• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen

    'Ik hoop het,' gaf Albert toe, nog steeds met zijn ogen gesloten. De harde grond lag best lekker, al kreeg hij de indruk dat het kwam omdat zijn spieren moe waren van het zwemmen. Hij meende wat hij zei, hij genoot van Anna's gezelschap. Het maakte hem niet uit wat voor experimenten er op hem te stonden wachten, zolang hij tussendoor maar wat tijd met haar kon doorbrengen. Dan zou hij het wel redden. Hij opende zijn ogen en keek recht in de felle zon. Hij knipperde een paar keer en ging rechtop zitten. Zijn oog viel op het bootje. Het schetsblok lag nog veilig naast zijn shirt, dat gelukkig droog was gebleven. 'En anders moet je een keer langskomen, in Zeeland. Als je dat leuk vind natuurlijk.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo


    Anna viel even stil en ze voelde dat ze een rode blos op haar wangen kreeg, wat nergens voor nodig was, maar toch gebeurde het. Ze keek hem glimlachend aan en knikte naar hem. 'Dat lijkt me leuk.' Ze dacht even na. 'Ik ben weleens in Middelburg geweest samen met mijn moeder, het leek haar leuk om daar met zijn tweeën te winkelen, wat niet helemaal mijn ding bleek te zijn.' Anna kon zich uren vermaken in de boekenwinkel om uitgebreid een geschikt boek te zoeken, maar zodra haar moeder haar een kleding of schoenenwinkel binnensleepte kreeg ze het benauwd. Dat deed ze dan ook liever alleen, zodat ze snel mogelijk alles bij elkaar kon pakken om vervolgens weer zo snel mogelijk buiten te staan. Ze trok haar zwarte, zeiknatte, hemd een stukje van zich af. Zodra ze het losliet plakte het weer tegen haar buik aan. Zodra ze terug waren zou ze snel wat anders aan doen. Raven zal toch niet op hete kolen zitten om de dropping te doen had ze zo'n vermoeden. Ze vouwde haar benen in kleermakerszit en staarde voor zich uit, niet wetende wat ze moest zeggen.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen

    ‘Dat is afgesproken dan!’ Hij glimlachte. Anna’s wangen waren rood. Zelfs nu leek ze nog een beetje verlegen te zijn, terwijl ze zich ook op haar gemak scheen te voelen. Ze was niet luid en en schreeuwerig zoals veel meiden die hij eerder had ontmoet, dat kon hem soms intimideren. Met Anna kon hij gewoon zichzelf zijn. Hij zuchtte tevreden en vroeg zich af hoe laat het was. Ze waren hier al meer dan een uur, dat wist hij zeker. Hij wist niet hoelang ze weg mochten blijven en eigenlijk had hij geen zin in de dropping. Maar zijn maag begon te rommelen en hij wilde geen ruzie met Clementine. Daar had hij eerder aan moeten denken voordat hij het water insprong. 'Zouden we terug moeten gaan?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo


    Anna zuchtte, maar gaf toch toe. 'Ik denk dat dat inderdaad slim is. Clementine is denk niet zo'n makkelijk persoon en het is al best laat.' Ze stond op en rekte zich uit, haar spieren waren wat stijf geworden door zitten. Ze keek om zich heen en nam de omgeving die in zich op, het wilde van hier was verderop bij het begin meer niet meer te merken. Het was hier mooi, je kon zien dat de mensen niets hadden gedaan om de natuur naar hun hand te zetten. Het was ongerept, maar zo mooi. Het heldere water liet zien dat er hier bijna nooit mensen kwamen om er troep in te gooien en zelfs de lucht leek helderder te zien. Ze keek naar het wiebelende bootje. 'Wie eerst?' Lachte ze terwijl ze naar het bootje keek.


    chaos makes the muse

    Romy Salvati
    | | |
    Hij maakte Romy's topje vast en merkte iets op over een plan. Ze haalde haar schouders op. ‘‘Kom, daarheen.’’ Zei ze, en peddelde wat sneller. ‘‘We moeten wel binnen 3 kwartier terug zijn, dan begint de volgende opdracht. Die heb ik met Randall.’’ Merkte ze op en grijnsde even.
    ‘‘Dus jij en Randall, what's up with that?’’ Ze had iets gemerkt van rivaliteit tussen de twee en ze wist niet hoe het kwam. ‘‘Als je het over hem hebt... kijk je altijd zo vies.’’ Grapte ze en de gedachte dat die ruzie over haar was gegaan kwam in haar op. Waarschijnlijk kwam die voort uit haar arrogantie, dat zou namelijk vrij onmogelijk zijn. Ze was duidelijk geweest tegen Ryan, toch?


    tya

    Albert Svendsen

    Anna stond op en rekte zich uit. Haar donkerblonde haren en kleding waren doorweekt. Hij stond op en keek naar zijn drijfnatte broek, dat zag er ook niet al te best uit. Er was geen manier om onopgemerkt langs Clementine heen te komen.
    Anna keek naar de roeiboot. 'Wie eerst?' vroeg ze met een lach.
    Zonder haar vraag echt te beantwoorden stapte hij in het bootje. Hij pakte zijn shirt en trok het over zijn hoofd. Zijn bovenlichaam was nog nat, maar hij had geen zin om halfnaakt voor Clementine te staan. Hij zorgde dat hij stevig stond en reikte zijn hand uit naar Anna. 'Na u,' grapte hij met een buiging.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Ze glimlachte voorzichtig naar Albert terwijl ze zijn hand opnieuw stevig beetpakte, het ging al ietje soepeler dan op de heenweg. Toen ze eenmaal in het bootje stond ging ze snel zitten. 'Dankuwel.' Zei ze met een bekakte stem. Ze keek naar Albert zijn, daarnet nog droge, t-shirt plakte tegen zijn borst en ook zijn broek was zeiknat. Ze bekeek haar eigen kleding, die vanzelfsprekend ook zeiknat was. Ze kwam tot de ontdekking dat ze met dat hemd nogal veel inkijk had en snel trok ze hem een stuk omhoog om vervolgens haar shirt er overheen aan te trekken. Ze keek toe hoe Albert ging zitten. 'Op naar de grote baas.' Zei ze met een lach.


    chaos makes the muse

    Ryan William Cooper
    Me: Click
    17 jaar ~ Japan ~ opgegroeid in Tokio ~ schilderen

    ________________________

    Nors kijk ik naar Romy. Ze weet waarschijnlijk over die ruzie en wilt het nog eens onder mijn neus wrijven. "Gaat je niks aan," snauw ik. Oei, misschien weet ze helemaal niet van die ruzie. Maar dan moet ze nog niet zo gaan flirten en mij negeren als ik er ben. "Ik weet dat je naar Randall kijkt, maar zou je me dan alsjeblieft niet totaal willen negeren? Anders krijg ik er spijt van dat ik ben meegegaan," zeg ik. Zo, dat is eruit. Haar reactie kan me niet zo veel schelen, zelfs al springt ze uit de boot. Moet ze me maar niet laten zitten voor Randall. Het valt me op dat hij hier de badass wilt gaan uithangen en de schuld op anderen schuift. Zo'n sluw, vosachtig type. Zo vriendelijk als hij tegen mij deed, zo vals als hij tegen Clementine was daarnet. Hij had gewoon zijn uiterlijk meegekregen en dat trok Romy. Als ze zo'n meisje is, dan hoef ik haar niet meer.




    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Romy Salvati
    | | |
    ‘‘Gaat je niks aan.’’ Snauwde hij en ze trok een wenkbrauw op. ‘‘Oooohkay then.’’ En ze wilde verder peddelen totdat Ryan begon te praten.
    ‘‘Ik weet dat je naar Randall kijkt, maar zou je me alsjeblieft niet totaal willen negeren?’’ Ze fronste en grijnsde in ziczhelf. Het ging dus wél over haar.
    ‘‘Ryan.’’ Begon ze en legde haar peddel neer. ‘‘Kom op, we zijn hier maar een tijdje, en in en Randall, tja. Hij is knap, maar ik weet totaal niet hoe hij is qua karakter. Daar zal ik bij de dropping wel achter komen. Maar je moet je geen zorgen maken, ik zal genoeg aandacht aan jou besteden,‘’ Grinnikte ze en glimlachte naar hem. Ze pikte haar peddel weer op en zei grijnzend, zonder hem aan te kijken: ‘‘Daarbij, als jij nou wat ouder was...’’ Ze vond het leuk om Ryan te plagen.


    tya

    Albert Svendsen

    'Op naar de grote baas,' beaamde hij en pakte de peddel vast. Samen roeide ze het beekje uit, tot hun boot bijna botste tegen die van Ryan en Romy. Die laatste was uitgedost in een bikini - wat meteen liet zien dat ze een verleidelijk lichaam had- en ook Ryan had zijn shirt achtergelaten. Ze hadden er dus rekening mee gehouden dat er mogelijkheid was om te zwemmen. 'Hey!' Hij keek terug naar Anna die er uitzag alsof een poosje in de regen had gedanst. 'Slim, die badkleding, daar hadden wij ook aan moeten denken.'
    Hij grijnsde naar Ryan en stak zijn duim omhoog. Die gast had het toch goed voor elkaar. Tijdens de wandeling had Ryan opgebiecht dat hij Romy leuk vond en nu kon hij elk moment de kans grijpen om met haar het water in te springen. 'Hierachter kan je goed zwemmen.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Ze kreeg het even benauwd toen ze het mooie lichaam van Romy zag die een bikini aan had. Anna dacht aan haar eigen lichaam. Haar benen waren altijd net iets te dik, hetzelfde geldde voor haar buik en billen. Ze had er soms moeite mee, zeker als ze meiden als Romy zag die er prachtig uitzagen in een bikini. Ze glimlachte vriendelijk naar Romy en Ryan en keek toen naar Albert die hen de plek waar zij net hadden gezwommen aanbeveelde. In vergelijking met Romy en Ryan zagen zij en Albert er vast uit als twee verzopen katten, maar dat kon haar niet zo veel schelen.


    chaos makes the muse

    Ryan William Cooper
    Me: Click
    17 jaar ~ Japan ~ opgegroeid in Tokio ~ schilderen

    ________________________

    O ja, de dropping. "Weet je met wie ik gedropt word?" Romy schudt haar hoofd. "Met Julia." zucht ik. Wie is dat zelfs? Oh ja, die wat iets met dieren heeft ofzo. Met dat flauwgevalle meisje. Romy zegt dat ik me geen zorgen moet maken over haar aandacht aan mij. "Daarbij, als jij nou wat ouder was..." plaagde Romy. Gewoon reageren. Maak een grapje, ofzoiets. "Ouder léék." verbeterde ik. "Als ik zeventien was, maar ik leek zegmaar 20, wat dan?" vraag ik uitdagend. Ik ben wel benieuwd naar wat ze nu gaat zeggen.



    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 23:49 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Poshlost schreef:
    Romy Salvati
    | | |
    Ze lachte en dacht serieus na. ‘‘Volgens mij is het dan nog steeds illegaal, of is de grens 16?’’ Ze dacht er serieus over na. ‘‘Misschien.’’ Mompelde ze met een hoog stemmetje. ‘‘Maar dan nog, illegaal. Het zou fout zijn, Ryan.’’ Lachte ze en peddelde verder. ‘‘Kom op, doorpeddelen. Spieren kweken!’’ Grapte ze en showde haar eigen ‘‘spierballen’’.
    ‘‘Nee maar Ryan, je bent een schat, echt waar. En ik geloof zéker dat er heel veel knappe meiden van jou leeftijd voor je in de rij staan ergens. Dus, maak je niet druk om mij.’’ Ze glimlachte naar hem en zag dat ze bijna bij het beekje aankwamen. ‘‘Wilde je nog zwemmen?’’


    tya

    Albert Svendsen

    Hij trok zijn wenkbrauwen omhoog, Romy en Ryan leken hem niet eens te zien. 'Dan niet,' zei hij zowel tegen zichzelf als tegen Anna. Hij pakte zijn peddel vast en haalde zijn schouders op. Het liefst was hij langer gebleven, maar de natte kleren plakte tegen zijn huid en zorgde ervoor dat hij zich zo snel mogelijk wilde omkleden. Ze roeiden naar de kant toe en parkeerde het bootje tussen de anderen die nog niet in gebruik waren genomen. Hij stond op en pakte zijn schetsblok, maar hield deze wel een stukje bij zijn lichaam vandaan. Als zijn tekeningen nat werden zou hij behoorlijk sacherijnig zijn. In de verte doemde het gebouw op. 'Daar gaan we dan.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Toen ze bij hun kamer aankwamen. Griste ze droge kleding mee en verdween heel onbeschoft, de badkamer in. 'Sorry.' Mompelde ze nog naar Albert, maar draaide daarna snel de deur op slot. Alles wat ze aanhad was nat, niet zo heel gek ook. Zo snel als ze kon kleedde ze zich om. De droge kleding om haar lijf voelde heerlijk aan. Ze had het toch wel koud gekregen door de natte kleding. Ze haalde haar vlecht uit en kneed haar haar in model. Ze deed de deur van de badkamer voorzichtig open en liep naar haar bed waar ze op neer plofte.


    chaos makes the muse