• Aangezien de andere vol was...

    Hier een topic om lekker te kunnen zeiken over de examens. Nog anderhalve week te gaan Q'ers, zet hem op! _O_


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Natuurkunde was zo kut. Ik dacht dat vraag 1 een instinker was en dat r = u/i niet mocht, mocht het wel en waaaah ik heb het zo erg verknald ):

    Ik was leuk de soort schakeling vergeten....
    En ik heb het ook een soort van verknald.

    Ik kwam in tijdsnood. Like heel erg, en dat terwijl ik verlenging heb.
    Mijn hoop is dus ook een soort van weggevlogen. Idk waarom mijn begrip van dingen slechter wordt tijdens toetsen.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    GrandR schreef:
    (...)
    Ik was leuk de soort schakeling vergeten....
    En ik heb het ook een soort van verknald.

    Ik kwam in tijdsnood. Like heel erg, en dat terwijl ik verlenging heb.
    Mijn hoop is dus ook een soort van weggevlogen. Idk waarom mijn begrip van dingen slechter wordt tijdens toetsen.

    Ja pfff. Gelukkig heb ik de andere examens wel goed gegaan, en jij? Of hing het echt van natuurkunde af?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Coliver schreef:
    Wat een klotedag. Twee examens op één dag is te veel. Ik had eerst Duits waar ik me echt op moet concentreren om tot de goede antwoorden te komen en daarna biologie.. Nou de concentratie was ver te zoeken. Net nagekeken en heb tussen de 3,7 en 5,7. Aardrijkskunde ging vorige week ook al zo slecht en dan moeten wiskunde en scheikunde nog.. Oftewel: volgend jaar nog maar een jaar 5 Havo.


    Hee, ik hoop niet dat je nu opgeeft!
    Komt wel vaak voor dat mensen strenger nakijken voor zichzelf terwijl de correctors het dan alsnog goed rekenen.
    Dus kan heel goed zijn dat je cijfer wel wat hoger uitkomt en je alsnog gewoon slaagt. (:
    Sta je voor je SE's wel voldoende?

    Twee examens op één dag is inderdaad echt onmenselijk intensief!

    [ bericht aangepast op 20 mei 2016 - 18:17 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja pfff. Gelukkig heb ik de andere examens wel goed gegaan, en jij? Of hing het echt van natuurkunde af?

    Ah, dat scheelt gelukkig.

    Nou, niet zo super. Hing kind of wel van natuurkunde af. Helaas. Nederlands komt wel goed geloof ik, alleen wiskunde had ik ook al geruineerd. En ik heb maar 1 her natuurlijk. (Dat waren de CE's die ik tot nu toe dit jaar heb gehad)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    GrandR schreef:
    (...)
    Ah, dat scheelt gelukkig.

    Nou, niet zo super. Hing kind of wel van natuurkunde af. Helaas. Nederlands komt wel goed geloof ik, alleen wiskunde had ik ook al geruineerd. En ik heb maar 1 her natuurlijk. (Dat waren de CE's die ik tot nu toe dit jaar heb gehad)

    Ah balen. Hopelijk valt het mee allemaal (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ah balen. Hopelijk valt het mee allemaal (:

    We'll see, en hopelijk ja (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik vond natuurkunde best wel meevallen :') (ik had een ramp verwacht).


    Stenenlikker

    Volgens de normering van vorig jaar heb ik voor biologie een 4,6 MAAR ik heb heel streng nagekeken en misschien is de normering dit jaar ietsje beter. Als ik nog 0,2 punt bij kan smokkelen sta ik een 4,8 en kan ik slagen met precies een 5,5 afgerond een 6 voor biologie. Ik hoop echt dat ik die zes kan halen, want anders moet ik een her doen of blijf ik zelfs zitten.
    Ik heb echt gejankt om hoe erg ik biologie verknald heb, ik ben verdomme goed in dit vak!

    Kendoka schreef:
    Ik vond natuurkunde best wel meevallen :') (ik had een ramp verwacht).

    Dit c: Hij was absoluut niet makkelijk, maar ik was echt op het ergste voorbereid haha.

    @Alle mensen bij wie de examens wat minder gingen: de N-term/correctievoorschrift kan altijd aangepast worden en in het uiterste geval heb je die herkansing nog (: Misschien valt het allemaal wel mee. Probeer je nog te motiveren voor de examens die volgende week nog komen, daarna heb je vakantie!

