• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    Na nog wat op de computer zoeken naar informatie over die ene Maria komen er 3 mensen binnen, als het goed is heet er één Lotus, één Esmee en de jongen Francis, ik had niet verwacht dat er nieuwe mensen bij zouden komen, en ook allemaal op dezelfde dag, maar ik begrijp eigenlijk helemaal niks van wat hier allemaal gebeurd. Ik kijk even nieuwsgierig naar Jonas die naast me zit, 'Al iets ontdekt?' vraag ik nauwelijks hoorbaar. Ik kijk naar zijn scherm en zie dat hij druk bezig is in word.


    Just be yourself

    Jonas Carson Lynch

    'Al iets ontdekt?' vraagt Lynn, die schijnbaar naast me zit, nauwelijks hoorbaar. "Ja hoor. Ze hebben een site, dus dat is al gemakkelijk. En jij?" Vroeg ik, al wat luider dan Lynn. Ik keek naar haar scherm en zag Google openstaan.

    Ik haat de examens... :(


    Lotus Babette Woodley

    Ik merk dat mijn computer het echt begeeft voor
    vandaag en zucht. Kijkend om me heen of er nog een computer vrij
    is sta ik op en ga naast Francis zitten. 'Hoi', zeg ik en ik start de computer op,
    deze gaat wel sneller. 'Mooizo een snellere', en ik glimlach. Ik zie ineens honderd
    programma's naar voren komen en doe mijn hoofd verslagen naar voren. 'Wat
    een hopeloos ding!' Ik sla op de computer en ineens is alles weg, ik heb gewoon
    google voor me en ik sta stil versteld. 'Watte de wie', glimlach ik. 'Toch nog iets dat niet oud is' :p

    [ bericht aangepast op 20 juni 2016 - 18:45 ]


    ~

    Esmee Zytka Sadowski

    Haar blik viel op een persoon die haar nog niet was opgevallen, gek genoeg. Ook had Romy zijn naam niet genoemd, was hij ook nieuw. Zijn uiterlijk had wat angstaanjagends, maar ondanks dat straalde hij een bepaald soort rust uit. Hij was apart, apart op een goede manier. 'Wie is dat?' Vroeg ze aan Romy terwijl ze haar blik niet van hem afwendde. Hij leek wat ouder te zijn dan de meeste mensen in de ruimte. Ze haalde haar schouders op en richtte zich op Romy. Een grijns verscheen op haar gezicht. 'Is hij gevaarlijk?'

    [ bericht aangepast op 20 juni 2016 - 19:13 ]


    chaos makes the muse

    Romy Salvati
    | | |
    ‘‘Altijd even braaf.’’ Hoorde ze Esmee grijnzen en ze lachte even kort. ‘‘Wie is dat?’’ Ze haalde haar ogen van het scherm en volgde haar vinger. Raven, ze grinnikte kort. Natuurlijk ging deze vraag komen.
    ‘‘Hij?’’ Ze trok een semi onwetend gezicht. ‘‘Hij heet Bran, maar wilt dat iedereen hem Raven noemt. Hij is muzikant of zo, en hij komt uit Ierland heb ik gehoord.’’ Haar haren bond ze maar weer eens in een knot en zuchtte. ‘‘Verder, tja. Hij is wel lekker, ja. Maar hij laat niet veel los, het mysterieuze type.’’ Mompelde ze. ‘‘Hij is wel echt oké hoor. Volgens mij is het zo'n blaffende honden bijten niet type, want gevaarlijk zou ik hem niet kunnen noemen.’’ Ze moest kort lachen om Esmee's vraag.

