• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    Julia Lisa Dragon

    'ik heb echt geen idee, ik hoop dat het wel leuke experimenten zijn.' Nadat ik had geantwoord vroeg ik of ik wilde roeien. 'ja, lijkt me leuk.' Ik pakte de roeispanen en begon te roeien. 'zullen we anders even zingen, dan stoppen we daar onder de bomen even?' Ik keek om me heen mooie natuur hier. Jonas maakte hier en daar wat foto's. 'Is foto's maken je hobby?' vroeg ik nadat hij mijn andere vraag had geantwoord. Ik zag hier en daar wat vogels vliegen en in de verte zag ik een vosje wegrennen.

    Jonas Carson      Lynch

    'ik heb echt geen idee, ik hoop dat het wel leuke experimenten zijn. En dat roeien, lijkt me leuk.' Ze pakte de roeispanen en begon te roeien. 'zullen we anders even zingen, dan stoppen we daar onder de bomen even?' "Is goed. Dat liedje van daarnet?" 'Is foto's maken je hobby?' "Ja, ik doe mee met fotowedstrijd en eindig meestal in de top 3. Ik kon spijtig genoeg enkel mijn brolfototoestel meenemen spijtig genoeg..." Ik zorgde ervoor dat de boot in de richting van de oever voer. Ik sprong van de boot en vroeg "Gaat het, dat van de boot stappen?" Ik stak mijn hand alvast uit.


    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 16:29 ]

    Julia Lisa Dragon

    "Gaat het, dat van de boot stappen?" Hij stak zijn hand uit. Zei hij dat nou echt. 'Ja hoor, ik klim heel mijn leven al overal op en af.' Ik sprong uit de boot en klom in de boom. 'Kom je hier ook zitten of zit je liever op de grond?' Ik moest een beetje lachen toen ik dat zei. Er vlogen nu echt mooie vogels voorbij. 'Kijk een grote bonte specht.' En ik wees naar de vogel. 'die zijn echt mooi.' Ik keek in de verte, we waren best ver van de fabriek af. 'Kom je nog? of ben je bang?'

    Jonas Carson      Lynch

    'Ja hoor, ik klim heel mijn leven al overal op en af.' Ze sprong uit de boot en klom in de boom. 'Kom je hier ook zitten of zit je liever op de grond?' Ze moest lachen toen ze dat zei. "Ik kom wel..." Er vlogen nu echt mooie vogels voorbij. 'Kijk een grote bonte specht.' En ze wees naar de vogel. 'die zijn echt mooi.' Julia wist ook wat van de natuur. 'Kom je nog? of ben je bang?' "Ik kom, even geduld..." Ik klampte me vast aan een tak, en trok me omhoog. Ik zette mijn voet op een andere tak, die doorbrak. "Een rotte tak aan een gezonde boom. Logica van de bovenste plank waar ik schijnbaar niet aangeraak." Uiteindelijk geraakte ik toch boven. "Oke... Waar staan die lyrics ergens..."


    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 17:17 ]

    Julia Lisa Dragon

    'Is dit je eerst keer in een boom?' Het duurde namelijk wel een eeuwigheid voordat hij boven kwam. Jonas zocht de lyrics van het liedje op. Ik kende het liedje wel, een of twee keer gehoord, maar ik ken hem nog niet half uit mijn hoofd. 'kun je het vinden?' Ik ging staan zodat ik bij het vogelnestje kon. 'Jonas, kijk is er zijn kuikens, misschien wel van die specht.' Ik maakte met gebaren duidelijk dat hij een foto moest maken. 'Kun je de foto's naar me doorsturen?'
    'Heb je ook foto's van zeedieren? Dan kunnen we die laten afdrukken en ophangen in de zeedierenopvang van mijn Tante?'

    Jonas Carson      Lynch

    'Is dit je eerst keer in een boom?' "Ja, zo ongeveer ja. Een boomhut telt niet mee vrees ik..." 'kun je het vinden?' "Ja hoor!!!" 'Jonas, kijk is er zijn kuikens, misschien wel van die specht.' "Eens kijken... Huh? Een specht legt meestal nooit zo open en bloot op een tak?" Julia maakte met gebaren duidelijk dat ik een foto moest maken. 'Kun je de foto's naar me doorsturen?' "Ja, naar Lynn moest ik het ook al doen..."
    'Heb je ook foto's van zeedieren? Dan kunnen we die laten afdrukken en ophangen in de zeedierenopvang van mijn Tante?' "Oh werkt je tante daar? Is dat bij Ecomare? En ja, ik heb wel wat foto's van zeehonden en watervogels. Toen ik ben gaan varen met mijn ouders heb ik ook enkele dolfijnen kunnen fotograferen!" Ik liet haar de lyrics zien. "Zullen we dan maar?"

    Julia Lisa Dragon

    "Oh werkt je tante daar? Is dat bij Ecomare? En ja, ik heb wel wat foto's van zeehonden en watervogels. Toen ik ben gaan varen met mijn ouders heb ik ook enkele dolfijnen kunnen fotograferen!"
    'ja die ja, ze is daar de baas en ik help haar daar vaak.' "Zullen we dan maar?" Ik keek naar zijn telefoon. 'ja is goed.' Ik ging weer langs hem zitten. Ik keek op zijn mobiel en gooide mijn rugzak naar beneden. Zo hoog was het niet dus dit kunnen mijn spullen wel hebben. Hoop ik.

    Jonas Carson      Lynch


    Birdy = Julia
    I've been sleepless at night
    Cause I don't know how I feel
    I've been waiting on you
    Just to say something real
    There's a light on the road and I think you know
    Morning has come and I have to go

    I don't know why, I don't know why
    We need to break so hard
    I don't know why we break so hard

    Rhodes en Birdy = Jonas en Julia
    But if we're strong enough to let it in (in, in)
    We're strong enough to let it go
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now

    Rhodes = Jonas
    If I look back to the start, now I know
    I see everything true
    There's still a fire in my heart, my darling
    But I'm not burning for you
    We've started it wrong and I think you know
    We waited too long, now I have to go


    Birdy en Rhodes = Julia en Jonas
    I don't know why, I don't know why
    We need to break so hard
    I don't know why we break so hard

    Rhodes en Birdy = Jonas en Julia
    But if we're strong enough to let it in (in, in)
    We're strong enough to let it go
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now

    Who says? Who says?
    Who says? Who says?

    Birdy = Julia
    Who says truth is, beauty after all
    And who says love should break us when we fall

    Birdy en Rhodes = Julia en Jonas
    But if we're strong enough to let it in (in, in)
    We're strong enough to let it go
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now
    We're strong enough to let it go

    "Zo, gaan we nu zingen?" Vroeg ik haar, terwijl ik ook mijn zak liet vallen. Mijn fototoestel liet ik wel veilig rond mijn hals hangen.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 17:45 ]

    Julia Lisa Dragon

    Hij liet me de tekst zien.

    Let It All Go Lyrics


    Birdy = Julia
    I've been sleepless at night
    Cause I don't know how I feel
    I've been waiting on you
    Just to say something real
    There's a light on the road and I think you know
    Morning has come and I have to go

    I don't know why, I don't know why
    We need to break so hard
    I don't know why we break so hard

    Rhodes en Birdy = Jonas en Julia
    But if we're strong enough to let it in (in, in)
    We're strong enough to let it go
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now

    Rhodes = Jonas
    If I look back to the start, now I know
    I see everything true
    There's still a fire in my heart, my darling
    But I'm not burning for you
    We've started it wrong and I think you know
    We waited too long, now I have to go


    Birdy en Rhodes = Julia en Jonas
    I don't know why, I don't know why
    We need to break so hard
    I don't know why we break so hard

    Rhodes en Birdy = Jonas en Julia
    But if we're strong enough to let it in (in, in)
    We're strong enough to let it go
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now

    Who says? Who says?
    Who says? Who says?

