• Link naar 1:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516
    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20
    Link naar 3: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177656
    Link naar 4:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177770
    Link naar 5:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177880&page=last&message=175

    Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    Rumplestiltskin
    'Het is genoeg geweest voor vandaag Vittoria, rust maar uit ik moet nog wat dingen afhandelen.'
    Ik omhelsde haar even. 'Ik ben trots op je.' en liep daarna het bos uit op weg naar Regina huis waar ik aanbelde.


    Vittoria Gold
    Nadat ik klaar was met mijn lessen liep ik een eindje mijn vader achterna het bos uit, ik vermoedde dat mijn vader waarschijnlijk naar Regina zou gaan en dat maakte mij ook niks uit ik liep terug naar het winkeltje om die te openen.

    Graham

    In de verte zag ik Gold komen aanlopen. "jij redt het het wel."zeg ik snel tegen het meisje waarna ik in mijn auto stap en vervolgens snel wegrijd.
    "Sheriff, ik vermoord je!" hoor ik de stem van Gold in mijn hoofd. Als ik de hoek om ben stopt ik opeens. Waarom was ik bang voor Gold en waarom hoorde ik dat opeens in mijn hoofd?

    Regina

    Ik hoorde de deurbel gaan en jaagde Jos mijn huis uit. Ik streek mijn jurkje glad en deed snel mijn haar goed waarna ik de deur open deed. "Gold." zeg ik op een chagrijnige, maar verbaasde manier. "Wat brengt jou hier?" Ik liep aan de kant en liet hem naar binnen komen.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jos

    "Ruby is dag en nacht bij Graham, als jij het doet ben ik niet schuldig. Doe het als Gold ofzo. Ze hebben ruzie met elkaar weet je nog?" Ik lachte, 'Je bedoelt, dan hoef jij je niet schuldig te voelen. Maar goed, Gold zal het doen.' "Dat komt helemaal goed." grijnsde Regina terug toen ik zei dat ze moest opschieten met het plan. Plotseling ging de deurbel 'Nog meer bezoek?' Ik trok mijn wenkbrauw op. Regina jaagde mij richting de achterdeur. 'Nu mis ik alle fun,' Ik trok een pruillipje. 'Oke, oke ik ga al.' De deur werd achter mij dichtgesmeten. Om het hoekje van het huis zag ik Gold staan. En vlak daarna zie ik Graham's politieauto naderen, hij laat een meisje uitstappen en scheurt dan weer weg. 'Die heeft haast,' mompel ik. Ik besluit de politieauto te volgen, mijn doelwit. Hoe ironisch 'I will hunt you down, huntsman,' grinnikte ik.


    When you believe your dreams come true

    Gold
    De deur ging open en daar stond Regina, 'Gold.' zei ze op een chagrijnige maar verbaasde manier. 'Wat brengt jou hier?'
    Ik liep naar binnen. 'Niet zo chagrijnig Regina.' ik keek haar aan. 'Ik kom wat dingen bespreken, een nieuwe deal.' ik loop de woonkamer in terwijl ik vervolg wat ik wilde zeggen. 'Maar eerst wil ik graag duidelijkheid over die vloek die je maakt.'
    Ik keek haar doordringend aan.

    Ruby

    Onrustig zat ik in mijn cel. Het was niets voor mij om opgesloten te zitten. Bovendien hoopte ik dat Graham geen rare dingen ging doen. Ik liep wat heen en weer door mijn cel, vervolgens nam ik plaats op het bed om daarna weer heen en weer te gaan lopen. Ik wierp een blik op de klok, Graham was net 5 minuten weg. 'Stel je niet zo aan Ruby,' mompelde ik. Ik zakte achterover op het bed en begon een liedje te neuriën. Langzaamaan ging het neuriën over in zingen.
    'Who's afraid of the big bad wolf
    The big bad wolf, the big bad wolf
    Who's afraid of the big bad wolf
    Tra la la la la'

