• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    • Inspiratie •


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Lizor [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Lizor
    • James Potter • ? || ? [?]
    • Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || Millard [1.2]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]
    • Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Alice Prewett • Rosie Tupper || Dumbledore [1.6]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Adephagia [1.7]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Lizor [1.7]

    SLYTHERIN
    • Daniël Cillin Rogers • Dylan Sprayberry || Transmissions [1.7]
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.4]
    • Regulus Arcturus Black • ? || ? [?]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Lizor [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Mulisch [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Lizor [1.6]
    • Edward Nathaniel Mulciber • FC || Liber [1.7]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Bigsleep [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Frenchcore [1.1]
    • Mavi Fallyn Rogers • Willa Holland || Transmissions [1.7]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || AlecLightwood [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Kathryn Newton || Sociopaths [1.3]
    • Ailis Juliet Sutherland • Nastya Kusakina || Adephagia [1.3]
    • Alexis Pascal Rutherford • Caitlin Stasey || Mulisch [1.6]
    • Alcina Pyralis • Janel Parrisch || TheseWords [1.8]

    RAVENCLAW
    • Caspian Foxx Zachariah • Josh Duhamel || SiriuslyBlack [1.7]
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Frenchcore [1.1]
    • Axel James Sutherland • Paul Craddock || Adephagia [1.3]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || Dumbledore [1.6]
    • Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Mulisch [1.2]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Bigsleep [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || AlecLightwood [1.2]
    • Harper Coralie Lukasiak • Gigi Hadid || Dumbledore [1.4]
    • Emily Lucy Matthews • Barbara Palvin || Liber [1.5]
    • Wiktoria Harmion • Angelica Blick || Polovina [1.5]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || AlecLightwood [1.2]
    • Max Adrian Sanderson • Misha Collins || SiriuslyBlack [1.7]
    • Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Mulisch [1.2]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Bigsleep [1.3]
    • Ashley Joseph Diggory • Ash Stymist || calice [1.6]
    • Freya Brennan • Cora Keegan || WillNotLearn [1.8]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Millard [1.2]
    • Dove Elisabeth Sparrow • Alexis Ren || SiriuslyBlack
    • Chava Hailey Stirling • Brittany Robertson || Altaria [1.5]
    • Elise Anna Matthews • Barbara Palvin || Saiph [1.4]


    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    • Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW
    •
    • Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    • Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    • Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • ? || Captain

    • Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Lizor
    • Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    • Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Frenchcore
    • Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    • Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    • Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Unknown
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    • Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore
    •
    Beaters
    • Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    • Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    • Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    • Ashley Joseph Diggory • calice
    • Unknown
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Hallways • Jil

    De avond met Scarlett was bijzonder geweest, maar toen ze mij gezoend had, was ik er als een kip zonder kop vandoor gegaan. Het had niks met haar te maken, maar ik kon het niet doen tegenover Lajila. Het zou oneerlijk zijn. Dus nu zit ik hier in mijn pak en zonder date. Een zucht rolt over mijn lippen en ik haal mijn hand door mijn bol krullen.
    Peter: do i really have to come?
    Remus: Why don't you want to come?
    Peter: because Scarlett kissed me and Lajila dumped me.
    Sirius: wow Pete, take a chill pill on the girls, you don't want to turn into me.
    Ik zucht diep en gooi mijn mobiel op mijn bed. Ik knoop mijn stropdas vast en bekijk mijzelf in de spiegel. Als ik uit de badkamer loop, zie ik Scarlett en Sirius in de dorm zitten. Voor een moment sta ik stil en kijk ik Scarlett aan. Mijn wangen worden rood.
          'H-Hey,' zeg ik en ik kijk Sirius aan. Wat moet hij nou weer hier met Scarlett. 'Ik... ga naar het... je weet wel.' Snel dribbel ik de kamer uit en bijna rennend verlaat ik de Common Room. Nou dat was helemaal niet awkward. Zodra ik weer in de hallen ben, stop ik met rennen. Ik bijt mijn lip. Wat nu? Ik kan nu moeilijk terug naar Sirius gaan om te vragen of ik met hen mee naar het bal ga, maar wat moet ik dan doen? Alleen gaan. Ik wil me weer omdraaien als ik plotseling iemand zie zitten in een van de kozijnen. Abrupt kom ik tot een hal.
          'Jil?'


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 10:54 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    James "Prongs" Potter

    16 years old — Year 6 — Pureblood — Gryffindor — the dance — Sirius/Scarlett

    Until the very end.

