• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    Inspiratie


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Lizor [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Lizor
    James Potter • ? || ? [?]
    Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || Millard [1.2]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]
    Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    Alice Prewett • Rosie Tupper || Dumbledore [1.6]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Adephagia [1.7]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Lizor [1.7]

    SLYTHERIN
    Daniël Cillin Rogers • Dylan Sprayberry || Transmissions [1.7]
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.4]
    Regulus Arcturus Black • ? || ? [?]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Lizor [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Mulisch [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Lizor [1.6]
    Edward Nathaniel Mulciber • FC || Liber [1.7]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Bigsleep [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Frenchcore [1.1]
    Mavi Fallyn Rogers • Willa Holland || Transmissions [1.7]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || AlecLightwood [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Kathryn Newton || Sociopaths [1.3]
    Ailis Juliet Sutherland • Nastya Kusakina || Adephagia [1.3]
    Alexis Pascal Rutherford • Caitlin Stasey || Mulisch [1.6]
    Alcina Pyralis • Janel Parrisch || TheseWords [1.8]

    RAVENCLAW
    Caspian Foxx Zachariah • Josh Duhamel || SiriuslyBlack [1.7]
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Frenchcore [1.1]
    Axel James Sutherland • Paul Craddock || Adephagia [1.3]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || Dumbledore [1.6]
    Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Mulisch [1.2]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Bigsleep [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || AlecLightwood [1.2]
    Harper Coralie Lukasiak • Gigi Hadid || Dumbledore [1.4]
    Emily Lucy Matthews • Barbara Palvin || Liber [1.5]
    Wiktoria Harmion • Angelica Blick || Polovina [1.5]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || AlecLightwood [1.2]
    Max Adrian Sanderson • Misha Collins || SiriuslyBlack [1.7]
    Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Mulisch [1.2]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Bigsleep [1.3]
    Ashley Joseph Diggory • Ash Stymist || calice [1.6]
    Freya Brennan • Cora Keegan || WillNotLearn [1.8]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Millard [1.2]
    Dove Elisabeth Sparrow • Alexis Ren || SiriuslyBlack
    Chava Hailey Stirling • Brittany Robertson || Altaria [1.5]
    Elise Anna Matthews • Barbara Palvin || Saiph [1.4]


    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW

    Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • ? || Captain

    Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    Beaters
    Sirius Orion Black • Lizor
    Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    Scarlett Rose River • Frenchcore
    Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Unknown
    Chasers
    Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore

    Beaters
    Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    Ashley Joseph Diggory • calice
    Unknown
    Unknown
    Beaters
    Unknown
    Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Caleb

    ‘Bonsoir, ça va?’Ik kijk op naar de jongen en glimlach breed. Hij drukt een kus op mijn hand en bied mij zijn arm aan. Ik blus lichtjes.
          'Boinsoir, Caleb. Ca va bien, et toi?' vraag ik met een glimlach op mijn gezicht terwijl ik samen met hem de grote hal binnen loop. Voor een paar seconden staar ik versteld naar de prachtige hal. Het magische plafond is donker net zoals de nacht buiten en sneeuwvlokken dwarrelen naar beneden. Overal hangen kaarsen en staan kerstbomen. Het is het perfecte plaatje en voor de eerste keer sinds dat ik op Hogwarts gekomen ben heb ik het gevoel alsof ik hier echt thuis hoor.
          ‘Oh en trouwens, je ziet er beeldschoon uit,‘ zegt hij. Ik kijk op naar hem en glimlach breed. ‘Heb je er een beetje zin in?’
          'Oui, iek heb gewacht op dit feest lang. Noël... c'est.... eh. Iet is mijn feestdag préfére en merci. Jij ziet er ook chic uit. 'et pak staat je goed.' Ik kijk op mijn mobiel en frons een beetje als ik het gesprek tussen Scarlett en Caleb zie.
          'Caleb? Ies alles oké met Scarlett en jij?' vraag ik voorzichtig. ''eb iek iets gedaan? Omdat zij mij niet... ze heeft een 'ekel aan mij.' Ik struikel over mijn woorden heen. Ik ben nooit goed in Engels geweest en ik heb echt het gevoel alsof ik over kom als een dom wicht. Ik doe erg mijn best, maar het is al genoeg moeite om al het schoolwerk bij te houden en om nu ook nog Engels erbij te gaan leren is gewoonweg te veel. Hoewel ik wel al de boeken gehaald heb om meer te leren over de Engels spelling en uitspraak.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Dorms • With Scarlett

