• Aangezien de andere vol was...

    Hier een topic om lekker te kunnen zeiken over de examens. Nog anderhalve week te gaan Q'ers, zet hem op! _O_


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Edderkopp schreef:
    Ik heb de afgelopen drie examens echt heel matig gedaan volgens mij. En dat kan ik me niet veroorloven.
    Want ik wil naar University College en dan moet ik ziek goed zijn. Maar ik kom niet eens meer in de buurt van de gemiddelde 8 volgens mij (wel die van Engels maar niet het gemiddelde gemiddelde); en ik ben bang dat sommige van mijn zevens zessen kunnen worden en dan ga ik echt huilen want dan vertrouw ik er echt niet meer op dat ik word aangenomen en ik heb geen idee wat ik anders wil doen.
    Tbh ben ik nu ook al aan het huilen ivm dit. En misschien omdat ik pas om half zes 's ochtends ben gaan slapen en ik de laatste tijd dingen die ik zeg in chats super kut formuleer waardoor ik mensen boos of verdrietig maak, waaronder nu mijn vriend.
    En RRRRRRRRRSDHFDAAAAAAAAAGH.
    Ik wil geen examens meer. Maar ik ben wel blij dat maw, wis en tekenen erop zitten. Aardrijkskunde is nog verklootbaar, maar dat is pas donderdag en ik heb nog veel tijd om te leren dus dat zou niet moeten hoeven gebeuren <-- zoveel werkwoorden achter elkaar, ik weet niet man.
    Maar Duits is mijn beste vak. Ik sta nu een 8,3 en ik wil dus graag een 8,7 halen omdat ik dan een 9 sta en ik denk dat dat bij lezen mogelijk moet zijn omdat dat ook mijn beste onderdeel is, maar ik ben ook een beetje bang dat ik door zo te denken mezelf weer heel erg teleur ga stellen.
    En Frans komt wel goed.

    Maar hoe dan ook, staat dat aanbod van die peptalk nog?

    En sorry voor deze rant.


    Als je jezelf te hoge eisen stelt in een stressvolle periode is het bijna gegarandeerd zo dat het niet gaat lukken. Relax.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Hee, ik hoop niet dat je nu opgeeft!
    Komt wel vaak voor dat mensen strenger nakijken voor zichzelf terwijl de correctors het dan alsnog goed rekenen.
    Dus kan heel goed zijn dat je cijfer wel wat hoger uitkomt en je alsnog gewoon slaagt. (:
    Sta je voor je SE's wel voldoende?

    Twee examens op één dag is inderdaad echt onmenselijk intensief!

    Je hebt gelijk.. Ik hoop ook echt dat mijn cijfer nog wat hoger wordt dan dit. Ik baal zo erg.
    En nee, ik sta een 5 voor wiskunde, scheikunde, biologie en Duits. Duits heb ik nu opgehaald, voor Engels heb ik sowieso een 8 en voor Nederlands een 7 wat misschien nog een 8 wordt. Maar ja, dan zijn die andere drie vakken nog steeds een 5 want het gaat me echt niet lukken om die op te halen. En als ik pech heb wordt Aardrijskunde ook nog een 5. Dus ja.. Ik zie het allemaal niet meer zo positief in haha.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Hooverphonic schreef:
    Hee, moet je per se cum laude slagen als je naar die school wilt? Of alleen voor Engels een 8?
    Met een gemiddelde 8 slagen is misschien mooi, maar als je er nu zo enorm gaat stressen is het misschien wel goed om je af te vragen of dat het wel waard is...

    Maar uh, weet niet of ik je een peptalk mag geven of adviezen... Maar als je al zo goed voor je SE's hebt gescoord, dan is de kans toch groot dat je dat ook doet voor je CE's? Je cijfer hangt niet af van wat je nu de laatste dagen doet, die zijn hooguit om de stof (globaal) te herhalen. Heel veel meer kan je eigenlijk ook niet doen. Ik hoop dat je dit weekend een beetje tot rust kan komen, als je nu niet voldoende rust neemt dan maak je ook veel slechter je examen namelijk.

