• Aangezien de andere vol was...

    Hier een topic om lekker te kunnen zeiken over de examens. Nog anderhalve week te gaan Q'ers, zet hem op! _O_


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Villainess schreef:
    (...)

    Ik heb net even gegoogled en je krijgt vooral de tip ontspannen (ben ik niet heeeel goed in tijdens mijn belangrijkste examens, hmmm) en aan iets anders te denken (hoe??).


    Bij ontspannen vooral ademhalingsoefeningen doen (iets als tien keer diep in- en uitademen werkt al prima) en bij aan iets anders denken zou ik een positieve herinnering proberen op te halen. Misschien een moment waarop je jezelf overwon of iets bijzonders meemaakte, dat je dat gevoel weer krijgt en hopelijk ook rust. Katten die liggen te slapen klinken ook wel fijn, zoals Rosa zei. Je kunt ook aan vrolijke jonge diertjes denken. Dat deed ik bij mijn wiskunde examen. Lammetjes die door de wei huppelen for the win. :Y)
    Teken ze in de kantlijn van je kladblad zou ik zeggen! ^^

    Edit: Of zing een overwinningsnummer in je hoofd. Iets als We are the Champions van Queen. c:
    Ik denk dat het belangrijkste even is dat je afleiding vindt, waardoor je rustig kunt worden of van de stress wordt afgeleid.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2016 - 21:18 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Villainess schreef:
    (...)

    Volgens mij niet hoor, ik doe havo wiskunde A en ik heb daar nooit iets over gehoord.


    Oh man, sorry, my bad. Ik ging er vanuit dat havo dat ook zou hebben maar blijkbaar heeft alleen vwo dat.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Samengevat Biologie is nauwelijks meer samengevat zo dik is dat ding vergeleken met al die andere vakken.


    --

    Bedankt voor jullie tips, misschien dat nog meer mensen er wat aan hebben (: Ik heb in ieder geval ontspanningsspul van dr. Vogel, dat is homeopatisch dus dan heb ik minder last van mijn medicijnangst en dan hoop ik dat het goed komt morgen. Iedereen verder ook veel succes!

    Dus, Duitsers, hoe vonden jullie Duits? Bij mij op school waren de reacties erg gemengd, dus ik ben benieuwd wat jullie vonden (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ben ik de enige die Kunst Algemeen echt nutteloos vond? Het is wel duidelijk dat het allemaal nog in ontwikkeling is.

    Thymbraeus schreef:
    Dus, Duitsers, hoe vonden jullie Duits? Bij mij op school waren de reacties erg gemengd, dus ik ben benieuwd wat jullie vonden (:


    Bij ons hadden veel mensen verschillende antwoorden, haha. :')
    Ik vond de teksten leuk om te lezen! Iets vinden en anders handelen is wel echt een thema dit jaar, trouwens. Ben benieuwd of dat er bij Frans ook in zit. :p

    Hoe vond jij het? En ging het goed?


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik vond bij vwo Duits de open vragen echt lastig.


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik weet het oprecht niet, het kan alle kanten op zijn gegaan bij mij. En inderdaad waren sommige open vragen erg lastig. Toen heb ik maar wat opgeschreven (:
    Vooral de eerste en eennalaatste tekst vond ik het lastigst, voor de rest viel het qua teksten nog wel mee vond ik.

    En eindelijk kan ik ontspannen. Whoo!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    De open vragen waren inderdaad behoorlijk vervelend, maar ik denk dat het voor de rest wel prima ging! Vond het examen wel... anders? Ik kan m'n vinger er niet echt op krijgen maar ik vond het niet vervelend anders ^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Volgens mij ging Duits wel prima! Straks even kijken als het correctievoorschrift online staat.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    En dan kom je er op de allerlaatste dag achter dat je toch echt wel wat meer voor Grieks had mogen doen, hehehe.....


    Stenenlikker

    4 fouten voor Duits. Dus met een N-term van 0,5 heb ik mijn doel bereikt. Dat is haalbaal, maar ik knijp hem wel. Gezien de N-termen van vorige jaren.


    Ein bisschen Melancholie
    Ist manchal okay
    Ein bisschen traurig sein
    Und die Grund nicht verstehen
    Ein bisschen depressiv
    Aber trotzdem entspannt
    Denn glückliche Menschen sind nicht interessant








    En de stress als gevolg van het N-term-systeem graag vertellen:

    [ bericht aangepast op 23 mei 2016 - 14:37 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Heeft iemand enig idee wat cascade is? Het staat in de syllabus bij de deelconcepten onder homeostase. (B2.1)

    Biologie VWO Btw ;)


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    Heeft iemand enig idee wat cascade is? Het staat in de syllabus bij de deelconcepten onder homeostase. (B2.1)

    Biologie VWO Btw ;)

    Cascade = versterkend. Bij mij in Samengevat staat dit: "De cel houdt zich in stand door het uitvoeren van chemische reacties, veelal een cascade (versterkende) reeks van reacties: de omzetting van één molecuul leidt tot de omzetting van duizenden moleculen, die elk weer een volgende reactie tot gevolg hebben."

    [ bericht aangepast op 23 mei 2016 - 15:56 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...