• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    • Inspiratie •


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Lizor [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Lizor
    • James Potter • ? || ? [?]
    • Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || Millard [1.2]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]
    • Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Alice Prewett • Rosie Tupper || Dumbledore [1.6]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Adephagia [1.7]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Lizor [1.7]

    SLYTHERIN
    • Daniël Cillin Rogers • Dylan Sprayberry || Transmissions [1.7]
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.4]
    • Regulus Arcturus Black • ? || ? [?]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Lizor [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Mulisch [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Lizor [1.6]
    • Edward Nathaniel Mulciber • FC || Liber [1.7]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Bigsleep [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Frenchcore [1.1]
    • Mavi Fallyn Rogers • Willa Holland || Transmissions [1.7]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || AlecLightwood [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Kathryn Newton || Sociopaths [1.3]
    • Ailis Juliet Sutherland • Nastya Kusakina || Adephagia [1.3]
    • Alexis Pascal Rutherford • Caitlin Stasey || Mulisch [1.6]
    • Alcina Pyralis • Janel Parrisch || TheseWords [1.8]

    RAVENCLAW
    • Caspian Foxx Zachariah • Josh Duhamel || SiriuslyBlack [1.7]
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Frenchcore [1.1]
    • Axel James Sutherland • Paul Craddock || Adephagia [1.3]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || Dumbledore [1.6]
    • Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Mulisch [1.2]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Bigsleep [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || AlecLightwood [1.2]
    • Harper Coralie Lukasiak • Gigi Hadid || Dumbledore [1.4]
    • Emily Lucy Matthews • Barbara Palvin || Liber [1.5]
    • Wiktoria Harmion • Angelica Blick || Polovina [1.5]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || AlecLightwood [1.2]
    • Max Adrian Sanderson • Misha Collins || SiriuslyBlack [1.7]
    • Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Mulisch [1.2]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Bigsleep [1.3]
    • Ashley Joseph Diggory • Ash Stymist || calice [1.6]
    • Freya Brennan • Cora Keegan || WillNotLearn [1.8]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Millard [1.2]
    • Dove Elisabeth Sparrow • Alexis Ren || SiriuslyBlack
    • Chava Hailey Stirling • Brittany Robertson || Altaria [1.5]
    • Elise Anna Matthews • Barbara Palvin || Saiph [1.4]


    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    • Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW
    •
    • Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    • Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    • Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • ? || Captain

    • Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Lizor
    • Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    • Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Frenchcore
    • Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    • Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    • Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Unknown
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    • Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore
    •
    Beaters
    • Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    • Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    • Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    • Ashley Joseph Diggory • calice
    • Unknown
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.




    Regulus Arcturus Black
    “The Noble and Most Ancient House of Black”
    Slytherin • 16 • Pureblood • Captaind and Seeker • The Great Hall • with Frankie



    "Fishy Green Ale, no eyeballs." bestelde mijn date en tevens verloofde. Dus ze dronk niet? Dat was wel echt een tegenvaller. Ik daarentegen had allang besloten om vanavond een leuke avond te hebben, dus ik gooide mijn drankje in een keer achterover en bestelde nog een. Wat Frankie hiervan vond weet ik niet, maar dat maakte me ook niet heel erg veel uit. Blijkbaar wist zij niet hoe je echt plezier moest maken, dus advies van haar nam ik ook maar niet aan. Mijn telefoon trilde opnieuw en ik keek even snel op mijn telefoon.
    Ben er al, zeg maar waar en wanneer Xx had Scarlett gestuurd.
    Snel keek ik de zaal rond, maar lang zoeken hoefde ik niet. Mijn oog viel vrijwel meteen op haar. En daarbij ook op mijn broer, die met James stond te praten.
    Ook had Caleb gereageerd: Oui oui, monsieur. Zal ik nog even de gentleman uithangen of een move maken? Cal
    Ik grijnsde, dat leek me een simpele vraag.
    "Kunnen we ergens praten?" vroeg Frankie me. "Ik bedoel, sinds we toch met elkaar opgescheept zitten kunnen we elkaar maar beter wat meer leren kennen, toch?"

    Praten? Dit was een feest... Of bedoelde ze iets anders met praten...
    Maar toen ik mijn date aankeek zette ik die gedachte uit mijn hoofd, Frankie bedoelde met praten gewoon praten.
    "Ja, tuurlijk." reageerde ik dan ook zo aardig mogelijk. Al wist ik nog helemaal niet over wat ik moest praten.
    Ik nam Frankie aan haar arm mee naar een rustiger plekje aan de bar, waar mensen ons misschien niet zo goed konden afluisteren.
    Ook stuurde ik meteen even een reactie op Scarlett en Caleb.
    Kan nog wel even duren, heb een date die wil praten... en daarmee ook echt praten bedoelt. Hoe is jouw oh zo geweldige date? .... xx stuurde ik naar Scarlett..
    Gentlemen? Jij? haha, please onderneem actie. Dan heeft een van ons misschien nog een spannende avond. Reg. stuurde ik naar mijn beste vriend.
    "Dus..." begon ik onhandig, en ik ging met mijn hand door mijn haren. "Heb je eigenlijk een vriendje ofzo?''
    Maar op dat moment keek ik de richting in van Scarlett en Sirius... en gebeurde nu net wat ik juist hoopte dat niet zou gebeuren. Sirius zoende Scarlett en zo te zien vond ze dat totaal niet erg.
    Slet.
    Weet je, nu ik er over nadenk, laat dat sigaretje maar zitten... stuurde ik snel en daarna richtte ik me weer volledig op mijn date. Zij zoende in ieder geval niet met andere gasten. Andere gasten die ook toevallig mijn broer zijn. Frankie stond nog steeds naast me en ze zag er heel erg leuk uit Bovendien was ze volgens mij een oprecht lief meisje. Misschien zou dit alles toch nog minder slecht uitvallen dan gedacht.



    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 21:28 ]

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Great Hall, Lana • Suit

    Mijn ogen worden een stukje groter als ik zie hoe Sirius plotseling zijn lippen op die van Scarlett drukt. What the fuck? Mijn grip op Lana verstrakt zich en ik houd de twee met toegeknepen nauwlettend in de gaten.
          ‘Caleb?’, hoor ik opeens een zachte stem onder mij. Ik ruk mijn blik los van het stel verder op. Mijn blik verzacht meteen als ik in Lana's onschuldige, bruine ogen kijk. ‘Iek weet dat je ruzie met 'aar 'ebt, maar iek weet ook dat jij 'aar leuk vindt. Iek weet dat je verliefd op 'aar bent en zij op jou, maar als iek alleen maar 'ier ben om 'aar jaloers te maken... iek wil niet dat-dat gebeurt. Iek neem 'et je niet kwalijk, maar iek wil gewoon een gezellige avond met jou... zonder dat iek alleen maar dien als afleiding.’ Meteen voel ik me schuldig, en weet dondersgoed dat ik in eerste instantie Lana inderdaad alleen gebruikte om Scarlett mee jaloers te maken. Mijn onderbewustzijn spreekt me belerend toe en een zachte zucht rolt over mijn lippen. ‘Iek vind je 'eel erg leuk Caleb.’ Ik kijk haar iet wat schaapachtig aan, ze vindt mij leuk? Van alle jongens die ze zou kunnen leuk vinden, vindt ze uitgerekend de grootse player – of misschien gedeelde eerste plaats, ik bedoel kijk naar Sirius – van de school leuk. ‘Je bent lief en charmant en... speciaal.’ Dat ik vervolgens Lana's lippen zachtjes op die van mij voel, laat me niet veel beter voelen over mezelf. Wat ben ik toch ook een enorme klootzak. ‘Iek ben niet 'ier om 'aar jaloers te maken, toch?’ Dat laatste komt er zo twijfelend uit, dat ik even moet slikken. Ben ik dan zo opvallend geweest? Ik kijk Lana onzeker aan en zoek naar woorden.
          ‘Luister, Lana...’ Een waterig, onzeker glimlachje vormt zich op mijn gezicht. ‘Ik denk dat je nu ook wel door hebt wat mijn eerste intenties waren, toen ik je mee vroeg naar dit gala, ik zal dat ook niet proberen te ontkennen, eerlijkheid duurt immers het langs.’ Ik laat haar langzaam los en kijk haar schuldbewust aan. ‘Maar begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Ik meen het wanneer ik zeg dat ik je dat nu absoluut niet meer aan zou doen.’ Eenmaal ik dat heb gezegd, kan ik mezelf wel slaan, wat klonk dat stom. ‘Ik bedoel, ik heb je nu leren kennen, en je bent een hele leuk, lieve meid en je verdient veel beter dan een klootzak als ik die je in eerste instantie wilde gebruiken.’ Ik kijk radeloos om me heen. Je hebt er ook wel een zootje van gemaakt, Hughes. ‘Ik snap het als je me niet meer wilt zien, maar ik hoop oprecht dat je het me kunt vergeven... Ik heb genoten van je gezelschap.’

    >> Gentlemen? Jij? haha, please onderneem actie. Dan heeft een van ons misschien nog een spannende avond. Reg.
    << Wordt 'm waarschijnlijk niet meer vanavond. Ze heeft me door dat ik het om Scarlett heb gedaan in eerste instantie. Zit nu te wachten op de klap in mijn gezicht. Kom je naar mijn begrafenis toe? Cal.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 21:09 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Lajila Vinaya Lancaster
    'I'm a little bit lost without you, and I'm a bloody big mess inside.’
    17 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Beater • Hallway, Peter • Dress