    Met ferme tred haast ik me naar de Great Hall toe. Ik ben weer eens bijna te laat en ik wil geen slechte indruk maken op Lily, als ze me überhaupt ziet staan vanavond. Ik probeer al tijden indruk te maken op haar en het lukt me maar niet om echt om haar voor me te laten vallen.
          Eenmaal in de Great Hall zie ik Sirius en Scarlett al staan en aan hun gewiebel te zien, hebben ze toch al flink wat op. Het kan ook gen kwaad me even helemaal klem te drinken, misschien vergeet ik Lily dan eindelijk even. Mijn hand gaat door mijn warrige haar — om te zorgen dat het nog even warrig zit als toen ik mijn kamer verliet — en ik voeg me bij het groepje. Sirius en ik hebben onze ruzie eindelijk min of meer achter ons gelaten, al geef ik hem nog altijd de schuld van Remus' mental breakdown. Sirius zorgde ervoor dat ons groepje van de Marauders uit elkaar viel en dat proberen we nu weer langzaam te lijmen.
          'Het feest is amper begonnen en jullie vallen al bijna om,' merk ik op als ik bij het tweetal sta en ik schud mijn hoofd kort lachend als ik zelf een butterbeer neem en daar al enkele slokken van neem. Het moet een leuk feest worden en ik wil indruk maken op LIly, zoals altijd, maar ik zie haar nog niet staan. Zou ze een date hebben? Niet met mij, in ieder geval, ook al heb ik geprobeerd haar over te halen met mij mee te komen. Helaas voor mij is ze nog altijd onvermurwbaar en dat kan ik niet uitstaan. Wie wil er nou niet met mij naar het bal?!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Great Hall • With Scarlett and James

    'Maar doe alsjeblieft op het feest alsof je serieus mijn date ben. Met wie gaat Reg eigenlijk?' vraagt ze. Ik kijk haar aan.
          'Please, geil niet op mijn broertje terwijl ik bij je ben. Ik heb geen idee met wie hij gaat en het kan me ook niks schelen,' zeg ik en ik trek mijn neus op. Op dat moment gaat de deur open en komt Peter naar buiten. Zijn wangen kleuren rood en ik grijns.
          'H-Hey,' stottert hij. Ik maak een gebaar van een halfhartige zwaai en kijk toe hoe hij over zijn woorden struikelt en bijna de kamer uit rent terwijl hij: 'Ik... ga naar het... je weet wel,' stottert.
          'Nawhh... hij is bang voor je.' Ik grijns en sla Scarlett op haar kont voordat we met zijn tweeën richting de Great Hall lopen. Mijn hart begint sneller te bonken. Ik heb Remus niet gezien in de dorm. Zou hij zich omkleden bij Fabian? Ik bijt mijn lip, maar tover dan snel weer de grijns op mijn gezicht. Niemand hoeft te weten hoe ik me voel, niet vanavond in ieder geval.
          'Nou Siri, zo te zien hebben ze een open bar, klaar om dronkener dan ooit tevoren te worden?' vraagt Scarlett. Ik bestel een firewhiskey en gooi die in een keer achterover. Op dat moment verschijnt mijn beste vriend naast mij. Sinds twee dagen kunnen we elkaar weer in de ogen kijken, maar ik weet dat hij mij nog steeds de schuld geeft van alles wat er gebeurt is.
          'Het feest is amper begonnen en jullie vallen al bijna om,' zegt hij en ik grijns zwakjes.
          'Tja... wat moet ik anders doen. Hoe is het Prongs? Heb je een date? Of probeer je nog steeds een date met Evans te regelen? Misschien moet je dat maar eens opgeven gast. Sommige... koppels zijn gewoon niet voorbestemd,' zeg ik en ik laat mijn blik door de Great Hall glijden, op zoek naar Remus.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.




    Regulus Arcturus Black
    “The Noble and Most Ancient House of Black”
    Slytherin • 16 • Pureblood • Captaind and Seeker • The Great Hall • with Frankie



    Ik had me nog redelijk snel omgekleed en ging voor de spiegel staan. Heel even keek ik mezelf radeloos aan. Hoe moest ik dit nu vanavond gaan doen? Ik had heel erg veel zin om Scarlett te spreken, maar tegelijkertijd ontweek ik Sirius het liefst. En dan nog Frankie... ik was niet bepaald de perfect gentleman, en dat weet ik. Waarschijnlijk vindt zij het net zo ongemakkelijk als ik, en dat maakte het eigenlijk alleen nog maar pijnlijker. Bovendien vroeg ik me af wat haar verwachtingen van ons samen eigenlijk waren? Wil ze nu een soort van relatie hebben, of zou ik nog wel met andere meisjes mogen zoenen? Ik was echt nog lang niet klaar om me te committen tot een meisje.. daar was ik te jong voor. Wat m'n ouders ook van me verwachtten, dat kon ik gewoon nog even niet doen.
    "Kom op, Reg." fluisterde ik tegen mezelf. Het zou vanavond wel goed komen. Op dat moment trilde mijn telefoon. Het was Frankie.
    Ik ben klaar. Ik wacht op je in de Common Room.
    x Frankie


    Ik deed mijn jasje dicht en stuurde nog even snel een berichtje naar mijn beste vriend Caleb.
    Heb je die Franse nog weten te fixen voor vanavond?
    Reg.


