• Omdat het er nog niet was: EEN 'OFFICIËL' FITNESS TOPIC.<3



    Ik fitness dus al 4-5 jaar (ik heb het niet precies bijgehouden) en ik zou het eigenlijk wel leuk vinden om het er meer over te hebben met mensen, ideeën, oefeningen, schema's, tips uitwisselen enzo en ik dacht bij me zelf: Er moeten toch wel meer mensen hier op Quizlet zitten die fitnessen en het leuk vinden om er over te praten.....en wellicht een beetje op te scheppen als je weer vijf kilo zwaarder kan tillen.(;



    Dust TADA: dit topic ontstond, want samen is alles makkelijker dan in je eentje (behalve als je midden in je oefening zit en iemand opeens besluit om tegen je te praten, like hallooo ik heb mijn zuurstof nu hard nodig ja *zucht*) en zo kunnen de oude veteranen hier tips geven aan de mensen die het kunnen gebruiken en wellicht leer je nog nieuwe dingen van de jonkies in het fitness!8D

    Zelf zijn dit de dingen die ik graag in het topic zou willen posten:

    Oefening(en) elke dag/week
    Outfits
    Tips van de dag/week
    Prestaties
    Interessante fitness aanbiedingen (zoals matjes, fietsjes, sportkleren die je ergens goedkoop kan krijgen)
    Misschien interviews met fitness mensen als hier interesse voor is.
    Qittie van de maand (Quizlet Fittie van de maand die dan in het zonnetje word gezet?:Y)

    Als je nog ideeën hebt, laat het me weten!:Y)



    Wil je op de lijst? Vul dan het volgende lijstje in:

    Naam, leeftijd en sport+aantal jaren dat je het doet.

    Qittie's:

    -Jolijn, 19, Fitness (gewichten en cardio): 4 jaar.
    -Nikki, 23, Fitness+cardio: Tijd onbekend.
    -Sarita, 18, Krachttraining: Twee jaar.
    -Nadine, 17, Cardio en krachttraining sinds April.
    -Tesla, 19, cardio: twee maanden
    - Evelien, 18 Cardio(thuis)&Spinning
    -Sofie, 19, cardio + core stability, +/- 4 jaar

    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 21:48 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Oh op die manier.c= Is dat soms standaard afkorting in de hardloopwereld? Ik doe het namelijk niet. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat liep niet zo goed af.=p


    You were born original, don't die as a copy.

    Zo wordt het aangegeven op bijna alle schema's die ik de laatste weken onder ogen heb gehad. Dus ik denk het wel.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik had me eigenlijk op de lijst laten zetten zodat ik me verplicht zou voelen wat te posten, en dus braaf te sporten, maar oh well, het ziet ernaar uit dat ik dat wat vergeten ben :')
    Ik volg momenteel het PIIT programma van Cassey Ho (een soort HIIT training met pilates erdoorheen) en dat bevalt me eigenlijk wel heel erg. Als ik het mooi uitdoe ga ik net klaar zijn met het schema voordat school weer begint, wat mijn kot-onderbuur vast heel erg zou waarderen aangezien het zowat een half uur springen is. Dat wilt dus ook weer zeggen dat ik wat moet zoeken om tijdens het schooljaar te doen om wat beweging te krijgen, dus als iemand voorstellen heeft? (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Vandaag ga ik sinds vijf maanden weer naar de sportschool (in verband met backpacken ben ik een lange tijd weggeweest) — mijn trainingsschema en individueel loopschema liggen al klaar. Alsnog wel spannend hoor. (': Volgens mij heb ik nu echt de conditie van een slak. Dus deelnemen aan zo'n topic voor extra motivatie kan ik goed gebruiken. :Y)

    Woopwoop.
    Vorige week:

    Woensdag en vrijdag beide 15 minuten achtereen gelopen
    Zondag 17 minuten achtereen gelopen.
    Om er weer in te komen na mijn week pauze.


    Afgelopen week:
    Dinsdag heb ik 24 minuten gelopen in delen van 6 minuten met pauzes van twee minuten tussendoor.

    Vrijdag liep ik 24 minuten in delen van 8 minuten met pauzes van twee minuten

    Gister (zondag) liep ik 20 minuten achtereen.



    I'm feeling the progress. Nog een paar weken en dan loop ik 5km en beloon ik mezelf met een hoesje voor mijn telefoon, zodat ik met Zombies! Run kan gaan lopen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Woopwoop.
    Vorige week:

    Woensdag en vrijdag beide 15 minuten achtereen gelopen
    Zondag 17 minuten achtereen gelopen.
    Om er weer in te komen na mijn week pauze.


    Afgelopen week:
    Dinsdag heb ik 24 minuten gelopen in delen van 6 minuten met pauzes van twee minuten tussendoor.