    Zijn handen laat hij rusten op mijn heupen, terwijl hij me wat dichter tegen zich aantrekt. Ik kijk zwakjes glimlachend naar hem op, en bijt op mijn onderlip. Kort glijden mijn ogen over de zijne en houd me met moeite in, is het niet te vroeg daarvoor? We praten pas net weer met elkaar.
          ‘Nee, het is nog niet te laat,’ zegt hij zachtjes. ‘Kan je het mij vergeven met wat er met Scarlett is gebeurd?’ Heel zachtjes drukt hij een kus op mijn voorhoofd. waarbij ik kort mijn ogen sluit en dit moment zo lang mogelijk probeer te koesteren. ‘Ik wilde je geen pijn doen.’ Mijn ogen open ik langzaam, en ik glimlach kleintjes naar hem, terwijl ik hem recht aankijk. Zijn handen glijden zachtjes door mijn haren heen en ik wil net wat zeggen, als ik plotseling zijn lippen op de mijne voel. Automatisch zakken mijn ogen weer dicht, en beantwoord ik zijn kus, wat voelt dit vertrouwd en wat heb ik dit gemist. Ik was écht gek in mijn hoofd. Peter lijkt haast te denken dat ik van porselein ben gemaakt, als hij zijn hand voorzichtig op mijn wang legt. Nog iets dichter trekt hij mij tegen zich aan en wat steviger sla ik mijn armen om hem heen.
          ‘Je bent vergeven...,’ fluister ik zachtjes tegen zijn lippen aan en open mijn ogen, om hem even kort aan te kunnen kijken. Vervolgens druk ik mijn lippen weer op de zijne, maar wat korter ditmaal. ‘Denk je... Dat je ons nog een kans wilt geven?’ Ik haal één hand uit zijn nek en gebaar ermee tussen ons in. Ik kijk hem hoopvol aan en speel wat met zijn krulletjes. ‘Of zou je het liever wat rustiger aan willen doen? Dat zou ik geheel snappen hoor. We kunnen dit gesprek ook laten voor wat het is. Dan gaan we nu dansen, of iets en hervatten we 'm later,’ ratel ik.


    I just caught the wave in your eyes


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Apperantly my date is not used to contact with girls || dress
    Severus was clearly not expecting my next move, and it also seemed that he didn't really have a clue what to make of it. I liked boys who were a bit green, so that was a plus, though it also made this slightly more awkward, although the looks of the bystanders, I saw when I pulled back where amazing. Everyone seemed either shocked or appalled and clearly not interested in us anymore. I flashed the boy who was my date another smile, which turned into a slight chuckled when I saw that his lips were slightly red too. It would wear off soon enough with his drink, though it was a funny sight to see. I slowly let him go and took the shot that he handed to me. "Cheers indeed. I'm sure it'll be a night to remember." I returned his wink, which left me a bit stunned. I wouldn't have expected him to be able to flirt, even if it was the bare minimum he was pulling off right now. He was still pulling it off. I took the shot in one go and put the small glass upside down on the bar, like I was used to back at home during the breaks partying with my muggle friends. I took Severus' hand again and made eyecontact. "Are you drunk enough, or would you like another?" I most certainly did like anoher drink, not only to boast my dancing skills, but also to make this ball a little more interesting and a little less boring. I still waited to order until I had his answer. I hated drinking alone, even if it was just a shot. I softly squeezed his hand and let my eyes wander around the Great Hall while waiting. Scattered around where little groups and couples, dancing, talking, drinking, some even kissing, but it wasn't a real party. Wizarding parties could be great fun, but this clearly wasn't one of those parties, or not yet at least.


    Bowties were never Cooler

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Caleb

    Ik kijk hem aan en weet het antwoord al voordat hij het geeft. Ik had het kunnen weten.
          ‘Luister, Lana...Ik denk dat je nu ook wel door hebt wat mijn eerste intenties waren, toen ik je mee vroeg naar dit gala, ik zal dat ook niet proberen te ontkennen, eerlijkheid duurt immers het langs.’ Hij laat mij los en ik zet een stapje achteruit. ‘Maar begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Ik meen het wanneer ik zeg dat ik je dat nu absoluut niet meer aan zou doen.’ Ik frons lichtjes en haal een hand door mijn haar. ‘Ik bedoel, ik heb je nu leren kennen, en je bent een hele leuk, lieve meid en je verdient veel beter dan een klootzak als ik die je in eerste instantie wilde gebruiken. Ik snap het als je me niet meer wilt zien, maar ik hoop oprecht dat je het me kunt vergeven... Ik heb genoten van je gezelschap.’ Voor een lange tijd ben ik stil. Wat moet ik hier nu weer mee? Ik staar naar de muur achter Caleb terwijl er een tweestrijd in mijn hoofd om gaat. Ik sluit mijn ogen en neem een diepe, trillerige zucht. Als ik mijn ogen weer open doe moet ik de tranen weg knipperen.
          'Ja... iek 'ad 'et al wel door,' mompel ik. 'Eh... iek... je ne voulais pas croire,' fluister ik in het frans. Ik laat mijn handen langs mijn lichaam zakken en kijk hem aan. 'Ga naar Scarlett... en maak 'et goed met 'aar,' is het enige wat ik weet uit te brengen. Ik wil hem heel graag vergeven, maar het is een behoorlijke klap in mijn gezicht om te horen dat hij me gebruikt heeft om Scarlett terug te krijgen, ondanks het feit dat hij van gedachten verandert is. 'Wees... eerlijk. Goede relaties zijn gebouwd op vertrouwen.' Zonder hem aan te kijken draai ik me om en loop ik The Great Hall uit waarbij ik bijna over mijn eigen jurk struikel. Hoe erg ik het ook betreur, ik kan mijzelf niet zo laten behandelen. Zoveel zelfrespect heb ik nog wel.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Hallways • Jil