    Birdy = Julia
    Who says truth is, beauty after all
    And who says love should break us when we fall

    Birdy en Rhodes = Julia en Jonas
    But if we're strong enough to let it in (in, in)
    We're strong enough to let it go
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now
    We're strong enough to let it go

    'ja is goed. ' en ik begon te zingen. 'I've been sleepless at night
    Cause I don't know how I feel
    I've been waiting on you
    Just to say something real
    There's a light on the road and I think you know
    Morning has come and I have to go

    I don't know why, I don't know why
    We need to break so hard
    I don't know why we break so hard'

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 17:49 ]

    Jonas Carson      Lynch

    Daarna zongen we samen:
    But if we're strong enough to let it in (in, in)
    We're strong enough to let it go
    Let it all go, let it all go
    Let it all out now

    En daarna zong ik:
    If I look back to the start, now I know
    I see everything true
    There's still a fire in my heart, my darling
    But I'm not burning for you
    We've started it wrong and I think you know
    We waited too long, now I have to go

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 17:52 ]

    Albert Svendsen

    ‘O nee, is zij dat?’ Hij trok een gepijnigd gezicht en realiseerde zich pas te laat dat het misschien een beetje gemeen klonk. ‘Ze zit nog niet op negen maanden toch?’ Straks zou Cinderella bevallen als hij met haar door het bos liep. Hij zag het al helemaal voor zich. Zij zou schreeuwen, hij zou natuurlijk weer zijn mobiel zijn vergeten en ze zouden de weg naar de fabriek helemaal kwijt zijn. Hij had geen flauw idee van hoe je iemand hielp met een kind ter wereld brengen, laat staan in een bos. 'Hoe oud is ze eigenlijk?' Vroeg hij zich hardop af. Toen hij haar gisteren had gezien schatte hij haar een jaar of 15, misschien 16, in ieder geval niet de leeftijd om een kind te krijgen. Hij besloot om er niet over te oordelen, toch vond hij het vreemd.
    'Hoe reageerden jouw ouders, broer en zus toen je vertelde dat je hieraan mee ging doen?' Vroeg Anna spontaan. Hij bespeurde nieuwsgierigheid in haar stem.
    'Niet zo heel positief,' hij had zijn moeder wel vijf keer moeten uitleggen dat het onschuldig was en er niets kon gebeuren. Zelfs toen was ze nog terughoudend geweest. Hij hield van zijn ouders, maar ze hadden hem heel beschermd opgevoed en konden soms overbezorgd zijn. 'Het duurde even voordat ik ze kon overhalen. Ze begrepen het wel. We hebben het thuis niet al te breed en ik kan het geld goed gebruiken,' hij schonk Anna een scheef glimlachje. Eventjes overwoog hij om te vragen hoe haar ouders hadden gereageerd, maar dan bestond er een kans dat ze weer in de put zou raken. 'Ik ben echt nieuwsgierig naar de experimenten,' hij lachte. 'Maar dat is vooral omdat ik mijn moeder heb beloofd dat ik meteen weer naar huis kom als ik iets moet doen dat ik echt niet wil.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    'Je hebt vast een lieve moeder als ze zo bezorgd om je is. Ik ben ook best benieuwd, waarschijnlijk horen we het vanavond wel.' Ze hield even haar mond. 'Mijn moeder wilde het eerst ook niet, maar daarna deed ze er nogal onverschillig over. Een van mijn broers zei dat als ik het niet zou doen hij het wel zou doen.' Ze lachte. Ze dacht aan de avond voor ze wegging. Ze had bij James en Lisanne gegeten. James had haar er nadrukkelijk op gewezen dat ze voorzichtig moest zijn en geen gekke dingen moest doen. Hij had gezegd wat eigenlijk een vader of een moeder had moeten zeggen, maar ze was toch blij dat híj het had gezegd. Ze trappelde in het water om haar hoofd boven te houden. Ze nam een hap lucht en liet zich naar de bodem van het meer zakken. Ze voelde de steentjes die op de bodem lagen onder haar voeten. Ze zette zich af en schoot weer omhoog. Haar oog viel op een klein eilandje midden in het water. Dat haar dat niet eerder was opgevallen. Ze zwom er naartoe. Ze draaide zich om naar Albert. 'Ga je mee?' Ze zetten haar handen op het stuk en hees zichzelf erop.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 20:20 ]


    chaos makes the muse

    Ryan William Cooper
    Me: Click
    17 jaar ~ Japan ~ opgegroeid in Tokio ~ schilderen