    De enige reden waarom ik uit mijn bed gekomen ben vandaag is om naar de wc te gaan, maar daar is het bij gebleven. Ik heb totaal geen zin om eruit te komen om te eten, met andere te praten en al helemaal niet om naar dat vervloekte bal te gaan. Ik rol op mijn rug. Nog steeds heb ik alleen een pyjama broek aan. Mijn buik gromt in protest dat het gevuld wil worden met eten. Scarlett heeft zojuist besloten dat wij samen naar het bal gaan, maar dat betekent dat ik uit bed moet komen om een pak aan te doen. Ik zucht diep en uiteindelijk weet ik mijzelf overeind te komen en naar de douche te slepen. Scarlett klopt net aan als ik in mijn kamer sta met alleen een handdoek om mijn middel gewikkeld. Ik open de deur en grijns.
          'Feest committee!' Ik neem de fles van haar over en neem een grote slok voordat ik een kus op haar wang druk. 'Hey babe.' Ik laat haar binnen en ga opzoek naar mijn pak dat ergens onderin mijn koffer ligt. Waarschijnlijk is het helemaal gekreukt, maar daar heb ik schijt aan. Ik laat ongegeneerd mijn handdoek op de grond vallen en trek een zwarte boxer aan.
          'Je ziet er trouwens ongelofelijk hot uit Scar,' zeg ik met een lichte grijns. Ik draai mij naar haar om en knipoog. Ik trek een zwarte broek aan en neem nog een slok van de fles drank. Het brand in mijn keel, maar toch gooi ik er nog wat achteraan, hopend dat het snel een roes verspreid over de pijn die ik voel in mijn borstkas.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Scarlett Rose River
    17 ~ Pure Blood ~ Slytherin ~ Chaser ~ Getting drunk with Sirius

    { Dress}


    Ik wacht tot Sirius de deur open doet, ik hoop dat hij snel open doet. Aangezien dit de Gryffindor leerlingenkamer is en Peter hier vast en zeker ergens rondwandelt. En hem tegenkomen is wel een van de laatste dingen die ik vanavond wil. De deur gaat open en een grijns siert mijn gezicht. Precies zoals ik hem heb leren kennen, met alleen een handdoek om zijn middel doet hij de deur open. 'Hey darling.', zeg ik terwijl we elkaar begroeten. Vervolgens stap ik naar binnen en trek de deur achter me dicht. 'Je shotglaasjes liggen zeker in je nachtkastje.', zeg ik terwijl ik richting zijn bed loop. Bij de meeste mensen zou ik nooit zomaar tussen zijn of haar spullen zitten zoeken. Maar dit is anders, Sirius en ik kennen elkaar inmiddels al een aantal jaar. Ik vind de shotglaasjes en zet ze op het kastje zelf waarna ik ze allemaal vul. Even kijk ik naar Sirius die inmiddels naakt voor mij staat. Ik kan het niet helpen om even te staren, want tja om nou echt te zeggen dat hij klein geschapen is, is een ander verhaal. 'Je ziet er trouwens ongelooflijk goed uit Scar.', hoor ik hem achter me zeggen. Een grijns siert mijn lippen en ik draai lachend een rondje. Vervolgens de bekende knipoog. 'Mooi pak hoor.', zeg ik terwijl ik hem goedkeurend aankijk. Ik pak twee shotjes van de tafel en geef er eentje aan Sirius, de ander neem ik zelf. Ik stuur een foto in de groepsapp, ookal heb ik nog steeds ruzie met Caleb. Een zucht verlaat mijn lippen. 'Ik weet nog steeds niet wat ik nou met Caleb aanmoet.', zeg ik terwijl ik het volgende shotje achterover gooi. De drank begint zijn werk al lichtelijk te doen want de bittere smaak en brandende keel zijn verleden tijd. Nee alsof ik limonade drink zelfs. Ik pak een sigaret en gooi er eentje naar Sirius. 'Vind het nog steeds leuk dat je mijn date ben, big monkey.', zeg ik met een heese stem, wat waarschijnlijk mede door de drank komt.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    19 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Great Hall, Lana • Suit