    Heel veel sterkte donderdag alvast met AK! <3


    Nee, je hoeft niet cum laude te slagen. Ze kijken volgens hun site vooral naar motivatie en die 8 voor Engels, maar ik weet niet. De selectieprocedure is streng omdat ze relatief weinig mensen aannemen. En toen ik rond ging vragen bij mensen die al zijn aangenomen zei er een dat zij allemaal 8en en 9ens stond en dat een meisje uit haar klas met een vergelijkbare motivatiebrief niet werd aangenomen. Maar goed, dat was maar één reactie. Ik weet niet hoe representatief dat is. Alleen ik wil gewoon zoveel mogelijk voordelen in de wacht slepen. :'D
    Maar heel erg bedankt voor je berichtje. Ik ben weer gekalmeerd.

    Standal schreef:
    (...)

    Als je jezelf te hoge eisen stelt in een stressvolle periode is het bijna gegarandeerd zo dat het niet gaat lukken. Relax.


    Dat is zo. Sorry ik. :'D En dankje. <3 (:


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Oh my, ik heb net het Duits examen van vorig jaar gehaald en ik heb echt precies een 8,6 of 8,8; afhankelijk van of ik 1 vraag wel of niet goed reken die ik niet helemaal zeker wist. Dus.. Aan de ene kant is de 8,7 binnen bereik. Maar aan de andere kant is het heel krap, dus nu ben ik wel extra nerveus.........
    De N-term voor Duits is overigens elk jaar ziek laag. o.o In de afgelopen 6 jaar was de hoogste 1,2; maar de rest zat onder de 0,7 waarvan twee keer 0,0.....


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Edderkopp schreef:
    Oh my, ik heb net het Duits examen van vorig jaar gehaald en ik heb echt precies een 8,6 of 8,8; afhankelijk van of ik 1 vraag wel of niet goed reken die ik niet helemaal zeker wist. Dus.. Aan de ene kant is de 8,7 binnen bereik. Maar aan de andere kant is het heel krap, dus nu ben ik wel extra nerveus.........
    De N-term voor Duits is overigens elk jaar ziek laag. o.o In de afgelopen 6 jaar was de hoogste 1,2; maar de rest zat onder de 0,7 waarvan twee keer 0,0.....


    Ik hoop echt dat ze dit jaar een hogere n term hebben.. ben niet zo goed in duits.. en moet dus een goed cijfer halen!! :(


    Treat people with kindness

    Biologie is zooooo saai ):


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Ik hoop echt dat ze dit jaar een hogere n term hebben.. ben niet zo goed in duits.. en moet dus een goed cijfer halen!! :(


    Volgens mijn docent Duits die al jaren in een of andere examencommissie zit wordt de N-term juist alleen maar lager de komende jaren. Iets met voorbereiding in de les of zo, helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik ga uit van een N-term van maximaal 0,5...


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Voor de Grieken hier: Weet iemand waar ik vertalingen van de oefenteksten achterin kan vinden....?


    Stenenlikker

    Kendoka schreef:
    Voor de Grieken hier: Weet iemand waar ik vertalingen van de oefenteksten achterin kan vinden....?

    Bij Latijn stond het in ieder geval in de docentenhandleiding, dus die had mijn docent even op internet gezet. En anders ff in google intikken, daar kom je ook heel wat tegen (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Kendoka schreef:
    Voor de Grieken hier: Weet iemand waar ik vertalingen van de oefenteksten achterin kan vinden....?

    Mijn docent heeft ze erop gezet! Als jij ook Grenzeloze ambitie had, dan heb ik ze voor je c: Dan moet je me even je mail sturen en dan mail ik ze door!

    EDIT: oké nvm blijkbaar heeft ze de vertalingen van de andere methode erop gezet?? idk why maar die staan er dus op, weet niet hoe die heet. ook de griekse teksten staan erbij :'D

    [ bericht aangepast op 22 mei 2016 - 15:30 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ohja, misschien is mijn docent ook zo aardig geweest, hehe. Even zoeken.

