• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    Lynn Swan 18 jaar

    Ik loop achter Jonas en Julia kamer 2 in en ga zitten op een stoel en laat hem een klein beetje zakken. Ik doe de computer aan en zie het CCconsentrate logo als laadscherm verschijnen. Ik kijk om me heen om iets te doen te hebben, we zitten in een grote witte kamer, en ik besefte me opeens dat ik misschien wel op de computer mijn e-mailtjes kan checken, en aangezien ik mijn telefoon kwijt ben is dat best wel handig, ik bedoel het zou moeten kunnen toch, we moeten ook informatie over die personen vinden via internet. ik wacht tot de computer klaar is met laden, en start internet op.

    ik zit op mijn telefoon, dus ik jeb de plaatjes er deze keer niet bij, mocht het iemand boeien..


    Just be yourself

    BRAN      "RAVEN"      MEALLÁN      TREASACH
    “Better to show them we chose to die on our feet , rather than live on our knees”
    22 years - Iers - biseksueel - straatmuzikant


    Toen hij Clementine's commentaar op zijn roken hoorde, grijnsde hij half. Hij hoorde wel vaker dat het niet gezond was en dat wist hij ook wel, maar dat interesseerde hem niet zo. "Gelukkig ben ik ook in staat te beoordelen of ik mijn longen wil verpesten of niet," antwoordde hij haar. Ze leek heel blij te zijn met haar opmerking dat het niet haar probleem was, maar dat was gewoon een feit. Hij was ook volwassen en kon prima zelf kiezen of hij wilde roken of niet. Zij moest zich daar ook gewoon buiten houden.
    Gelukkig wees ze hem wel waar een zijdeur zat, zodat hij toch even kon roken. Hij knikte haar even toe als bedankje en begaf zich naar buiten, waar hij een sigaret op stak.
    Hij wist niet zo goed wat hij van de experimenten moest vinden. Het stalken van een persoon of bedrijf leek hem redelijk illegaal. Nou hoorden ze allemaal bij het experiment en was het vast niet zo illegaal, maar wat het dan voor het onderzoek kon opleveren was hij nog niet uit. Waarschijnlijk zat er wel een of ander goed doordacht onderzoek achter, maar hij kon niet bedenken wat dan. Gelukkig hoefde hij alleen proefkonijn te spelen.
    Toen zijn sigaret op was, begaf hij zich ook weer naar binnen en hij sloot zich bij de rest van de groep aan. De anderen waren al begonnen, dus startte hij ook alles en typte op goed geluk de naam van 'zijn' persoon in. Hij moest toch ergens beginnen?


    “Heroes don’t exist and even if they did I wouldn’t be one of them”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Albert Svendsen

    Hij schoof zijn stoel naar de computer toe en startte deze op. Concentratie was niet zijn sterkste kant, maar hij zou zijn best doen. Terwijl het scherm het logo van het bedrijf liet zien dacht hij na over zijn opdracht. Hij moest op zoek gaan naar informatie over Van Zijlen Onderzoekers. Wat haalde zo'n bedrijf eruit om toestemming te geven voor een experiment? Zouden ze er geld voor krijgen? Hij betwijfelde het. Een experiment was al duur genoeg, dan kon je beter een fictief bedrijf creëren dan een echt bedrijf vragen om mee te werken. Hij wist zeker dat hij wel eens van Van Zijlen gehoord had. Misschien was de naam in het nieuws voorbij gekomen, of had het in de krant gestaan. Om eerlijk te zijn wist hij niet waar hij precies naar moest zoeken. Gewone informatie over het bedrijf of iets ongewoons? Was hij de enige die er zoveel over nadacht? Hij keek om zich heen. Anna was druk aan de slag, net als de rest. Iedereen was muisstil. Uiteindelijk verliet ook zijn computer het startscherm en kon hij aan de slag. Zijn handen hingen een stukje boven het toetsenbord. Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar Clementine die had aangegeven dat ze mochten beginnen. Onderzoek doen naar haar experimenten leek een veel beter idee dan op zoek gaan naar het bedrijf dat voor hem gekozen was. Hoeveel wist hij eigenlijk over zijn werkgever? Niets. Hij keek terug naar het scherm. Aarzelend toetste hij alsnog Van Zijlen in en wachtte hij op de resultaten.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Na het nodige ingevuld te hebben opende het internet zich vanzelf. Ze haalde even diep adem en begon te tikken. 'Het Experimenten Huis' Ze vond het eigenlijk maar een vreemde naam voor zo'n belangrijk bedrijf, het had iets kinderlijks. Natuurlijk wist ze niet in hoeverre dit bedrijf belangrijk was, maar sowieso belangrijk genoeg voor Clementine. Ze is best benieuwd of er bij dat bedrijf ook een groep jongeren aanwezig is die info aan het opzoeken is over Clementine en haar bedrijf. Ze laat haar ogen over de tekst glijden. Het bedrijf voert veel verschillende experimenten, onschuldige zoals deze, maar ook met medicijnen. Haar oog valt op een kopje tekst over samenwerkingen. De samenwerking met Clementine Chevalier wordt uitgebreid genoemd. In 2008 heeft, de toen een stuk jongere, Clementine in samenwerking met Het Experimenten Huis een onderzoek gedaan naar problemen bij een tekort aan slaap, helaas is Clementine kwaad weggegaan met als argument dat ze haar bevindingen hebben gestolen. Snel leest ze verder, veel samenwerkingen heeft het bedrijf daarna niet meer gedaan. Ze kijkt naar Albert. 'Heb jij al iets interessants gevonden?'