    Ik haatte dit liedje zo, en telkens weer kreeg ik het niet uit mijn hoofd. Waarom kwam het juist nu weer naar boven? Ik stopte met zingen en ging liggen. Toch betrapte ik mijzelf er op dat ik weer aan het neuriën was. Ik sprong overeind, het gedwongen stil zitten hield ik niet vol. Ik besloot dat ik maar beter kon gaan oefen, de gedaanteverwisseling lukte steeds beter, maar ik wilde dat het sneller lukte. Ik keek om mij heen, de cel zou precies groot genoeg zijn. Met een soepele beweging veranderde ik in een wolf. Het was verleidelijk, ik kon nu zo het tralies er uitdrukken als ik wilde. Maar ik had Graham belooft hier te blijven. Oefenen Ruby, Ik veranderde mijzelf terug. Ik grijnsde, dit ging goed! Om de tijd te doden herhaalde ik het trucje een aantal keer.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Met nog steeds mijn gedachtes er niet helemaal bij reed ik terug naar het politiebureau. Ik stapte naar binnen en liep gelijk op Ruby af. "Oke, in die wereld of verhaallijn waar ik volgens jou in geleefd heb," ik keek Ruby doordringend aan. Ik moest gelijk ter zake komen. "hoe is mijn relatie daar met Gold?" ik keek Ruby smekend aan. Ik had een antwoord nodig.

    Regina

    'Niet zo chagrijnig Regina.' Gold stapte het huis binnen. 'Ik kom wat dingen bespreken, een nieuwe deal.' ik achtervolgde Gold de woonkamer in. 'Maar eerst wil ik graag duidelijkheid over die vloek die je maakt.' in Gold's ogen zag ik een doordringende blik. Ik maakte een zwak glimlachje. "Waar heb jij het over? Vloek? Die heb ik niet nodig. Ik heb alles wat ik wil. Dat kan ik over jou niet zeggen." Ik liep een cirkel om Gold heen. "Vertel op, wat voor deal?" ik kon me wel voor de domme houden, maar ik wist dat Gold iets wist over mijn vloek.


    Do I look like Mother Teresa?

    Rumplestiltskin
    Ze maakte een zwak glimlachje en ik grijnsde naar haar. 'Waar heb jij het over? Vloek? Die heb ik niet nodig. Ik heb alles wat ik wil. Dat kan ik over jou niet zeggen.' ze liep een cirkel om mij heen. 'Vertel op, wat voor deal?'
    Ik liep wat dichter naar haar toe en keek haar deze keer wat dreigender aan. 'Geef mij meer duidelijkheid over die vloek en dan gaan we over mijn deal hebben, dearie'' zeg ik op een dreigende toon die als ze slim was serieus zou nemen.

    Ruby

    Geschrokken keek ik op toen Graham binnen kwam lopen. Ik glimlachte blozend, maar hij liep met een serieus blik op mij af. Oke, in die wereld of verhaallijn waar ik volgens jou in geleefd heb," hij keek mij doordringend aan. 'Niet volgens mij, het is echt zo,' verbeterde ik hem. "Hoe is mijn relatie daar met Gold?" hij keek mij smekend aan. Ik staarde hem aan, 'Slecht,' begon ik voorzichtig. 'Jij hebt zijn dochter beledigd en vervolgens had hij jou ontvoerd. Je kunt dus niet zeggen dat jullie de beste vrienden zijn. Ik keek hem aan, waarom wilde hij dit zo plotseling weten? 'Heb je iets uitgespookt?' vroeg ik bezorgt. Ik pakte zijn hand door de tralies heen.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    Gold kwam dichter mijn kant oplopen. Het kwam vrij dreigend over. "Geef mij meer duidelijkheid over die vloek en dan gaan we over mijn deal hebben, dearie'' Ik slikte een keertje en nam meer afstand van Gold. "Oke, oke, doe maar rustig." Ik kon Gold wel vertrouwen toch? Echter was hij de oorzaak dat de vloek verbroken was de eerste keer. "Het is net zoals de eerste vloek. Iedereen vergeet welk sprookjesfiguur hij of zij is. Emma vergeet dat zij The Savior is." ik keek vragend naar Gold of hij dit alles begreep. "Ik heb wat kleine aanpassingen gemaakt. Ruby en Henry zijn nu MIJN kinderen." er verscheen een glimlach op mijn gezicht. "Ruby wil ik wat geluk gunnen dus heeft zij wel een relatie met Graham, maar hij heeft een affaire met." al lachend wees ik naar mijzelf. "mij!"

    Graham

    'Niet volgens mij, het is echt zo,' ik negeerde haar opmerking en keek haar nog steeds wanhopig aan. 'Slecht,' begon ze voorzichtig. 'Jij hebt zijn dochter beledigd en vervolgens had hij jou ontvoerd. Je kunt dus niet zeggen dat jullie de beste vrienden zijn'. Ik voelde de ogen van Ruby branden in mijn gezicht, ze keek me aan. 'Heb je iets uitgespookt?' vroeg ze bezorgt. Ze pakte mijn hand door de tralies heen. Ik rukte mijn hand los en opende de cel deur en liep vervolgens naar Ruby toe duwde haar tegen de muur en zoende haar op de mond.


    Do I look like Mother Teresa?

    Rumplestiltskin
    Ze nam wat afstand van mij. 'Oke, oke, doe maar rustig.' Een glimlach verscheen op mijn gezicht en ik luisterde naar wat ze te vertellen had.
    'Het is net zoals de eerste vloek. Iedereen vergeet welk sprookjesfiguur hij of zij is. Emma vergeet dat zij The Savior is.' ik knikte dat ik het begrepen had. 'Ik heb wat kleine aanpassingen gemaakt. Ruby en Henry zijn nu MIJN kinderen.' een glimlach verscheen op haar gezicht en ik bleef aandachtig luisteren. 'Ruby wil ik wat geluk gunnen dus heeft zij wel een relatie met Graham, maar hij heeft een affaire met.' ze lachte en wees naar zichzelf. 'Mij!'
    'Dus je kon niks beters verzinnen?' vroeg ik aan haar. 'Oke Dearie, zolang mijn dochter maar onthoudt dat ze mijn kind is dan vind ik het prima.'
    Ik lachte. 'Eigenlijk wilde ik van jou Grahams hart zodat ik hem kan laten leiden en uit eindelijk zou kunnen doden, maar ik ben in een goede bui dus ik laat Graham wel jou speeltje zijn.'
    Ik liep naar een schaal met appels en pakte er eentje van af, vervolgens keek ik haar weer aan. 'Ik kan met magie zorgen dat deze vloek nog anders wordt dan dat het al is, machtiger ook, moeilijker te doorbreken, maar hier staat wel iets tegen over.'
    Ik keek haar aan voordat ik verder sprak. 'Omdat ik in een goede bui zit, mag jij drie keuzes opnoemen wat jij voor mij terug kan doen, als ik met geen enkele keuze mee eens ben bedenk ik er zelf een.'

    Ruby

    Hij rukte zijn handen los, ik sloeg mijn ogen neer. Was ik te ver gegaan? Hij opende de cel deur. 'Sor...' Hij drukte mij wild tegen de muur aan en vervolgens voelde ik zijn lippen op de mijne. Een golf van verliefdheid overspoelde mij, wat was ik gelukkig. De tijd leek stil te staan, ik had dit zo gemist. Zijn lichaam drukte ik tegen mij aan, terwijl ik met mijn hand door zijn haren woelde. 'Herinner je het weer?' Vroeg ik voorzichtig


    Jos
    Ik was Graham's auto gevolgd, welke regelrecht naar het bureau ging. Hij leek haast te hebben. Door het raam keek ik mee naar wat er binnen gebeurde. Graham maakte een praatje met Ruby. Vervolgens maakte hij haar cel deur open, liep hij naar binnen en voordat ik het doorhad stonde ze te zoenen. Mijn mond viel pen van verbazing. Dit liep verkeerd, maar al snel lachte ik. 'Zonder hart kan hij zijn gevoel kenbaar maken. Dan zal er weinig overblijven van het zoenende stelletje. Ik glimlachte tevreden.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Dus je kon niks beters verzinnen?' vroeg Gold aan mij. Ik keek hem verbaast aan.. 'Oke Dearie, zolang mijn dochter maar onthoudt dat ze mijn kind is dan vind ik het prima.' Er verscheen een lach op zijn gezicht. 'Eigenlijk wilde ik van jou Grahams hart zodat ik hem kan laten leiden en uit eindelijk zou kunnen doden, maar ik ben in een goede bui dus ik laat Graham wel jou speeltje zijn.' Ik trok een wenkbrauw omhoog. Wat dacht hij wel niet. Ik volgde Gold hoe hij naar de schaal met appels liep die op de tafel stonden. 'Ik kan met magie zorgen dat deze vloek nog anders wordt dan dat het al is, machtiger ook, moeilijker te doorbreken, maar hier staat wel iets tegen over.' De blik van Gold kwam weer mijn kant op. Ik keek hem nieuwsgierig aan. 'Omdat ik in een goede bui zit, mag jij drie keuzes opnoemen wat jij voor mij terug kan doen, als ik met geen enkele keuze mee eens ben bedenk ik er zelf een.' Dit was te makkelijk. "één ik laat jou je herinneringen behouden, twee ik laat jou je magie behouden of drie je hebt gedeeldelijk te macht over Graham. Als hij s'avond maar naast mij in bed ligt." ik keek Gold doordringend aan. "Alle drie mag ook, of weet je iets beters?"


    Do I look like Mother Teresa?

    Graham

    Ik genoot van de zoen. Het voelde heerlijk. 'Herinner je het weer?' vroeg Ruby. Ik leunde met mijn voorhoofd tegen de muur aan en schudde voorzichtig mijn hoofd. "Nee...." mompelde ik. "Sorry." ik liep de cel uit en smeet de deur dicht zonder deze weer op slot te doen. Ik liep mijn kantoor in en smeet het pennenbakje van mij bureau. "Verdomme moet ik deze weer opruimen." mompelde ik.


    Do I look like Mother Teresa?

    Rumplestiltskin
    "één ik laat jou je herinneringen behouden, twee ik laat jou je magie behouden of drie je hebt gedeeldelijk te macht over Graham. Als hij s'avond maar naast mij in bed ligt." ze keek mij doordringend aan. "Alle drie mag ook, of weet je iets beters?"
    'Alle drie vind ik prima, er is alleen nog een ding, en dat heeft met mijn dochter te maken, ik wil dat ze gelukkig is, dus geef haar ook een of andere partner, een wolf met de naam Ruby of wat dan ook dearie.'

    Ruby

    Ik had de vraag beter niet kunnen stellen. Graham schudde zijn hoofd terwijl hij met zijn voorhoofd tegen de muur aanleunde. "Nee...." mompelde hij. "Sorry." Graham liep de cel uit en smeet de deur dicht. Verbaast keek ik hem na, met mijn handen om de spijlen geklemd. Ik hoorde dat hij het pennnenbakje van zijn bureau smeet. Dat deed hij vaker als hij boos was. "Verdomme moet ik deze weer opruimen." mompelde hij. Voorzichtig drukte ik de cel open, en liep toch maar naar heb toe. 'Niet boos zijn, alsjeblieft.' ik keek hem smekend aan. 'Jij hebt niets misdaan.' Ik liep naar hem toe en knuffelde hem. Vervolgens pakte ik heb pennenbakje op en stopte alles er weer in. Hierna liep ik weer naar Graham toe. 'Jos beschikt over sterke magie, deze vloek die jij hebt kan niet zomaar verbroken worden. We moeten naar andere mogelijkheden zoeken, om deze vloek te verbreken, zodat jij je herinneringen terug krijgt.


    When you believe your dreams come true