• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    Romy Salvati
    ‘‘All roads that lead to success pass through hard work boulevard at some point.’’

    Ze maakte een sprongetje op haar stoel toen ze hoorde dat het pauze was, eindelijk. Ze sloot haar computer af en wenkte Albert.
    ‘‘Oké, ik kan het je ook in de kantine zeggen als die vrouw wegblijft, ik zie jou en Anna zo wel.’’ Fluisterde ze hem toe, en liep met een snelle pas naar de kantine, waar ze een grote mok koffie pakte en een appel, veel kreeg ze niet door haar keel.
    Alles was té toevallig, het paste allemaal net bij elkaar. Het feit dat er nu geen verbinding meer was, was alleen nog maar waziger. Nerveus wachtte ze op het tweetal.


    tya

    Anna Hope van der Loo

    Geschrokken kijkt ze op als de deur van de ruimte met veel lawaai open wordt gegooid. Clementine zelf staat in de opening bijna te schreeuwen. Een beetje opgelucht staat Anna op als er wordt vertelt dat het pauze is, het had erger gekund. Ze ziet Romy wat tegen Albert zeggen en bekijkt hen van een afstandje nieuwsgierig. Iedereen begeeft zich langzamerhand naar de eetzaal en ook zij besluit de menigte te volgen. Puur om zich wat meer op haar gemak te voelen zoekt ze Albert op en sluit zich vervolgens bij hem aan. 'Hee.' Zegt ze met een glimlach.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Hij pakte een glas water. Zijn nieuwsgierigheid was te groot om de tijd te nemen om een broodje te smeren. Zoekend keek hij om zich heen, Anna was nergens te bekennen. Hij wist niet hoe lang de pauze zou duren, dus elke minuut telde.
    'Hee,' zei een bekende stem.
    Hij draaide zich om, daar was ze. 'Hey,' zijn mondhoeken krulde omhoog. 'Ik vroeg net aan Romy of ze iets had gevonden, over je-weet-wel-wie,' fluisterde hij. 'En dat heeft ze ook. Ze wil het wel tegen ons zeggen, zolang Clementine wegblijft,' hij nam een slok water, maar kreeg het amper door zijn keel. Iets verderop zag hij Romy staan. Ze oogde een beetje gespannen. Het moest wel heel erg zijn als het iemand die zo zelfverzekerd was als zij zenuwachtig kon maken. 'Ga je mee?' vroeg hij aan Anna.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Jonas Carson Lynch

    'Ja, ik heb op Wikipedia aardig wat gevonden.' En dan opeens begint ze te stotteren 'Ehmm....Jonas.., zullen we vanmiddag als we klaar zijn samen wat gaan doen? Wandelen in het bos ofzo, of naar dat meertje toe.' Afwachtend kijkt ze me recht in m'n ogen aan. "Euhm... Ja, lijkt me wel leuk. Als we hier al weg mogen natuurlijk!" Ik probeerde overal humor in te steken. Maar hoe verlegener ik werd hoe slechter mijn humor werd. Ik bleef haar aankijken maar dan richtte ik mij terug op het scherm. "Ik zal eens op Google Earth kijken waar dat bedrijf ergens staat." Zei ik om het ijs te breken. "EuropeseProduction" tikte ik in. Ik kwam aan de Antwerpse haven, maar de plek waar het rode bolletje stond was wazig gemaakt. Deels tegen mezelf en deels tegen Lynn zei ik "Verdacht, vind je niet?"

    Anna Hope van der Loo

    Ze knikte naar Albert en volgde hem naar Romy toe. Ze hoopte nog steeds dat het allemaal toeval was, maar de blik in de ogen van Romy verraadde dat het ernstig was. Er stond een uitdrukking op het gezicht van Romy die ze deze paar dagen nog niet eerder had gezien, om eerlijk te zijn kon ze hem ook niet helemaal plaatsen. Was het angst, verdriet, woede, minachting? Het was in ieder geval iets negatiefs, dat kon niet anders. Opeens kwam de angst weer opzetten. Stel dat we hier voor altijd vast zitten, er waren nog zo veel dingen die ze wilde doen. Oké, nu moet je stoppen, Anna. Ze dwong zichzelf daar niet aan te denken, ja er waren rare dingen te vinden over Clementine, maar nog nergens had gestaan dat er doden waren gevallen. Ze keek Romy afwachtend aan, ergens was ze erg nieuwsgierig naar wat ze te zeggen had, maar aan de andere kant kreeg ze het er doodsbenauwd van.


    chaos makes the muse

    Jonas Carson Lynch

    Opeens kwam Clementine binnen. Ze zei dat we naar de eetzaal mochten komen. Ik zocht snel nog wat over haar op. "Kijk eens Lynn. Een Wikipedia pagina over Clementine. Niet allemaal erg positief hé!"