    ‘Je bent vergeven...,’ fluistert ze zachtjes. Ze kijkt mij aan en ik glimlach breed naar haar. Vervolgens voel ik haar lippen weer op de mijne. ‘Denk je... Dat je ons nog een kans wilt geven?’ vraagt ze. Ik voel haar hand door mijn haar gaan en glimlach. ‘Of zou je het liever wat rustiger aan willen doen? Dat zou ik geheel snappen hoor. We kunnen dit gesprek ook laten voor wat het is. Dan gaan we nu dansen, of iets en hervatten we 'm later,’ ratelt ze. Ik grinnik zachtjes en trek haar wat dichter tegen mij aan.
          'Ik wil niet rustig aan doen,' fluister ik zachtjes, 'ik wil gewoon heel, heel erg graag dat jij weer mijn vriendin bent.' Ik kijk haar aan en bijt mijn lip. Mijn wangen kleuren lichtjes rood. 'Maar we kunnen nu sowieso dansen... voor zover ik de boel daar niet mee afbreek... oh... en Jil... ik hou van je.' Ik kijk haar aan en druk een kus op haar wang. Ik glimlach en sla mijn ogen neer. Vervolgens trek ik haar voorzichtig mee The Great Hall in. Voor een paar seconden ben ik verwonderd over hoe prachtig het aangekleed is. Ik verstrengel mijn vingers met die van Jil en kijk haar aan. Een gelukkige glimlach verspreid zich over mijn gezicht terwijl we samen naar binnen lopen. Ik kan niet geloven dat alles weer goed gekomen is. Misschien wordt het maar eens tijd dat ik Sirius bedank voor zijn hulp hierin. Ik zie Scarlett in de verte staan met Sirius, maar besluit de andere kant op te lopen. Ik hoef dit niet in Scarlett haar gezicht te wrijven. Ik praat later wel met Sirius.
          'Dansen?' vraag ik Jil.


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Great, my fiance is a drunk || with Regulus || dress
    Regulus bestelde voor ons drinken, voor mij zonder en voor hem met alcohol. Ik had niet tegen drinken, door het feit dat ik weinig woog kon ik alleen weinig hebben, maar dat hij direct twee drankje achterover moest slaan vond ik een stuk minder. Ook het feit dat hij constant aan het smsen was, lag me niet helemaal lekker. Ik snapte dat dit niet zijn keuze was, het was ook niet die van mij, maar hij kon in elk geval nog hoffelijk doen, toch? Ik dronk zelf rustig van mijn drankje en vroeg of we konden praten. Ik wist dat dit een feest moest zijn, maar erg feestelijk was het niet en anders zouden we waarschijnlijk nooit praten. Gelukkig stemde hij hier dan weer wel mee in, en ik liet me gewoon door hem meevoeren. Hij leidde me naar een rustig plekje aan de bar. Ik leunde er lichtjes tegenaan, terwijl Regulus alweer had besloten om te gaan smsen. Ik wachtte geduldig tot hij klaar was, maar om te zeggen dat ik er blij mee was, was een tweede. Toen hij uiteindelijk toch begon te praten, begon hij met misschien wel de meest ongemakkelijke vraag ooit. Ik haalde een hand door mijn haren en nam nog een slokje drinken, voor ik antwoord gaf. "Nee, dat is misschien wel een van de redenen waarom mijn ouders dit hebben besloten. Mavi heeft een vriendje, waardoor ze, als het uitkomt dat hij een muggle is, uit de famiie wordt gezet, dus mijn ouders hadden nog maar een iemand om onze naam en bloedlijn hoog en puur te houden. Hoe zit het met jou?" Ik nam nog een slokje drinken en keek eens rond. Hier en daar stonden koppels te dansen, en zelfs te zoenen, waaronder Regulus' broer met Scarlet en Severus met een Ravenclaw. Ik snapte nu wel waarom onze ouders dit hadden geregeld. Het was in hun ogen waarschijnlijk beter om in een ongelukkig huwelijk een bloedlijn veilig te stellen, dan dit soort perikelen te krijgen, en gedeeltelijk was ik het ook wel met hen eens. Door deze regeling zou dat in elk geval niet gebeuren en bleven bloedlijnen sterk en zuiver. Ik keek weer naar de jongen voor me en kon het niet laten om toch een klein glimlachje te laten doorschijnen. "Wat doe je graag in je vrije tijd?" De vraag klonk zo stom, dat ik meteen mijn blik afwendde. "Sorry, dat was ongemakkelijk" Ik dronk nog een slokje drinken en zuchtte. Een ieder ander had ik nu al mee staan zoenen, of in elk geval staan dansen, maar dat kon echt niet. Met hem zat ik namelijk wel langer opgescheept dan een nacht. Ik had dan wel het geluk dat hij er goed uitzag, maar door het feit dat er een druk lag om een relatie met hem te beginnen, maakte dat dit allemaal een stuk minder makkelijk ging dan normaal.


