• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    MT.


    tya

    Mt

    MT


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    MT


    Just be yourself

    Albert Svendsen

    'Oh nee? Wacht maar af!' onverwachts pakte Anna zijn schouders vast en duwde ze hem kopje onder. Hij hapte tevergeefs naar lucht en nam in plaats daarvan een hele slok water in zijn mond. Hij sloeg wild met zijn armen en kwam weer naar boven. Haastig keek hij van links naar rechts, ze was verdwenen. Hij draaide zich een kwartslag en zag dat ze al weer een stukje verder gezwommen was. Ze was bizar snel, net een zeemeermin. Hij grinnikte om het idee. Als dat zo zou zijn dan was hij een hopeloze zeeman die zonder na te denken in haar val was gelokt. Hij realiseerde zich ineens hoe leuk ze was. Ze was niet langer somber, maar oprecht blij en dat zorgde ervoor dat hij ook genoot.
    Hij lachte en hield zijn handen omhoog. 'Oké, ik geef me over.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Albert lachte en hield zijn handen omhoog. 'Oké, ik geef me over.' Ze keek hem serieus aan en schoot toen in de lach. 'Dat is mooi. Zo zie je maar weer dat je niet sterk hoeft te zijn om te winnen.' Ze zwom een stukje naar hem toe. Ze vroeg zich af of ze na vandaag nog eens de kans zouden krijgen hierheen te gaan. Ze had bar weinig zin in de dropping die ze met Raven moest doen en dan was er nog de vraag of die überhaupt nog op was komen dagen. Kon ze hier maar de hele dag blijven. Met Albert. In de natuur. Ver van huis. Ver van haar vader. Anna vond niet snel iemand leuk, maar op de een of andere manier had ze Albert vanaf het eerste gesprek aardig gevonden en daarna alleen nog maar leuker.


    chaos makes the muse

    Jonas Carson      Lynch

    "Jawel hoor." Ik nam nog snel een foto van de wegvliegende vogel. Ik ging in de boot zitten en nam de roeispanen en begon te varen. "Wat zouden die experimenten toch kunnen zijn?" Mompelde ik. "Heb jij enig idee?" Nadat ze had geantwoord zei ik "Wil jij anders ook even roeien?" Ik bekeek de natuur. Wat was het hier toch prachtig. Je zag gelukkig het gebouw niet. Dat verpeste het allemaal, spijtig genoeg. Wat deed dat gebouw hier zelfs. En wat was die mysterieuze boerderij in de verte? Allemaal vragen die misschien nooit werden beantwoord...

    Clementine Chevalier

    Klikklakkend loopt Clementine door de gang waar de deuren van de slaapkamers zitten. Bij elke deur legt ze drie enveloppen met drie verschillende namen neer. Zij wist dat dit een van de laatste vriendelijke brieven zou zijn die ze naar de jongeren zou sturen. Er stond niet veel nieuws in, alleen iets over morgen. Ze zou de groep overdonderen met wat ze van plan was, dat wist ze zeker. Ze had Jonathan wat opdrachten geven die hij zou uitvoeren wanneer de jongeren aan het eten waren, zodat ze niks door zouden hebben. Ze lachte in zichzelf, tot nu toe liep alles gesmeerd.


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Het zijn dus geen goede groepen van vier, maar zo zijn degene die weinig tot niet online zijn bij elkaar ingedeeld!


    chaos makes the muse

    Mt


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Albert Svendsen

    Anna lachte, tevreden met haar overwinning. Ze zwom naar hem toe en leek in gedachten verzonken te zijn. Waar zou ze aan denken? Het was in ieder geval iets positiefs want haar ogen leken te stralen. Als je saai en cliché wilde zijn kon je zeggen dat ze groen waren, maar dat zou een onderschatting zijn. Albert wist niet hoe hij het moest omschrijven. Haar ogen waren het soort groen dat door de kou heen stormde om je te laten weten dat de lente eraan kwam. De kleur van douw op de grassprieten wanneer je te vroeg je bed uit was. Diepe, intelligente, ogen die ervoor zorgde dat hij even was vergeten wat hij wilde zeggen. Kom op, verman jezelf.
    'Dus, met wie heb jij vanavond de dropping?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Randall Grey



    Ik keek Raven verbluft aan, mijn wenkbrauwen opgetrokken. Langzaam werd mijn verbaasde blik een grijns.
    'Dát hadden we niet verwacht. Ze is wel echt boos hé?'
    Hij knikte, en lachte even.
    'Maar nu moet ik door naar de volgende boze vrouw - Sil. Na een uurtje wachten kan ze waarschijnlijk mijn bloed wel drinken. Nu ja, meestal zien meisjes er heel knap uit als ze boos zijn. Doei!'
    En ik wandelde grinnikend verder, om me heen kijkend of Sil er al was.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 18:00 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Anna Hope van der Loo

    Anna voelde zich ongemakkelijk toen Albert haar aanstaarde. Ze was daarom ook blij toen hij zijn mond opende om iets te zeggen. 'Dus, met wie heb jij vanavond de dropping?' Ze zuchtte. 'Met Raven. Ik vraag me af of hij wel op komt dagen straks en om eerlijk te zijn heb ik er helemaal geen zin in.' Pas nu merkte ze op hoe erg ze er tegenop zag het water te verlaten en op zoek te gaan op Raven, om vervolgens met hem in het bos gedropt te worden voor wie weet hoe lang. 'Met wie ben jij?' Vroeg ze aan Albert.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen

    'Raven?' hij trok zijn neus op. Zeker, de muzikant had bewezen dat hij best aardig kon zijn maar dat betekende niet dat je met hem in een donker bos gedropt wilde worden. Al helemaal niet als je onzeker was, zoals Anna. 'Het is maar goed dat we gisteren al door het bos gelopen hebben, misschien kan je de weg dan snel terugvinden,' hij haalde zijn schouders op, het water kletste tegen zijn huid. 'Dat ligt er natuurlijk aan waar we gedropt worden.'
    'Met wie ben jij?' vroeg Anna.
    'Eh...' Albert groef door zijn herinneringen. Hij had de brief maar heel even in zijn handen gehad. 'Met Cinderella, maar ik weet het niet zeker,' hij had nog niet eens met het meisje gepraat. Eigenlijk had hij haar vandaag niet gezien, niet eens bij het ochtendeten. Gisteren was ze veel met Julia en Lynn opgetrokken, hij had geen kans gekregen om hallo te zeggen. 'Dat kan wel gezellig zijn, denk ik.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Anna perstte haar lippen op elkaar om te voorkomen dat zou zeggen dat ze Cinderella niet zo mocht. 'Oh, het zwangere meisje.' Zei ze verrast. 'Pas maar op dat ze niet opnieuw flauwvalt.' Ze zei het serieus tegen Albert, maar moest haar best doen niet met haar ogen te rollen. Ze keek naar Albert en veranderde het onderwerp snel. 'Hoe reageerden jouw ouders, broer en zus toen je vertelde dat je hieraan mee ging doen?' Vroeg ze nieuwsgierig. Zelf wist ze het nog. In de eerste instantie had ze de brief aan James laten zien. Hij had gezegd dat hij het wel zou doen als ik niet zou gaan. Mijn ouders waren minder blij en Carl die haalde zijn schouders op.


    chaos makes the muse

    BRAN      "RAVEN"      MEALLÁN      TREASACH
    “Better to show them we chose to die on our feet , rather than live on our knees”
    22 years - Iers - biseksueel - straatmuzikant


    Om heel eerlijk te zijn was Raven niet echt onder de indruk van de manier hoe Randall de schuld op hem probeerde te schuiven. Het was een lage actie van hem, maar had hij serieus iets anders verwacht van de jongen naast hem? Als hij iets had geweten - en wat nu bevestigd werd - was dat de jongen zichzelf altijd op de eerste plaats zou zetten.
    "Liever geen zin in natte schoenen dan schrikken van een vogel," kaatste hij de bal terug naar Randall. Randall was zeker niet de enige persoon die onware dingen kon vertellen. Pas maar op, jongen, dacht hij. Jij bent zeker niet de enige die spelletjes kan spelen.
    "Bedreig je ons nu?" Raven zette na Clementines woorden een halve stap naar voren en hij keek haar even dreigend aan. Hoewel zij degene was die zijn loon zou gaan betalen, was hij zeker niet van plan zich zomaar door haar te laten bedreigen. Hij was niet bang voor die vrouw en haar woorden. Hij wist ook wel dat ze echt niet zoveel zou kunnen als ze graag zou willen en hij was zeker niet van plan zich zomaar door haar te laten overstemmen. Hij had zelf een stem en was zeker van plan om die te laten horen.
    "Als je dat echt boos noemt, heb je nog niet veel meegemaakt," antwoordde Raven Randall vervolgens met een halve grijns. "Dat leek er nog niet eens op. Maar sterkte met Sil. Ik denk dat je banger voor haar moet zijn dan voor Clementine."
    Hijzelf draaide zich vervolgens ook om en liep een willekeurige kant op. Hij was behoorlijk te laat voor de volgende opdracht en hij ging er niet vanuit dat hij nog mee zou hoeven te doen. Al snel had hij het meertje gevonden waar de botenopdracht zou zijn. Hij zag al koppels in een bootje zitten.
    Hij ging onder een dikke boom zitten en leunde tegen de stam terwijl hij met de aansteker in zijn hand speelde. De geluiden van de anderen drongen wel tot hem door, maar hij negeerde ze bewust.

    “Heroes don’t exist and even if they did I wouldn’t be one of them”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.