• Het ‘Get out of your comfort zone’- topic
    “Everything you’ve ever wanted is right outside your comfort zone.”



    Al jaren vind ik het erg moeilijk om uit mijn comfort zone te komen en dingen die ik lasting vind, vermijd ik dan ook liever en dat helpt natuurlijk niet.
    Omdat ik mezelf toch graag wil uitdagen om mijn comfort zone te vergroten, open ik dit topic, want er zijn ongetwijfeld wel meer mensen die hier last van hebben!
    Ik ben iemand die graag in haar eigen wereldje blijft, een ontzettende perfectionist is en contact met onbekenden best lastig vind. Wellicht kunnen we elkaar met dit topic motiveren om toch dingen te doen die we lastig vinden. Natuurlijk hoeven het geen grote dingen te zijn zoals uit een vliegtuig springen, maar juist kleine stapjes waar je tegenop ziet.
    Voor mij is mijn eerste stap uit mijn comfortzone het openen van dit topic geweest, want wat als dit niet goed ontvangen gaat worden of ik rare dingen in de openingspost zet? Toch heb ik vandaag deze stap gezet, want ik wil toch mijn comfort zone vergroten.
    In dit topic kunnen we bespreken wat we moeilijk vinden (nee, er zijn geen ‘domme’ angsten), elkaar motiveren om het toch te doen en natuurlijk onze overwinningen vieren!
    Dus, wie doet er mee en stapt ook zijn/haar comfort zone uit?


    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 12:55 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Magikarp schreef:
    Ik heb mezelf geheel zelfstandig en zonder overleg ingeschreven bij een woningstichtingen platform.


    Wat goed van je! Dat lijkt mij toch wel eng.


    Physics is awesome

    Eledhel schreef:
    Over drie weken ga ik helemaal uit mijn comfortzone. Ik ga in mn eentje naar een open repetitie van het studentenkoor. Vet spannend. Ik laat wel weten hoe het was!


    Wat spannend. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan dus ik hou je eraan dat je laat weten hoe het was.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 15:10 ]


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Wat spannend. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan dus ik hou je eraan dat je laat weten hoe het was.

    Haha oke, deal!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    IrreplaceabIe schreef:
    Ik heb voor het eerst een jurk gedragen tijdens het fietsen :Y)
    Ik ben altijd bang dat ze dan gaan kijken wat voor onderbroek ik aanheb.
    Ik ben blij dat ik het toch gedaan heb, want ik heb een heerlijk dagje H'veen gehad (:


    Yeah! Dat kunnen ze toch alleen als de wind besluit om je te pesten?

    Dat is helemaal mooi.

    Ga je nu vaker een jurk dragen tijdens het fietsen?


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Yeah! Dat kunnen ze toch alleen als de wind besluit om je te pesten?

    Dat is helemaal mooi.

    Ga je nu vaker een jurk dragen tijdens het fietsen?


    Perhaps, ligt eraan... Ik blijf het nogal griezelig vinden ):
    Maar we houden de moed erin: Misschien nog een keer met jurk aan fietsen:Y)


    all because i liked a girl

    Irreplaceable, goed bezig!
    Eledhel, aan die deal houden we je (A) succes!

    [ bericht aangepast op 23 maart 2019 - 16:53 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Daar had ik vorig jaar ook echt last van. Maar ik kan je echt beloven dat je daar zo weinig mogelijk moet proberen mee bezig te zijn. Heus niet iedereen is naar de introductie geweest & zelfs degene die zijn geweest, zitten daarom ook niet in dezelfde klas. De eerste weken sta je sowieso open voor iedereen en houdt men zeker niet enkel vast aan degene die ze al 'kennen'. Iedereen praat ook tegen iedereen, want het is nu eenmaal nieuw voor allen!
    Voor dat rooster heb je nog even tijd om na te kijken of het nu wel of niet klopt. En in mijn ervaring verandert dat meestal ook nog enkele keren voor de lessen ook effectief van start gaan, dus dat kan nog wel veranderen. Probeer er vooral rustig onder te blijven, dat komt helemaal wel goed!

    Modmededeling: aangepast omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 21:41 ]


    • you cant start a fire without a spark •

    Ik ben dus naar een convention geweest, wat op zich natuurlijk heel leuk is, maar ik voel me toch echt totaal niet op mijn gemak binnen een grote groep onbekende mensen. Desondanks heb ik het toch voor elkaar gekregen om met wat mensen te praten, dus dat is toch weer een stapje in de goede richting ^^


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik snap je helemaal. Ik kan je wel vertellen dat er meer mensen zijn die niet naar de introductie gaan, en zeker niet iedereen leert elkaar kennen tijdens de introductie. Er zijn echt meer mensen dan je denkt met jou struggles. Je kunt altijd mensen zoeken om die dingen toch te vragen, ook al vind je dat misschien een beetje onwennig. Er bestaan geen domme vragen, enkel mensen die te bang te zijn om een vraag te stellen omdat ze misschien denken dat hij dom overkomt.

    Modmededeling: aangepast omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 21:40 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    I tried and failed.

    Ik ben op zoek naar werk maar ik word overal afgewezen omdat ik te introvert ben, which sucks hard. Het is heel erg buiten mijn comfort zone, maar ik doe mijn best, alleen is het onwijs lastig.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zit toch te twijfelen of ik naar dat studentenkoor wil gaan. Het is namelijk hartstikke laat en meteen als het afgelopen is moet ik als een speer naar het station om de trein te halen, terwijl ik de weg door Utrecht niet goed weet en het toch nog wel een stuk fietsen is.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ik zit toch te twijfelen of ik naar dat studentenkoor wil gaan. Het is namelijk hartstikke laat en meteen als het afgelopen is moet ik als een speer naar het station om de trein te halen, terwijl ik de weg door Utrecht niet goed weet en het toch nog wel een stuk fietsen is.


    Misschien kun je de route van de plek waar het koor is naar het station uitprinten of op je mobiel zetten? Want ik denk dat je het wel leuk gaat hebben als je er wel naar toe gaat.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Misschien kun je de route van de plek waar het koor is naar het station uitprinten of op je mobiel zetten? Want ik denk dat je het wel leuk gaat hebben als je er wel naar toe gaat.

    Ja dat kan idd ook wel, maar ik moet dan als een sodemieter mijn OV-fiets gaan inleveren en ik heb geen idee waar en aaah. Ik ben allemaal smoesjes aan het verzinnen. Van de week huur ik gewoon zo'n fiets en dan ga ik die route wel proberen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Geloof me, zo ben ik zelf ook. Allemaal dingen bedenken waardoor het fout zal gaan en uiteindelijk gaat het negen van de tien keer gewoon goed. Die ene keer dat het wel fout gaat, is als ik alles heb gepland en iemand anders een foutje maakt.

    That's the spirit! Zoals de Engelsen het zo mooi kunnen zeggen. Soms moet je niet denken, maar doen.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Geloof me, zo ben ik zelf ook. Allemaal dingen bedenken waardoor het fout zal gaan en uiteindelijk gaat het negen van de tien keer gewoon goed. Die ene keer dat het wel fout gaat, is als ik alles heb gepland en iemand anders een foutje maakt.

    That's the spirit! Zoals de Engelsen het zo mooi kunnen zeggen. Soms moet je niet denken, maar doen.

    Ja idd. Maar als ik alle treinen mis vind ik dat toch wel naar zo in Utrecht :'D Maar ja, komt wel goed!
    Hoe gaat het met jouw rijlessen dan?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...