    Glimlachend kijk ik toe hoe Lana's wangen langzaam rood kleuren. Ik grinnik even zachtjes en wacht haar antwoord geduldig af.
          ‘Boinsoir, Caleb. Ça va bien, et toi?‘, vraagt ze met eveneens een glimlach op haar gezicht. Samen lopen we de grote zaal binnen, die prachtig is versierd, met vanalles en nog wat. Echter richt ik mijn volle aandacht op Lana, ik kan wel een gentleman zijn, hoor. Twijfelend over mijn antwoord, blijf ik een tijdje stil.
          ‘Het gaat wel...’ Ik glimlach zwakjes naar haar, hoewel mijn gedachten bij Scarlett liggen. Hoe onbeleefd het ook is, kijk ik kort op mijn telefoon, om 'hoi' in de groep te zeggen. Echter wordt dit 'kort', langer dan gepland, als Scarlett mij opeens de volle laag geeft. Nou ja, opeens is misschien een beetje overdreven, dit had ik van mijlen ver aan zien kunnen komen.
          ‘Oui, iek heb gewacht op dit feest lang. Noël... c'est.... eh. Iet is mijn feestdag préfére en merci. Jij ziet er ook chic uit. 'et pak staat je goed.’ Haar schattige Franse accent laat me iets minder rot voelen, maar helaas drukt ze me weer met mijn neus op de feiten als ze het gesprek bijleest.
          ‘Caleb? Ies alles oké met Scarlett en jij?’ vraagt ze voorzichtig. ‘eb iek iets gedaan? Omdat zij mij niet... ze heeft een 'ekel aan mij.’ Meteen verschijnt er een frons op mijn gezicht, voordat ik mijn hoofd schud. Een korte zucht verlaat mijn lippen.
          ‘Om eerlijk te zijn, Lana, praten we niet meer met elkaar.’ Zodra dit over mijn lippen is, voel ik toch wel een sterk gevoel van spijt. Scarlett was immers mijn beste vriendin, met de nadruk op was. Bovendien had ik soms het gevoel dat ze zelfs meer betekende voor me dan dat. ‘Maar maak je geen zorgen, het ligt echt niet aan jou, wie kan er nou een hekel aan jou hebben?’ Ik knipoog even kort naar haar. ‘Laten we vanavond gewoon lol hebben, het is feest en ook nog Kerstmis.’

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 21:46 ]


    I just caught the wave in your eyes




    Regulus Arcturus Black
    “The Noble and Most Ancient House of Black”
    Slytherin • 16 • Pureblood • Captaind and Seeker • Slytherin Dorm • with Frankie



    Kerst. Tja. Wat moet ik daar nu over zeggen. Op het moment heb ik eerlijk gezegd wel belangrijkere dingen aan mijn hoofd. Ik liep een beetje dolend door de gangen terwijl mijn gedachten afdwaalden. Afgelopen zomer was het gebeurd: na jaren een trouwe volger te zijn geweest mocht ik mijn Dark Mark ontvangen. Mijn ouders waren trots geweest, en dat ondanks dat ze zelf geen Death Eaters zijn. Wat ik trouwens best vreemd vind.. Als je achter de cause staat, waarom dan niet meteen all the way gaan en je echte loyaliteit tonen.

    Dat zal dan wel de kant zijn die Sirius heeft meegekregen van onze ouders. Gelukkig ben ik geboren, om de eer van de familie hoog te houden, iets wat ik ook als een van mijn verplichtingen zie. Onze familie is al eeuwenoud en mag niet vergaan. Maar met Lord Voldemort ziet de toekomst er rooskleurig uit voor de Black familie. De gangen in het kasteel leken langs me heen te glijden terwijl ik langzaam naar beneden liep om naar de Slytherin dorm te gaan.

    Via via had ik vandaag gehoord dat Scarlett met Sirius naar het bal zou gaan vanavond. Hoe kon ze dat nu doen? Oke, misschien was ik ook te kil geweest en moet ik in het vervolg mijn gevoel beter uiten. Maar ik bedoel, we hebben best een aantal keer gezoend.. dan ga je toch niet met die gast z'n broer? Aan de andere kant zijn ze wel gewoon vrienden.. Maar ik zat er mee, dat zeg ik eerlijk. En nu we het dan toch over Sirius hebben.. ook daar zit ik nog steeds mee. Tuurlijk doe ik naar de buitenwereld alsof ik hem ook zie als de verstoten broer, the not so noble Black... Maar eerlijk gezegd geef ik nog altijd om mijn oudere broer. Als kind heb ik altijd tegen hem opgekeken; hij mocht als eerste naar Hogwarts, leerde als eerste vliegen, zat als eerste in het quidditch team... Hij blijft altijd mijn grote broer. Echter blijft het feit wel dat hij onze familie heeft verloochend. Iedereen wist dat het niet goed zat toen hij bij Gryffindor werd ingedeeld, het was een slecht voorteken. Maar toen die vriendschappen met alle mudbloods... dat is iets wat je gewoon niet kan goedkeuren. En dan nog maar te zwijgen over de relatie met Remus. Ik weet niet of het allemaal waar is wat ik hoor, maar er wordt veel gefluisterd in de gangen van Hogwarts. Toch weet ik niet of ik ze moet geloven. Pas als ik het met eigen ogen zie, pas dan zou ik het geloven.

    Gezien het feit Scarlett met Sirius ging, kon ik dus niet alleen naar het bal toe vanavond. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou gaan zeggen, maar; het kwam op dit moment erg goed uit dat mijn ouders al een partner voor me hadden gevonden. Franciszka Malia Roger, of ook wel future mrs Black. In ieder geval als het aan mijn ouders lag. Ze hadden het ons een tijdje terug medegedeeld, dat ik en Frankie met elkaar zouden moeten trouwen. Dit om de bloedlijn puur te houden en de familie eer in stand. Frankie was nooit echt een meisje geweest waar ik veel mee omging, en eerlijk gezegd wou ik daar ook niet perse verandering in brengen. Maar nu waren we tot elkaar gedoemd.