    Ik vertrek naar school vandaar dar het zo kort is. Tot kwart na 12.

    Esmee Zytka Sadowski

    Haar computer was verschrikkelijk traag, maar dat gaf haar de kans de rest even te observeren. Terwijl sommigen zich nergens druk om leken te maken, keken anderen elkaar aan met een spoor van angst in hun gezicht. Als ze het goed had onthouden waren dat Albert en Anna, ze leken haar anders dan de rest van de groep. Rustig, bedeesd, misschien zelfs wel verlegen. Ze keek toe hoe de jongen met een ernstige blik op stond en naar Romy liep. Nieuwsgierig volgde ze hem met zijn ogen. Hij sprak zachtjes, wat haar niet de kans gaf mee te luisteren. De gezellige, ietwat grimmige, sfeer werd verstoord door een harde klap. Het was Clementine zelve die wat schreeuwde over pauze. Ze had nog niks aan de opdracht kunnen doen, maar het woord pauze viel bij haar altijd in de smaak. Ze stond op en liep achter de groep aan naar de eetzaal. Tegen vereachting in lag er genoeg te eten en het zag er nog redelijk uit ook. Ze pakte wat fruit en een beker koffie, waarna ze een plekje zoch achterin de zaal.


    chaos makes the muse

    BRAN      "RAVEN"      MEALLÁN      TREASACH
    “Better to show them we chose to die on our feet , rather than live on our knees”
    22 years - Iers - biseksueel - straatmuzikant


    Zijn accent was duidelijk niet onopgemerkt gebleven, want Francis - zoals de jongen zich had voorgesteld - vroeg hem wat hij zo ver van huis deed. Huis... wat was momenteel eigenlijk zijn huis? In Ierland hoorde hij allang niet meer, maar geen van de andere plekkn waar hij geweest was, was wel een thuis voor hem. Hoe zielig dat misschien ook klonk, hij vond het eigenlijk niet zo erg. Het was zijn eigen keuze om alsmaar door te gaan en zich nooit ergens te vestigen. Dat dit dan de consequentie was, was iets wat hij zou moeten accepteren.
    "Ooh gewoon reizen, de wereld zien, een leger bij elkaar roepen om de wereld te veroveren. De gebruikelijke dingen," antwoordde hij mer een ontspannen grijns. "What about you? Jij bent zo te horen ook redelijk afgedwaald." Raven gokte dat het accent iets van Amerikaans was, maar helemaal zeker was hij niet. Dat hijz niet de enige was die hier niet vandaan kwam, was hem wel duidelijk.
    Een van de nieuwe meisjes sloot zich ook bij hen aan, duidelijk op zoek naar een computer die het wel deed. "Geloof me, dat is het modernste wat je hier gaat vinden," zei hij tegen haar met een halve grijns. Nou ja, tenminste van de spullen die zij te gebruiken zouden krijgen. Hij betwijfelde of Clementine - die net had omgeroepen dat het pauze was - ook deze oude troep gebruikte.