    (ik reageer na Raven met Francis (: )

    [ bericht aangepast op 20 juni 2016 - 19:52 ]


    tya

    Ryan William Cooper
    Me: Click
    17 jaar ~ Japan ~ opgegroeid in Tokio ~ schilderen

    ________________________

    Wow, wat kwamen al die nieuwelingen hier doen? Met drie waren ze. Het laatste meisje zag er zeker niet verkeerd uit. Iedereen maakte kennis met iedereen, zelfs Raven scheen met iemand te praten. Het laatste meisje keek met een blik naar hem die hij maar al te goed kende - de blik van iemand die denkt: 'Wow, is die niet te jong?' of iets dergelijks. Lichtelijk geïrriteerd staarde hij terug. Blijkbaar lag het mens bij Randall, Romy en hem op de kamer. Hij snoof en draaide zich terug naar het scherm, waar hij informatie verzamelde. Ach, boeit het mij iets wat Clementine ons commandeert? vroeg hij aan zichzelf. Nee, besloot hij en hij zette de computer uit om de anderen te observeren. Hij zat achteraan, dus met een beetje geluk zag Jonathan het over het hoofd.



    [ bericht aangepast op 20 juni 2016 - 19:49 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Esmee Zytka Sadowski

    Ze glimlachte even kort. 'Ah, zo'n type.' Haar ogen gleden over de mensen. De jonge jongen had haar ietwat geïrriteerd aangekeken. Ze knipoogde overdreven naar hem, ze moest de mensen hier maar te vriend houden, al bestond er een kans dat hij haar nu alleen maar irritanter vond. 'Ik zal je niet langer van je werk houden.' Zei ze tegen Romy en stond op uit de stoel. Ze wilde teruglopen naar de plek waar ze eerder had gezeten, maar kwam tot de conclusie dat Lotus die in beslag had genomen. Zoekend keek ze om zich heen. Er waren verspreid nog wel wat computers vrij. Ze ging op een willekeurige stoel zitten en haalde de verfrommelde brief van Clementine uit haar broekzak, in de hoop wat wijzer te worden. Ze had het eerder die dag vluchtig doorgelezen en weggestopt. Ze las het nogmaals door en zag dat er gewoon in stond naar wie zij research moest doen. Ze wachtte geduldig tot de computer zich had opgestart en tikte 'Jan Otterloo' in.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Hij nam elk klein beetje informatie dat Anna hem gaf bedachtzaam in zich op en poogde al de stukjes als een puzzel in elkaar te zetten. Hij wreef over zijn kin en keek de kamer rond. Er waren maar weinig die ook daadwerkelijk achter een computer zaten. De meesten waren aan het kletsen of zich aan het introduceren aan de nieuwelingen. Ryan had zelfs zijn computer uitgezet. Alleen Romy leek bezig te zijn, maar zelfs zij was aan het praten met een van de nieuwe meisjes die uiteindelijk ook achter haar eigen computer ging zitten. Hij dacht dat ze Esmee heette, maar hij wist het niet zeker.
    'Het is inderdaad een beetje raar,' concludeerde hij. Al was dat een onderschatting. Hij keek terug naar Anna en zuchtte diep. Voor even twijfelde hij of hij wel moest zeggen wat hij gevonden had. De werkomstandigheden waren niet slecht en tot nu toe waren ze goed behandelt. Alleen het contact met de buitenwereld, dat was even weg door die technische storing.
    'Bij het bedrijf dat ik moet onderzoeken is Clementine weggestuurd, omdat haar testmethodes uit de hand liepen,' zei hij uiteindelijk. 'Ze wilde mensen vastzetten zodat ze kon testen hoe lang iemand kon werken onder niet al te prettige omstandigheden,' hij slikte en keek weer om zich heen. Het was vreemd om zomaar op te staan en te schreeuwen dat Clementine een misdadiger was, daar had hij helemaal geen bewijzen voor. Tot nu toe had ze niets verkeerds gedaan, maar wat hij net gelezen had nam elk gevoel van veiligheid weg. 'Ik vraag me af of er bij iedereens opdracht iets te vinden is over Clementine.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Anna zette grote ogen op toen ze hoorde wat Albert te zeggen had. 'Dat klinkt best akelig.' Zei ze zachtjes tegen Albert. 'Maar het is misschien wel zo dat ze haar nu beter in de gaten houden.' Ze zei het tegen Albert, maar het was vooral om zichzelf rustig te houden. Ze kende zichzelf, als ze bang was kon ze overal zo'n drama van maken en dat wilde ze niet in een ruimte met zoveel mensen. 'Ik denk dat waarschijnlijk iedereen Clementine tegenkomt. Ze is tenslotte in samenwerking met deze personen en bedrijven.' Ze probeerde het met zekerheid in haar stem te zeggen, maar hoorde dat deze ongewild toch oversloeg. Ondanks dat Albert het waarschijnlijk niet zo bedoeld had, heeft hij haar toch wat angstiger gemaakt dan eerder die dag. Ze keek zenuwachtig op de klok. Nog lang geen drie uur. 'Het zal vast wel meevallen.' Zei ze terwijl ze er een glimlachje uitperstte.