    Maar mijn docent heeft het er ook op gezet ^^

    [ bericht aangepast op 22 mei 2016 - 15:39 ]


    Stenenlikker

    Hoe leren jullie voor aardrijkskunde?
    Ik kijk nu aan de hand van de syllabus wat ik nog niet weet en dat leer ik. Daarna wil ik vooral oefenen met oude examens, maar ik ben benieuwd hoe jullie het doen, vooral omdat het zo veel is. Dus als iemand nog tips heeft, is dat helemaal welkom. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    Hoe leren jullie voor aardrijkskunde?
    Ik kijk nu aan de hand van de syllabus wat ik nog niet weet en dat leer ik. Daarna wil ik vooral oefenen met oude examens, maar ik ben benieuwd hoe jullie het doen, vooral omdat het zo veel is. Dus als iemand nog tips heeft, is dat helemaal welkom. (:


    ^ Dit....

    Ik vind het redelijk bizar dat we "wereld" en "aarde" moeten kennen, terwijl dat boeken van vorig jaar zijn die we in 6v op onze school in ieder geval niet meer hebben? Volgens mijn docent draait dat meer om basiskennis, maar ik voel me wel een beetje genaaid dat ik dat dus minder goed voor kan bereiden.

    Maar goed, ik heb de samengevat gekocht en ben van plan daaruit te leren. Oude examens word ik denk ik niet zo gelukkig van. En de syllabus trouwens ook niet. Was deze maar zoals die van MAW, dat alle stof erin staat in plaats van een beetje globaal de onderwerpen.


    Duits update: 7,9 voor examen van 2014. Laat die 9 op mijn eindlijst maar zitten. :'D

    [ bericht aangepast op 22 mei 2016 - 16:38 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Edderkopp schreef:
    (...)

    ^ Dit....

    Ik vind het redelijk bizar dat we "wereld" en "aarde" moeten kennen, terwijl dat boeken van vorig jaar zijn die we in 6v op onze school in ieder geval niet meer hebben? Volgens mijn docent draait dat meer om basiskennis, maar ik voel me wel een beetje genaaid dat ik dat dus minder goed voor kan bereiden.

    Maar goed, ik heb de samengevat gekocht en ben van plan daaruit te leren. Oude examens word ik denk ik niet zo gelukkig van. En de syllabus trouwens ook niet. Was deze maar zoals die van MAW, dat alle stof erin staat in plaats van een beetje globaal de onderwerpen.


    Duits update: 7,9 voor examen van 2014. Laat die 9 op mijn eindlijst maar zitten. :'D


    Onhandig dat jullie school die boeken niet meer besteld heeft voor jullie! Wij hebben gelukkig ook de boeken van voorgaande jaren gekregen, samen met Samengevat, het Wereldwijs Zakboek en de Examenbundel. Maar juist omdat dat samen negen boeken zijn, weet ik niet meer waar ik moet beginnen. :')

    Haha, die examens vind ik ook deprimerend, maar het is wel een goede voorbereiding, denk ik. De syllabus vind ik wel fijn! Vooral de aandachtspunten en belangrijke begrippen zijn voor mij ook overzichtelijk.

    Misschien valt het Duits examen uiteindelijk wel mee! Als je net rond een 8,7 had, kan dat ook altijd nog op je eindexamen gebeuren. ^^


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    (...)

    Onhandig dat jullie school die boeken niet meer besteld heeft voor jullie! Wij hebben gelukkig ook de boeken van voorgaande jaren gekregen, samen met Samengevat, het Wereldwijs Zakboek en de Examenbundel. Maar juist omdat dat samen negen boeken zijn, weet ik niet meer waar ik moet beginnen. :')

    Haha, die examens vind ik ook deprimerend, maar het is wel een goede voorbereiding, denk ik. De syllabus vind ik wel fijn! Vooral de aandachtspunten en belangrijke begrippen zijn voor mij ook overzichtelijk.

    Misschien valt het Duits examen uiteindelijk wel mee! Als je net rond een 8,7 had, kan dat ook altijd nog op je eindexamen gebeuren. ^^


    Waaat, krijgen jullie Samengevat en Examenbundel van school? Als wij die willen, mogen we ze lekker zelf betalen o.o


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.