• Het ‘Get out of your comfort zone’- topic
    “Everything you’ve ever wanted is right outside your comfort zone.”



    Al jaren vind ik het erg moeilijk om uit mijn comfort zone te komen en dingen die ik lasting vind, vermijd ik dan ook liever en dat helpt natuurlijk niet.
    Omdat ik mezelf toch graag wil uitdagen om mijn comfort zone te vergroten, open ik dit topic, want er zijn ongetwijfeld wel meer mensen die hier last van hebben!
    Ik ben iemand die graag in haar eigen wereldje blijft, een ontzettende perfectionist is en contact met onbekenden best lastig vind. Wellicht kunnen we elkaar met dit topic motiveren om toch dingen te doen die we lastig vinden. Natuurlijk hoeven het geen grote dingen te zijn zoals uit een vliegtuig springen, maar juist kleine stapjes waar je tegenop ziet.
    Voor mij is mijn eerste stap uit mijn comfortzone het openen van dit topic geweest, want wat als dit niet goed ontvangen gaat worden of ik rare dingen in de openingspost zet? Toch heb ik vandaag deze stap gezet, want ik wil toch mijn comfort zone vergroten.
    In dit topic kunnen we bespreken wat we moeilijk vinden (nee, er zijn geen ‘domme’ angsten), elkaar motiveren om het toch te doen en natuurlijk onze overwinningen vieren!
    Dus, wie doet er mee en stapt ook zijn/haar comfort zone uit?


    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 12:55 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Kelmeckis schreef:
    Gisteren iemand teruggebeld vlak nadat ik had opgehangen en ik was zo zenuwachtig. Maar het heeft resultaat gehad, ik mag aanstaande vrijdag op gesprek en misschien heb ik daarna wel een baan.

    Het sollicitatiegesprek ligt uit ver buiten mijn comfortzone, ik weet niet wat ik aan moet en wat ik daar dan moet zeggen.

    Goed bezig! Heel veel succes morgen! Niet te veel nadenken, gewoon jezelf blijven.

    @Necessity

    Dankjewel! Diep van binnen weet ik dat ik het kan, aan de telefoon ging het ook goed voor mijn gevoel. Ik denk maar zo, anders hadden ze mij niet gevraagd voor een gesprek als ze het niks vonden. Maar gewoon het idee dat ik dan tegen over iemand ga zitten en die dan moet overtuigen dat ik geschikt ben voor de baan, is wel heel spannend.

    @Krolock

    Dankjewel! Dat heb ik aan de telefoon ook gedaan, anders komen ze er later toch achter dat ik anders ben. Hopelijk zweet ik niet zoals ik aan de telefoon deed.


    Physics is awesome

    Ik ben 's ochtend vroeg naar de sportschool gegaan, nog voor m'n college. Het was een hel, maar ik heb het wel gedaan.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Kelmeckis, dat kan ik me wel voorstellen ja. Alleen het idee dat het een sollicitatiegesprek is, maakt het eng. Maar het komt wel goed (: zoals je zelf al zegt: anders hadden ze je niet op gesprek gevraagd.

    Chandler, goed bezig!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Chandler schreef:
    Ik ben 's ochtend vroeg naar de sportschool gegaan, nog voor m'n college. Het was een hel, maar ik heb het wel gedaan.


    Wat knap van je! Echt zo'n moment om trots op jezelf te zijn.


    Physics is awesome

    Hoe gaat het met jullie?

    Kelmeckis, hoe ging je gesprek uiteindelijk?

    Ik heb vandaag alweer iemand moeten bellen en hoewel ik er nog steeds tegenop zag, ging het toen ik eenmaal aan het bellen was best goed ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Met mij gaat het goed. Voor mijn gevoel ging het gesprek goed. Inmiddels heb ik de uitslag en ze hebben mij niet aangenomen. Ik denk maar zo, volgende keer beter.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Met mij gaat het goed. Voor mijn gevoel ging het gesprek goed. Inmiddels heb ik de uitslag en ze hebben mij niet aangenomen. Ik denk maar zo, volgende keer beter.

    Aah jammer.
    Wel fijn dat het gesprek goed ging!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Met het oog op het naderende schooljaar (en dus wellicht een nieuw begin?) schop ik dit topic maar eens naar boven.
    Hoe gaat het met jullie en jullie comfort-zones?

    [ bericht aangepast op 23 maart 2019 - 16:52 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    ^ Ik snap helemaal hoe dat is. Heb het zelf ook niet op praten met (onbekende) mensen. Op mijn stage moet ik dat ook veel doen en als ik iets spannend vind is het op onbekenden afstappen om te vragen of ik kan helpen. Niet dat ik veel kan helpen.

    Well, ik ben heel erg uit mijn comfort zone gegaan door mijn relatie te verbreken. Het is heel raar om na een erg lange tijd weer op je eigen benen te staan. Nu ga ik vast over een tijdje weer opnieuw daten, maar zie daar heel erg tegenop en heb geen idee meer hoe dat werkt (':

    En straks weer naar school gaan. Dat is ook elke dag weer uit mijn comfort zone.

    Ik speel doedelzak bij de harmonie en ze gaan volgend jaar in juli naar Schotland...
    Maar ik ken er niemand! Tenminste, niet écht. Ik weet hun naam wel enzo, maar ik ben 12 en alle anderen zijn volwassen! Dat is echt zo awkward, met avondeten zit ik daar dan gewoon, de volwassenen blijven waarschijnlijk heel laat op, terwijl ik al in m'n bed lig...
    Mijn mama zegt dat ik moet gaan (zij mag niet mee omdat ze geen instrument bespeelt).
    Eigenlijk heb ik er gewoon helemaal geen zin in, maar ik wil zo graag een keer naar Schotland.

    Dit is wel heel ver buiten mijn comfort zone.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ben me vandaag gaan inschrijven aan de universiteit. It's the real thing now, alles wordt anders en ik kan niet meer terug. Out of my comfort zone, check!


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Getting out of bed right now, dat is mijlenver uit mijn comfort zone.

    Ik ben begonnen met stage en het is een enorme uitdaging. Nieuwe mensen, nieuwe plekken, etc. It creeps the hell out of me but I'm doing it.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben uit mijn comfort-zone gegaan door twee keer in een week af te spreken met mijn vriendinnen :3
    Dat heb ik nooit gedurfd omdat we elkaar ook al hele dagen op school zien en ik was altijd zo van: straks krijgen we ruzie omdat we te lang bij elkaar zijn op een dag :/
    Ik heb in ieder geval twee leuke en gezellige dagen met ze gehad :3


    all because i liked a girl

    Zapdos, knap dat je die stap toch genomen hebt. Ik weet zeker dat uiteindelijk weer gaan daten ook helemaal goed gaat komen. Net zoals school. You can do it!

    Belgiumball, ontzettend gaaf zeg dat je die kans hebt! Ik snap je twijfels helemaal, maar misschien valt het uiteindelijk mee? In elk geval, je moet kiezen waar jij je goed bij voelt (:

    Benevolence, zo herkenbaar dit. Nieuwe opleiding, nieuwe mensen, een heel nieuw leven. Wat voor mij nog een beetje een troost is, is dat ik al maanden weet dat ik deze opleiding echt wil doen. Maar precies al dat nieuwe is de reden dat ik dit topic maar weer omhoog geschopt heb haha. Maar het komt allemaal vast goed! Denk maar zo: iedereen heeft hetzelfde en niemand kent er mensen. (Goed, dat maakt het niet minder spannend, maar het geeft misschien wel net die boost om anderen toch te durven aanspreken, want iedereen vindt het eng en wil eigenlijk mensen ontmoeten).

    FeorgeWeasley, go girl! You can do it!

    Irreplaceable, ontzettend goed dat je het toch gedaan hebt ^^ en mooi dat het zo gezellig was ^^

    Okee, dat is mijn poging tot opbeurende/aanmoedigende woorden. Daar ben ik dus niet zo goed in haha (en stiekem ben ik ook altijd bang om het verkeerde te zeggen dus het is toch wel een klein stapje uit mijn comfort-zone eigenlijk)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.