    “Heroes don’t exist and even if they did I wouldn’t be one of them”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Hij liep naar Romy en keek vanuit zijn ooghoeken naar Anna die er zenuwachtig uitzag. Misschien had hij haar hier niet in mee moeten sleuren, maar daar was het nu al te laat voor.
    Hij keek een paar keer om zich heen, geen teken van Clementine, nog niet. De rest zat al aan tafel of kwam pas net binnen. Er liep wel wat beveiliging rond, waaronder Jonathan. Zouden zij er zijn om gevaren buiten te houden of de proefkonijnen binnen te houden? Hij slikte en wende zich tot Romy die eveneens nerveus leek te zijn. Tot zijn eigen verbazing was hijzelf nog behoorlijk kalm, al wist hij niet hoelang dat zou zuren. Misschien was de situatie waarin hij verkeerde nog niet helemaal tot hem doorgedrongen. 'Goed, wat heb je gevonden?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    Blij dat Jonas 'ja' zegt kan ik weer rustig ademhalen. Even blijven we elkaar in de ogen kijken, en dan typt hij wat in op de computer, ik draai mijn stoel richting zijn computer en kijk naar het scherm. Op het scherm staat het bedrijf wat hij onderzoekt, maar het is wazig gemaakt. 'Verdacht, vind je niet?' vraagt Jonas, 'Best wel' zeg ik erachteraan. Als Clementine zegt dat we naar de eetzaal moeten komen zegt Jonas terwijl ik mijn computer op slaapstand zet 'Kijk eens Lynn. Een Wikipedia pagina over Clementine. Niet allemaal erg positief hé!' 'Nee, niet echt. Ik hoop vooral dat die vrouw niks raars met ons gaat doen, ik heb nog te veel plannen voor later.' antwoord ik. terwijl ik opsta om naar de eetzaal te lopen 'Kom je mee?'

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 16:36 ]


    Just be yourself

    Jonas Carson Lynch

    'Best wel' zegt ze erachteraan. Daarna zei ze 'Nee, niet echt. Ik hoop vooral dat die vrouw niks raars met ons gaat doen, ik heb nog te veel plannen voor later.' antwoordt ze. 'Kom je mee?' "Ja, ik heb wel zin blubber te eten." Ik lachte. "Wanneer gaan we naar buiten? Ik weet niet of dit zelfs mag..."

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    'Ja toch, de blubber is heerlijk!' zeg ik met een lach 'Wanner gaan we naar buiten? Ik weet niet of dit zelfs mag' vraagt Jonas terwijl we richting het eten lopen. 'Volgens mij hebben we nog vrije tijd na het werken, dus dan ergens.' zeg ik. 'Wat zal ik eens pakken?' vraag ik me hardop af, na alles gescand te hebben pak ik een broodje met kaas, een flesje water en een appel. 'Jonas, jij komt toch uit Engeland?' vraag ik om de stilte te verbreken 'Heb je daar ook gewoond of niet?'


    Just be yourself

    Jonas Carson Lynch

    'Wat zal ik eens pakken?' Uiteindelijk neemt ze een broodje met kaas, een flesje water en een appel. En ik neem hetzelfde. 'Jonas, jij komt toch uit Engeland? Heb je daar ook gewoond of niet?' "Ja, 4 jaar lang. Dan ben ik in Antwerpen gaan wonen, en dan nog eens 2 jaar later in Brecht op de Nederlandse grens." Ik nam een hap en slikte het zo snel als mogelijk door. "En jou opa kwam uit Amerika? Ben je er al geweest?" Ik nam nogmaals een hap.

    Romy Salvati
    ‘‘All roads that lead to success pass through hard work boulevard at some point.’’

    Ze zag hoe Albert en Anna bij haar kwamen zitten en schraapte haar keel.
    ‘‘Oké, ik geloof in deze conspiracies oké? Ik word misschien gek, maar...’’ Ze pauzeerde even en nam een slok koffie. ‘‘Toen ik mijn research deed kwam ik op zo'n bedrijf met een wazige naam, en de naam deed me denken aan Chevalier. Toen ik de naam kopieerde en hem naast Chevalier zette, bleek het een anagram te zijn.’’ Ze hield haar stem heel zacht en probeerde niet verdacht over te komen. ‘‘Dus, het bedrijf waar het over ging had sweatshop praktijken in Polen en zijn uiteindelijk opgedoekt, maar niemand weet wie de eigenaar is want het stond geregistreerd onder een valse naam.’’ Zei ze, en nam een hap van haar stuk fruit. ‘‘Ik bedoel, als dat niet ‘‘shady’’ schreeuwt, weet ik het ook niet. Toen jij me kwam vragen of ik iets gevonden had, werd ik gek.’’ Mompelde ze en keek de kamer rond.
    ‘‘Wat hebben jullie gevonden?’’

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 18:03 ]


    tya

    Speeltopic 4


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    chaos makes the muse