• Beste Quizletters, op het moment ben ik voor school bezig met het project "On being an (Angel) Monster". Dit wordt een korte, experimentele film en het leek mij leuk om een soort van logboek/blog iets op Quizlet bij te houden voor degene die geïnteresseerd zijn hierin. Ik heb het scenario af dat ik met behulp van Adephagia heb geschreven! Ik zal hier zo nu en dan updates en sneak-previews posten en natuurlijk kunnen jullie altijd vragen stellen! (:

    TITEL on being an Angel Monster
    PREMISSE je verandert pas echt in een monster, als je een ander daartoe veroordeelt
    MEDIUM experimentele korte film
    TIJDSDUUR vijf tot tien minuten
    GENRE surrealisme gothic

    LOGLINE in een rijke familie wordt een jonge, geestelijk onontwikkelde vrouw afgestoten door haar familie, zonder dat de buitenwereld hier enig benul van heeft, Ellie (19) probeert zich zo goed mogelijk door deze structuur heen te bewegen, maar als enige engel in een gezin vol monsters, kan ze geen kant op.

    SYNOPSIS on being an Angel Monster is een korte, experimentele film over een jonge vrouw die uit een rijk gezin komt, waar de verwachtingen hoog zijn. Ellie (19) leidt aan Post Traumatische Stres Stoornis en Dissociatieve Identiteitsstoornis als gevolg van mishandeling tijdens haar jeugd. Hierdoor heeft ze onder andere een flinke mentale achterstand, maar leidt ze ook aan hallucinaties, nachtmerries, paniek aanvallen en het gevoel dat ze constant iemand anders is. Naar de buitenwereld toe wordt het stil gehouden, Ellie komt het huis niet uit en voor zover de rest van de wereld weet, bestaat ze niet. Ook binnenshuis lijkt ze soms niet te bestaan. Ze wordt afgestoten, is de outsider van de familie en wordt behandeld alsof ze het ergste is wat hen ooit is overkomen. Terwijl, als je haar de kans zou geven om zichzelf echt te laten zien, ze geen monster is, maar gewoon niet begrepen en eenzaam. Haar familie noemt haar een monster en gedragen zich als engelen, maar je verandert pas echt in een monster, als je een ander daartoe veroordeelt.

    Dus... wat vinden jullie ervan? (:

    meer over de film

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 19:02 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Cuttlefish schreef:

    Hier een screenshot van onze eerste test shots. Het gaat een zwart/wit film worden met een vierkant kader.

    Op dit moment ben ik bezig met schetsen voor de jurk van Ellie.



    Ziet er tof uit!


    -

    De jurk is geregeld! Natuurlijk moeten we nu even voor elkaar krijgen dat hij er wat minder uit ziet als een bruidsjurk haha, maar dat komt wel goed (:

    [ bericht aangepast op 30 april 2016 - 16:08 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ohhh ik ben hier echt super enthousiast over. :'D


    She's imperfect but she tries

    Op dit moment wordt mijn kamer helemaal leeggehaald en geverfd voor de draaidagen van 16 en 17 mei. Spannend! Ik ben nog steeds opzoek naar twee acteurs. Een man en vrouw van beide rond de vijftig. Dus als iemand ideeën heeft, hoor ik het graag! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik kan echt niet wachten om het afgewerkte resultaat te zien. Het ziet er echt chiq uit.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28


    Morgen gaan we van start met de draaidagen! Ik heb er echt heel veel zin in. Op het moment zijn we bezig met de voorbereidingen voor de art!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Exciting!

    Heel erg veel plezier en succes!!!


    Bowties were never Cooler

    Oei, persoonlijk vind ik de inhoud van de film wel een beetje op het randje zitten.
    Maar ik vind de stijl wel erg mooi naar voren gebracht. Ben heel erg benieuwd hoe het eruit komt te zien.
    Komt de film online te staan?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Oei, persoonlijk vind ik de inhoud van de film wel een beetje op het randje zitten.
    Maar ik vind de stijl wel erg mooi naar voren gebracht. Ben heel erg benieuwd hoe het eruit komt te zien.
    Komt de film online te staan?

    Hoe bedoel je op het randje? c:

    En ja als het goed is wel.

    IT'S A WRAP (aka alles staat erop!)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dit is ontzettend gaaf. Weet niet of de inhoud me zo aanspreekt, maar ben wel benieuwd ^^


    obsessive rage

    Cuttlefish schreef:
    (...)
    Hoe bedoel je op het randje? c:

    En ja als het goed is wel.

    IT'S A WRAP (aka alles staat erop!)


    Uhm, dis en ptss zijn wel echte stoornissen die vaker voorkomen dan mensen denken. Heb zelf ook (oa door de media) best wat vooroordelen erover gehad die achteraf gezien niet echt kloppen.
    Dus ben daarom wel heel benieuwd hoe dit in beeld wordt gebracht.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2016 - 13:02 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wasikowska schreef:
    Ik kan echt niet wachten om het afgewerkte resultaat te zien. Het ziet er echt chiq uit.


    Heaven is a place that we all have

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Uhm, dis en ptss zijn wel echte stoornissen die vaker voorkomen dan mensen denken. Heb zelf ook (oa door de media) best wat vooroordelen erover gehad die achteraf gezien niet echt kloppen.
    Dus ben daarom wel heel benieuwd hoe dit in beeld wordt gebracht.

    Hm ja klopt wel. Het is echter surrealistisch dus het zal niet waarheidsgetrouw zijn, want het is geen film die gaat over PTSS (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Cuttlefish schreef:
    (...)
    Hm ja klopt wel. Het is echter surrealistisch dus het zal niet waarheidsgetrouw zijn, want het is geen film die gaat over PTSS (:

    Ja, dat plaatst het natuurlijk ook wel weer in een hele andere context.
    Maar omdat het wel zo expliciet in de beschrijving stond vermeld was ik wel even benieuwd. (:

    Heb je een idee wanneer het ongeveer klaar is?

    [ bericht aangepast op 18 mei 2016 - 14:16 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    (...)
    Ja, dat plaatst het natuurlijk ook wel weer in een hele andere context.
    Maar omdat het wel zo expliciet in de beschrijving stond vermeld was ik wel even benieuwd. (:

    Heb je een idee wanneer het ongeveer klaar is?

    Ah ja dat snap ik haha.

    6 juni is de officiële deadline, dus dan als het goed is.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.