    Bowties were never Cooler

    Lajila Vinaya Lancaster
    'I'm a little bit lost without you, and I'm a bloody big mess inside.’
    17 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Beater • Hallway, Peter • Dress

    Hij lijkt mijn geratel wel grappig te vinden, want hij grinnikt zachtjes. Vervolgens trekt hij mij wat dichter tegen zich aan.
          ‘Ik wil niet rustig aan doen,’ fluister hij zachtjes, waardoor ik hem met een klein glimlache aankijk. ‘Ik wil gewoon heel, heel erg graag dat jij weer mijn vriendin bent.’ Hij kijkt mij aan, en ik kijk hem terug aan, terwijl ik langzaam knik. Hij bijt in zijn onderlip en ik doe hetzelfde, op zijn wangen vormt zich een blos, net zoals bij mij. ‘Maar we kunnen nu sowieso dansen... voor zover ik de boel daar niet mee afbreek... oh... en Jil... ik hou van je.’ Mijn wangen worden nog wat roder terwijl ik langzaam knik, tnadat ik kort om zijn opmerking heb moeten lachen. Peter is dus niet zo een danswonder? Mooi, ik namelijk ook niet. Peter trekt me mee de zaal in, en mijn mond zakt van verbazing een stukje open. Wauw. Met grote ogen, bewonder ik alles om me heen, tot en met de naalden van de kerstbomen aan toe. Ik zie dat hij op een gegeven moment afslaat naar links, richting de andere kan van de zaal. Fronsend kijk ik om me heen en mijn oog valt op Scarlett. Meteen voel ik een soort van woede in mij opborrelen en volgens mij knijp ik Peter's hand zowat fijn. Iets zegt mij dat hij met een rede haar loopt te ontwijken, en ik weet niet goed wat ik van hun twee moet vinden. Wel weet ik dat ik graag een hartig woordje zou willen spreken met haar.
          ‘Dansen?’ Afwezig knik ik en laat mijn ogen weer terugdwalen naar Peter.
          ‘Ja is goed...’ Ik glimlach schaapachtig. ‘Ik hoop dat je tenen gespaard blijven...’ Een langzaam nummer komt op en een beetje onhandig begin ik met mijn - volgens mij – vriendje te dansen. Over Peter's schouder werp ik kort een blik op Scarlett en bijt op mijn lip, voordat ik weer wegkijk.


    I just caught the wave in your eyes

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Great Hall, Lana • Suit

    Lana kijkt me met tranen in haar ogen aan, ook al doet ze haar best ze weg te knipperen, ik heb ze wel gezien. Er vormt zich een brok in mijn keel, die ik met moeite weg weet te slikken. Met de seconde wordt mijn schuldgevoel groter, stom geweten, stomme ik.
          ‘Ja... iek 'ad 'et al wel door,’ mompelt ze, en ik sla mijn ogen neer. ‘Eh... iek... je ne voulais pas croire.’ Mijn Frans is enorm slecht, maar volgens mij betekent het iets van dat ze verder niets meer wilt horen. ‘Ga naar Scarlett... en maak 'et goed met 'aar.’ Met Scarlett gaan praten? Dat is wel het laatste waar ik nu behoefte aan heb. IK schud mijn hoofd en wil haar hand vastpakken, maar besluit het toch niet te doen, omdat ik bijna zeker weet dat ze mijn hand dan weg zal slaan. ‘Wees... eerlijk. Goede relaties zijn gebouwd op vertrouwen.’ Heerlijk die dubbelzinnigheid, bam, schuldgevoel gegroeid met 50%. Ze gunt me geen blik meer waardig, en loopt alsof de duivel haar op de hielen zit de Great Hall uit. Nou ja, misschien ben ik nu wel een beetje een duivel aan het zijn.
          ‘Verdomme,’ vloek ik en gun wat mensen een dodelijk blik, die naar mij staan te koekeloeren. ‘Vermaken jullie je?’, snauw ik ze toe en snel draaien ze hun hoofden weg. Ondertussen vraag ik Dorian om hulp, we zijn ook wel een stelletje sukkels samen.

    Dora

    << And I'm dateless.
    >> What happened?
    << What do you think?
    >> Do you need an ice pack?
    << No, she does need a bucket of Ben and Jerry. I've made her cry. I feel like crap.
    >> Then go do that? The worst thing you can do now is let her go and not try to fix this.
    << But I don't think she wants to see me right now.
    >> You don't know that for sure, you can always try.
    << Hm guess you're right.
    >> And i think you kinda owe it to her.
    >> But at least you were honest.
    << True.
    >> Im sorry for you bro.
    << Well I did this myself, I'm going to try to fix this.
    >> Goodluck.