    Ik kwam de kerkers binnen en begaf me naar de dorm van Slytherin. Even snel zei ik wat housemates gedag, maar liep vervolgens naar de slaapzaal van Frankie. Even klopte ik op de deur, om hem vervolgens open te doen en naar binnen te spieken. Zo te zien was ze alleen.
    Het meisje was klein en had lang rood haar tot haar ribben. Naar haar groene ogen kon ik tijden kijken.
    "En heb je zin in vanavond?" vroeg ik haar terwijl ik nonchalant tegen de muur aan leunde. "Neem aan dat we samen gaan."
    We hadden het nog niet eens besproken, we bespraken sowieso niet echt veel. Echter vond ik wel dat ik hier vanuit kon gaan.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 23:43 ]

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Dorms • With Scarlett

    'Je shotglaasjes liggen zeker in je nachtkastje.’ Ik knik en knoop mijn blouse dicht voordat ik op zoek ga naar een stropdas. Ik kijk toe hoe Scarlett de snotglaasje vult.
          'Mooi pak hoor,’ zegt ze. Ik grijns zwakjes en proost met het slotje voordat ik hem neem.
          ‘Thanks babe.’ Ik doe snel mijn stropdas goed en loop dan naar de spiegel om mijn haar goed te doen en mijn ogen te accentueren met wat eyeliner en oogpotlood [cause he’s fab].
          ‘Ik weet nog steeds niet wat ik nou met Caleb aanmoet,’ zeg Scarlett bedenkelijk. Ik doe ook het tweede shotje met haar mee en kijk haar aan.
          ‘Hij is een dick, je moet niks met hem willen.’ Ze gooit een sigaret mijn kant op. Ik weet dat Remus het vreselijk vind als ik in de dorm rook. Even twijfel ik, maar de drank maakt de beslissing voor mij en ik steek de sigaret aan.
          ‘Vind het nog steeds leuk dat je mijn date ben, big monkey,’ zegt Scarlett met een hese stem. Ik grijns lichtjes en druk een kus op haar voorhoofd.
          ‘My pleasure. Het kan zijn dat Adalae ons ook joint, maar dat zien we vanzelf wel. Zullen we maar eens gaan?’ vraag ik, waarna ik nog een flinke slok liquid courage neem.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Caleb

    ‘Het gaat wel…’ zegt Caleb, maar hij lijkt met zijn gedachten compleet ergens anders te zijn. ‘Om eerlijk te zijn, Lana, praten we niet meer met elkaar. Maar maak je geen zorgen, het ligt echt niet aan jou, wie kan er nou een hekel aan jou hebben?’ Hij knipoog en een verlegen glimlach verschijnt op mijn gezicht. ‘Laten we vanavond gewoon lol hebben, het is feest en ook nog Kerstmis.’
          ‘Oui, sorry dat iek er naar vroeg. Iek wil gewoon niet dat iek iets verpest,’ zeg ik zachtjes. ‘Maar je ‘ebt gelijk. Wil jij wat drinken?’ vraag ik en zonder te wachten trek ik hem mee naar de bar. ‘Jij weet vast wel wat lekker is. De drankjes verschillen hier zoveel met de drankjes in France. Iek zou niet weten wat iek moet bestellen. Hoewel iek firewhisky wel ken. Wij noemen het whiskey en vue.’ Ik kijk hem aan en hou mijn hoofd een beetje schuin. ‘Dus, Caleb. Wat maakt jou excentrique?’ Ik grinnik. Ik heb besloten om het hele gedoe met Scarlett helemaal uit mijn hoofd te zetten. Zoals Caleb terecht net zei is het inderdaad kerstmis. Tussen al deze drama verdienen we wel een avondje zonder en daarnaast heb ik een geweldige date en is dit mijn eerste Hogwarts feest. Het zou zonde als ik hier niet van zou kunnen genieten omdat een of andere Slytherin het niet zo heeft met mij. Niet iedereen kan me leuk vinden toch?


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Christmas is what you make of it, right? || with Regulus || dress
    Het kerstbal, een van feesten van de school. Normaal ging ik met kerst altijd met mijn zus naar huis, maar dit jaar niet. Een paar weken geleden had ik namelijk te horen gekregen met wie ik zou moeten trouwen. Mijn ouders hadden alles al geregeld, het was alleen nog wachten tot we klaar waren met school. Ik had er maar weinig zin in, maar tegen je ouders ging je niet in. Daarbij had ik de naam van mijn familie hoog te houden, want mijn tweelingzus ging dat niet doen. Ze had al een relatie en niet met een volbloed, of zelfs een halfbloed. Het was zelfs geen mudblood, waar nog ergens magie vandaan kwam, maar met een gore muggle. Dat kon toch niet? Wij waren een goede gerespecteerde volbloed-familie. Natuurlijk hield ik van haar, ze was mij zus en die band kan je niet breken, daar wist mijn verloofde ook alles van. Regulus had ook de eer van zijn familie op zijn schouders rusten, met een broer die al jaren als bloedverrader was bestempeld. Misschien zat er wel wat in, dit huwelijk, maar om te zeggen dat ik er heel blij mee was, dat ik zelfs op het liefdesvlak geen eigen beslissingen mocht nemen, was nu ook weer overdreven. Nu zat ik op mijn bed, in een grote sweater en een joggingbroek, met een jurkje wat over de rand van het bed hing. Regulus had mij niet gevraagd voor het bal, en een dame mocht niet vragen, dat hoorde gewoon niet. Ik speelde wat met mijn voeten, wat ik vaak deed als ik diep in gedachten was. Daar werd ik uit gesleurd toen ik geklop op de deur hoorde. "Kom binnen." Mijn stem was zacht, maar hopelijk duidelijk. Ik zag de deur openen en de lange zwartharige verschijning van mijn verloofde verschijnen. Ik schonk hem een klein glimlachje. Het was allemaal nog erg ongemakkelijk tussen ons, zelf al was hij misschien geen slechte jongen, verloofd zijn met iemand die je niet kent is niet de beste manier om op je gemak te raken met iemand. Ik haalde mijn schouders op bij zijn vraag over vanavond. Ik had wel zin om te dansen, maar ik wist niet hoe het zou lopen. Ik was opgelucht dat hij me nu wel min of meer vroeg voor het bal, maar om te zeggen dat dit een situatie was om over naar huis te schrijven, was ook weer overdreven. "Ik moet me nog omkleden en mijn haar opsteken. Heb je al een idee wat jij aantrekt?" Ik haalde een hand door mijn rode haren, die nu nog los om mijn lichaam hingen. Ik wist niet precies wat voor schoenen ik aan zou trekken. Normaal liep ik alleen op mijn lakschoenen van mijn uniform, of op sloffen of spitzen. Ik had een paar hakken, wat op zich handig was omdat Regulus toch een stuk langer was dan ik, maar ik wist niet hoe lang ik erop kon staan of dansen. Mijn kat sprong plots van het bed en liep naar de jongen toe, om tegen zijn been aan te schuren. Ik glimlachte net iets breder. Dat mijn kat hem accepteerde was voor mij al een heel goed ding. Hij mocht niet veel mensen, dus het was in elk geval iets van een goed iets. Mij borstel viste ik van mijn nachtkastje, om in elk geval de klitten uit mijn haren te halen. Klaarmaken voor het bal zou niet enorm veel tijd kosten, al zouden andere meisjes er misschien wel veel tijd in steken. "Zou ik mijn mark moeten verbergen?" vroeg ik toch wel een beetje onzeker. Ik was er trots op, dat zeker, maar om er te koop mee te lopen, zeker na de moord van laatst, was misschien een beetje onverantwoordelijk. Ik had niets met de moord te make, en Regulus voor zover ik wist ook niet, dus het was misschien beter dat we dit voor onszelf hielden, in elk geval voor nu, maar ik vertrouwde hem op zijn kritische oordeel van de situatie.


    Bowties were never Cooler

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    19 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Great Hall, Lana • Suit

    Ondertussen begint het al wat drukker te worden in de Great Hall, terwijl ik hier met Lana sta te praten over iets waar ik het liever niet over heb. Maar ik wil niet onbeleefd en gemeen zijn door het meisje af te kappen. Het is immers neit haar schuld dat ik per sé de klootzak moest uithangen.
          ‘Oui, sorry dat iek er naar vroeg. Iek wil gewoon niet dat iek iets verpest,’ zegt Lana zachtjes. ‘Maar je ‘ebt gelijk. Wil jij wat drinken?’ Nog voordat ik iets kan zeggen, word ik al meegetrokken. Lachend laat ik me meevoeren, zouden alle Françaises zo... wisselvallig zijn? Het ene moment onschuldig en meisjesachtig, en het andere moment extrovert en best pittig. Eenmaal bij de bar kijk ik het meisje aan.
          ‘Maak je geen zorgen Lana, je verpest alles behalve iets, ik ben blij dat jij mijn date bent voor vanavond.’ Glimlachend leg ik mijn arm om haar middel heen.
          ‘Jij weet vast wel wat lekker is. De drankjes verschillen hier zoveel met de drankjes in France. Iek zou niet weten wat iek moet bestellen. Hoewel iek firewhisky wel ken. Wij noemen het whiskey en vue.’
          ‘Ze hebben vast wel butterbeer, maar ik heb eigenlijk ook wel zin in firewhiskey,’ deel ik mede en richt me tot de barman. ‘Twee firewhiskey's graag.’ Een tijdje later worden deze voor onze neus neer gezet en ik maak een proostend gebaar.
          ‘Op een goede avond?’ Ik neem een slok van mijn firewhiskey en kijk Lana aan. ‘Dus... Hoe vind je het tot nu toe op Hogwarts? Zeker anders dan Frankrijk?’


    I just caught the wave in your eyes

    Scarlett Rose River
    17 ~ Pure Blood ~ Slytherin ~ Chaser ~ Sirius - His room/ the dance

    { Dress}


    De drank doet behoorlijk zijn werk en ik voel me al best wel dronken. 'Hij is een dick, je moet niks met hem willen.', geeft Sirius als antwoord op wat ik met Caleb aanmoet. Een diepe zucht verlaat mijn mond, precies zoals ik had verwacht. Maar Sirius heeft Caleb nooit gemogen, dus eigenlijk is hij de verkeerde persoon om het aan te vragen. Blake zou precies hetzelfde antwoord geven. Dat moet toch wat zeggen, twee van mijn beste vrienden zeggen dat ik weg moet blijven bij hem. Maar waarom voel ik me dan zo tot hem aangetrokken. Ik neem nog een shotje en wankel een beetje op mijn benen. Mijn sigaret rook ik op en ik glimlach naar Sirius. Wat is hij toch eigenlijk knap, zonde dat hij verlieft is op Remus, al zou het veelste vreemd worden als ik en Sirius iets met elkaar zouden doen. Tuurlijk, we hebben een aantal keer het bed gedeeld, maar dat was vooral een teken van pure lust. En daarbij heeft hij altijd een beetje als mijn grote broer aangevoeld. ‘My pleasure. Het kan zijn dat Adalae ons ook joint, maar dat zien we vanzelf wel. Zullen we maar eens gaan?’ , zegt Sirius en ik knik. 'Maar doe alsjeblieft op het feest alsof je serieus mijn date ben.', Caleb had net mijn gedachten verlaten tot het me ineens te binnen schiet. Hij heeft een date met die Lana Banana terwijl ik mijn date deel met een ander meisje. Daarbij is ook mijn date totaal niet geintresseerd in mij , niet dat dat het grootste probleem is want nog steeds is het gezellig met Sirius maar ik moet Caleb jaloers maken, hij moet er spijt van hebben dat hij me heeft laten zitten. 'Met wie gaat Reg eigenlijk?', vraag ik aan een van mijn beste vrienden als ik nog een grote slok neem en daarbij de fles opdrink. Terwijl ik de vraag stel voel ik mijn wangen lichtelijk rood kleuren. Ik heb immers al een aantal keer gezoend met de captain van het Quidditch team. Hoezo ook niet, het is een leuke jongen en wel mijn type. Misschien dat ik hem vanavond nog opzoek. Samen met Sirius loop ik richting de grote zaal. Van de prachtige versieringen zal ik nooit genoeg krijgen. Het is al heel druk en ondertussen besluit ik Regulus een appje te sturen. Reggie, zin om zo een sigaret te gaan roken. Xx . 'Nou Siri, zo te zien hebben ze een open bar, klaar om dronkener dan ooit tevoren te worden?', vraag ik grijnzend aan mijn date.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2016 - 18:55 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead




    Regulus Arcturus Black
    “The Noble and Most Ancient House of Black”
    Slytherin • 16 • Pureblood • Captaind and Seeker • Slytherin Dorm • with Frankie



    Frankie zat op haar bed, ze droeg nog een sweater en joggingbroek, maar zag er eerlijk gezegd heel erg schattig uit. Haar jurkje hing over de rand van haar bed. Misschien had ik haar even een berichtje moeten sturen dat ik haar zou komen oppikken?.. Daar was het nu in ieder geval te laat voor. Bovendien wist ik ook niet zo goed hoe dit allemaal te werk ging. Ik was nog nooit eerder uitgehuwelijkt geweest (leuke grap, Reg).
    Blijkbaar had Frankie niet echt heel veel zin in de avond. Ze had alleen haar schouders nonchalant opgehaald toen ik haar vroeg of ze zin in het feest had. Goed, dan moest ik het feestvarken maar zijn.
    "Ik moet me nog omkleden en mijn haar opsteken. Heb je al een idee wat jij aantrekt?" vroeg ze me.
    "Uhmm.." begon ik wat onhandig, fuck ik had haar gewoon moeten vragen natuurlijk. "Ja, ik heb een smoking."
    Onverwachts sprong de kat van Frankie van het bed af. Blijkbaar had hij het op mij gemumd want hij kwam snel op me afgetrippeld om langs mijn benen te schuren. Ik had het eerlijk gezegd niet zo op katten dus wist ook niet wat ik met het beest aanmoest.
    Frankie daarentegen was tevreden met de schurende kat.

    "Zou ik mijn mark moeten verbergen?" vroeg ze vervolgens.
    Ik grijnsde, oja dat was wel echt een groot pluspunt aan Frankie. We deelden dezelfde idealen. Even haalde ik mijn schouders op. "We zouden ons er niet voor hoeven te schamen. Maar gezien de situatie de afgelopen week op school... met die moord, is het misschien verstandiger om hem voor nu even te bedekken."
    Zelf was ik er niet al te secuur mee of mensen mijn mark zagen, maar als man scheelde het gewoon dat je armen wat sneller bedenkt waren dan als vrouw. Mijn telefoon trilde en ik hoopte vurig dat het een berichtje van Scarlet zou zijn. Vandaag hadden we elkaar nog helemaal niet gesproken en dat beviel me niks.
    "Ik ga me ook maar eens omkleden, dan kun jij je ook klaarmaken." stelde ik voor. Man, ik was best onhandig met deze hele situatie. "Stuur maar een berichtje als je klaar bent om te gaan." Ik schonk haar nog een glimlach en verliet de kamer.
    Vrijwel meteen nadat ik de deur van Frankie achter me had gesloten pakte ik mijn telefoon een opende hem.
    Reggie, zin om zo een sigaret te gaan roken. Xx
    Grijnzend keek ik naar mijn scherm, het moet er belachelijk uitgezien hebben. Maar Sirius begon Scarlett dus nu al te vervelen. Regulus to the rescue.
    Met jou altijd. Zie ik je op het feest? x stuurde ik naar haar terug.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Christmas is what you make of it, right? || with Regulus || dress
    Regulus leek even onvoorbereid voor het feest als ik. Een formele uitnodiging was misschien handig geweest, dan hadden we ons beiden kunnen voorbereiden, maar zo was het ook goed. Ik schonk hem een zachte glimlach, die iets breder werd toen mijn kat naar hem toe liep en tegen zijn benen schuurde. Het was fijn dat mijn kat hem accepteerde. Dit aankomende huwelijk was niet mijn idee van een perfecte toekomst, al was het te verwachten geweest, maar het had erger gekund. Toch herrinderde ik me iets, het mark wat zowel bij hem als bij mij op de arm stond. Het was waarschijnlijk niet het beste idee om daarmee open en bloot rond te lopen, zeker na de moord van de afgelopen week. Dat was ook Regulus' idee. Het was fijn dat we met dit soort dingen op dezelfde hoogte zaten. Ik had geen zin om te trouwen met iemand waarmee ik constant ruzie had, al zou ik daar alsnog geen stem in hebben gehad. Ik knikte bij zijn woorden en haalde een hand door mijn haren. "Zal ik doen. Ik zal anders beneden op je wachten als je nog niet klaar bent." Ik keek hem na met een kleine glimlach, voor ik toch maar mijn comfortabele kleren verwisselde voor mijn jurkje, waarin mijn lichaam toch nog verrassend goed uitkwam, al had het misschien niet de meeste rondingen. Toch had ik nog wel een probleem met mijn schoenen. Ik droeg altijd mijn uniform schoenen of spitzen, al had ik wel een aantal paar hakken staan. Ik stuurde dus maar een berichtje rond, waar Scarlet op reageerde, natuurlijk met goed stijladvies. Regulus was lang, ik was klein, dus hakken waren een must en gelukkig had ik een schattig paar wat mooi bij mijn jurkje paste. Ik keek naar mijn outfit en besloot mijn haren gewoon los te laten hangen, dat was weer eens iets anders dan de knot of vlechten die ik meestal droeg. Na nog wat eyeliner, mascara, en rode lippenstift, was ik er klaar voor. Toch zag ik nu pas in de spiegel dat ik mijn mark was vergeten te verbergen. Ik ging not even met wat lippenstift en foundation in de weer, om het af te maken met een laagje haarlak, zodat het hopelijk zou blijven zitten. Het zag er redelijk uit, al zou je het waarschijnlijk van dichtbij kunnen zien als je wist dat het er zat. Ik ging nog even op mijn bed zitten om Regulus te smsen.
    to Regulus
    Ik ben klaar. Ik wacht op je in de Common Room.
    x Frankie

    Het laatste typte ik vertwijfelt. Ik zette het altijd onder mijn berichtjes, maar toch voelde het ergens ongemakkelijk, puur omdat we verre van op dat punt in de relatie waren. Toch verzond ik het en stopte mijn telefoon in mijn bh. Zo was ik klaar voor het feest. Ik trippelde mijn kamer uit, mijn kat achterlatend, en ging in de Common Room op de bank zitten, mijn benen netjes, maar mogelijk net iets te ver, over elkaar. Ik was net iets te lenig voor mijn eigen bestwil. Nu was het wachten op mijn date en hopen dat het niet te ongemakkelijk werd.


    Bowties were never Cooler

    (MT)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."



    Severus "Sev" Snape

    "This lonely sucker gets a date..."