    [ bericht aangepast op 18 juni 2016 - 15:22 ]


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen

    Het eerste wat hij deed was de officiële site van het bedrijf bezoeken. Da lay-out was grijs en wit, wat genoeg zij over hoe serieus het bedrijf zichzelf nam. Zijn ogen scande de woorden. Er werden proeven gedaan, net als hier. Dat was natuurlijk niet zo heel verbazend, het heette niet voor niets Van Zijlen Onderzoekers. Ze analyseerde wat er met het menselijk lichaam gebeurd onder een hoge werkdruk en hoe lang het duurde voordat iemand daar onder bezweek. Een koude rilling kroop over Alberts rug. Hij vond het maar duister.
    'Heb jij al iets interessants gevonden?' vroeg Anna die een stukje bij hem vandaan zat.
    'Niet echt,' hij schudde zijn hoofd, maar hij had nog lang niet alles van de site bekeken. Zouden die technische problemen waar Clementine het over had al verholpen zijn? Hij scrolde over de pagina. Zijn computer werkte probleemloos. Hij keek terug naar Anna. 'En jij?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    'Ligt eraan wat interessant is.' Ze lachte even en wees naar haar scherm. 'Met dit bedrijf heeft Clementine niet zo'n goede band.' Ze zei het wat zachter en keek even om zich heen, gelukkig was Clementine op dit moment nergens te bekennen. Die was waarschijnlijk een andere groep aan het lastigvallen. Ze moest toegeven dat Clementine zich vandaag redelijk normaal had gedragen, ze leek wat gespannen, maar wie zou dat niet zijn in haar plaats. Ze had niet heel mysterieus gedaan over de antwoorden die ze gaf op de vragen en ze had, in hoeverre mogelijk was, best vrolijk te zijn. De vrouw had nog niet eerder een vrolijke indruk achter gelaten. Ze had wat hards, wat kils. Anna kon haar vinger er niet opleggen wat het nou precies was. Ze verliet de site waar ze net op had gekeken en klikte op het linkje naar de site van 'Het Experimenten Huis' haar oog viel op een knop waar je je kon inschrijven als proefpersoon. Ze lach ontsnapte uit haar mond. Snel keek ze om zich heen in de hoop dat niemand haar had gehoord. Haar wangen begonnen te gloeien en snel herstelde Anna zich. Op de site kon je je inderdaad inschrijven voor een onderzoek naar de relatie tussen slaap en werkgerichte productiviteit, misschien was Clementine dan toch wel te vertrouwen. Ze keek de rechterhoek van het scherm, het was ondertussen al een paar minuten over tien. Als de tijd de hele dag zo zou vliegen waren ze binnen no time klaar hier.


    chaos makes the muse

    Dag 3
    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    Ik start het internet op en typ Gmail in, zucht, Clementine heeft de site geblokkeerd. Dan typ ik 'Maria van der Hoeven- Bakker' in, en klik de Wikipedia pagina aan. Op het plaatje in de hoek rechtsboven staat Maria met een nors gezicht afgebeeld, met de tekst eronder 'Maria van der Hoeven- Bakker, geboren op 5 maart 1958. Na een tijdje staren naar haar rare gezicht begin ik met lezen. Kort samengevat stond er: 'In 2010 heeft Mevrouw Maria van der Hoeven- Bakker samengewerkt met Clementine Chevalier, de leidster van het bedrijf Chevalier Experimenten. Ze werkten samen aan een experiment over medicijnen in de fabriek van Maria, nadat Maria van der Hoeven- Bakker zonder duidelijke reden verdween, nam Clementine het bedrijf over en ging in haar eentje door met de experimenten. Verder is Maria later nog in een ander deel van het land gespot, en heeft nu een appartement in Leiden.' Ik start word op ,plak het stukje op de eerste pagina en sla het document alvast op. Terug op het internet zie ik nog een linkje naar de site van Maria staan, daar zal ik zo ook even kijken, eerst het stukje van Wikipedia even samenvatten in word.


    Just be yourself


    Lotus Babette Woodley

    Ik stap dus uit het busje met mijn koffers, ik ben wat laat met mijn
    spullen omdat ik nog niet klaar was met school, en nog wat dingen
    moest regelen, maar hier ben ik! Veilig en wel vanuit Groningen Airport!
    Dat was sarcasme. Ik kijk om me heen en loop naar binnen. Waar ik
    een briefje zie. 'De tweede trap op naar rechts', dat is dus waar
    ik mijn kamer vindt en ik doe het braaf. Ik doe een willekeurige deur open
    en besef meteen dat dit mijn kamer moest zijn, want hier was nog een extra
    leeg bed erbij. Ik pak alles uit en hoor dan geklop op de deur. 'Clementine Chevalier
    hier, ik zie dat je je kamer gevonden hebt?' Ik knik braaf en ben best vrolijk.
    'Geniet er maar van, je zit bij Anna, Romy, Ryan en Albert. Jij mag Anna helpen.'
    Zonder nog meer uitleg te krijgen, maar wel de brief die de andere ook kregen, loop
    ik naar beneden met een peer in mijn hand. Ik lees alle woorden en kijk dan om me heen,
    ben ik nu al verdwaald. 'Gelukkig niet.' Ik zie op de achter kant van het briefje waar ik
    moet zijn en hoe ik daar komen moet. 'Natuurlijk', en ik loop meteen de weg goed.
    Ik doe de deur open en zie Anna zitten. Ik pak een krukje en ga naast haar zitten.
    ''Hoi! Ik ben de nieuweling, aangenaam Lotus', zeg ik op een beleefde toon.


    ~

    Romy Salvati
    | | |
    Romy plaatste zich achter een, duur uitziende computer, en plukte aan haar natte haren toen ze wachtte tot hij opstartte. Ze keek om zich heen waar ze iedereen in stilte binnen zag komen. Haar handen zweefden boven het toetsenbord en ze zuchtte. Het internet was weg met een storing, en ze werd alsmaar wantrouwiger. Net toen ze haar zoekopdracht intypte, ging de deur open, en hoewel ze Raven verwachtte, was het een meisje.
    Ze stelde zich voor aan Anna en Romy grijnsde. Niemand had gezegd dat er niet gepraat mocht worden, dus stond ze op en liep ze naar het tweetal toe.
    ‘‘Hey! Lotus heet je? Mooie naam, ik ben Romy.’’ Verderop zag ze een afkeurende blik van Jonathan en knipoogde even naar hem.


    tya


    Lotus Babette Woodley

    Ik ga aan de computer aan de andere kant van Anna zitten en
    knik. Een beetje opkijkend van de binnenval van Romy
    kijk ik naar Anna. 'Ja, aangenaam kennis te maken?'
    Ik laat haar even niet merken dat ik een vragende blik
    in mijn ogen heb en doe net alsof ik gewoon zit
    te wachten tot de computer eindelijk een keer opstart
    wat al heel erg lang duurde, voor mijn gevoel dan. Eigenlijk
    was het pas drie minuten geleden dat mijn computer opstartte
    alleen ik was ongeduldig dus dat begrijp je wel. De start
    pagina kwam te voorschijn en ik kon wel juichen. 'Eindelijk,
    en wat deed je eigenlijk hier?'

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 21:26 ]


    ~

    Randall Grey



    Gapend kwam ik mijn bed uit, me ervan bewust dat Ryan en Romy al weg waren. Dus nam ik uitgebreid de tijd om kleren uit te zoeken. Romy deed dat ook altijd, dus waarom zou ik dat niet mogen?
    Toen ik uiteindelijk veel te laat de zaal in wandelde was er niemand meer. Maar ik zag wel koffie. Dáár had Raven dat dus steeds vandaan.
    Enthousiast schonk ik de koffie in, maar trok een gezicht. Het was heel erg waterig. En ik overdrijf niet.
    Ik goot er maar wat melk bij, om de smaak iets beter te maken, en toen ook maar wat suiker.
    Nu was het enigszins normaal. Ik nipte tevreden en at ondertussen een droog broodje met al even droge kaas.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2016 - 20:48 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Albert Svendsen

    Anna lachte, een vrolijk geluid dat ervoor zorgde dat de grauwe ruimte voor een momentje oplichtte. Ze wees naar het scherm en vertelde dat Clementine het niet goed kon vinden met het bedrijf dat zij moest onderzoeken. Al sprak ze de woorden fluisterend uit. Alsof ze bang was dat Clementine het horen zou.
    Albert grinnikte zachtjes en keek terug naar de website die hij bezocht. Onbewust vroeg hij zich af of er hier ook iets over Clementine te vinden was. Hij voerde haar naam in op de de zoekmachine en stond op het punt op enter te klikken toen er een meisje de kamer inliep. Vreemd, hij had niet verwacht dat er zo laat nog nieuwelingen zouden meedoen. Hoewel ze er fijntjes uitzag had ze best een stoere uitstraling, Charmant. Ze ging aan de andere kant van Anna zitten. Romy kwam naar haar toegelopen en stelde zichzelf voor.
    Hij nam voor om hetzelfde te doen en schoof zijn stoel iets naar achteren, zodat hij langs Anna heen kon kijken. Hij had de naam van de nieuweling wel horen vallen, maar hij wist het niet meer zeker. 'Lotus, toch? ik ben Albert.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Francis Holden Brooks
    ‘‘Justice? You can have justice in the next world, in this world, we have the law.’’

    Zijn reistas zette hij neer op het lege, gammele bed en zuchtte. Hij werd ontvangen door een vrouw, Clementine. Ze stond hem niet aan, ze had iets duisters over haar gezicht.
    Hij besloot er zich weinig van aan te trekken en pakte zijn spullen uit, voor zover dat ging. Hij zat op de kamer met ene Julia, Lynn en Jonas. Hij hóópte oprecht dat er hier op z'n minst wat knappe dames waren, maar als ze allemaal als Clementine uitzagen had hij pech.
    Hij vertrok naar de computer/werkruimte, hij had tenslotte al ontbeten. Zittend werk was niets voor hem, hij moest bewegen, maar ach, het bracht geld op.
    De kamer was wit en zowaar steriel, en hij zag verschillende mensen zitten. Kreunend stateerde hij in zichzelf dat ze allemaal waarschijnlijk te jong voor hem waren, en bleef even in de deuropening staan. ‘‘Goedemorgen iedereen.’’ Zei hij, zijn stem nog wat hees, het was tenslotte vroeg in de ochtend. ‘‘Francis Brooks, aangenaam.’’ Hij stak een hand op en keek de kamer even rond, en zette zich vervolgens neer naast een jonge jongen met donker haar en een vriendelijk gezicht. Hij stelde zich op dat moment voor aan een meisje die Lotus heette, en ook in de bus zat met hem. Hij wachtte tot de jongen ‘‘vrij’’ was en stak toen zijn hand uit.
    ‘‘Aangenaam, en jij bent?’

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 22:25 ]


    tya





    Lotus Babette Woodley
    Ik zie net dat een jongen zijn hand opsteekt
    en dan doe ik hetzelfde, gewoon om hem niet alleen
    te laten voelen. Dan stel ik me voor als Lotus, in plaats
    van Albert. 'Sorry', zeg ik grinnikend en ik ga verder met
    op google drukken en een half uur wachten tot dat hij
    eindelijk geladen is. 'Wat een mooi weer he?' Zeg ik
    tegen Romy die er nog steeds bij staat, alsof zei
    niks te doen heeft. Ik draai me weer om naar
    de nieuwe jongen. 'Wat is jou naam?' Ik glimlach
    en type ondertussen de naam die ik zoeken moet...

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 22:43 ]


    ~

    Anna Hope van der Loo

    Ze voelde zichzelf steeds verder in elkaar krimpen naarmate er eerst een meisje, dat zich voorstelde als Lotus, binnenkwam en niet heel veel later een jongen, of man. In ieder geval was hij duidelijk ouder dan zij. Hij stelde zich voor als Francis. Anna opende voorzichtig haar mond. 'Ik ben Anna.' Zei ze in het algemeen, hopelijk net hard genoeg dat het hoorbaar was. Dit soort dingen gebeurden altijd, net als je gewend bent aan het gezelschap om je heen veranderd er weer iets. Of het nu de sfeer is of, zoals in dit geval, er mensen bij kwamen. Anna hield er niet van en normaal gesproken zou ze zich de rest van de uren afwezig houden. Helaas moest ze hier wel en kon ze niet anders. Als ze zich nu zo zou gaan gedragen zou dit een hele, hele lange week worden. Ze kijkt naar Lotus. 'Clementine is de grote baas. Probeer haar te vriend te houden.'


    chaos makes the muse