    Zuchtend stop ik mijn telefoon weg, en raap wat moed bijeen. Helaas moet ik langs Scarlett lopen om Lana achterna te gaan. Even galmen Lana's woorden door mijn hoofd heen. Ga naar Scarlett en maak het goed met haar. Wees eerlijk. Goede relaties zijn gebouwd op vertrouwen. Mijn blik blijft even rusten op Scarlett, en twijfelend sta ik te overwegen of ik het moet doen. Uiteindelijk besluit ik Dorian's advies te volgen door het proberen op te lossen, hopelijk kan Lana het me vergeven. Met een vlugge pas loop ik richting de grote deuren van de Great Hall, maar ik houd hem wat in als ik langs Scarlett loop. Ze staat te dansen met Blake en Sirius en kort kijk ik haar aan. Ik wil wat tegen haar zeggen, maar word aan de kant gebeukt door een stelletje die nogal graag een plekje op de dansvloer wilt claimen. Hoofdschuddend besluit ik het te laten en loop weg van Scarlett en het feest. Eenmaal op de gang kijk ik om me heen en zie Lana verderop. Ik ren naar haar toe en pak haar hand toch vast, wat ik eerder niet had durven doen.
          ‘Kunnen we nog een keer praten?’ Ik kijk haar hoopvol aan. ‘Ik wil niet dat onze avond op deze manier eindigt...,’ voeg ik er zachtjes aan toe en kijk beschaamd van haar weg.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2016 - 22:51 ]


    I just caught the wave in your eyes




    Regulus Arcturus Black
    “The Noble and Most Ancient House of Black”
    Slytherin • 16 • Pureblood • Captaind and Seeker • The Great Hall • with Frankie



    "Heb je eigenlijk een vriendje ofzo?" had ik Frankie gevraagd. Dat was toch gewoon een belangrijke vraag om te stellen? Stel ze was allang in een relatie met iemand anders en die vent zou mij vanavond met haar zien... Ik wil geen onnodige conflicten veroorzaken.
    "Nee, dat is misschien wel een van de redenen waarom mijn ouders dit hebben besloten. Mavi heeft een vriendje, waardoor ze, als het uitkomt dat hij een muggle is, uit de familie wordt gezet. dus mijn ouders hadden nog maar een iemand om onze naam en bloedlijn hoog en puur te houden. Hoe zit het met jou?" vroeg ze me.
    Het was Frankie gelukkig niet opgevallen dat ik naar Sirius en Scarlett had zitten kijken, en als ze het wel gezien had, dan had ze waarschijnlijk gedacht dat het me om Sirius ging. Hij was bovendien mijn broer.

    "Nee, ik heb ook geen vriendje." grijnsde ik. Of Frankie mijn humor kon waarderen weet ik niet, maar ikzelf wel. En ik was nu eenmaal soms een vervelend mannetje, dat wist ik ook heus wel van mezelf. Maar mezelf veranderen, dat was ik niet van plan. "Ook geen vriendinnetje trouwens." voegde ik er maar aan toe, ik wou niet dat deze avond een totale ramp zou worden.
    "Wat doe je graag in je vrije tijd?" vroeg ze daarna, maar blijkbaar schaamde ze zich. "Sorry, dat was ongemakkelijk." Snel nam ze een slokje van haar drankje en zuchtte vervolgens diep.
    Ik moest om haar lachen. "Drink je echt nooit? Misschien zou het je vanavond wel helpen." zei ik tegen haar. "En het was niet zo ongemakkelijk hoor. Het was gewoon een vraag. Wat doe ik in m'n vrije tijd... hmm." even dacht ik na. "Ik speel natuurlijk veel quidditch, als captain en seeker van het team. Dus daar houdt ik me wel veel mee bezig. Verder lees ik graag, vooral studieboeken om eerlijk te zijn. Ik neem m'n school serieuzer dan menig leerling, denk ik." vertelde ik haar. "Wat doe jij zoal? En mag ik je wat vragen... Mavi is je tweelingzus toch? Hoe kan het dat een van jullie zo mislukt? Hoe kon ze ooit kiezen voor een muggle? Bedoel jullie hebben toch hetzelfde DNA enzo..." Mijn woorden waren misschien wat hard, maar zo zie ik dingen nu eenmaal. Sirius is ook mislukt wat dat betreft. Dat is iets waar ik niet over zou liegen. Ook al is het familie. Je moet in sommige dingen streng zijn.

    >> Wordt 'm waarschijnlijk niet meer vanavond. Ze heeft me door dat ik het om Scarlett heb gedaan in eerste instantie. Zit nu te wachten op de klap in mijn gezicht. Kom je naar mijn begrafenis toe? Cal
    << Alleen als je me als je erfgenaam benoemd. Heb je je klap gekregen? Reg.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2016 - 15:51 ]


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || My fiance is not as bad as it seemed || with Regulus || dress
    Ik vertelde hem over mijn relatiestatus, en vroeg hem daarna naar die van hem. Ik wilde het wel graag weten, want ik wilde niets verpesten, zelfs al kon ik hier niets aan doen. Hij vatte de vraag gelukkig licht op en zijn vraag deed me eerst wat nerveus, en toen toch even oprecht lachen. Ik was opgelucht dat hij niemand had, en het feit dat hij uit dit alles toch iets wat licht was kon maken, was een hele goede eigenschap. Ik keek hem aan, opgelucht, maar toch wel wat nerveus om het gesprek niet stil te laten vallen. Ik wilde niet dat deze avond ongemakkelijk werd, maar juist door mijn vraag werd het dat. Gelukkig vond hij het niet ongemakkelijk maar eerder grappig. Zijn eerste woorden hielpen niet heel veel, maar gelukkig stelde de rest me gerust dat ik deze avond niet helemaal had verpest. Ik wachtte even op zijn antwoord, wat ik niet had verwacht toen hij zijn antwoorden uitsprak. Ik wist dat hij quidditch speelde, maar het lezen niet, wat toch best positief is. Een jongen die zijn studie serieus nam zag je niet veel en dat kon ik wel waarderen. Zijn vraag, en zeker de toevoeging, die erna kwam, een stuk minder. Mavi was een bloedverrader, maar nog altijd mijn zus. Ik kon het dan ook niet laten om terug te bijten, al moest ik dat misschien niet doen. "Ik kan jou hetzelfde vragen. Ik gok dat er in elke familie wel iets misgaat." Verder wilde ik het echt niet over hebben. "Ik drink amper, want ik ben zo weg en ik kan me geen kwetsuren kan permitteren." Met een hand door mijn haren ging ik verder met zijn vraag die ik nog niet had beantwoord. "Ik dans veel, ballet, en lees ook graag. Meestal zijn het boeken over de geschiedenis, vaak verre van de leerstof. Wat is jou favoriete onderwerp?" Mijn vraag was oprecht, wat me misschien wel het meest verraste. Ik wilde hem echt beter leren kennen, meer dan alleen door de dwang van de toekomst. Hij was een oprechte jongen met een denkwijze die tot nu toe overeenkwam met die van mij en ondanks zijn drinken, leek zijn moraal zo slecht nog niet. "Wil je nog wat drinken?" vroeg ik na het laatste slokje van mijn drinken te hebben opgedronken. Misschien dat ik toch zijn idee om een alcoholisch drankje te nemen zou aannemen. Dit bal was niet enorm gezellig, al viel mijn date mee, een klein beetje alcohol zou het misschien toch en beetje beter maken. Misschien dat hij ook zoiets wilde, dat was het wel zo aardig om ook wat voor hem te bestellen. De avond werd langzaam beter en hopelijk zou het steeds beter blijven gaan. Dan kon dit misschien een goede start van een redelijk band worden, iets wat wel het minste was waarop ik hoopte met hem, al zou het waarschijnlijk nooit liefde worden, maar wie ooit had bedacht dat dat zo geweldig was, moest ook opgesloten worden in het gekkenhuis.


    Bowties were never Cooler

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Hallways • Caleb

    Terwijl ik onderweg ga naar mijn Common Room probeer ik met alle macht mijn tranen tegen te houden. Godver Lana. Ga nu niet lopen janken, dat is echt helemaal nergens voor nodig. Het is een jongen weet je nog? Dit is niks anders dan wat je eerder meegemaakt hebt, dus raap jezelf bij elkaar en ga gewoon naar bed. Maar als het gewoon een jongen is, waarom doet het dan pijn? Net voordat ik de trap op kan rennen, voel ik dat mijn hand gegrepen wordt. Ik draai mij om en kijk Caleb met grote ogen aan. Wat doet hij hier?
          ‘Kunnen we nog een keer praten?’ vraagt hij en hij kijkt mij hoopvol aan. ‘Ik wil niet dat onze avond op deze manier eindigt...,’ voegt hij eraan toe. Ik bijt mijn lip hard en sluit mijn ogen voor een moment. Voor eventjes twijfel ik, maar uiteindelijk knik ik. Het duurt even voordat ik realiseer dat hij weg kijkt.
          'Okay,' zeg ik zachtjes. Ik haal diep en trillerig adem en haal een hand door mijn haar. Ik veeg snel een traan weg en kijk naar mijn handen die ik in elkaar vouw. Ik leun tegen de trap leuning aan. 'Sorry... iek... lijk nu net een crybaby. Iek wil niet zo zijn. Iek... 'eb gewoon slecht geslapen en zo. Dan krijg je... dit.' Ik gebaar naar mijn gezicht en haal nog een keer diep adem. 'W-Waar wil je 'et over 'ebben?' vraag ik zachtjes. Ergens heb ik hem al helemaal vergeven, maar wat zou hij wel niet van mij denken als ik dat gelijk toegeef. Dan ben ik wel heel naïef.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Faelia 'Fae' Christina Brown


    17 • Year 6 • Muggleborn • Ravenclaw • Dorian's bedroom dress

    ''Ik... zie er niet uit, en ik verdien je niet en al helemaal als je er zo prachtig uit ziet. Dan lijk ik net een zwerver naast jou." De jongen maakt geen oogcontact met me. "Maar ik heb je gemist... dus... als je... mij kan helpen... dan... ja... Dan heel erg graag."
    Ik steek mijn hand uit en trek de jongen uit bed. "Natuurlijk wil ik je helpen," ik glimlach en trek de deur van zijn kast open. Hij heeft een pak, dat weet ik. Dat had hij namelijk al voordat.. dit allemaal gebeurde.
    Zachtjes neurie ik een kerstliedje terwijl ik de jongen zijn kleding aangeef. "Kom op, omkleden," ik blijf de jongen aankijken en trek een wenkbrauw omhoog. "Ik heb dat allemaal al gezien, dus je hoeft je nergens voor te schamen."
    Ik neem plaats op zijn bed en aai Skanks over zijn bolletje terwijl ik wacht tot hij zich volledig aangekleed heeft. Terwijl ik zo af en toe een blik op hem werp overvalt een verdrietig gevoel me. Ik mis hem, en hoewel ik nog steeds lichtelijk kwaad ben over wat hij besloten heeft, wil ik niets liever dan weer terug naar hoe het was.
    Alleen wil ik ook niet dat een van ons doodgaat, dus is de keuze lastig.
          Zodra de jongen omgekleed is sta ik op van het bed, Skanks in zijn eentje achterlatend. "Nu lijk ik net een zwerver naast jou," plaag ik, en ik haal een hand door zijn haren. Die zien er sowieso het best uit zonder te veel gedoe. Ik neem zijn hand en leid hem naar de spiegel, waar we net samen in kunnen zien. We zien er goed uit, met z'n tweetjes. Oh man, ingewikkeld. Ik druk een kus op zijn wang, een lichte afdruk achterlatend van mijn lippenstift. "Laten we gaan.."

    "I'll have a blue Christmas without you."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Blake Sophia Haynes


    18 • Year 6 • Pureblood • Ssssslytherin • Jase's bedroom, with Jase • Prefect Dress

    Ze wil dansen. Natuurlijk wil ze meteen dansen, en ik haat dat. Ik moet gedronken hebben om enthousiast te kunnen dansen, maar ik drink niet tot amper vanavond en dan is dansen met twee dronken mensen nog lastiger.
    Ik wil ze echter ook niet het gevoel geven dat ik Jase boven mijn vrienden verkies, dus dans ik maar vrolijk mee. Er klinkt kerstmuziek door de boxen, dus echt losgaan kun je niet.
    "Ik ga even wat drinken halen," fluister ik dus na een tijdje maar in Sirius' oor. Ik wankel een beetje op mijn hakken als ik terugloop naar Jase. Je bent een waardeloze vriendin naar je vrienden toe, nu, Blake. Het spijt me ook wel echt, maar Sirius en Scarlett lijken naar elkaar toegegroeid te zijn en ik ben totaal niet meer op de hoogte van wat er in hun leven gebeurt. Ze lijken geïrriteerd te zijn door mijn relatie, en dat snap ik wel, maar kom op. Ik heb ze altijd gesteund in hun, vaak domme, beslissingen, waarom kunnen ze niet gewoon blij zijn voor mij?
    "Hey, lekker ding," grijns ik als ik Jase's hand kort vastpak. "Ik kan mijn ogen niet van je afhouden, weet je dat?"
    Ik gris een drankje van de bar, iets dat er zo gezond en calorie-arm mogelijk uitziet, en gooi het in een keer achterover. Dan denk je minder na over wat je binnenkrijgt, of zo. Zo loog ik in ieder geval niet - ik ben echt wat te drinken gaan halen.
    "Ik had écht geen zin in dansen," mompel ik, terwijl ik kort tegen mijn vriendje aankruip. "Veel te vermoeiend..."


    Baby, all I want for Christmas is you.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Random corridor/stairs, Lana • Suit

    Vavnuit mijn ooghoek krijg ik tot mijn grootse opluchting mee dat ze knikt, en ik wil haar haast platknuffelen, maar weet me te beheersen.
          ‘Okay.’ Ik hoor een trilling wanneer ze diep in en uit ademt, een teken dat ze heeft gehuild. Again, nicely done Hughes. Vluchtig wrijft ze met haar hand iets van haar wang af, en ik durf er haast vergif op in te nemen dat het een traan was. Ze leunt tegen de leuning van de trap aan. ‘Sorry... iek... lijk nu net een crybaby. Iek wil niet zo zijn. Iek... 'eb gewoon slecht geslapen en zo. Dan krijg je... dit.’ Ze gebaart naar haar gezicht, die er nog steeds magnifique uitziet, ondanks dat haar ogen wat roder eruitzien. ‘W-Waar wil je 'et over 'ebben?’ Ik haal mijn schouders langzaam op, en neem plaats op de trap, waarna ik naast mij klop, ten teken dat ze naast me plaats kan nemen.
          ‘Ik weet best dat ik degene ben geweest die je avond heeft verpest Lana, je hoeft niet te liegen...,’ zeg ik, met een hint naar haar opmerking over de weinig slaap die ze kennelijk heeft gehad. ‘Ik wilde je laten weten dat ik me ontzettend schuldig voel, en dat ik echt niet zo had willen kwetsen...’ Ik lach schamper en kijk naar mijn schoenen. ‘Al die tijd heb ik er nooit bij stil gestaan dat dit oneerlijk tegenover jou zou kunnen zijn. Geloof me als ik zeg dat je dit totaal niet verdient. De consequenties van mijn stomme ideeeën heb ik nooit goed overdacht... Dat jij de dupe bent van mijn dickhead move...’ Ik open en sluit mijn mond een paar keer, als een vis op het droge. ‘Dat spijt me, meer dan je merkt.’ Breng ik uiteindelijk berouwvol uit, en kijk Lana aan. ‘Ik hoop dat je het me op een gegeven moment kunt vergeven, en dat we tenminste goede vrienden kunnen worden?’


    I just caught the wave in your eyes