• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    Anna Hope van der Loo

    Ze keek Clementine na, die op het pad haar balans had teruggevonden. Ze zag hoe ze haar kleding glad streek en het gras van haar schoenen schopte. Met haar heupen heen en weer wiegend liep ze weg, waarschijnlijk op zoek naar een volgend slachtoffer. 'Ik mag haar niet zo.' Constateerde ze. Zowel tegen haarzelf als tegen Raven. Opeens herinnerde ze zich zijn antwoord op haar vraag. Hij had gezegd dat hij hier, naast het geld, ook was voor een tijdelijke slaapplek. Hij had er niet naar uit gezien dakloos te zijn, maar schijn bedriegd blijkbaar echt. Ze wist niet of het slim zou zijn er naar te vragen, zij wist al te goed hoe het was om over dingen te praten waar je het eigenlijk liever niet over had. Ze besloot het te laten rusten. Ze zag Jonathan in de verte aan komen lopen, met in zijn handen eem broodje. 'Daar is Jonathan. Zullen we?' Ze zette zich af om op te staan en liep naar Jonathan toe. Hij had een droevig gezicht. Wat zou Clementine tegen hem hebben gezegd? 'Hallo, meneer.' Zei ze met een vriendelijke stem. 'Wij moeten de dropping doen.' Hij wees naar een open plek en zei dat we moesten wachten op een ander duo, zodat hij minder vaak weg hoefde te zijn. Zo schoot het lekker op. Ze keerde zich tot Raven. 'Benieuwd naar de experimenten?'


    chaos makes the muse

    En we beginnen bij doen, durf of de waarheid.



    Clementine Chevalier

    Langzaam kijkt ze om zich heen, er zijn pas weinig mensen in de zaal te vinden. Ze neemt degenen die er zitten goed in zich op, zodat ze goed kan inschatten hoe ze zich zullen gedragen de komende tijd. Ze zijn er allemaal van overtuigd dat ze volgende week weer vrolijk naar huis kunnen, er verschijnt een grijns op haar gezicht. De naïviteit. Sowieso vond ze het bijzonder dat ze toch nog een hele groep bij elkaar heeft weten te schrapen, nooit had ze gedacht dat er zoveel in zouden trappen. Het geluid van de lachende jongeren was door de hele eetzaal te horen. Ze walgde ervan, hoe kon je zoveel plezier hebben met mensen die je net kent? Zijzelf lachte bijna nooit, als je de neplachjes die ze de jongeren toewierp niet meetelde natuurlijk. Ze schraapte haar keel, klaar om de opdracht luid en duidelijk uit te spreken. 'Lieve mensen,' Begon ze om de aandacht te trekken. 'Allereerst wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie deelname. Ik stel het zeer op prijs.' Ze keek iedereen glimlachend aan. 'Ik hoop dat jullie vandaag een leuke dag hebben mogen beleven en dat jullie elkaar wat beter hebben leren kennen, want dat was natuurlijk het uiteindelijke doel van deze dag. Helaas heb ik wel wat dingen gezien waar ik niet zo blij mee ben, maar die laten we voor nu maar achterwege. Voor nu gaan jullie een spelletje spelen, jullie kennen het vast allemaal wel. Doen, durf of de waarheid, ook om elkaar wat beter te leren kennen.' Ze zuchtte. 'Veel plezier!'


    chaos makes the muse

    [ Randall heeft het varen en de dropping gemist ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    _FallenAngel schreef:
    [ Randall heeft het varen en de dropping gemist ]


    Praattopic


    chaos makes the muse

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    'Allereerst wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie deelname. Ik stel het zeer op prijs. Ik hoop dat jullie vandaag een leuke dag hebben mogen beleven en dat jullie elkaar wat beter hebben leren kennen, want dat was natuurlijk het uiteindelijke doel van deze dag. Helaas heb ik wel wat dingen gezien waar ik niet zo blij mee ben, maar die laten we voor nu maar achterwege. Voor nu gaan jullie een spelletje spelen, jullie kennen het vast allemaal wel. Doen, durf of de waarheid, ook om elkaar wat beter te leren kennen.' Ze zuchtte. 'Veel plezier!' zegt Clementine met een gemaakte lach.

    Doen durf of de waarheid, hé? oke leuk, wie begint er? vraag ik vrolijk. Ik kijk om me heen en zie Anna zitten.
    'Anna, doen durf of de waarheid' vraag ik.


    Just be yourself

    Anna Hope van der Loo

    Ze luistert naar wat Clementine te zeggen heeft. Ze had gehoopt dat het niet door zou gaan, maar helaas. Ze zag hoe Lynn zich naar haar toe draaide, ze had haar nog niet echt gesproken dacht ze. 'Anna, doen, durf of de waarheid?' Waarom koos Lynn nou weer per se háár uit, er zaten immers genoeg mensen in de eetzaak. Ook mensen war Lynn eerder veel mee was opgetrokken, maar nee, ze moest haar hebben. 'Uhm.' Zei Anna om de tijd wat te rekken, niet dat het veel nut zou hebben want ze zou toch wel antwoord moeten geven. 'Waarheid, dan maar.' Zei ze. Ze koos meestal waarheid omdat mensen toch nooit zoveel over haar wisten, zouden ze ook geen diepe vragen stellen. Ze keek afwachtendnaar Lynn, benieuwd naar welke vraag zij op haar af zou vuren.


    chaos makes the muse

    Julia Lisa Dragon

    Ik en Jonas zogen zo heel het lied verder. Ik keek naar boven, de zon stond al laag. 'ik denk dat het al tijd is om te gaan.' Ik klom uit de boom en liep naar de boot toe. Ik keek hoe hier en daar wat vogels rondvlogen. Ik stapte in de boot, ik keek naar de boom waar ik net uitklom. Mijn rugzak ligt daar nog. Ik sprong uit de boot pakte mijn rugzak, deed hem om en stapte weer in de boot. Ik ging lekker zitten en wachtte op Jonas. 'kom je nog of blijf je in de boom?'

    Albert Svendsen

    Er waren maar weinig dingen waar hij echt een hekel aan had en doen, durf of de waarheid viel daar onder. Hij vouwde zijn armen over elkaar en zuchtte diep. Het was in zijn ogen de meeste akelige manier om iemand te leren kennen, ooit. Zijn gedachten gingen terug naar de middelbare school waar het spel vaak werd gespeeld. Als hij een euro had gekregen voor elke keer dat hij voor schut was gezet kon hij nu zijn studie betalen. Het is gewoon makkelijk om gebruik van je te maken, hadden zijn zogenaamde vrienden gezegd, je bent een te grote goedzak. Hij stond nu wel sterker in zijn schoenen dan toen, maar het maakte hem nog steeds benauwd.
    Clementine deed haar verhaal en hij hoorde maar de helft van wat ze zei. Tot ze liet weten dat ze een paar dingen had gezien waar ze niet blij van werd. Wist ze dan toch dat hij en Anna gezwommen hadden? Ach, ze had niet gezegd dat het verboden was dus in feite was het helemaal niet zo erg. Ze vertelde hen nog een keer wat voor spel hen te wachten stond en liep weg.
    Albert had besloten om stil te blijven.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Jonas Carson      Lynch

    'ik denk dat het al tijd is om te gaan.' Julia klom uit de boom en liep naar de boot toe. Ze keek hoe hier en daar wat vogels rondvlogen. Ze stapte in de boot, ze keek naar de boom waar ik net uitklom. Haar rugzak ligt daar nog. Ze sprong uit de boot pakte haar rugzak, deed hem om en stapte weer in de boot. Ze ging lekker zitten en wachtte op mij. 'kom je nog of blijf je in de boom?' "Neenee! Ik kom wel. Ik ben niet zo'n bosjesmens!" Ik lachte en sprong. Terug op de grond nam ik mijn spullen en legde ze in de boot. We roeiden terug naar de fabriek. "Zo! Dat is gedaan. Op naar de volgende uitdaging!"

    [ bericht aangepast op 3 juni 2016 - 16:50 ]

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    Ik zie Anna twijfelen, en dan zegt ze 'Waarheid'. Oke, wat voor vraag zal ik eens stellen vraag ik me af....
    Nou ja ik doe maar gewoon een standaard vraag 'Heb je misschien een oogje op iemand?' Volgens mij heb ik haar niet zien flirten met iemand, als ze wel op iemand is, dan is dit echt een #*@ vraag. Ze denkt na, en heeft een twijfelende blik. Ik kijk om me heen en zie nog een paar mensen binnenkomen.
    'Kom op Anna!' zeg ik net iets te hard.