    Hopelijk konden Frankie en ik een beetje bij andere mensen aansluiten, dan hadden we een beetje afleiding van de vreemde situatie tussen ons. Ik liep mijn slaapzaal uit richting de Common Room. Frankie zat op de bank, gekleed in een prachtig jurkje, rode lippenstift en haar haar hing nonchalant over haar schouders.
    "Je ziet er prachtig uit." complimenteerde ik haar. Ik stak mijn arm naar haar uit zodat hij deze kon vastpakken.
    Samen liepen we de Great Hall binnen en even scande ik de ruimte. Dat was een vreemde paranoïde gewoonte van me geworden het afgelopen jaar. Ik besloot het voortouw te nemen en nam Frankie mee richting de bar.
    "Wat drink je graag?" vroeg ik haar. "Mag ik een Dragon Scale, en voor jou...?" vroeg ik de bartender terwijl ik Frankie vragend aankeek.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 21:09 ]

    Scarlett Rose River
    17 ~ Pure Blood ~ Slytherin ~ Chaser ~ Getting drunk with Sirius ~ Sirius room/ Great hall

    { Dress}


    'Please, geil niet op mijn broertje terwijl ik bij je ben. Ik heb geen idee met wie hij gaat en het kan me ook niks schelen,' zegt Sirius. Mijn wangen worden rood, niet alleen van de alcohol maar ook omdat ik weet dat Sirius gelijk heeft. Ik heb over Regulus nagedacht op een seksuele manier, meerdere keren zelfs. Maar kan je dat mij kwalijk nemen. Hij ziet er goed uit en als tie net zoals zijn grote broer is, is hij ook zeker niet verkeerd in bed. 'Ik geil niet op hem, hij is gewoon een vriend van me, net als jij.', zeg ik terwijl ik nog een shotje neem. En nog een tot we het laatste shotje achterover hebben gegooid. De deur gaat open en precies datgene waar ik bang voor was gebeurt. Peter komt binnen. Aan zijn hoofd te zien vindt hij het net zo erg, misschien zelfs erger dan ik zelf om elkaar tegen te komen. Met wangen zo rood als een tomaat kijkt hij naar Sirius. 'H-Hey', stamelt hij. Een deel van mij vind het sneu voor Peter. Het was nooit mijn bedoeling om hem te bespringen. Net als ik mijn excusses wil maken voor de vorige keer begint Peter heel raar te doen. 'Ik... ga naar het... je weet wel.' , zegt hij en zo snel als hij kwam is hij ook weer weg. Vragend kijk ik naar Sirius. Ik zou juist degene zijn die Peter ontwijkt en niet andersom. ' 'Nawhh... hij is bang voor je.' , zegt Sirius grijnzend terwijl hij me op mijn kont slaat. Lachend knijp ik in zijn goedgevormde kont. Ondertussen stuur ik Peter een whatsapp met de vraag waarom hij weg rende of hij serieus bang was. Een slechte smoes krijg ik als antwoord. Hij moest naar de wc, yeah right. Ook heeft Regulus geantwoord. Met jou altijd. Zie ik je op het feest? X. Een glimlach siert mijn lippen. Ben er al, zeg maar waar en wanneer Xx. Misschien dat er vanavond wel iets meer gaat gebeuren. Al blijft Regulus, Sirius zijn kleine broertje en Caleb zijn beste vriend. Fuck, waarom blijf ik de hele tijd aan hem denken. Eenmaal bij de bar aangekomen bestellen zowel Sirius als ik een fire whiskey. Eigenlijk gaat verschillende soorten drank door elkaar drinken negen van de tien keer verkeerd. Maar vanavond maakt dat me allemaal niet uit. James voegt zich bij ons en ik glimlach vriendelijk naar hem. James en ik zijn nou niet echt vrienden, maar ik heb zeker geen hekel aan hem. 'Het feest is amper begonnen en jullie vallen al bijna om,', zegt hij en ik begin te lachen. 'Kan allemaal nog veel erger.' Al moet ik toegeven dat ik al best wel wankel begin te worden. Aan de andere kant zie ik hem staan, Caleb, hoewel ik het helemaal niet wil, staar ik een beetje naar hem. In de hoop dat hij het niet doorheeft. Wat ziet hij er goed uit in pak, nee Scarlett, focus! Ik schud me hoofd en bestel nog een fire whiskey. Vervolgens neem ik een grote slok en voeg me weer bij het gesprek van Sirius en James.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 16:45 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Blake Sophia Haynes


    18 • Year 6 • Pureblood • Ssssslytherin • Jase's bedroom, with Jase • Prefect Dress