    ________________________

    Ik maak Romy's topje vaster - gelukkig heb ik dit al moeten doen bij mijn zussen, anders zou het hier nogal een geprul worden. "Was het niet de bedoeling dat we een plan meekregen?" vraag ik, maar voordat ze antwoordt zeg ik: "Tja, pech. Dan gaan we maar gewoon." Ik tuur naar de plek waar ze naartoe wees. Het lijkt uit te monden in een kleiner stroompje. De zon brandt op mijn rug. Ik trek mijn t-shirt uit alvorens ik net als Romy een peddel vastgrijp.

    Allez, Ryan heeft ook nog een s iets gezegd.



    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 22:46 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Albert Svendsen

    'Je hebt vast een lieve moeder als ze zo bezorgd om je is. Ik ben ook best benieuwd, waarschijnlijk horen we het vanavond wel,’ zei Anna. Albert knikte. Hij was nieuwsgierig en hoopte dat het mee zou vallen. Experimenten klonk als een gevaarlijk woord, het deed hem denken aan proefkonijnen en duistere laboratoriums. Hij wist wel dat het ging om werkgerichte productiviteit, dus dat betekende dat hij de handen uit de mouwen moest steken.
    'Mijn moeder wilde het eerst ook niet, maar daarna deed ze er nogal onverschillig over,’ vertelde ze verder. ‘Een van mijn broers zei dat als ik het niet zou doen hij het wel zou doen.'
    Albert grinnikte. 'Aardig van hem,' zo zou zijn broer niet zijn. Je zoekt het maar uit, had Jørn gezegd. Hij wist dat hij het gekscherend bedoelde, maar zijn broer zou nooit aan zoiets meedoen.
    Anna zwom naar het eilandje in het midden van het meer en vroeg of hij meeging. 'Jep,' antwoordde hij en zwom in de richting van hun roeiboot. Niet om naar het eiland toe te varen, zo ver was het niet, maar om het bootje mee te nemen zodat ze straks gemakkelijk in konden stappen. Hij nam een hap lucht, dook onder de roeiboot door, pakte het vast en trappelde met zijn voeten tot hij en de boot het eiland hadden bereikt. Hij trok zichzelf aan de wal omhoog en liet zich op zijn rug vallen. Zijn natte jeans plakte tegen zijn benen en de zachte wind voelde koud aan op zijn huid. De combinatie van de zon, het water en het lentebriesje was heerlijk. Hij sloot zijn ogen en lachte. 'Clementine gaat hier niet blij mee zijn,'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Ze schudde haar hoofd. 'Nee, waarschijnlijk niet.' Ze keek naar Albert en schoot in de lach. Ze had nog nooit zoiets stoms en zoiets geweldigs tegelijkertijd gedaan. Gek genoeg had ze helemaal niet meer gedacht aan wat ze van James had gehoord en nu ze er aan dacht, was het helemaal niet meer zo'n verschrikkelijk idee. Als ze op zichzelf zou gaan wonen zou ze niet meer op haar tenen hoeven te lopen als haar vader aan het werk is. Ze zou geen rekening meer hoeven te houden met de studie van Carl en ze zou ook zijn troep niet meer op hoeven te ruimen. Ze liet haar binnen in het water hangen en bewoog ze langzaam heen en weer. Zwijgend zat ze naast Albert, al zeker vijf minuten. En het gekke was dat het helemaal niet ongemakkelijk was. Ze draaide haar hoofd opnieuw zijn kant uit. 'Denk je dat we hier nog een keer naartoe kunnen als de experimenten zijn begonnen?'


    chaos makes the muse