    Sorry Anna, ik hoop dat je me niet haat <3


    Just be yourself

    Anna Hope van der Loo

    Ze kijkt Lynn koeltjes aan, de eerste vraag en dan gelijk deze. Ondanks dat ze dacht dat ze op niemand een oogje heeft, gaan haar gedachten meteen naar Albert. Naar hoe erg ze zich op haar gemak voelt bij hem, hoe aardig hij voor haar is en naar hoeveel plezier ze vanmiddag met hem heeft gehad. Ze voelt haar wangen warmer worden. Waarom moest ze ook altijd blozen in dit soort situaties. 'Nee.' Zegt ze kortaf tegen Lynn. Het klinkt in haar oren overtuigend, maar om het iets zekerder te laten klinken sluit ze af met een kille blik. 'Ik ga wat drinken.' Zegt ze tegen Lynn en vervolgens loopt ze weg.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2016 - 19:59 ]


    chaos makes the muse

    Ryan William Cooper
    ______________________


    We moeten terug naar het gebouw. Nou ja, de opdrachten zijn wat uit de hand gelopen, maar dat vind ik niet zo heel erg. Het is niet dat ik zo verschrikkelijk naar die dropping met Julia uitkeek. Terug in het gebouw doet Clementine haar uitleg, terwijl ze vriendelijk lacht naar de deelnemers die nog binnendruppelen, inclusief ik. O nee. Waarheid, durven of doen. Ik ga naar Jonas toe. "Hey," zeg ik. "Waarheid, durven of doen??" Van binnen zucht ik. Ik hoop dat ik snel naar huis kan, wat een stomme bedoening hier allemaal. Randall, die valse rat. Cinderella, Lynn, Julia en nog eentje die ik ben vergeten, die alleen met hunzelf bezig zijn. Anna, arrogant. Raven, griezelig. Rick, de eenling. Romy, Albert en Jonas zijn de enigen die ik nog wel oké vind. Ik zucht diep.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2016 - 18:33 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Anna Hope van der Loo

    Haar oog viel op Albert, die stilletjes aan de kant stond. Ze bekeek hem goed. Hij leek zich totaal niet op zijn gemak te voelen. Waarschijnlijk had hij net zo'n hekel aan dit spel als zij. Ze was er op school meestal nog goed vanaf gekomen, mede dankzij de populariteit van haar beide broers. Van der Loo was een aanzienlijke naam op haar middelbare school geweest. Ze zag nog zo de blik van de meiden uit Carls klas toen ze tot de ontdekking kwamen dat zíj zijn zusje was voor zich. Ze hadden niks gezegd, ze hadden haar alleen maar aangegaapt. Ze zette de gedachte van zich af en liep op Albert af. 'Laat me raden,' zei ze. 'Jij hebt hier net zo veel zin in als ik.'

    [ bericht aangepast op 3 juni 2016 - 20:07 ]


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen

    Hij luisterde mee met de gesprekken en voelde zich toch een beetje teleurgesteld toen Anna 'Nee,' antwoordde op Lynns vraag. Maar dat betekende ook dat ze niemand anders op het oog had. Kom op zeg, ik ken haar nog maar twee dagen. Ze leek zich niet op haar gemak te voelen en liep bij Lynn weg. Een stukje voor hem stond Ryan die besloten had om Jonas een vraag te stellen. Tot nu toe ging alles prima en bleef Albert onopgemerkt, precies zoals hij gehoopt had.
    Hij keek op toen Anna naast hem kwam staan. ‘Laat me raden,’ zei ze. ‘Jij hebt hier net zoveel zin in als ik,' haar stem droop van sarcasme.
    'Er zijn leukere dingen,' hij schonk haar een flauwe glimlach. 'Maar het is het laatste avondje voordat we aan de slag moeten,' hij haalde zijn schouders op. Er was nog steeds een vraag die door zijn hoofd bleef spoken: Wat moeten we morgen doen? Ze zouden er snel genoeg achter komen en hij kon niet wachten tot het zover was. 'Dus het is het beste om nog even van onze vrijheid te genieten.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo


    Knikkend gaf ze hem gelijk. Ze was benieuwd wat haar, en de anderen natuurlijk, morgen te wachten stond. Albert leek wat afwezig te zijn, ze wist niet zo goed wat ze daarmee aan moest. Moest ze hem een vraag stellen of gewoon zwijgen. Ietwat hulpeloos wiebelde ze van haar ene been op het andere en weer terug. 'Dus,' begon ze haar zin. 'Zou Clementine het dan toch door gehad hebben.' Ze lachte. 'Van dat zwemmen.' Ze keek hem vragend aan. Ze had het idee dat Clementine haar net iets te lang, net iets te streng had aangekeken toen ze zei dat ze dingen had gezien waar ze nie blij mee was, maar het zou ook kunnen dat ze zich dat had ingebeeld.


    chaos makes the muse