    Wat heb ik het toch getroffen met deze jongen. Echt, ik mag van geluk spreken dat hij voor me gevallen is, en ik hoop dat het eeuwen gaat duren voor hij gek van me wordt.
    Hij geeft me de corsage, en daarna pak ik zijn hand. Met zijn hand in de mijne, licht wankelend op de veel te hoge en pijnlijke hakken die ik niet ingelopen heb, lopen we door de gangen richting de Great Hall. Ik weet dat mijn vrienden er al zijn, en dat ze ook al flink dronken zijn. Helaas kan ik niet al te dronken worden - ik ben prefect, en er wordt van me verwacht dat ik mensen op de vingers tik. Gelukkig is van mijn vrienden alleen Scarlett een Slytherin, en zij doet er toch niets op uit.
    In mijn hoofd hoor ik kerstliedjes spelen - oh man, wat houd ik van kerstmis. Helaas hoort eten hier ook bij, al heb ik dat redelijk goed weten te ontwijken. Op anderhalve cracker ben ik de dag doorgekomen, en dat is helemaal prima.
    "Ons eerste feest als stelletje," grijns ik in de richting van mijn vriendje, terwijl het luide gepraat al hoorbaar is vanuit de Great Hall. "Ben je er klaar voor?"
    Als we de Great Hall instappen ruikt het meteen heerlijk, naar Kerstmis, en is alles prachtig versierd. Ik kan niet wachten om met Jase te dansen - en met Sirius, en met Scarlett. Maar vooral met Jase. Mijn vriendje.
    Echter moeten we eerst sociaal zijn, en dat lijkt te lukken als ik zowel Scarlett als Sirius zie staan. Helaas is James er bij, maar kom op Blake, kerstgedachte. Vrede op aarde. "Kom op," ik trek Jase mee in de richting van mijn vrienden, en druk een kus op zijn wang vlak voor we ons bij ze aansluiten. "Laten we sociaal zijn."


    Baby, all I want for Christmas is you.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Faelia 'Fae' Christina Brown


    17 • Year 6 • Muggleborn • Ravenclaw • Dorian's bedroom dress

    Natuurlijk ben ik weer van gedachten veranderd. Ik vertelde Dorian dat ik niet met hem naar het kerstbal wilde, omdat het ongemakkelijk zou zijn. Echter heb ik mezelf nu toch in een jurk gehesen, mijn haar en make-up gedaan, en schoenen gevonden en aangedaan.
    Nu sta ik voor de spiegel, te twijfelen. Zal ik maar gewoon weer mijn pyjama aandoen en in bed gaan liggen? Nee, Fae, je gaat gewoon.
    Nog een keer check ik mijn uiterlijk in de spiegel, waarna ik de deur opendoe en de gang inloop.
    De wandeling naar Dorian's kamer voelt lang, veel te lang. Ik twijfel zo'n twintig keer of dit wel een goede keuze is, loop tot twee keer toe terug, en draai me dan weer om. Fae, je kunt dit.
    De hakken aan mijn voeten maken een vrolijk geluidje op de vloeren, en mijn handen trillen een beetje als ik op de deur van Dorian's kamer klop. "D?"
    Ik duw de deur open, hopend dat hij binnen is. Misschien is hij wel gewoon met iemand anders naar het feest gegaan, iemand die zijn ouders wel leuk vinden. Iemand met dezelfde... geloofsovertuiging.
    Gelukkig is hij er en mijn hart springt over als ik hem zie. "Hey..," ik kijk een beetje ongemakkelijk naar de vloer, even vergetend wat ik ook al weer wilde zeggen. "Ik weet dat ik zei ik niet met je naar het feest wilde...," ik gebaar naar de prachtige jurk die ik aanheb - hij is gek als hij nee zegt, want ik zie er geweldig uit, "maar ik ben zeg maar van gedachten veranderd en ik hoop dat je alsnog met me wilt gaan.. Als vrienden?"

    "I'll have a blue Christmas without you."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Bed • Fae

    Ik lig opgekruld in mijn bed met mijn dekens over mijn hoofd getrokken en mijn knieën tegen mijn borst. Skanks ligt opgekruld naast me. Ik weet dat het vanavond eindelijk tijd is voor het kerstavond bal, maar ik blijf liever in bed liggen, vooral na wat er met Fae gebeurt is. Het verbaasd me dan ook echt enorm als ik ineens iemand om de deur van mijn dorm hoor kloppen.
          'D?' Mijn gezicht trekt bleek weg. Wat doet zij hier?
          De deur gaat open en langzaam trek ik mijn deken weg van mijn hoofd. Ik kijk op naar de verschijning en mijn mond valt bijna letterlijk open. Wauw. Ze ziet er echt prachtig uit en dan lig ik hier in mijn pyjama. Zou ze een date hebben.
          'Hey..,' zegt ze en ze kijkt naar beneden. Ik sprokkel de moed samen om iets terug te zeggen, maar mijn keel is te droog en voordat ik mijn keel kan schrapen trekt zij haar mond alweer open. 'Ik weet dat ik zei ik niet met je naar het feest wilde..., maar ik ben zeg maar van gedachten veranderd en ik hoop dat je alsnog met me wilt gaan.. Als vrienden?' Ik ga rechtop zitten en zet Skanks op mijn schoot.
          'Ik... zie er niet uit,' mompel ik, 'en ik verdien je niet en al helemaal als je er zo prachtig uit ziet. Dan lijk ik net een zwerver naast jou.' Ik kijk naar mijn handen en bijt op mijn lippen. Een zucht rolt over mijn lippen. 'Maar ik heb je gemist... dus... als je... mij kan helpen... dan... ja...,' fluister ik. 'Dan heel erg graag.'


