• Hoihoi!
    Het verbaasde me dat er nog geen algemeen topic over is gemaakt, omdat de eindexamens hier in Nederland al over minder dan een maand beginnen. En aangezien ik het leuk vind om te lezen over hoe anderen de eindexamens ervaren/ervaren hebben, besloot ik om dan maar zelf het topic aan te maken.
    Ik doe volgende maand gymnasium eindexamen, NG-profiel. Scheikunde en Natuurkunde gaan superslecht bij mij, dus ik heb nog heel wat te doen deze vakantie!

    Dus, wie van jullie doen er dit jaar allemaal eindexamens? Lukt het leren een beetje bij jullie, heb je er vertrouwen in, extra tips?

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Nietjesbezuinigingen helaas.

    Zolang de normering rond de 1 is, moet ik wel met een 6 af kunnen sluiten voor Nederlands. Denk ik dan.
    - OH FACK. Spelling....
    Hopelijk valt de norm mee en worden mijn twijfelpuntjes wel toegekend dan.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2016 - 18:35 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Waarom wil iedereen nietjes? Dat is toch alleen maar irritant met blaadjes omslaan van het tekstboekje :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Waarom wil iedereen nietjes? Dat is toch alleen maar irritant met blaadjes omslaan van het tekstboekje :'D

    ik verloor nu bijna blaadjes, en vindt nietjes meer orde in de pagina's geven. That's my reason


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Cesaria schreef:
    Ik heb precies dezelfde score als Reina, haha. Ik hoop op N-term van 1,4, want dan ga ik afgerond nog omhoog, maar dat zal inderdaad wel niet.


    Ik bij 1,6; haha.

    Standal schreef:
    Denk niet dat hier mogelijke spellingsfouten bijzitten, wat een kut regel.


    Nee, maar om eerlijk te zijn ga ik er niet van uit dat ik die heb. Dat heb ik namelijk nog nooit meegemaakt, hoewel we dat in andere toetsen ook vaak hadden. Bovendien heb ik mijn best gedaan om bij mijn open antwoorden zoveel mogelijk letterlijk uit de tekst over te nemen, en heb ik aan het einde nagekeken of al mijn interpunctie duidelijk zichtbaar was. Dus het zou me verbazen.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Standal schreef:
    Nederlands was echt lastig wtf vooral die vragen van "welke drie woord/woordgroepen horen hierbij" like hallo ga weg


    Jep, die vond ik echt naar...
    Maar ook die van: welk type argumentatie is hier gebruikt?


    Stenenlikker

    Ohja, spelling ben ik vergeten te checken, shit! Want ik zat toch tien minuten niks te doen, omdat we het laatste kwartier niet weg mogen.


    Stenenlikker

    Kendoka schreef:
    (...)

    Jep, die vond ik echt naar...
    Maar ook die van: welk type argumentatie is hier gebruikt?

    Ja ik heb ook nog nooit van argumentatie op basis van kenmerk gehoord :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    ,,We kregen een klacht van een leerling die vertelde dat de buurman tijdens het examen de hele tijd het liedje 'Never Gonna Give You Up' van Rick Astley aan het neuriën was."

    ^meest geldige klacht ooit


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Thymbraeus schreef:
    ,,We kregen een klacht van een leerling die vertelde dat de buurman tijdens het examen de hele tijd het liedje 'Never Gonna Give You Up' van Rick Astley aan het neuriën was."

    ^meest geldige klacht ooit


    xDD

    Kan er ook iets aan gedaan worden of tellen dat soort ''stoorzenders'' niet mee?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik vond de teksten bij Nederlands stukken interessanter dan die van vorige examens maar die vragen.. man, man, man. Wel allemaal klagen, hè, bij Laks? Des te meer klachten des te groter de kans dat de N-term opgeschroefd wordt.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    En dan die auteurs die vragen van hun eigen teksten fout hadden lol.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Bij vraag 25 werd er specifiek gevraagd naar een woord of woordgroep, moet je voor de lol eens kijken wat er in het correctiemodel staat.

    een hele zin wordt gewoon goedgerekend


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik vond de teksten oprecht interessant! Dat is al een hele opluchting, normaal heb ik niet zo veel met die teksten. De vragen vond ik niet heel lastig, alleen had ik te weinig tijd om alle open vragen te beantwoorden. Er was ook maar één iemand voor half vijf weggegaan, de rest zat allemaal tot het laatste moment. :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Drie uur voor het eindexamen scheikunde snap ik eindelijk hoe de elektrochemische cel werkt. Woehoe!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Drie uur voor het eindexamen scheikunde snap ik eindelijk hoe de elektrochemische cel werkt. Woehoe!

    Net op tijd gelukkig! :p


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.