• Hoihoi!
    Het verbaasde me dat er nog geen algemeen topic over is gemaakt, omdat de eindexamens hier in Nederland al over minder dan een maand beginnen. En aangezien ik het leuk vind om te lezen over hoe anderen de eindexamens ervaren/ervaren hebben, besloot ik om dan maar zelf het topic aan te maken.
    Ik doe volgende maand gymnasium eindexamen, NG-profiel. Scheikunde en Natuurkunde gaan superslecht bij mij, dus ik heb nog heel wat te doen deze vakantie!

    Dus, wie van jullie doen er dit jaar allemaal eindexamens? Lukt het leren een beetje bij jullie, heb je er vertrouwen in, extra tips?

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Oh zo. Oké, thanks! Dus neutraal kan nooit bij een evenwichtsreactie, alleen bij aflopend. Dus alleen bij sterke zuren/basen. Vast wel :'D

    Alleen volledig aflopend. Als je een overmaat sterke base/zuur is het milieu nog niet neutraal, want dan blijft er dus altijd nog van overmaat over ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Voor de Q'ers die nietjes willen, dit postte LAKS net op Facebook: "Fun fact of the day: Er is geen landelijke regeling voor de nietjes. Je mag dus gewoon aan je school vragen of je een nietmachine mee mag nemen!"

    Thymbraeus schreef:
    (...)
    Neeeee, bij basisch milieu zijn er ook H3O+! Vergeet dat niet!
    [H3O+] is 10^-pH, toch?
    En pH=14 is basisch, toch?
    Dan is [H3O+] = 10^-14 mol/L, wat betekent dat er WEL H3O+ ionen zijn (damn ik ga gewoon oxonium gebruiken want dat typt makkelijker :'D)
    Alleen reken je er meestal niet mee, in basisch milieu. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

    En elektrochemische cel ga ik zo nog even voor de zekerheid doornemen :') Ik hoop dat ie er niet in zit, maar als het wel zo is, vind ik dat geen enorme ramp of zo.

    Ooooh zo. Ik snap 'm. Thanks hahaha
    Ik stop met de stof doornemen, ik ga nu lekker Harry Potter lezen en ff ontspannen (:

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 11:19 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Succes met scheikunde iedereen hier! En de andere vakken die er vandaag nog zijn (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Kunst (vwo) was prima te doen! In het laatste blok vragen over Bowie en Stromae, dus lekker zitten swingen (en huilen).


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Bigsleep schreef:
    Kunst (vwo) was prima te doen! In het laatste blok vragen over Bowie en Stromae, dus lekker zitten swingen (en huilen).

    Fijn dat het goed ging (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Succes met scheikunde allemaal!


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Huehue, 3 minuten voor het begin dus sowieso leest niemand dit, maar in ieder geval succes met scheikunde allemaal. <3


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hoi, ik spam dit bericht van een jongen uit mijn klas in onze 6v-groep even door. ^^

    Yo! Op http://www.eindexamensite.nl/home.html (misschien makkelijker via Magister -> Bronnen -> Kennisnet) staat er onder het kopje "Examenstof" per onderdeel binnen een vak hoe belangrijk het is/hoe vaak het terug komt op examens in percentages. Misschien wel handig bij vakken als wiskunde en economie. :)


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Edderkopp schreef:
    Hoi, ik spam dit bericht van een jongen uit mijn klas in onze 6v-groep even door. ^^

    (...)

    oeh handig, dankjewel!
    Wacht. Maar ik zie alleen Nederlands staan?

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 15:05 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Zeker weten?



    Edit: Oeps, deze is wel heel klein. Wat je zou moeten zien is dat er onder "examenstof" een hele lijst met vakken staat en dat op de pagina zelf wiskunde te zien is. Maar ik zie nu dat dat alleen de vakken zijn die ik zelf heb. Dus het zou kunnen dat je eerst je profiel moet aanpassen met welke vakken je zelf hebt en zo. Ik kan me herinneren dat ik dat eerder ook moest doen.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 15:11 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Oké, laat maar. Ik heb net het correctiemodel van Kunst doorgekeken en de antwoorden zijn zó vergezocht. Bah.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Edderkopp schreef:
    Zeker weten?



    Edit: Oeps, deze is wel heel klein. Wat je zou moeten zien is dat er onder "examenstof" een hele lijst met vakken staat en dat op de pagina zelf wiskunde te zien is. Maar ik zie nu dat dat alleen de vakken zijn die ik zelf heb. Dus het zou kunnen dat je eerst je profiel moet aanpassen met welke vakken je zelf hebt en zo. Ik kan me herinneren dat ik dat eerder ook moest doen.

    ah, dan zal het daar wel aan liggen, want nu zie ik:


    Noh, school moet je toegang geven. Dat is een klein beetje jammer.

    En @above me: kunst is heel vaak vergezicht in zijn antwoorden helaas. Hopelijk valt het toch nog een beetje mee?

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 15:42 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Bigsleep schreef:
    Oké, laat maar. Ik heb net het correctiemodel van Kunst doorgekeken en de antwoorden zijn zó vergezocht. Bah.


    Ik heb precies hetzelfde! Terwijl ik het maakte, had ik het idee dat het redelijk goed ging, maar het correctiemodel boort alle hoop op een voldoende volledig in de grond. :') Met een n-term van 1 kom ik precies op een 4,5 uit. Beetje jammer, maar gelukkig is het bij ons op school een combinatiecijfer en heb ik voor de andere 50% een 7,8.

    Voor iedereen met scheikunde: hoe ging dat?


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    (...)

    Ik heb precies hetzelfde! Terwijl ik het maakte, had ik het idee dat het redelijk goed ging, maar het correctiemodel boort alle hoop op een voldoende volledig in de grond. :') Met een n-term van 1 kom ik precies op een 4,5 uit. Beetje jammer, maar gelukkig is het bij ons op school een combinatiecijfer en heb ik voor de andere 50% een 7,8.

    Voor iedereen met scheikunde: hoe ging dat?


    Ik kom tussen de 4,9 en 6,9 uit. Die vraag over Kill Bill, die antwoorden daarop.. Jeeemig. En sommige andere vragen ook, hoe had ik dat moeten weten?
    Meester-schilder... die regentenvrouwen. Ik ging echt huilen toen ik het nakeek.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik ga scheikunde maar niet nakijken. Was weer lang examen met pittige rekenvragen. Dusja, ik laat het maar zo!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...