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lajila Vinaya Lancaster
    'I'm a little bit lost without you, and I'm a bloody big mess inside.’
    17 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Beater • Hallway, Peter • Dress

    Ik heb nog nooit een Kerstmis meegemaakt die voor mij zo niet... Kersterig is. Ook al staan er overal kerstbomen – die tot en met de piek aan toe er geweldig uitzien –, en hangen er overal kerstversieringen door het kasteel, ik voel het niet. Ik lijk wel iets te missen, of misschien kan ik beter zeggen een iemand. Zuchtend zak ik op mijn bed neer, terwijl ik redelijk dood voor mij uistaar, naar mijn spiegelbeeld. Dat ik nog de moeite heb genomen om me op te dossen voor het Kerstgala verdiend wa mij betreft een applaus. De animo om Kerst te vieren is honderd keer minder dan een paar dagen geleden, dat plus het feit dat ik ook nog dateloos ben maken het gala al lang niet zo aantrekkelijk meer voor mij. Waarom neem ik überhaupt nog de moeite om te gaan? Op dit moment klinkt mezelf onder mijn dekens verstoppen met een goed boek vele male aantrekkelijker dan in een belachelijk koud jurkje loner op een feest mijn tijd zitten te verdoen. Aan de andere kant wil ik ook niet als dat ene kind bekend staan die 'te-saai-was-om-haar-vriendje-te-houden-en-ook-nog-zo-asociaal-was-om-niet-naar-het-feest-te-komen.' Nope dat gaat hem niet worden. Ik besluit om mezelf nog een beetje te matsen en een boek mee te nemen. Ben ik tenminste dat ene kind die 'cool-genoeg-was-om-naar-het-feest-te-komen-maar-een-boek-meenam-en-dus-iets-minder-cool-is.'

          ‘Jil?’ Ik schrik op als ik mijn naam door de gang hoor galmen. Ik dacht dat ik alleen was? Vlug leg ik mijn boek weg en kijk om mij heen. Jup, je leest het goed. Uiteindelijk ben ik toch zo saai geweest om in een raamkozijn mijn boek te gaan lezen. Maar wat verwachtte je? Op het feest is de muziek te luid om een woord te kunnen lezen. Mijn ogen stoppen bij een jongen met warrige, vuilblonde haren en prachtige chocolade ogen en die leuke lach met kui-. Ho, stop Jil, dit gaat fout. Ik slik even en kijk hem een tikkeltje benauwd aan, voordat ik een zenuwachtige lach op mijn gezicht plak.
          ‘Eh.. Hoi Pete...r,’ komt er ongemakkelijke uit en ik spring van de vensterbank af. In gedachten geef ik mezelf een schouderklopje dat ik zo slim ben geweest mezelf niet te martelen met een paar hakken. ‘Lang niet gezien...’ Wow, super smooth Jil. Echt het slimste om nu te zeggen. ‘Fijne Kerstmis trouwens, ben je onderweg naar het gala? Waar is Scarlett?’ Het laatste komt er bijna triest uit en ik kijk weg, terwijl Sirius berichtje over Scarlett die hem heeft gezoend door mijn hoofd spookt.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 22:10 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Great Hall, Lana • Suit

    Glimlachend luister ik naar hoe Lana vertelt over haar ervaringen op Hogwarts. Ze lijkt duidelijk moeite te hebben zich te verwoorden, maar mij maakt het niets uit. In mijn oren klinkt het alleen maar schattig, dus met engelengeduld wacht ik af totdat ze klaar is met haar verhaal.
          ‘Oui, c’est… ‘et ies ‘eel anders. Iek spreek de taal gewoon niet en dat ies… trés difficile. Iek mis mijn vrienden wel, maar iedereen ‘ier ies ook aardig. ‘et ies gewoon dat iek niet gewend ben al die drama en iek heb nog niet echt iemand ‘ier waarmee die iek een vriend kan noemen. Behalve… jij misschien, maar iek wil geen zielige meisje zijn.’ Dat laatste zegt ze met een lachje en ik trek mijn wenkbrauw even op voordat ik ook moet lachen. ‘et ies een nieuwe uitdaging, maar iek probeer het positief te zien.’ Ik knik en lach haar bemoeidigend toe.
          ‘Wat mij betreft zijn wij dikke vriendjes.’ Ik knipoog naar haar en kijk op haar neer. ‘Ik snap nu wel waarom je in Gryffindor zit. Vind het erg moedig van je dat je zo de draad probeert op te pakken in een compleet nieuw land, met andere mensen, taal en cultuur. Ik zou waarschijnlijk allang opgegeven hebben.’ Ik lach zachtjes na haar opmerking over de firewhiskey.
          ‘Het heet ook niets voor niets firewhiskey, hè?’ Ik steek mijn tong naar haar uit.
          ‘Iek ben bezig met 'et leren van Engels. Dus binnenkort kan iedereen mij verstaan.’
          ‘Je doet het anders al bijzonder goed, als je hulp nodig hebt, je weet me vast wel te vinden.’ Vanuit mijn ooghoek zie ik twee mensen die ook bij de bar gaan staan. De één is Sirius – jippie –, en de ander is... Scarlett. Ik houd onbewust even mijn adem in en bekijk haar van top tot teen. Ze draagt een jurk die vrij weinig tot de verbeelding overlaat, en het staat haar geweldig. Mijn onderbwustzijn spreekt me echter belerend toe. Ik heb een prachtige date naast mij staan en die verdient het om met respect behandeld te worden. Ondertussen voel ik mijn telefoon tegen mijn been aan trillen. Verbaasd bekijk ik het inkomende berichtje.

    >> Heb je die Franse nog weten te fixen voor vanavond?
    Reg.
    << Oui oui, monsieur. Zal ik nog even de gentleman uithangen of een move maken?
    Cal


    Ik stop mijn telefoon in mijn zak en kijk Lana aan, die net een kus op mijn wang drukt. Gezien ik mezelf nog even een klap in mijn gezicht wil besparen, houd ik mijn hoofd keurig recht. Ik glimlach vervolgens naar haar en neem haar hand vast.
          ‘Gezien ik braaf ben geweest en niet mijn hoofd heb gedraaid, mag ik je nu vast wel vragen om een beloning door met mij te dansen?’ Ik kijk haar plagend aan en trek haar al een stukje met me mee.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 22:11 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Caleb

    Oké. Ik weet dat ik niet de slimste ben, maar ik ben er vrij zeker van dat Caleb behoorlijk aan het flirten is en vooral via whatsapp. Ik dacht dat hij nog half bezig was met Scarlett, maar blijkbaar is hij daar compleet overheen. Een glimlach verspreid zich op mijn gezicht en ik duw een pluk haar achter mijn oren.
          ‘Wat mij betreft zijn wij dikke vriendjes. Ik snap nu wel waarom je in Gryffindor zit. Vind het erg moedig van je dat je zo de draad probeert op te pakken in een compleet nieuw land, met andere mensen, taal en cultuur. Ik zou waarschijnlijk allang opgegeven hebben.’ Ik lach zachtjes en drink mijn glas in een keer leeg.
          'Uhm... yap,' zeg ik met een zwakke glimlach. Ik besluit om maar niet verder in te gaan op het thema, omdat het niet helemaal zo'n moedige keuze was. We moesten rondkomen om voor de ziekenhuistripjes en de schulden te betalen. Mijn vader vond werk en nu ben ik hier, maar om Caleb nou te vertellen dat mijn broertje overleden is een mijn moeder down heeft... niet echt bepaald de small talk die je wil horen op een feestje.
          Even raak ik afgeleid door mijn telefoon en dan moet ik weer lachen door wat Caleb zegt. Ik rol mijn ogen en ga op mijn tenen staan. Zachtjes druk ik een kus op zijn wangen en tot mijn verbazing draait hij zijn hoofd niet naar mij om. Hij neemt mijn hand vast en ik laat mijzelf weer op de grond zakken.
          ‘Gezien ik braaf ben geweest en niet mijn hoofd heb gedraaid, mag ik je nu vast wel vragen om een beloning door met mij te dansen?’ zegt hij en ik lach zachtjes om vervolgens te knikken. Ik negeer de twijfels en verstrengel onze vingers voordat ik een hand om zijn nek vouw.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Hallways • Jil

    ‘Eh.. Hoi Pete...r,’ zegt ze en ze springt van de vensterbank af. Ik kijk haar met grote ogen aan. Wauw, ze ziet er echt prachtig uit. Ik bloos lichtjes en haal een hand door mijn krullen heen. ‘Lang niet gezien...Fijne Kerstmis trouwens, ben je onderweg naar het gala? Waar is Scarlett?’
          'Uh... ja ik jou ook niet,' mompel ik. 'En... jij ook. Ik... ik weet het niet zo goed. Sirius en James wilde dat ik kwam, maar ik heb niemand om mee te gaan en.. uh... oh... met Sirius? Hoezo? Was je op zoek naar haar?' vraag ik zachtjes. Mijn wangen kleuren nog roder. Moet ik het haar vertellen? 'Weet je... Jil.. Lajila... Scarlett... ze heeft mij geprobeerd te zoenen en ik wil niet dat je het straks van iemand anders hoort... dus dan weet je het, maar ik heb haar niet terug gezoend, want... tja... ik vind het oneerlijk tegenover jou en ik... ik uhm... nja ik vind jou leuk. Natuurlijk.' Als mijn wangen nog roder konden worden dan zouden ze er nu uit zien als twee tomaten. Ik sla mijn ogen neer en zucht zachtjes. 'Jil... wiljemisschienmetmijnaarhetbal?' De woorden komen er uit als een lange reeks, maar ergens hoop ik dat ze wel gehoord heeft wat ik probeerde te zeggen. Ik heb haar enorm gemist, terwijl het nog maar een paar dagen is geweest. Lajila was mijn eerste vriendin en hoe aardig ik Scarlett ook vind, ik voel niet hetzelfde voor haar als voor Jil. Daarnaast weet ik zeker dat Scarlett na een maand al niet meer geïnteresseerd is en Lajila is gewoon niet zo. Zij is speciaal en zij vindt mij ook speciaal. Hoop ik.