    @Lieke: dat klinkt nog hartstikke reëel! Ik weet hoe het voelt om een examen slecht te maken voor een vak waarin je denkt goed te zijn (en ook daadwerkelijk goed in bent) want dat is zo ontzettend frustrerend, maar die 4,8 komt er echt wel!


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik was ook op het ergste voorbereid maar natuurkunde... Wah. Heb het heel ff snel doorgekeken, ik heb ongeveer 30 van de 76 punten. Joehoe. Gelukkig mag ik een 4.8 halen en dan sta ik nog een 5,5 gemiddeld voor het vak. Zonder n-term heb ik een 3,5. Dus hopelijk wordt het nakijkmodel heel erg aangepast en is de n-term hoog.
    Maar sowieso maakte ik dit examen niet fijn. Ik begon al slecht en kreeg het plots heel warm, toen weer heel koud, ik was ook even misselijk... Die drie uur die normaal altijd voorbij vliegen leken nu dubbel zo lang te duren. Het liep gewoon niet goed vandaag. Nou ja. We zullen zien. Ik zet het naast me neer en ga nu nog even focussen op biologie. En dan vakantie en examenreis!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Voor de havo'ers die denken dat ze Engels verpest hebben, hier goed nieuws. Record aantal klachten binnen over havo Engels!
    Het is wel triest dat dit jaar de havisten meer nog klagen dan anders.

    Ik heb de afgelopen drie examens echt heel matig gedaan volgens mij. En dat kan ik me niet veroorloven.
    Want ik wil naar University College en dan moet ik ziek goed zijn. Maar ik kom niet eens meer in de buurt van de gemiddelde 8 volgens mij (wel die van Engels maar niet het gemiddelde gemiddelde); en ik ben bang dat sommige van mijn zevens zessen kunnen worden en dan ga ik echt huilen want dan vertrouw ik er echt niet meer op dat ik word aangenomen en ik heb geen idee wat ik anders wil doen.
    Tbh ben ik nu ook al aan het huilen ivm dit. En misschien omdat ik pas om half zes 's ochtends ben gaan slapen en ik de laatste tijd dingen die ik zeg in chats super kut formuleer waardoor ik mensen boos of verdrietig maak, waaronder nu mijn vriend.
    En RRRRRRRRRSDHFDAAAAAAAAAGH.
    Ik wil geen examens meer. Maar ik ben wel blij dat maw, wis en tekenen erop zitten. Aardrijkskunde is nog verklootbaar, maar dat is pas donderdag en ik heb nog veel tijd om te leren dus dat zou niet moeten hoeven gebeuren <-- zoveel werkwoorden achter elkaar, ik weet niet man.
    Maar Duits is mijn beste vak. Ik sta nu een 8,3 en ik wil dus graag een 8,7 halen omdat ik dan een 9 sta en ik denk dat dat bij lezen mogelijk moet zijn omdat dat ook mijn beste onderdeel is, maar ik ben ook een beetje bang dat ik door zo te denken mezelf weer heel erg teleur ga stellen.
    En Frans komt wel goed.

    Maar hoe dan ook, staat dat aanbod van die peptalk nog?

    En sorry voor deze rant.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Not sure if wartaal or understandable.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Ohjaikmoestdittopicnogvolgen


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hee, moet je per se cum laude slagen als je naar die school wilt? Of alleen voor Engels een 8?
    Met een gemiddelde 8 slagen is misschien mooi, maar als je er nu zo enorm gaat stressen is het misschien wel goed om je af te vragen of dat het wel waard is...

    Maar uh, weet niet of ik je een peptalk mag geven of adviezen... Maar als je al zo goed voor je SE's hebt gescoord, dan is de kans toch groot dat je dat ook doet voor je CE's? Je cijfer hangt niet af van wat je nu de laatste dagen doet, die zijn hooguit om de stof (globaal) te herhalen. Heel veel meer kan je eigenlijk ook niet doen. Ik hoop dat je dit weekend een beetje tot rust kan komen, als je nu niet voldoende rust neemt dan maak je ook veel slechter je examen namelijk.

    Heel veel sterkte donderdag alvast met AK! <3


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso