|
Algauw mis ik Blake's aanwezigheid en sta ik een beetje loner naast James, die te druk bezig is met zijn obsessie met Lily. In eerste instantie vond ik zijn onverwaardelijke liefde ja, liefde voor het roodharige meisje iets hebben, nu vind ik het ronduit eng worden, om niet te zeggen stalkerig. Nu moet ik zeggen, volgens mij ben ik ook een behoorlijk aanhankelijk vriendje, en nu ik er zo bij stil sta moet ik misschien wat gas terugnemen. Want met alle respect voor James, maar ik wil niet dat ik en Blake een Jily 2.0 worden. Het zou me niet verbazen dat James de eerste dag, als hij en Lily ooit samen komen (lees: ooit), op één knie gaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben Lily niet, überhaupt geen meisje, maar ik zou waarschijnlijk hard wegrennen. Niet dat ik van plan ben hetzelfde te doen bij Blake, hoor.
Nee ik heb haar niet gezien. Ik kijk James met een zwakke glimlach aan, waarna mijn blik afglijdt richting Blake, Scarlett en Sirius. Niet om stom te klinken, maar als iemand nu het derde wiel is, is Blake het. Zou dat mijn schuld zijn? Ze heeft door mij niet zoveel quality time meer gehad met haar vrienden. Ben ik te opdringerig? Oh god, ik begin echt een paranoia vriendje te worden. Dan komt Blake naar me toegelopen, en ik kijk haar glimlachend aan.
Hey, lekker ding. Ik kan mijn ogen niet van je afhouden, weet je dat? Ik lach zachtjes en kijk haar geamuseerd aan.
Nou das mooi, en dat is wederszijds, blij dat je weer terug bent.
Ik had écht geen zin in dansen. Ze kruipt wat tegen mij aan, en ik sla berschermend mijn armen om haar heen. Veel te vermoeiend... Ik lach zachtjes en druk een kus op haar slaap.
Ik hoop dat je later anders eroverdenkt, je bent mij namelijk ook nog een dans verschuldigd. Ik kijk haar plagend aan en zie hoe we een aantal bevreemde blikken krijgen toegeworpen. Zou het komen door onze reputaties? Niet dat ik nou zo'n slechte reputatie heb, maar we weten allemaal dat Blake... Nogal wild gedrag vertoonde, vroeger, om het zo maar even te zeggen. Maar hey, iedereen verdient het toch om gelukkig te zijn?
De tijd verstrijkt langzaam en ondertussen heb ik twee firewhiskeys op. Sirius loopt ruzie te zoeken in de groepschat, en maakt ook wat vuile opmerkingen over Blake en mij, en dan voornamelijk mij.
Wat is zijn probleem?, mompel ik zachtjes. Ik kijk Blake vragend en een beetje boos aan. Vervolgens schieten mijn ogen richting Sirius, en het kost me ontzettend veel zelfbeheersing om hem neit bij de kraag te grijpen. Het is Kerstmis Jase, en je bent een Huffie, be nice.
|

|