    Ik stond onder de douche mijn gedachte van me af te zetten. Er was de laatste tijd zoveel gebeurd en weer niet gebeurd. Met Juliet was het afgelopen zaak wat ik best jammer vond maar that’s life. Sirius bleef maar rotopmerkingen maken in de groepsapp als ik eens reageerde. Mijn telefoon zoemde op de stoel buiten de douchecabine. Ze konden toch zo onzettend veel spammen in die groepsapp. Ik pakte mijn telefoon en ging op de grond zitten terwijl het warm water over mijn rug liep. In de groepsapp was een hoop ophef over het bal van vanavond. Ja hoor, ik had het weer niet meegekregen. Vandaar dat mijn moeder dat pak had opgestuurd. Met gemixte gevoelens stuurde ik een appje in de groepsapp:

    Who wants to join this lonely sucker to the dance?


    Binnen een paar seconden kreeg ik een melding en las ik dat Pixie met me mee wilde naar het bal. Ik klikte op haar profielfoto en ik wist meteen dat ze een Ravenclaw was. Ik zag haar alleen maar tijdens een Quidditch wedstrijd op het veld en ik had er nog nooit mee gesproken. Hoofdschuddend wilde ik mijn telefoon naar de muur gooien maar ik schreef een persoonlijk berichtje naar haar.

    to Pixie when and where should I pick you up?
    to snape at the door of the ravenclaw common room?
    to Pixie sure but we will get alot of weirds looks though... I pick you up at about 8:30?
    to snape Let them look. I don't care, do you? 8.30 is fine.
    to Pixie too much rumours about me... See you then.
    to snape We can always make more if you want [insert smiley]
    to Pixie oeeh! I like that. [insert smiley]
    to snape Good. Tonight's gonna be fun.


    Een glimlach sierde mijn mond en rondde vlug mijn douche en kleedde me aan. Tussendoor reageerde ik op Luke in de groepsapp. God, waarom doen ze zo moeilijk over dingen, soms? Al snel besefte ik dat ik hetzelfde deed met Muggleborns maar ik schudde gelijk die gedachtes van me af. Vanavond wilde ik plezier hebben. Geen Sirius of James die dat voor mij kon verpestten. Bij mijn bed toverde ik met behulp van tranfiguratie een roos. In plaats van de normale rode kleur van een roos, kreeg ik de kleur blauw. Voor een secomde stond ik even verbaasd te kijken. Hoe kon zo’n simpele spreuk fout gaan? Ik keek naar de klok in de slaapzaal en ik besefte dat ik bijna te laat zou komen. Haastend liep ik door de Common Room en zei vlug tegen Do en Celebran dat ze geen lonely suckers moesten zijn en naar het bal moesten gaan. Ik had de Common Room al verlaten voordat ik een antwoord kreeg. Voordat ik het wist stond ik voor de ingang van de Ravenclaw Common Room en stuurde Pixie nog een appje dat ik buiten stond. De zenuwen sloegen toe en ik hoopte maar dat mijn mislukte, blauwe roos een goede indruk maakte.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Caleb

    ‘Maak je geen zorgen Lana, je verpest alles behalve iets, ik ben blij dat jij mijn date bent voor vanavond.’ Ik glimlach terug en leun een beetje tegen hem aan als hij zijn arm om mijn middel drapeert.
          ‘Ze hebben vast wel butterbeer, maar ik heb eigenlijk ook wel zin in firewhiskey,’ zegt hij. Ik knik. ‘Twee firewhiskey's graag.’ Ik pak het glas aan en kijk op naar Caleb.
          ’Op een goede avond?’ Ik klink onze glazen en kijk hem aan terwijl ik een slok neem. ‘Dus... Hoe vind je het tot nu toe op Hogwarts? Zeker anders dan Frankrijk?’
          ‘Oui, c’est… ‘et ies ‘eel anders,’ vertel ik hem. ‘Iek spreek de taal gewoon niet en dat ies… trés difficile. Iek mis mijn vrienden wel, maar iedereen ‘ier ies ook aardig. ‘et ies gewoon dat iek niet gewend ben al die drama en iek heb nog niet echt iemand ‘ier waarmee die iek een vriend kan noemen. Behalve… jij misschien, maar iek wil geen zielige meisje zijn,’ zeg ik met een lachje. ‘‘et ies een nieuwe uitdaging, maar iek probeer het positief te zien.’ Ik haal mijn schouders op en kijk naar hem voordat ik nog een slokje van mijn firewhiskey neem. Het spul brand in mijn keel en snel neem ik nog een slokje waarna een zacht kuchje mijn keel verlaat. Ik lach.
          'Pfoe, die firewhiskey ies trés.... eh... 'eet? Branderieg.' Ik bloos omdat ik niet zo goed uit mijn woorden kom en haal mijn hand door mijn haar voordat ik nog een slokje neem. 'Iek ben bezig met 'et leren van Engels. Dus binnenkort kan iedereen mij verstaan.' Ik speel een beetje met mijn beker en neem nog een klein slokje.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.