    chaos makes the muse

    Randall Grey



    Eindelijk op. Ik was veel te nieuwsgierig, want verscheidene fluisteringen hadden me ingegeven dat er nieuwelingen bij waren gekomen. Ik vroeg me af waarom, maar ik besloot me er niet al te veel zorgen over te maken. Iemand zou het me wel vertellen.
    Ik stond op, en ik grimaste even van de pijn in mijn rug en achterste. Die stoelen waren echt vreselijk vervelend. Ik gaf het ding geïrriteerd een schop, alsof dat zou helpen.
    Nou, ik hield er alleen een pijnlijke voet aan over.
    Gepijnigd keek ik de meubel aan, voor zover dat kon.
    Uiteindelijk liep ik maar gewoon weg. De stoel zou me, als ik niet gestoord was, niets naroepen, waarschijnlijk. Toen dat inderdaad niet gebeurde rende ik de gang door, om zo snel mogelijk de nieuwe mensen te ontmoeten.
    Hard knalde ik de dichtstbijzijnde deur open, om te kijken of er iemand binnen was. Dat was inderdaad het geval, en verschillende paren ogen - ook een paar die ik niet kende - staarden me aan. Uiteindelijk stelde ik me maar voor.
    'Randall Grey. En wie zijn jullie?'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    'Ja hoor. Ze hebben een site, dus dat is al gemakkelijk. En jij?' antwoordt Jonas op mijn vraag. 'Ja, ik heb op Wikipedia aardig wat gevonden.' ik kijk even naar mijn scherm en scrol wat op en neer. Ik moet even wat moed verzamelen om het te zeggen maar dan doe ik het toch 'Ehmm....Jonas.., zullen we vanmiddag als we klaar zijn samen wat gaan doen? Wandelen in het bos ofzo, of naar dat meertje toe.' ik vraag het in de hoop dat hij ja zal zeggen, anders sta ik echt voor schut, afwachtend kijk ik hem recht in zijn ogen aan.