    Vrijdag liep ik 24 minuten in delen van 8 minuten met pauzes van twee minuten

    Gister (zondag) liep ik 20 minuten achtereen.



    I'm feeling the progress. Nog een paar weken en dan loop ik 5km en beloon ik mezelf met een hoesje voor mijn telefoon, zodat ik met Zombies! Run kan gaan lopen.

    Lekker bezig! Ik kan de motivatie niet vinden om door te blijven rennen als het een tijdje wat minder gaat. Ik deed zo'n podcast waarbij ik lessen volgde, maar ik had regelmatig steken in mijn zij en ben er toen maar mee gestopt.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Lekker bezig! Ik kan de motivatie niet vinden om door te blijven rennen als het een tijdje wat minder gaat. Ik deed zo'n podcast waarbij ik lessen volgde, maar ik had regelmatig steken in mijn zij en ben er toen maar mee gestopt.



    Voor mij is de truc echt heel rustig beginnen, en daarna op een tempo blijven lopen waarin je in principe nog met iemand zou kunnen praten. Ik check dit altijd door tegen mijn hond te lullen, sinds dat mijn loopmaatje is.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Woah — dat ging nog best goed na zo'n lange tijd niets doen. (':

    Vraagje voor de hardlopers hier: wat voor snelheid houden jullie gemiddeld aan tijdens de looppas/wandelen en het echte hardlopen?

    Tijdens het wandelen gewoon stevig doorlopen in grote passen.
    Tijdens het hardlipen wissel ik, ik begin en eindig altijd in een heel rustig tempo, maar verder blijf ik op een tempo lopen waarvan ik voel dat ik het uit kan houden tot mijn volgende looppauze en waarin ik niet erg buiten adem raak.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Nieuwe hardloop schoenen gekregen. Was ook hoog nodig want mijn oude schoenen heb ik sinds groeps 7, dus ongeveer 7/8 jaar.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hoi, ik kom weer even dit topic bumpen, want ik ben trots op mezelf! Maandag en vandaag heb ik namelijk deze workout gedaan. Nooit gedacht dat ik 50 minuten sporten met een youtube filmpje vol zou houden! Deze bootcamp werkt heel goed voor mij omdat de oefeningen relatief makkelijk zijn en ik het net iets beter doe dan die drie mensen op de achtergrond. Dan heb ik toch nog motivatie om door te gaan. En ik had echt mega spierpijn gisteren/vandaag. Vrijdag weer!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Hoi, ik kom weer even dit topic bumpen, want ik ben trots op mezelf! Maandag en vandaag heb ik namelijk deze workout gedaan. Nooit gedacht dat ik 50 minuten sporten met een youtube filmpje vol zou houden! Deze bootcamp werkt heel goed voor mij omdat de oefeningen relatief makkelijk zijn en ik het net iets beter doe dan die drie mensen op de achtergrond. Dan heb ik toch nog motivatie om door te gaan. En ik had echt mega spierpijn gisteren/vandaag. Vrijdag weer!


    Hahaha altijd fijn als je het beter doet dan degene in de filmpjes hé?=P Ik ben niet zo voor de thuis work-outs. Ik ben veel gemotiveerder als ik in de sportschool ben en mensen me kunnen zien enzo....(': *Kom op Jolijn, die mensen staren je aan...nog eentje...ja...ja....YES! há JULLIE DACHTEN ZEKER DAT IK HET NIET KON HÉ?!*=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Heb twee weken niets gedaan, omdat ik mezelf een blessure heb gelopen. Toch te snel opgebouwd, ik ga vrijdag kijken of ik dan iig 10 minuten kan lopen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    SPECS schreef:
    (...)

    Hahaha altijd fijn als je het beter doet dan degene in de filmpjes hé?=P Ik ben niet zo voor de thuis work-outs. Ik ben veel gemotiveerder als ik in de sportschool ben en mensen me kunnen zien enzo....(': *Kom op Jolijn, die mensen staren je aan...nog eentje...ja...ja....YES! há JULLIE DACHTEN ZEKER DAT IK HET NIET KON HÉ?!*=')

    Ja, maar ook die trainers hebben een hele goede vibe, zegmaar. Ik deed eerst altijd de filmpjes van Blogilates maar die zijn voor mij van veel te hoog niveau. Dan gaf ik altijd op helft op en begon in het nog meer te "haten" zegmaar. Deze workout is superfijn omdat ik wel wat beter kan maar niet heel veel beter, zegmaar. Idk hoe ik het moet uitleggen.
    Hahaha, en ja dat snap ik wel. Mijn probleem is alleen dat ik geen motivatie heb om helemaal naar de sportschool te fietsen... Ook al kost dat maar ammper 10 minuutjes.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Vandaag weer het begin van de bootcamp gedaan, maar ik ben na 25 minuten gestopt. Had er geen zin meer in. Zo gaat dat bij mij dus :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...