• Het ‘Get out of your comfort zone’- topic
    “Everything you’ve ever wanted is right outside your comfort zone.”



    Al jaren vind ik het erg moeilijk om uit mijn comfort zone te komen en dingen die ik lasting vind, vermijd ik dan ook liever en dat helpt natuurlijk niet.
    Omdat ik mezelf toch graag wil uitdagen om mijn comfort zone te vergroten, open ik dit topic, want er zijn ongetwijfeld wel meer mensen die hier last van hebben!
    Ik ben iemand die graag in haar eigen wereldje blijft, een ontzettende perfectionist is en contact met onbekenden best lastig vind. Wellicht kunnen we elkaar met dit topic motiveren om toch dingen te doen die we lastig vinden. Natuurlijk hoeven het geen grote dingen te zijn zoals uit een vliegtuig springen, maar juist kleine stapjes waar je tegenop ziet.
    Voor mij is mijn eerste stap uit mijn comfortzone het openen van dit topic geweest, want wat als dit niet goed ontvangen gaat worden of ik rare dingen in de openingspost zet? Toch heb ik vandaag deze stap gezet, want ik wil toch mijn comfort zone vergroten.
    In dit topic kunnen we bespreken wat we moeilijk vinden (nee, er zijn geen ‘domme’ angsten), elkaar motiveren om het toch te doen en natuurlijk onze overwinningen vieren!
    Dus, wie doet er mee en stapt ook zijn/haar comfort zone uit?


    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 12:55 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik ben al een week of twee bezig met een doel om uit mijn comfort zone te stappen. Normaal krop ik altijd alles op, want ik ben bang voor reacties. Nu geef ik het gewoon netjes op tijd aan, zonder huilen en alles. Ik ben best trots op mezelf (wow ik klink mega arrogant mwehhh)


    26 - 02 - '16

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja idd. Maar als ik alle treinen mis vind ik dat toch wel naar zo in Utrecht :'D Maar ja, komt wel goed!
    Hoe gaat het met jouw rijlessen dan?


    Waar woon jij dan?
    Goed. Ik had laatst weer een andere instructeur en dat ging goed. De leerling voor mij moest naar zijn werk en ik dacht dat ik het heel spannend zou vinden als er iemand anders mee zou rijden. Totaal geen probleem mee gehad. En hij was nog op tijd bij zijn werk. Maar ik moet dus wel werken aan dat ik wat meer gas mag geven en het gas moet vasthouden op sommige momenten. Ik ben weer op de snelweg geweest en dat ging goed. Hoewel ik nog niet veel harder durf dan is toegestaan. Soms ga ik een tikkie harder omdat ik dan naar het verkeer voor me kijk en daarmee bezig ben, maar ik probeer het goed onder controle te houden.

    O en ik heb achteruit achter een andere auto geparkeerd en dat ging goed. Hij zei dat de koppeling snel genoeg ging om de auto in beweging te houden en zo dat ik toch tijd had om alle handelingen uit te voeren. Ik moest wel wennen, want ik kijk wel door alle punten zoals moet (alle zes de punten), maar op een andere manier dan van hem moest. Dus dat was even onwennig. En gewoon achteruit parkeren in een vak geoefend.


    Physics is awesome

    Erlebnis schreef:
    Ik ben al een week of twee bezig met een doel om uit mijn comfort zone te stappen. Normaal krop ik altijd alles op, want ik ben bang voor reacties. Nu geef ik het gewoon netjes op tijd aan, zonder huilen en alles. Ik ben best trots op mezelf (wow ik klink mega arrogant mwehhh)


    Ik vind het knap van je. Het lijkt mij fijner voor jezelf om niet alles op te kroppen en het gewoon te zeggen. Dan zeg je makkelijker dingen en dan kan je beter voor jezelf op komen.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Waar woon jij dan?
    Goed. Ik had laatst weer een andere instructeur en dat ging goed. De leerling voor mij moest naar zijn werk en ik dacht dat ik het heel spannend zou vinden als er iemand anders mee zou rijden. Totaal geen probleem mee gehad. En hij was nog op tijd bij zijn werk. Maar ik moet dus wel werken aan dat ik wat meer gas mag geven en het gas moet vasthouden op sommige momenten. Ik ben weer op de snelweg geweest en dat ging goed. Hoewel ik nog niet veel harder durf dan is toegestaan. Soms ga ik een tikkie harder omdat ik dan naar het verkeer voor me kijk en daarmee bezig ben, maar ik probeer het goed onder controle te houden.

    O en ik heb achteruit achter een andere auto geparkeerd en dat ging goed. Hij zei dat de koppeling snel genoeg ging om de auto in beweging te houden en zo dat ik toch tijd had om alle handelingen uit te voeren. Ik moest wel wennen, want ik kijk wel door alle punten zoals moet (alle zes de punten), maar op een andere manier dan van hem moest. Dus dat was even onwennig. En gewoon achteruit parkeren in een vak geoefend.

    In Gelderland. Ik ben zo'n anderhalf uur onderweg naar huis, dus na dat koor zou ik op z'n vroegst rond twaalf uur/half een thuis zijn. Weer een smoesje om niet te gaan dus!

    Oh dat klinkt prima. Heb je ook een favoriete instructeur? Als je de een fijner vindt dan de ander, raad ik aan om vooral bij diegene te rijden. Dat heb ik ook gedaan en dat hielp heel goed. De ene instructeur is namelijk een stuk beter dan de andere, naar mijn gevoel.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Akutagawa, maar je bent wel gegaan en hebt met mensen gepraat. Dat is al een hele grote stap. Goed bezig!

    Doll, je bent hartstikke goed bezig! Helaas is werk zoeken niet het makkelijkste wat er is, maar je doet je best. Je vindt vast wel wat ^^ wat voor soort werk zoek je?

    Erlebnis, je klinkt niet arrogant zo hoor. Dit is juist om zulke overwinningen te vieren, en dat mag je ook zeker doen. Echt super goed van je dat je het toch uit, want als er iets lastig is, is het dat wel.

    Eledhel, en heel iets eerder bij het koor weggaan zodat je genoeg tijd hebt om je trein te halen? Het klinkt namelijk wel heel leuk. Laat je ons weten of je het gaat doen/hoe het gegaan is als je het doet? (:

    Kelmeckis, je rijlessen gaan dus goed zo te horen? Mooi!

    [ bericht aangepast op 23 maart 2019 - 16:54 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Morgen (maandag) weer naar school. Dat is echt weer out of my comfort zone. Al helemaal omdat de rest van de klas elkaar waarschijnlijk al een keer gezien heeft en ik niemand ken. En ik zal dit jaar wel weer de oudste in de klas zijn. Ik heb nu al erge zenuwen.

    Necessity schreef:
    Akutagawa, maar je bent wel gegaan en hebt met mensen gepraat. Dat is al een hele grote stap. Goed bezig!

    Doll, je bent hartstikke goed bezig! Helaas is werk zoeken niet het makkelijkste wat er is, maar je doet je best. Je vindt vast wel wat ^^ wat voor soort werk zoek je?

    Erlebnis, je klinkt niet arrogant zo hoor. Dit is juist om zulke overwinningen te vieren, en dat mag je ook zeker doen. Echt super goed van je dat je het toch uit, want als er iets lastig is, is het dat wel.

    Eledhel, en heel iets eerder bij het koor weggaan zodat je genoeg tijd hebt om je trein te halen? Het klinkt namelijk wel heel leuk. Laat je ons weten of je het gaat doen/hoe het gegaan is als je het doet? (:

    Kelmeckis, je rijlessen gaan dus goed zo te horen? Mooi!


    Hmm ja dat zou wel kunnen. Ik laat het weten!

    En ik snap dat je dat lastig vindt. Kan je niet bij andere mensen gaan zitten en gewoon met hen meepraten? Dat is lastig maar anders blijf je maar bij dezelfde mensen zitten.
    Ik begin morgen op de universiteit. Spannend!! Ik droom er steeds over, zo druk ben ik ermee :'D

    Modmededeling: aangepast omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 21:39 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    In Gelderland. Ik ben zo'n anderhalf uur onderweg naar huis, dus na dat koor zou ik op z'n vroegst rond twaalf uur/half een thuis zijn. Weer een smoesje om niet te gaan dus!

    Oh dat klinkt prima. Heb je ook een favoriete instructeur? Als je de een fijner vindt dan de ander, raad ik aan om vooral bij diegene te rijden. Dat heb ik ook gedaan en dat hielp heel goed. De ene instructeur is namelijk een stuk beter dan de andere, naar mijn gevoel.


    Dat is wel lang, ja. Inderdaad.

    Nee, niet echt. Ik heb nu twee keer een andere gehad en die twee keren was het niet dezelfde instructeur. Daarnaast vind ik mijn eigen instructeur goed. Heel misschien zou ik van instructeur veranderen als ik dan niet van lesauto zou moeten veranderen. Want ik ben dol op mijn lesauto (ook al heb ik soms ruzie met dat ding).


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dat is wel lang, ja. Inderdaad.

    Nee, niet echt. Ik heb nu twee keer een andere gehad en die twee keren was het niet dezelfde instructeur. Daarnaast vind ik mijn eigen instructeur goed. Heel misschien zou ik van instructeur veranderen als ik dan niet van lesauto zou moeten veranderen. Want ik ben dol op mijn lesauto (ook al heb ik soms ruzie met dat ding).

    Ohja, dat snap ik wel! Goed om te horen dat je er positief over bent.

    Ik had vandaag mijn eerste dag op de uni. Het viel wel mee met de zenuwen maar ik krijg altijd vet veel hoofdpijn van de bus/trein en al die nieuwe indrukken. En ik ben trots op mezelf omdat ik in een overvolle bus ben gegaan hoewel ik daar echt een hekel aan heb!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Vanavond ga ik kijken bij dat koor! Heb het aan iedereen verteld dus ik moet nu ook echt gaan. Ik maak me wel een beetje zorgen over de trein halen, want dat gaat lastig worden, maar ik zie wel :)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Vanavond ga ik kijken bij dat koor! Heb het aan iedereen verteld dus ik moet nu ook echt gaan. Ik maak me wel een beetje zorgen over de trein halen, want dat gaat lastig worden, maar ik zie wel :)


    Veel plezier!

    [ bericht aangepast op 23 maart 2019 - 16:55 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)

    Veel plezier!

    Ik ben stiekem ook wel trots op mezelf. Ik moest bellen voor een stageplek naar een school. Eigenlijk was ik ontzettend zenuwachtig voor het telefoontje, maar ik had vantevoren een prachtig verhaaltje gemaakt dat ik kon opdreunen en ook het gedeelte erna (wat ik dus niet alvast kon maken omdat het nou eenmaal een gesprek is) ging echt wel goed zonder dat ik stiltes ofzo liet vallen ^-^

    Supergoed! Heb je de stageplek gekregen?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    O hallo, MT. :Y)


    I don't understand that reference. - Castiel

    Hoi ik heb het hartstikke leuk gehad gisteren dus ik heb me ingeschreven bij het koor!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Supergoed! Heb je de stageplek gekregen?


    Dat krijg ik als het goed is komende week te horen ^^

    @Hamming, welkom!

    @eledhel, super fijn dat het zo goed beviel! En alles is goed gegaan met de trein?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.