    Just be yourself

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Toen hij een bijna bange toon in Anna's stem opmerkte kreeg hij spijt dat hij het haar had verteld. 'Het zal vast wel meevallen,' zei ze, het klonk alsof ze zichzelf daarvan probeerde te overtuigen.
    'Vast wel,' Albert knikte instemmend, al was het alleen maar om haar gerust te stellen. Hij schonk haar een bemoedigende glimlach en kon alleen maar hopen dat het ook geloofwaardig overkwam. 'Ik ga even kijken of de rest ook al iets heeft ontdekt. Misschien hebben we niets om ons zorgen over te maken.'
    Voordat hij opstond keek hij nog even naar de deuropening, waar alleen Jonathan stond die sacherijnig voor zich uitkeek. Op de camera in de hoek na had hij niets van Clementine te vrezen. Hij schoof zijn stoel terug naar zijn computer en besloot om naar Romy te gaan. Het was hem opgevallen dat ze ook al een tijdje achter de computer zat, voordat Esmee bij haar was komen zitten, maar die was inmiddels weer weggegaan. Daarnaast vertrouwde hij Romy, hij wist niet waarom. Ze oogde soms als een flapuit, maar niet als iemand die geheimen verklapte. Misschien had zij ook iets vreemd ontdekt. Als dat zo was, dan was er zeker iets mis. Driemaal is scheepsrecht, zei zijn vader altijd. Of misschien was Romy gewoon netjes de opdracht aan het doen, zoals hij dat ook moest.
    Hij liep op de Italiaanse af en kwam naast haar tot stilstand. 'Jij moest ook een persoon of bedrijf onderzoeken, toch?' hij zuchtte om zijn eigen vraag. Fantastisch, Albert, je bent weer lekker duidelijk. Als Romy niets over Clementine had gevonden klonk hij waarschijnlijk als een idioot. Voordat ze de kans kreeg om te antwoorden sprong hij over naar een volgende vraag, op een fluisterende toon. 'Dit klinkt Misschien een beetje gek, maar is jou iets vreemds opgevallen bij je zoekopdracht?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Romy Salvati
    | | |
    Nadat Esmee haar verlaten had wilde ze zich weer focussen op de opdracht, maar ze kon het kriebelige gevoel niet van zich afschudden. Ze had de documenten die ze had gevonden niet opgeslagen digitaal, maar ze had de websites snel op haar telefoon in de notities getypt, zodat alleen zij toegang had. Misschien werd ze wel te snel paranoia, maar als het zo moest...
    Ze schrok op uit haar gedachten toen Albert naast haar kwam zitten, en hoorde haar hart bonken in haar keel.
    ‘‘Dit klinkt misschien een beetje gek, maar is jou iets vreemds opgevallen bij je zoekopdracht?’’ Haar ogen werden groot en ze keek de jongen ongelovig aan.
    ‘‘Albert, don't fuck with me now. Maak je een grapje?’’ Was het zo duidelijk? Even later bedacht ze zich dat hij geen grapje maakte en zuchtte nerveus.
    ‘‘Oké, sorry daarvoor. Waarom vraag je dit? Want ja, ik heb shit gevonden. En ik hoop dat ik aan het doordraaien bent want als dat niet zo is, ben ik weg hier.’’ Fluisterde ze en slikte. ‘‘Niet hier, oké? Kom vanavond maar de kamer op, ik vertel het je daar. Hier hangen sowieso camera's en ik heb die bloedhond in mijn nek hijgen.’’ Zei ze, doelend op Jonathan, die zijn ogen gefocust hield op haar.


    tya

    Clementine Chevalier

    Haastend door de gangen vind ze zo snel mogelijk de weg naar de zaal. Het berichtje van Jonathan maakte haar zenuwachtig. Ze smeet de deur met een klap open. 'Waarom zijn jullie niet allemaal aan het werk?' Ze keek dreigend de ruimte rond en zag dat er een aantal aan het niksen waren. Ze keek op haar horloge. 'Jullie kunnen afsluiten. Dit deel is voorbij, naar de eetzaal voor je pauze.' Ze sloot af met een glimlach en probeerde haar ademhaling onder controle te krijgen. Waarschijnlijk was er op het hele internet geen goed woord over haar te vinden en daar maakte ze zich druk om.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Toen Romy vertelde dat zij ook iets had gevonden ging zijn hart sneller slaan. En het was niet op een positieve manier. Het was blijkbaar zo erg dat het ervoor zorgde dat ze weg zou gaan van de experimenten als het waar was. Hij stond op het punt te vragen wat ze had gevonden, maar ze was hem voor.
    ‘Niet hier, oké?' zei ze. 'Kom vanavond maar de kamer op, ik vertel het je daar. Hier hangen sowieso camera's en ik heb die bloedhond in mijn nek hijgen.’
    Albert keek vanuit zijn ooghoeken naar Jonathan die hen met een dreigende blik in de gaten hield. Hij knikte. 'Je hebt gelijk. Anna en ik hebben ook vreemde dingen gevonden, daarom vroeg ik-'
    Met een harde klap werd de deur geopend. 'Waarom zijn jullie niet allemaal aan het werk?' De stem van Clementine zorgde ervoor dat zijn mond een stukje openviel en zijn lichaam bevroor. Zou ze doorhebben dat er over haar gepraat werd? Pas toen ze melde dat het eerste deel voorbij was en het tijd was voor een etenspauze voelde hij zijn spieren weer ontspannen. Hij liep langs haar heen, naar de eetzaal, waar hij een plek uitzocht om te gaan zitten.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •