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper • Great Hall, Blakie, Scarlett, Sirius and James • Suit

    Algauw mis ik Blake's aanwezigheid en sta ik een beetje loner naast James, die te druk bezig is met zijn obsessie met Lily. In eerste instantie vond ik zijn onverwaardelijke liefde – ja, liefde – voor het roodharige meisje iets hebben, nu vind ik het ronduit eng worden, om niet te zeggen stalkerig. Nu moet ik zeggen, volgens mij ben ik ook een behoorlijk aanhankelijk vriendje, en nu ik er zo bij stil sta moet ik misschien wat gas terugnemen. Want met alle respect voor James, maar ik wil niet dat ik en Blake een Jily 2.0 worden. Het zou me niet verbazen dat James de eerste dag, als hij en Lily ooit samen komen (lees: ooit), op één knie gaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben Lily niet, überhaupt geen meisje, maar ik zou waarschijnlijk hard wegrennen. Niet dat ik van plan ben hetzelfde te doen bij Blake, hoor.
          ‘Nee ik heb haar niet gezien.’ Ik kijk James met een zwakke glimlach aan, waarna mijn blik afglijdt richting Blake, Scarlett en Sirius. Niet om stom te klinken, maar als iemand nu het derde wiel is, is Blake het. Zou dat mijn schuld zijn? Ze heeft door mij niet zoveel quality time meer gehad met haar vrienden. Ben ik te opdringerig? Oh god, ik begin echt een paranoia vriendje te worden. Dan komt Blake naar me toegelopen, en ik kijk haar glimlachend aan.
          ‘Hey, lekker ding. Ik kan mijn ogen niet van je afhouden, weet je dat?’ Ik lach zachtjes en kijk haar geamuseerd aan.
          ‘Nou das mooi, en dat is wederszijds, blij dat je weer terug bent.’
          ‘Ik had écht geen zin in dansen.’ Ze kruipt wat tegen mij aan, en ik sla berschermend mijn armen om haar heen. ‘Veel te vermoeiend...’ Ik lach zachtjes en druk een kus op haar slaap.
          ‘Ik hoop dat je later anders eroverdenkt, je bent mij namelijk ook nog een dans verschuldigd.’ Ik kijk haar plagend aan en zie hoe we een aantal bevreemde blikken krijgen toegeworpen. Zou het komen door onze reputaties? Niet dat ik nou zo'n slechte reputatie heb, maar we weten allemaal dat Blake... Nogal wild gedrag vertoonde, vroeger, om het zo maar even te zeggen. Maar hey, iedereen verdient het toch om gelukkig te zijn?
          De tijd verstrijkt langzaam en ondertussen heb ik twee firewhiskeys op. Sirius loopt ruzie te zoeken in de groepschat, en maakt ook wat vuile opmerkingen over Blake en mij, en dan voornamelijk mij.
          ‘Wat is zijn probleem?’, mompel ik zachtjes. Ik kijk Blake vragend en een beetje boos aan. Vervolgens schieten mijn ogen richting Sirius, en het kost me ontzettend veel zelfbeheersing om hem neit bij de kraag te grijpen. Het is Kerstmis Jase, en je bent een Huffie, be nice.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2016 - 17:08 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Random corridor/stairs, Lana • Suit

    Dan doet ze iets wat ik alles behalve had verwacht, ze gaat wat dichter tegen mij aanzitten, waarna ze haar hoofd op mijn schouder legt. Haar smalle, ranke hand legt ze in de mijne, waarna ze wat met mijn vingers speelt. Is dit een één of ander raar Frans haat-ritueel?
          ‘Natuurlijk vergeef iek 'et je,’ zegt ze zachtjes. Okay laat dat rare Franse haat-ritueel maar. ‘Iek begrijp 'et en je 'ebt een fout gemaakt, maar zolang je maar weet dat je fout zat.’ Ik knik en lach zachtjes. Dat weet ik zeker. Onze blikken kruizen elkaar, en ik kijk haar dankbaar aan, dat ze me wilt vergeven. ‘Nou kan je er van leren.’ Ze kruipt zowaar nog dichter tegen mij aan, en ik ontvang haar knuffel met open armen – letterlijk. ‘Nu gaan we de tranen drogen en een goede avond 'ebben.’ Ze kijkt weer naar me op en ik knik. Ik kijk haar met een warme glimlach aan en trek haar zo dicht mogelijk tegen mij aan.
          ‘Hey Caleb... mijn naam ies Lana, maar voor jou kan iek het wel omdraaien.’ Ik moet haar opmerking even tot me laten doordringen, omdraaien? Schaapachtig kijk ik haar, terwijl ik het probeer uit te vogelen. Dan beginnen er opeens honderdduizend kerstbellen te rinkelen. Dan barst ik in lachen uit en kan voor de komende vijf minuten niet stoppen. Daarna trek ik mijn gezicht weer in de plooi en schraap mijn keel.
          ‘Als je er op staat zal ik je niet tegenhouden,’ plaag ik terug en kijk haar met twinkelende ogen aan. ‘Zullen we terug gaan, of wil je even rondwandelen?’ Ik stel weliswaar voor om iets te gaan doen, maar blijf nog rustig op mijn gat zitten. Maar hey, ik zit ook behoorlijk comfortabel zo, met Lana tegen mij aan.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2016 - 21:48 ]


    I just caught the wave in your eyes

    James "Prongs" Potter

    16 years old — Year 6 — Pureblood — Gryffindor — the dance — Sirius/Scarlett/Jason/Blake

    Until the very end.

    Ik sta bij Jase, Blake, Scarlett en Sirius met een drankje in mijn hand. Niemand heeft Lily vooralsnog gezien en het maakt me gek. Ik weet gewoon dat we samen horen te zijn en dat wil ik haar al tijdenlang duidelijk maken. Helaas geeft ze me de kans er niet voor.
          Wanneer ik naar Sirius kijk, zie ik tot mijn grote verbijstering — en walging! — dat hij Scarlett zomaar een zoen op de mond geeft. Of het door de drank komt of niet, dat moet hij niet doen. He pisses me off once again. En ik kan hem wel wat doen. Verdomme, hij heeft Remus al zo gekwetst en nu is hij weer bezig.
          Ik zucht een keer en voel mijn telefoon bijna onophoudelijk trillen. Padfoot zoekt ruzie met iedereen en ook al sta ik zo'n beetje binnen handbereik, ik gun hem geen blik waardig.
          Remus en ik appen ook nog wat en hij meldt dat hij eraan komt. Ik dans wel met hem, als Sirius het niet doet. Iemand moet Moony een beetje lief behandelen en ik doe het wel, als beste vriend.
          Jasons blik ontgaat me ook niet en ik verbaas me er toch wel over. Hij is een Hufflepuff, hij is vriendelijk en altijd aardig, maar zelfs hij lijkt nu kwaad te worden op onze geliefde Padfoot. En ik word ook boos, want als Moony hier straks is, zal hij zien wat hij flikt met Scarlett en de ruzie in de groepsapp zal hem ook echt niet ontgaan zijn, dus hij voelt zich misschien wel weer ronduit klote en dat wil ik niet hebben. Ik wil een prettige Kerstmis hebben en ik wil dat Wormtail, Padfoot, Moony en Prongs weer samen de vier Musketiers uit kunnen hangen — dat is een of ander Muggle verhaal over iets met ridders of zo al zijn het er dan maar drie maar hé like I care — en dat het leven weer leuk wordt, zonder dat iedereen gekwetst wordt door het gedrag van één van de vier (maar ik noem verder geen namen).
          Ik neem nog een slok van mijn butterbeer en zet het lege glas dan terug op de bar, waarna ik kort naar Sirius blik en met mijn ogen rol.
          'Doe alsjeblieft even normaal, Padfoot,' brom ik hem toe. Hij speelt met vuur.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lajila Vinaya Lancaster
    'I'm a little bit lost without you, and I'm a bloody big mess inside.’
    17 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Beater • Hallway, Peter • Dress

    Onhandig schuifelen we met elkaar, en meerdere malen stappen we half op elkaar stenen, hoevaak ik me heb moeten excuseren valt ook niet meer op twee handen te tellen. Nu ik zo dicht op hem sta, valt me op dat Peter's pak wel erg ruim lijkt te zitten. Nu kan ik Peter behoorlijk goed – behóórlijk goed, if you know what I mean – en weet ik dat hij niet de meest gespierde jongen is die je zult tegenkomen. Dat het pak bij de schouders nog het ruimst lijkt te zitten, verbaasd me ook helemaal niets. Waarschijnlijk verwacht zijn moeder dat hij er nog in gaat groeien, maar ik betwijfel het, met alle respect tegenover Peter, maar laten we even welwezen; de kans dat hij een keer naar de sportschool zal gaan en bodybuilder schouders ontwikkelt is minimaal.
          ‘Waar kijk je naar?’ Betrapt schrik ik op van Peter's stem. Het feit dat ik Scarlett enigzins vuile blikken aan het toewerpen ben, blijft dus ook niet onopgemerkt, zelfs niet door mijn soort van vriendje die toch best wel een behoorlijke dromer is. Ik kijk Peter schuldbewust aan en zoek naar woorden. Ook mij ontgaat het neit dat zijn ogen bij Scarlett blijven hangen, en ik de twee wijfelend aan. Na een tijdje te wikken en te wegen, besluit ik dat hij naar haar toe moet gaan. Langzaam laat ik hem los.
          ‘Volgens mij wil je graag iets tegen haar zeggen, dus ga maar naar haar toe.’ Ik knik in de richting van het blonde meisje en kijk Peter doordringend aan.


    I just caught the wave in your eyes

    Blake Sophia Haynes


    18 • Year 6 • Pureblood • Ssssslytherin • Great Hall, with Jase • Prefect Dress

    Het gesprek in de groepschat irriteert me, maar daar blijft het dan ook bij. Sirius heeft gedronken, dan wordt hij lomp en vervelend.
    Ik leun nog steeds tegen Jase aan, en sta op het punt om hem ten dans te vragen, als er een nieuw bericht binnenkomt.

          >> Why are you so thin? Is it because you have to puke every time you look at Jase's face or are you still trying to get anorexic so people will give you attention?


    Er knapt iets in me. Ik voel boosheid in me naar boven borrelen, maar doe mijn best om het in te houden.
    Het begint in mijn buik, een naar gevoel van woede. Langzaam klimt het omhoog, naar mijn longen, en het wordt moeilijk om rustig adem te halen. Mijn keel begint droog te worden en mijn handen ballen zich tot vuisten.
    Ik ga hem vermoorden. Ik zweer het, ik ruk zijn hoofd in een beweging van zijn romp. Voor deze moord heb ik niet eens een toverstaf nodig. Ik kan het met mijn blote handen, zo ontzettend boos ben ik. Fuck de kerstgedachte, fuck vrede op aarde. Hij is te ver gegaan, en dat mag hij weten ook.
    Mijn ogen vinden hem in de menigte en ik moet moeite doen om niet op hem af te sprinten.
    In plaats daarvan doe ik mijn kristallen oorbellen uit en druk de dingen in Jase's hand. De laatste keer dat ik vocht werden de gaatjes in mijn oren namelijk bijna uitgescheurd door iemand die besloot aan mijn oorbellen te trekken, en dat deed pijn.
    Terwijl de artiest uit de boxen you better watch out, you better not cry, you better not pout, i'm telling you why zingt loop ik in de richting van de jongen, die bijna nietsvermoedend op zijn telefoon staat te kijken.
    Ik voel mijn hart in mijn keel kloppen, en ik ben een rare combinatie van kalm en razend. Met twee vlakke handen geef ik hem een duw tegen zijn schouders, waardoor hij een stuk naar achter beweegt. "Hoe dúrf je," weet ik uit te brengen voor ik hem met mijn vlakke hand een mep in zijn gezicht verkoop, en niet veel later raakt ook mijn vuist een deel van zijn gezicht. Ik heb er niet echt controle over, zeker omdat ik nog geen 1.60 ben en Sirius een stuk langer is, en omdat ik me zo boos voel. "Dat in de groepschat te zeggen, en hoe durf je me te veroordelen. Vuile," ik heb geen enkel idee hoe vaak ik sla, of ik überhaupt raak sla. Het enige dat ik weet is dat ik boos ben, heel boos.






    Baby, all I want for Christmas is you.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Great Hall • Fae

    'Ja,' zegt ze en ik kijk haar lichtelijk verast aan. Ja? 'Dat moeten we, tenzij je me de dood in wilt jagen.' Mijn gezicht vertrekt en ik kijk haar met een pijnlijk uitdrukking aan. Auch. 'We gaan gewoon samen naar het kerstbal,' zegt ze, 'en we gaan het leuk hebben.' Ik hoor de "als vrienden" er gewoon onuitgesproken achteraan en kijk naar de grond. Ik besluit mijn mond te houden omdat ik weet dat mijn stem mij gaat verraden zodra ik spreek. Mijn hart bonkt pijnlijk. Ze haakt haar hand in de mijne en trekt mij mee de Great Hall in. Ik zie niet eens hoe prachtig het aangekleed is, want ik heb mijn ogen nog steeds op de vloer gericht. 'Nou..,' mompelt Blake.
          'Ik ga wel wat te drinken halen,' zeg ik snel, ik wacht niet eens tot ze antwoord met wat ze wil drinken en loop snel richting de bar met mijn ogen alsmaar op de vloer gericht. Ik bestel twee firewhiskeys en giet ze snel achterover met mijn rug naar Fae gericht zodat ze het niet zien voordat ik twee butterbeers bestel. Ik krijg ze in mijn handen gedrukt en haal diep adem. Ik haal alle emotie van mijn gezicht af en loop op Fae af.
          'Alsjeblieft,' zeg ik en ik overhandig haar de beker met de afstandelijkheid van een echte Slytherin. Geweldig, nu wordt je ook nog eens wat je ouder wilde dat je werd. Ik neem een slok van mijn butterbeer. 'Wil je dansen of zo?' Doordat ik de emotie uit mijn stem weet te houden, komt het bijna ongeïnteresseerd over.


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Hallways • Caleb

    Het duurt even voordat hij de grap begrijpt, maar dan zie ik alles in elkaar klikken en hij begint heel hard te lachen. Ik grinnik zachtjes en lach met hem mee totdat hij weer stil valt en zijn keel schraapt. Ik blijf hem aankijken met een geamuseerde grijns. Mijn ogen zijn waarschijnlijk nog steeds rood, maar in ieder geval heb ik een glimlach op mijn gezicht.
          ‘Als je er op staat zal ik je niet tegenhouden,’ plaagt hij. Ik lach en geef hem een duwtje.
          'Iek maakte maar een grapje Caleb!'
          'Zullen we terug gaan, of wil je even rondwandelen?’ vraagt hij zich af. Ik haal mijn schouders op en blijf nog even zitten. Ik voel er op dit moment vrij weinig voor om op te staan, maar we zullen ooit wel een keertje terug moeten gaan. Ik bedoel, ik heb niet voor niets deze extreem dure jurk gekocht.
          'Zullen we met een omweg teruglopen?' vraag ik. Ik sluit mijn ogen even en glimlach. 'Iek 'eb nog niet zoveel zin om weer meteen terug tussen alle drama te duiken en eigenlijk zit iek nu wel lekker.' Ik leun met mijn ellebogen op zijn bovenbenen en kijk naar hem op. Voorzichtig hef ik een hand en laat ik deze door zijn haar glijden. Ik hou mijn hoofd een beetje schuin en laat een vinger over zijn neus glijden.
          'Sorry... c'est... dat ies een gewoonte. Iek raak mensen altijd aan.' Ik bloos lichtjes. 'Dat klinkt raar. Iek bedoel meer dat iek... niet zo heel erg ben van de persoonlijke ruimte en vaak die grens overtreed zonder erover na te denken. Ies dat raar?'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Great Hall • Jil

    Ze lijkt op de schrikken van mijn woorden. Ik frons lichtjes. Waarom is ze ineens zo obsesses met Scarlett? Ik snap dat ze het niet leuk vind dat ze mij gezoend heeft, maar daar hebben we het toch al over gehad. Ik bijt mijn lip en kijk haar aan. Kunnen we niet voor vanavond een keer alle drama weglaten. Dat geldt overigens voor alles, want ik zie ook al het één en ander langs komen in de groepsapp rondom Sirius en Blake.
          ‘Volgens mij wil je graag iets tegen haar zeggen, dus ga maar naar haar toe,' zegt ze en een fronst tekent zich af op mijn voorhoofd.
          'En ik zou naar haar toe willen om wat precies te zeggen? Luister Lajila, ik weet dat je niet op haar gesteld bent en dat snap ik helemaal, maar ik heb al gezegd dat ik niks voor haar voel. Ja, ik ga haar dat duidelijk maken, maar niet nu? Ik ben op een date met jou, dus daar ben ik op het moment totaal niet mee bezig en zij is bezig met haar... holy shit!' Op dat moment komt Blake op Sirius afgestormd en begint ze hem hard te meppen. Ik staar met open mond naar hen en frons. Sirius, wat heb je nu weer gedaan?! Ik kijk naar mijn mobiel en frons.
          'Kijk... dat wil ik dus vanavond het liefst ontwijken.... waarom kan niemand op deze school een hele avond gaan zonder drama? Kunnen we gewoon dansen of zo en ons met niks bemoeien behalve met onszelf? Voor een keer? Alsjeblieft?' smeek ik Jil.


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius "Padfoot" Orion Black



    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Great Hall • With Blake, Scarlett, James, Jase

    'Let's dance bitches!' roept Scarlett. Ze trekt Blake en mij de dansvloer op en in een roes van alcohol begin ik te dansen met de twee dames. Blake verlaat ons al redelijk snel om weer terug te gaan naar Jase. Ik rol mijn ogen, maar blijf dansen met Scarlett terwijl ik mijn mobiel tevoorschijn haal. Remus heeft weer een bericht in de groepsapp achter gelaten. Hij is opzoek naar Fabian. Langzaam begint mijn hart verder af te brokkelen. Ik begin erop te reageren, maar met de roes van alcohol komt er alleen maar bullshit uit mijn mond of nou ja eerder uit mijn vingers. Als ik mij gedraag als een eikel dan heeft niemand tenminste meer de verwachtingen dat ik geweldig ga doen toch.
    Blake: Why are you such a dick, Sirius? Is it because you're insecure, or does it stem from your daddy issues?
    Sirius: Why are you so thin? Is it because you have to puke every time you look at Jase's face or are you still trying to get anorexic so people will give you attention?
    Ik voel dat er iets knapt bij Blake haar reacties en de reacties erop is dan ook compleet impulsief. Ik zie dat James mij aankijkt met een boze expressie en op dat moment komt Blake op mij afgerend. Ze duwt mij hard naar achter en door de drank struikel ik bijna achterover.
          'Hoe dúrf je,' zegt ze en ze slaat mij hard in mijn gezicht. Ik sluit mijn ogen en grom pijnlijk. Die verdiende ik. Ik voel vervolgens haar vuist op mijn gezicht en struikel nog verder achteruit. Iets vochtigs loopt uit mijn neus naar beneden, maar daar houdt het niet bij op. De ene na de andere klap raakt mij, maar ik vertik het om terug te vechten. Ergens diep van binnen weet ik dat ik dit honderd procent verdien. 'Dat in de groepschat te zeggen, en hoe durf je me te veroordelen. Vuile.' Sirius je hebt het compleet verpest. Net als ik mijn ogen weer open zie ik achter haar een zandharige jongen binnen komen lopen samen met zijn perfecte date. Fuck. De klap die daar op volgt van Blake brengt mij uit balans en ik val op de grond. Echter neem ik de moeite niet om op te staan, want een combinatie van alcohol, schuld, angst, eenzaamheid en heartbreak overspoeld me.
          'S-Sorry,' prevel ik en tot mijn verbazing komt het woord uit mijn mond in een combinatie met een snik. Zodra de eerste traan naar buiten is gerold breken de dammen open. Ik verberg mijn gezicht in mijn handen en begin te huilen. Mijn schouders schudden hevig heen en weer terwijl de zouten tranen zich vermengen met het bloed dat uit mijn neus druipt en op de grond drupt.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."

    [ bericht aangepast op 17 nov 2016 - 23:16 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Faelia 'Fae' Christina Brown


    17 • Year 6 • Muggleborn • Ravenclaw • Dorian
    dress


    "Nee," zucht ik, "ik wil niet met je dansen. Niet nu je zo afstandelijk doet."
    Ik drink niet, heb nog nooit alcohol genuttigd, maar zonder er over na te denken neem ik een aantal slokken uit de beker die Dorian me aangaf.
    "D..," ik haal diep adem en trek hem wat meer naar de zijkant van de zaal, zodat we niet zo in het zicht staan. "Ik hou van je, en dat weet je. Ik weet alleen niet wat slim is."
    Ik giet het laatste beetje drinken achterover. De smaak staat me niet aan, maar ik ben te nieuwsgierig naar het effect.
    "Elke keer als ik je zie wil ik je zoenen, maar ik wil niet dood, Dorian. En als je ouders achter je relatie met een mudblood," het woord verlaat vol walging mijn lippen, maar zet mijn monoloog wel kracht bij, "komen, dan is dat wel wat er gebeurt."
    Met moeite trek ik me los uit het gesprek en loop ik naar de bar, om een drankje voor mezelf te halen. Ik weet niet wat er met me gebeurt, ik was zo anti drinken en nu.. Misschien is dit een teken. Ik moet al mijn oude gedachtes loslaten en opnieuw beginnen.
    Ik loop terug naar Dorian, ga meerdere keren bijna op de sleep van mijn jurk staan, en praat mezelf moed in. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dood gaan. Nou ja, dat gaan we allemaal, toch? En daarnaast.. ik hou van hem. Hij is lief, mooi, zacht, en kan goed zoenen. In bed is hij nog wat onhandig, maar dat ben ik ook dus dat is niet erg.
    Ik neem een slok van mijn drinken, zet het op een tafeltje vlak naast ons, vouw mijn handen om Dorian's gezicht en druk mijn lippen op de zijne.

    "I'll have a blue Christmas without you."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted