• Link naar 1:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516
    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20
    Link naar 3: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177656

    Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 7:55 ]

    Jens Potter

    "Ellie, ik vertrouw het niet. Ik ga ze achterna. Beslis snel. Kom je mee of niet?" Jens draait zich al in de juiste richting en begint terplekke al wat te lopen. In de verte loopt het meisje. En dan begint het te onweren. #spannendeachtervolgingtijdensonweerineenengbos



    Elina 'Ellie' Kyriakou


    "Ik ga mee," zegt Ellie vastberaden.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Vittoria Gold

    Ik hoor dat die twee mij achtervolgen en begin harder te lopen, begint t ook nog te onweren en te regenen fijn dan.

    Jens Potter

    Opeens begint ze nog harder te lopen. "Sopinus Reducto!" Schreeuwt Jens uit. Hij hoopt dat zijn verstijfspreuk werkt... Het lijkt wel, maar misschien speelt ze maar een spelletje...



    Elina 'Ellie' Kyriakou


    Om meer vaart te maken, zweeft Elina in plaats van rennen. "Wat voor spreuk was dat?" vraagt ze aan Jens.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 20:04 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ruby

    "Wat? Dat is absurd. Jos wil ons tegen elkaar opsteken. Daarom reageerde Graham zo in het gemeentehuis. Regina legde een arm om mijn schouder. "Je kan me geloven. Ik ben te vertrouwen." Ik keek haar aan en knikte. Toch vertrouwde ik het niet helemaal. Ik kroop uit bed, 'Ik moet Graham vinden, ik moet vertellen dat ik van hem hou!' Snel liep ik naar mijn eigen kamer en kleedde mij aan. Tot mijn schrik zag ik dat mijn mantel er niet lag. Ik zocht in alle kasten, maar het was nergens te bekennen. Ik rende snel terug naar Regina's kamer. 'Mijn mantel is weg,' riep ik in paniek.


    When you believe your dreams come true

    Jens Potter

    Jens ziet dat Ellie zweeft. "Inodus Kavachi!" Jens begint ook te zweven. "Dat was een verstijvingsspreuk. Daarmee kan je mensen 2 minuten lang onbeweeglijk laten staan.."



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    Ellie ziet dat Jens ook zweeft. Als hij zegt dat het een spreuk was waardoor ze stil blijft staan, grijns ik. "Ik ben benieuwd wie ze is en of ze wat van plan is," ik grijns nog breder "Als ze iets van plan is wat naar is, zal ik spelen met vuur,". Voorlichting land ik voor het meisje.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Jens Potter

    "Moet ik de spreuk ongedaan maken, Ellie?" Jens zoekt in zijn achterzak naar zijn echte toverstaf en zijn zelfgemaakte. De zelfgemaakte geeft hij aan Ellie "Hier, ik zal je nog wel iets leren. Test eens of je ermee overweg kan. Richt de toverstaf op het meisje, maak een halve draai naar links met je hand en zeg Stomdimius Exeprutus."



    Elina 'Ellie' Kyriakou


    "Hoeft niet," zeg ik terwijl ik met een klein vonkje vuur speel. Vervolgens geeft hij een toverstok aan haar en geeft haar instructies. "Stomdimius exprutus," zegt ze vervolgens.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 21:41 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Vittoria Gold
    Ik hoor allemaal spreuken die ze om de een of andere reden naar me toe sturen, kunnen ze mij nou niet even met rust laten.
    Als een meisje voor me ineens stopt val ik op de grond en blijf ik op de grond liggen

    Regina

    Ruby keek me aan en gaf me een knikje. Ik was blij dat ze me vertrouwde. Ruby kroop uit bed en ik eek haar bezorgd aan. 'Ik moet Graham vinden, ik moet vertellen dat ik van hem hou!' Nog voordat ik haar kon tegenhouden was ze de kamer al uit. "Pffff meiden ook tegenwoordig."
    Ruby verscheen plots weer in de deuropening. Ze zag er geschrokken en bezorgd uit. 'Mijn mantel is weg,' riep ze in paniek. Ik schoot overeind, maar greep gelijk naar mijn ribben. "Deze verdomde ribben." kreunde ik. Opeens schoten mijn ogen wijd open. "Ruby... ik ga nu van het ergste uit. ik hoop oprecht dat het niet zo is, maar ik denk dat doctor Whale niet doctor Whale was. En dat jij niet in een natuurlijke coma lag, maar, " ik slikte even. "in een magische." bezorgd keek ik Ruby aan.

    Graham

    Het hele kantoor lag overhoop en langzaam probeerde ik alles weer op te ruimen. Achteraf gezien had ik gewoon naar het bos moeten gaan en stenen in het water moeten gooien. Ik had de archiefkast weer op zijn plaats en langzaam raapte ik blaadjes papier op van de grond die ik van mijn bureau had gesmeten. Mijn ogen bleven stil hangen bij een aantal blaadjes bij elkaar, mijn notitieblok. Voorzichtig pakte ik het notitieblokje op en nam plaats achter mijn bureau. Ik bladerde door de bladzijdes en zag alle hartjes voorbij komen die ik had getekend, toen Ruby mijn gedachtes steeds binnendrong. Eén voor één scheurde ik de blaadjes uit het notitieblok en smeet ze in de prullenbak.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jens Potter

    Jens zag dat Ellie de magie goed kon beheersen. Het meisje viel op de grond, snakkend naar adem. "Goed, Ellie. Ik wist dat je magie had." Jens knipoogt. "Maar, moeten we ze niet effe helpen ofzo? Ze lijkt niet zo gezond, en een ziekenwagen geraakt hier niet tussen alle bomen en bossen..." In de verte zag hij het politiebureau, want er brandde een lichtje. "Kom Ellie, we moeten weer een leven redden. Dat is tegenwoordig dagelijkse kost..." Door de bliksem, donder, regen en modder ploeterde Jens richting het bureau met het meisje op zijn schouders. Hij zag Graham achter zijn bureau zitten in de verte.



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    "Maar wat als ze kwaadaardig is?" zegt Ellie "je weet niet zeker of ze goede bedoelingen heeft,". Ze doet haar haar in een knot. "Als ze slechte bedoelingen hier heeft, heb ik geen intresse om haar te helpen," zegt Ellie terwijl ze met wat water speelt.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Jens Potter

    "Dan is dat maar zo. Slecht of niet, we moeten ze helpen. Of wil je ze hier aan haar lot overlaten?" Jens wordt diep in zichzelf teleurgesteld in Ellie. Hij had verwacht dat ze iedereen zou helpen. Niet dus... En toch blijft hij dat gevoel hebben...