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Apperantly I have a date to the ball || dress
    Ik had geen date voor het bal vanavond, maar toch stond ik hier in een jurkje mijn haren te doen. Dat je geen date had betekende niet dat je geen lol kon maken. Intussen bleef mijn mobiel maar zoemen op mijn bed. Elke keer als ik een deel af had, keek ik even, maar veel gebeurde er niet, tot ik zag dat Severus geen date had. Het was niet dat hij mijn eerste keus was, zeker niet, maar het kon vast leuk worden, zeker met een onzeker ventje zoals hij. Ik stuurde hem dan ook een berichtje dat ik wel met hem mee wilde gaan als date. Het was iets en het zou betekenen dat ik zoizo niet alleen zou zijn op het bal. Al sel ging het gesprek over en weer en leek er zelfs een mogelijkheid te zijn voor een happy end vanavond, iets waar ik toch ook wel naar uitkeek. Je kon van me zeggen wat je wilde, maar ik hield van de fijnere dingen in het leven, en flikflooien was daar zeker een deel van. Ik maakte dus maar snel mijn haar af, en werkte met vlugge fijne handelingen mijn make-up verder af. Daar kon het dus niet aan liggen. Net toen ik klaar was zoemde mijn mobiel weer, wat Severus was die klaar stond bij de ingang van de Common Room. Ik pakte mijn hakken van de grond en trok ze in twee soepele bewegingen aan mijn voeten, waardoor ik meteen weer op een normale hoogte voor een meisje kwam te staan. Ik schoof mijn mobiel in mijn tasje, net als mijn toverstok en een kleine flacon met sterke drank, je wist het maar nooit, voor ik die omhing en naar beneden dartelde. Daar bij de deur stond hij dan, netjes in pak, helemaal verzorgd. Er was nog maar weinig over van de normaal redelijk viezig uitziende jongen. Ik schonk hem een glimlach, terwijl mijn ogen op de blauwe roos vielen in zijn handen. Het was absoluut prachtig en kleurde precies bij mijn jurk. "Is die voor mij, Severus? Hij is werkelijk prachtig!" Ik drukte hem een kus op zijn wang, net naast zijn mondhoek, en ving toen zijn warme hand in die van mij, terwijl ik de bloem in mijn haren stak. "Zullen we gaan?" Mijn vraag was puur retorisch, want ik trok hem intussen zachtjes mee richtig de grote zaal. Mijn hakken klikten als altijd vrolijk op de stenen, wat voor mij haast een handelsmerk was geworden. Overal waar je hakken snel hoorde klikken, was ik in de buurt, of in elk geval meestal. Bij de ingang van de zaal bleef ik even staan. Elk jaar verbaasde ik me er weer over. Het was werkelijk prachtig versierd, sneeuwvlokken vielen, maar de temperatuur was zeer aangenaam. "Wil je eerst dansen of eerst drinken?" Zelf had ik verre van vloeibare moed nodig om mezelf op de dansvloer te begeven, maar ik wist dat velen niet zo zelfverzekerd waren, of niet konden dansen, zelfs al hadden we wel degelijk danslessen moeten volgen. Ik zou wel zien wat voor man Severus was, en anders waren er vast nog genoeg leuke single heren hier om mee aan te pappen over de duur van het bal.


    Bowties were never Cooler

    Lajila Vinaya Lancaster
    'I'm a little bit lost without you, and I'm a bloody big mess inside.’
    17 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Beater • Hallway, Peter • Dress

    Mijn ogen glijden over hem heen, en ik kan het niet laten om zwak te glimlachen. Hij ziet er onwijs schattig en bovendien knap uit in zijn pak. Nu valt het feit dat jongens er nou eenmaal met 50% op vooruitgaan als ze een pak aan hebben, niet te betwisten, maar het pak staat hem écht goed. Mijn ogen glijden weer naar boven, richting de zijne. Die lieve, mooie, chocolade bruine ogen. Kop erbij houden Jil.
          ‘Uh... ja ik jou ook niet,’ mompelt hij. ‘En... jij ook. Ik... ik weet het niet zo goed. Sirius en James wilde dat ik kwam, maar ik heb niemand om mee te gaan en.. uh... oh... met Sirius? Hoezo? Was je op zoek naar haar?’ Nou dat was een mooie. Ik de meid zoeken die mijn vriendje ex-vriendje loopt te zoenen? Nah-ah. Mijn gezicht betrekt gelijk en ik kijk iet wat boos voor me uit, terwijl ik mijn armen onbewust over elkaar heensla. ‘Weet je... Jil.. Lajila... Scarlett... ze heeft mij geprobeerd te zoenen en ik wil niet dat je het straks van iemand anders hoort... dus dan weet je het, maar ik heb haar niet terug gezoend, want... tja... ik vind het oneerlijk tegenover jou en ik... ik uhm... nja ik vind jou leuk. Natuurlijk.’ In eerste instantie wil ik hem onderbreken en tegen hem uitvallen. Zeggen dat hij geen moeite hoeft te doen en dat ik het allang weet. Dat Sirius mij al lang en breed alles heeft verteld. Echter weerhouden zijn laatse woorden mij hiervan, en mijn blik verzacht een beetje,
          ‘Ik wist het al, Peter...,’ verzucht en kijk hem spijtig aan. ‘Daarbij, het is niet alsof ik boos had mogen worden op jou. Je bent immers mijn... vriendje niet meer.’ Ik slik zachtjes. Dat uitspreken doet toch wel verekte veel pijn. Ik kijk naar de grond en vervolgens mijn voeten, goh wat is de neus van mijn schoen ontzettend intrigerend. De stilte is oorverdovend en ik zoek naar woorden om deze te vebreken, maar niets lijkt gepast om te zeggen. Daarom blijf ik wel stil. Ondertussen overdenk ik alles wat Sirius tegen mij heeft gezegd over Whatsapp. Die jongen is trouwens ook een mooie, hij loopt tegen mij te praten alsof ik blind ben wat ik eigenlijk ook ben maar ik houd mijn poot stijf terwijl hij zelf mooi zijn gevoelens voor Remus loopt te ontkennen.
          ‘Jil... wiljemisschienmetmijnaarhetbal?’ Ik kijk naar hem op, en onmiddelijk verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Wie kan daar nou nee op zeggen? Ondanks dat het een brei van woorden is, heb ik hem precies verstaan. Eens je Peter een keer gedatet hebt, wordt je daar vanzelf een professional in. Al mijn twijfels duw ik aan de kant. Wie houd ik ook voor de gek? Ik mis hem.
          ‘Ik zou niets liever willen,‘ antwoord ik zachtjes, en loop naar hem toe. Vervolgens sla ik mijn armen om zijn nek heen, en knuffel hem zachtjes, terwijl ik mijn gezicht in zijn nek verberg en zijn vertrouwde geur opsnuif.
          ‘Ik heb je zo gemist...,’ fluister ik en trek hem dichter tegen mij aan. Thank you Santa.


    I just caught the wave in your eyes

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Great Hall, Lana • Suit

    Lana lijkt verbaasd dat ik niet geprobeerd heb haar te zoenen. Hierdoor kan ik het niet laten even te grinniken.
          ‘Verbaasd dat ik heus een gentleman kan zijn?’ Lach ik zachtjes en kantel mijn hoofd een tikkeltje. Gelukkig stemt ze ermee in om met mij te gaan dansen. Onze vingers verstrengelen zich met elkaar, en ze laat een arm om mijn nek heen glijden. Ik kijk glimlachend op haar neer terwijl ik mijn hand op haar heup leg.
          ‘Kun je een beetje dansen?’, vraag ik viendelijk en kijk haar nieuwsgierig aan. Ondertussen trek ik haar dicht tegen mij aan. Mijn aandacht verplaatst zicht kort naar Scarlett, die nog steeds aan de bar staat. Ergens ben ik jaloers. Op wie? Sirius? Ja vast, die gast is zo gay als de regenboog. Toch... Ik weet dat hij en Scarlett een geschiedenis met elkaar hebben, dus er moet toch een soort van chemie zijn tussen hun? Ik schud die gedachten haastig van mij af en richt me weer tot Lana, waarmee ik rustig op de muziek beweeg.
          ‘Ik hoop dat je-je tot nu een beetje vermaakt hier?’ Ik glimlach naar haar, en veeg een lok zachtjes uit haar gezicht. Mijn ogen glijden over haar gezicht heen, van haar ogen tot aan haar lippen, waarna ik vervolgens zachtjes op mijn onderlip bijt. Subtiel leun ik een tikkeltje naar voren. ‘Mag ik?’, fluister ik zachtjes. Ik kijk haar afwachtend aan, terwijl er een sneltrein aan gedachten door mijn hoofd racet. Voor wie doe je dit Caleb? Omdat je Lana stiekem toch best wel een klein beetje leuk vindt, of omdat je een zeker iemand jaloers wilt maken?


    I just caught the wave in your eyes